X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החמאס חידש את הפיגועים בשטחי הגדה וממקד אותם במתנחלים תוך שמירה על שקט מרצועת עזה אם תחול התקדמות בתהליך המדיני יחדש החמאס גם את פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל ברשות הפלשתינית אומרים כי החמאס פוגע באינטרסים הפלשתינים ומספק תירוצים לישראל להתחמק מהסדר הקבע
▪  ▪  ▪

בעוד דוברי החמאס מכחישים כל קשר בין הפיגוע בחברון לחידוש המו"מ הישיר בין ישראל לפלשתינים, ממשיכה הזרוע הצבאית של הארגון המכונה "עז א-דין אל-קסאם" בפיגועים נגד המתנחלים ביהודה ושומרון. היא פועלת על-פי ההנחיות של מפקדת הארגון בדמשק בראשותו של ח'אלד משעל ובתיאום מלא עם אירן.
הבוקר היא לקחה על עצמה באופן רשמי את האחריות על פיגוע הירי אמש ליד צומת רימונים שבמהלכו נפצעו שני אזרחים ישראלים ממעלה אפרים מירי ממכונית פלשתינית. ארגון החמאס מפגין נחישות להמשיך בפיגועים כדי לטרפד את השיחות הישירות בין שני הצדדים.
הוא מצליח גם לבצע פיגועים מתחת לאפם של צה"ל ושירותי הביטחון הפלשתינים. מה שמוכיח כי השקט הביטחוני היחסי ששרר ביהודה ושומרון בשנה האחרונה ושבו התפארו כל הצדדים השותפים לתהליך המדיני הנוכחי, היה כתוצאה מהחלטה אסטרטגית של ארגון החמאס להימנע מפיגועים ולאו-דווקא מהצלחה יתירה של השב"כ הישראלי או של כוחות הביטחון הפלשתינים. חייבים לזכור זאת היטב...
ברגע שארגוני הטרור הפלשתינים מקבלים החלטה לחדש את הפיגועים קשה מאוד לעצור אותם. לכן כשיש שקט יחסי, אסור לקפוא על השמרים... בתקופה של שקט חייבים שירותי הביטחון של ישראל לחפור ולחשוף בשטח את התשתית החשאית של החמאס, את "החוליות הרדומות" הממתינות להוראה לצאת לפיגועים.
כיצד מתייחסת באמת הרשות הפלשתינית לגל הפיגועים? על-פי מקורות פלשתינים, ערכה הרשות הפלשתינית אמש גל מעצרים ביהודה ושומרון שבמהלכו עצרה יותר מ-300 פעילים של החמאס. סביר להניח שמסע המעצרים יימשך בעיקר כדי לרצות את ממשל אובמה.
ברשות הפלשתינית זועמים על החמאס... הם רואים בפיגועים שבוצעו ניסיון של החמאס להחליש את עמדות הרשות הפלשתינית וטוענים כי הדבר נועד לספק לישראל תירוצים ביטחוניים כדי להתחמק מהבעיות העיקריות של הסדר הקבע. ברשות הפלשתינית טוענים כי מדובר ב"משחק ישן" של החמאס. פרשנים פלשתינים המזוהים עם הפת"ח מזכירים לציבור כי הפיגועים שעשה החמאס בסוף שנות ה-90 לאחר חתימת הסכם אוסלו סיפקו לישראל אמתלות ותירוצים להפריד את הנושא הביטחוני מהנושא הפוליטי, כך לדבריהם ניסה החמאס לטרפד את נסיגת ישראל מערי הגדה לפני האינתיפאדה השנייה בשנת 2000.
הכעס ברשות הפלשתינית על החמאס איננו על כך שהוא נוקט בטרור נגד ישראלים חפים מפשע אלא על כך שהוא גורם נזק מדיני לעמדות הרשות הפלשתינית במשא-ומתן עם ישראל. ברשות גם חוששים שבעקבות הפיגועים תחודש תנופת הבנייה בהתנחלויות וכי צה"ל יחדש את פעילות החיסולים הממוקדים נגד הנהגת החמאס דבר שיגביר את הסלמת האלימות ויטרפד את המו"מ.
הפרשן הפלשתיני עאדל עבד אלרחמן טוען בטור שפרסם בביטאון הפת"ח "אל-חיאת אל-ג'דידה" כי לארגון החמאס יש סיבות נוספות לחידוש גל הפיגועים נגד ישראל. לדבריו החמאס רוצה להוכיח לישראל ולקהילה הבינלאומית שרק הוא יכול להבטיח שקט וביטחון והראייה לכך היא השקט מרצועת עזה שבה הוא שולט. לכן, רק עימו ניתן לעשות הסדר שיבטיח את ביטחון ישראל. מכאן עולה, מטבע הדברים, שהוא התחליף הראוי לרשות הפלשתינית.
הוא טוען גם שהפיגועים נועדו להתסיס את דעת הקהל הפלשתינית נגד הרשות של מחמוד עבאס וליצור אווירה של בלבול ואנדרלמוסיה בערים הפלשתיניות. הוא מוסיף כי החמאס גם מנסה להגביר את הפופולריות שלו בפזורה הפלשתינית ובמדינות ערב באמצעות חידוש הפיגועים.
החמאס נוקט כעת במדיניות פיגועים המתמקדת במתנחלים ביהודה ושומרון שהם בעיני דעת הקהל הפלשתינית בשטחים יעד לגיטימי לפיגועים. הוא שומר על שקט ברצועת עזה מחשש שחידוש ירי הרקטות ממנה יביא לתגובה חזקה של ישראל שתזכה לתמיכה אמריקנית.
בינתיים החמאס נמנע מחידוש פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל. פעילות זו במהלך האינתיפאדה השנייה גררה תגובות נזעמות בעולם ופגעה בתדמיתם של הפלשתינים. אולם אין להוציא מכלל אפשרות כי ארגון החמאס ישוב ויאמץ את השיטה הזו אם תהיה התקדמות במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים.
החמאס נחוש לטרפד את השיחות הישירות בין הצדדים. אם יגיע למסקנה כי הדרך לכך היא באמצעות פיגועי התאבדות בישראל, הוא לא יהסס אפילו לרגע אחד.

תאריך:  05/09/2010   |   עודכן:  05/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסטרטגיית הפיגועים של החמאס: משחק ישן או חדש?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
החונטה מזמינה את הפיגועים
המלאך הגואל  |  5/09/10 15:20
 
- בכמה בני כלבים מדובר והאם
נבו  |  6/09/10 02:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
כמו באוסלו, הפכה ישראל לסמרטוט מדיני ביטחוני: אפס תגובה נוכח הריגתו של מג"ד בצפון, כניעה מחפירה למשט הטרור הפרובוקטיבי והסרה זריזה של המצור על עזה
אייל נוקד
האנשים סביב משפחת שליט הם אנשי שמאל, האנשים שמפגינים כל יום מול מאהל המחאה בירושלים הם אנשי ימין, ומכאן בלתי נמנע שהדיון בסוגיית שליט יהפוך מקונצנזוס ציבורי לעוד ויכוח בין ימין ושמאל
נפתלי רוטנברג
כדי להגיע אל ה'אמת' בה"א הידיעה אני זקוק לאחר, לשונה, לזה שאת דעתו אינני מחשיב כ'אמת'    האמת החסרה
ראובן שליט
על מקורותיה הרעיוניים של הרודנות המחשבתית בחוגי האקדמיה בישראל
שלמה גזית
אל לצדדים לצפות ולתבוע מן הצד השני כי יוותר על חלומותיו    אי-אפשר יהיה להגיע לנוסחה כתובה שניתן להגדירה כסופו המוחלט של הסכסוך
רשימות נוספות
סוגיית ההקפאה נותרה בעינה  /  איציק וולף
צה"ל פוצץ מנהרה להברחת אדם  /  עידן יוסף
"מי נתן לך לגיטימציה למו"מ?"  /  איציק וולף
למזער נזקים!  /  אורי אבנרי
מה היה ומה לא היה בשבוע שחלף  /  רמי הלפרין
כשהרגבים על הקבר עוד חמים  /  תמר הר-פז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il