X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משה סיני ראש עיריית ראש העין
האיום האסטרטגי על 4 מיליון מתושבי המדינה הוא אינו רק אירן - אלא נתב"ג הגיעה השעה לקבל החלטה אסטרטגית ולהעבירו לנגב
▪  ▪  ▪
יועבר אחד כבוד לנגב. נתב"ג
[צילום: אתר רש"ת]

החלטת בית המשפט המחוזי שניתנה לאחרונה לחייב את רשות שדות התעופה בפיצויי רעש לכ-6,000 מתושבי הערים והיישובים המתגוררים בסמיכות לנתב"ג, נפלה "כרעם ביום בהיר" על רשות שדות התעופה, שמזה שנים על גבי שנים ממשיכה בתכנונים חלמאיים כיצד להמשיך ולפרוס נתיבי אוויר למטוסים מעל ראשם של כ-3 מיליון תושבים המתגוררים בתל אביב, בחולון, בבת-ים, בראשון, בשוהם, בלוד, במודיעין, ביהוד, באור יהודה, ועוד.
אולם ההפתעה, ואולי הבהלה מהשלכות פסק דין תקדימי זה, לא ארכו זמן רב והרשות הזדרזה כבר והודיעה כי תערער על פסק הדין. דובריה אף מסבירים בציניות כי הקרבה לשדה התעופה מעלה את ערך הנדל"ן באזורים אלו. מן הסתם, הרשות גם תכדרר את תפוח האדמה החם של חובת תשלומי הכספים לאוצר המדינה, כך שתושבי המדינה הם יהיו גם אלו שמכיסם ישולמו הפיצויים מבחינת "סבלת וגם שילמת".
בנתב"ג כבר החלו עבודות להארכת מסלולים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שמטרתם להכניס בתוך מספר שנים עוד כמיליון תושבים נוספים למעגל האימה של מפגעי איכות סביבה, רעש וזיהומי פליטות דלק. המדובר בנתיב נחיתה שאושר עוד בסוף שנות ה-90', במסגרתו ייכנסו מטוסי נוסעים לישראל מעל העיר נתניה וימשיכו עד נתב"ג דרך רעננה, הרצליה, כפר סבא, הוד השרון, כוכב יאיר, כפר קאסם, ראש העין, פרברי פתח-תקווה בואכה קניון הדיוטי-פרי בטרמינל 3.
החזון לעשור הקרוב: רעש מחריש אוזניים
בשורה התחתונה והעצובה - חזון רשות התעופה הוא שבעשור הקרוב למעלה ממחצית תושבי מדינת ישראל יאלצו להתרגל לרעש ולחיות תחת מעגל של איומים לבריאותם, תוך פגיעה חמורה בזכותם לחיות באיכות חיים במדינתם. "חזון אסטרטגי" זה, בדמות מאות טיסות ביום מעל מאות אלפי פנסיונרים שחשבו כי הגיעו למנוחה ולנחלה, מאות אלפים של בני נוער ותלמידים בבתי ספר, וילדים רכים בגני ילדים, ומיליוני תושבים שמדי כמה שניות יאלצו להפסיק ולדבר עד יחלוף הרעש, הוא הבשורה המרה הבאה לאזרחי מדינת ישראל - ואין פוצה פה בקרב שרינו .
שרי ממשלת ישראל עסוקים וממוקדים מן הסתם באיום הגרעין האירני. עשרות דיונים חשובים מתקיימים בנושא כדי להבטיח את קיומנו ואל לנו לזלזל בכך. עם זאת, ראוי שאותם שרים ונבחרים שאמונים על איכות חיינו, יקדישו ולו כמה שעות קטנות מזמנם לדיון כיצד להסיר את איום נתב"ג מעל מדינת ישראל ובכך יממשו פיתרון שנימצא בידם - להעבירו לנגב. חובתם של אלו לחסוך לתושבי המדינה סבל, מכאוב, מחלות, ואיום על ילדיהם. מוטב להשקיע היום מיליארדים נחוצים בתשתיות בנגב וביצירת נתיבי טיסה מעל שטחים ריקים מאוכלוסיה, מאשר בעתיד בפיצוי עתק לתושבי המרכז.
הנגב ראוי לשדה תעופה מודרני-בינלאומי, כעוגן וכהזדמנות לפיתוח הפריפריה. חזון לאומי אמיתי לפיתוח הנגב ראוי שיתמקד ביצירת מנופים אטרקטיביים באזור זה ולאו-דווקא בדחיסת בסיסי צבא ומחנות מעצר למסתננים. אסור לקדש את נתב"ג במקומו כ"גזירה משמים". אין אף תירוץ, נימוק או סיבה שבעולם שממשלת ישראל תברח מאחריותה לשיפור איכות החיים של מיליונים שוודאי יהיו מוכנים להקדיש מזמנם לנסיעה עוד שעה לשדה התעופה בינלאומי בנגב מאשר לסבול מנתב"ג בכל שעות היממה.
אכן, חשוב לחיות במדינת ישראל, אך הקרב היומיומי על איכות החיים שלנו אינו מול אירן אלא נמצא בנתב"ג, ובו אפשר וצריך לנצח.

הכותב הוא ראש עיריית ראש העין.
תאריך:  08/09/2010   |   עודכן:  08/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להטיס את נתב"ג לנגב
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
צודק,כל מילה בסלע ל"ת
גיזמו בון  |  8/09/10 16:08
2
למה להרוס את הנגב? למה? ל"ת
בשביל מה לחרב?  |  8/09/10 18:39
3
לא לנגב,אין בזה הגיון
אלישמע  |  9/09/10 11:01
 
- טעות לחשוב שבסיס ח"א מיותר
צבי גלברד  |  11/09/10 10:42
 
- אתה עושה שסלט בין רצוי למצוי
אלישמע  |  12/09/10 13:59
4
מבלבל את המח
ע.ג4  |  12/09/10 13:11
5
רעיון נחמד,ואיפו צה"ל יתאמן?
בר דרור דוד  |  12/09/10 13:11
6
לא חדש
אורי רעננה  |  12/09/10 13:24
7
הנגב כמזבלה אקולוגית למפונקים
כתומית מהשרון  |  12/09/10 20:40
8
פתרונות לנמל תעופה נוסף
זה שיודע  |  7/04/11 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
ראש עיריית ירושלים מכריז על סילוואן כחלק מירושלים המאוחדת, רק שזה לא נראה לו מחובתו לדאוג לאחד את השכונה עם מחלקות הדואגות לנקיון ולתברואה, שלא לדבר על חינוך    במשך 43 שנים של גידול אוכלוסיה - 43 שנות כיבוש - לא ניתן במקום אפילו אישור אחד לבניה או הרחבה
בעז דרומי
מנהיגים ישראלים-אשכנזים-חילוניים מחליטים בדור האחרון: "פנינו לגויי אירופה!"    ישראל הולכת ומתכווצת לתמונה המוכרת מאלפיים שנות גלות ושאלת עתידה הולכת ונשמטת מידיה ומתרחקת לערפל האירופי הצונן
ציפי לידר
יש לי יום-יום חג: את המנגינה הזאת אי-אפשר להפסיק - על שירת האזינו, טעם החיים והניגון שביניהם    כל עוד הנר דולק - אפשר לתקן
יעקב איציקוביץ
אני קורא בשנית לרמטכ"ל להתפטר    הוא היה אמור להיות הראשון לפעול במקרה מסמך גלנט לפי חוק יסוד צה"ל    לא פעל? שיתפטר!
אליקים העצני
שונאי ישראל - גויים ועוזריהם היהודים - מבינים שהזמן פועל נגדם, וזאת בגלל צמיחתו המתמדת של מפעל ההתנחלות, שבקרוב תסכל כל אפשרות לחלק את הארץ    ההכרעה תיפול ב-26 בספטמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il