X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרישתו המקדמית של ראש הממשלה, שהפלשתינים יכירו במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי, היא דרישת יסוד והיא שורש הסכסוך עוד מראשית הציונות והצהרת בלפור
▪  ▪  ▪
נתניהו. דרישות יסוד [צילום: AP]

"עד מתי?" ואחותה "הלנצח תאכל חרב?", הן שתי שאלות היסוד המטרידות את כולנו במהלכו של סכסוך הדמים הנמשך כ-100 שנים שתבע אלפי קרבנות.
אם נסתכל לאמת עמוק בעיניים, שיבת ציון המודרנית היא העילה האמיתית לשפיכות הדמים המתמשכת שהחלה עוד במאה ה-19, בהתנכלויות למושבות הברון, שהחריפה בשל התנגדותם הנחרצת של ערביי ארץ ישראל להצהרת בלפור משנת 1917, לפיה בריטניה תתמוך בהקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל.
התנגדותם הייתה הדלק למאורעות תר"פ (1920) כאשר המונים מוסתים החלו בטבח יהודים בתל חי, ביישובי הצפון ובירושלים. במאורעות אלה נרצחו 26 יהודים, מאות נפצעו ורכוש רב נבזז.
ראוי לציין שבארץ ישראל חיו אז כ-80,000 יהודים בלבד. ערביי ארץ ישראל המשיכו לטבוח יהודים בתרפ"א (1921) בתרפ"ט (1929) ובתרצ"ו-תרצ"ט (1936-1939), כשהשיא היה במלחמת העצמאות בהתנגדותם לתוכנית החלוקה ולהקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל, שכונתה מאוחר יותר מדינת ישראל.
לפיכך, דרישתו המקדמית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהפלשתינים יכירו במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי, היא דרישת יסוד והיא שורש הסכסוך עוד מראשית הציונות והצהרת בלפור. לא בכדי מתנגדים הפלשתינים למדינת לאום יהודית, משום שמדינה שכזאת שעריה יהיו פתוחים לרווחה לעליית יהודים (חוק השבות) אך סגורים הרמטית להגירת ערבים בשל ההתנגדות המוחלטת של כל ממשלות ישראל למימוש זכות השיבה. הכרה ערבית במדינת לאום יהודית משמעותה ויתור על זכות השיבה.
לפיכך, לנואשים ולמתוסכלים השואלים "עד מתי?" התשובה היחידה שאין בילתה: עד ליום בו יכירו הערבים בישראל כמדינה יהודית, ורק אז, בשעה טובה, ניתן יהיה לצקת את היסודות לכינונו של השלום המיוחל.
ולקצרי הסבלנות אשיב בנימה אישית: הורי שהביאוני לעולם בשנת 1938 כשבארץ ישראל המנדטורית חיו 450,000 יהודים, לא העזו לחלום שבשנת 2010 נגיע לקרוב ל 6 מיליון יהודים.
שנה טובה.

תאריך:  11/09/2010   |   עודכן:  12/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד מתי?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הערבים-מוסלמים הכירו בנו ב645
ראספוטין בן מדביד  |  11/09/10 19:51
2
סליחה גורי היקר 6 מיליון ?
נבו 93206  |  11/09/10 21:28
 
- המקלדת של נבו מלאה לשון הרע
עטרה קלימי שגב  |  13/09/10 08:17
 
- עטרה יקירתי זה בושה להיות
נבו 93206  |  13/09/10 19:30
3
אבל.......
zvig  |  12/09/10 00:29
4
"הלנצח תאכל חרב"? התשובה:כן!!!
הניה  |  12/09/10 17:49
5
רק כוח! חזק! הרבה! וללא דחוי! ל"ת
גרעיני עפולה  |  12/09/10 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי קמין
מה קורה אם המציאות הנינוחה והממוזגת הופכת מיוזעת, חמה ולוהטת - בית חרושת למוות מתפוצץ, שנאה ואנטישמיות - שאינה עולה בקנה אחד עם השקפותיך התיאורטיות? מה קורה אם "העם האחר" רוצח יהודים בכל הזדמנות ומסרב להכיר בזכותך לחיות חיי שלווה ושלום על האדמה הזאת?
קרן אלמוג
מדי שנה אנו מברכים איש את רעהו בברכה: "תקלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה"    האומנם? האם ביכולתנו לשנות את מה שהפריע והכאיב לנו בשנה הקודמת? האם נגזר עלינו להתמודד שוב ושוב עם אותם קשיים?
שאול דישי
האיש בבגדים החומים ("טריינינג" כמו של אסירים ביטחוניים) לא האמין שיירו בו באותו אירוע, הוא בכלל לא העלה זאת על דעתו במיוחד לא כשהיה מדובר באותם "נוכחים נכבדים" ולא באותו תפקיד ביטחוני בכיר רם ונחשק - לוֹ הוא היה מיועד אוֹ-טוֹ-טוֹ ועל לא עוול בְּכַּפּוֹ
דני בן-ישי
מהי הסיבה האמיתית לחששם של אי אלו אנשים באקדמיה מפני מה שהם רואים כ"גול עצמי", שיעניק לגיטימציה לחרם עולמי שזה זמן רב מונף כחרב מעל ראשיהם-הם? כי בשורה התחתונה, ההבדל בין ה"שטחים" שאת החזקתם הם מגנים, לבין "ישראל פרופר" שבקיומה הם תלויים, הוא הרבה יותר טכני וחסר משמעות מכפי שהיו רוצים שנזכור
יוני בן-מנחם
שבוע לפני כינוס פסגת שרם א-שיח' לא נמצא עדיין פתרון למחלוקת העמוקה בין ישראל לרשות הפלשתינית בנושא המשך הבניה בהתנחלויות    ברשות הפלשתינית מעריכים כי השיחות הישירות יקלעו למשבר כבר בתחילתן ודורשים שממשל אובמה יפעיל לחץ על ישראל להאריך את תוקף החלטת הקפאת הבניה בהתנחלויות בעוד כמה חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il