X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"הלוואי והיו רבים כמוהו בשני העמים, היה יותר טוב לכולנו" הדברים הכנים הללו נאמרו על שמעון פרס יורם דורי בעקבות ביקור הנשיא בכפר קרע
▪  ▪  ▪
נשיא המדינה שמעון פרס [צילום: פלאש 90]
שטיח ה"שלום" הרקום שניתן לנשיא המדינה מתלמידי בי"ס "הגשר על הוואדי" [צילום: יוסף אבי, יאיר אנגל]

עיד אל פיטר לסיום צום הרמדאן נפל ביום ראשון, מיד לאחר סוף השבוע הכל-כך ארוך של ראש השנה היהודי. הנשיא פרס, כראש המדינה שכמעט עשרים אחוזים מאזרחיה ערבים, הגיע לביקור חג ממלכתי בכפר קרע שבמשולש.
כבר שעות קודם לאירוע הרגשת בהתרגשות האוחזת בפרנסי העיר. מאהא חלקה מסאלחה, מנהלת המתנ"ס, רצה ממקום למקום בשמש הקופחת, מסדרת כאן, מטפלת שם, זורקת מילה טובה לכל העוסקים במלאכה, עוברת על הליין-אפ והכל בנועם הליכות, בחינניות, כשחיוך רחב משוך על פניה.
תושבי הכפר מגיעים, עוברים ללא תלונות בידוק ביטחוני ומתכבדים במה שנקרא "כיבוד קל", אבל למעשה מהווה כמעט ארוחה שלמה. סלט טאבולה, קובה טעימה, פירות העונה וכמובן קפה מהביל בכוס קטנה עם טעם גן-עדן.
בצידו האחד של האולם המסודר להפליא עומדת קבוצה קטנה של נערות ונערים לבושים במדי חקי, כשעל שרוול חולצתם תפור השלט "צופי ישראל", בידיהם תופים ומקלות תיפוף, והתרגשותם ניכרת לעין. בצידו האחר של המתנ"ס קבוצה אחרת של ילדים הלבושים בחולצות לבנות ועליהן שלל כיתוב שלום ואחווה, ובמרכז "הגשר על הוואדי" ועל ידם - מורתם הנרגשת פי כמה מהילדים.
אילן שלום ושוויון
מחוץ למתנ"ס, ליד הכניסה, מונח לו שתיל עץ זית ושלט ממתינים לנשיא שיבוא וישתול.
השעה 10:30 מגיעה ונשיא המדינה מגיע ברכבו יחד עם ראש המועצה נזיה מסראווה, שקיבלו בכניסה ליישוב. מנצח תזמורת הצופים מניף את ידו, הילד שליד התוף הגדול מרים את מקל התיפוף. הדלת נפתחת והנשיא פרס יוצא ממכוניתו, המנצח נותן את האות וילדי הצופים מתחילים בתיפוף מארש צבאי על-פי הבום החזק שנשמע מהתוף הגדול. הנשיא מאזין לקולות ומברך את הילדים. משם ממשיך הנשיא למסדר לחיצות-ידיים לחברי מליאת המועצה המקומית ולראשי רשויות אחרים בסביבה וניגש אל הגומה הקטנה, שותל את עץ הזית, גורף אדמה במעדר ומשקה מיד בדלי לקול מחיאות הכפיים. מאהא מציבה את השלט המסביר כי זהו אילן של שלום ושוויון.
דברים נשיאותיים משובחים
מכאן עוברים הקרואים לפגישת עבודה עם הנשיא. שורה של בעיות לצד לא מעט הישגים מציגים המשתתפים לנשיא. הפותח, סגן שר החוץ לשעבר נאווף מסאלחה (המכנה עצמו כפנסיונר של הממשלה והכנסת), מרעיף אינספור שבחים על הנשיא על פעילותו למען השלום ועמדותיו הבהירות למען שוויון לאזרחים הערביים. חברי המועצה וראשי רשויות בסביבה מציגים את בעיית התרחבות חריש. כאן מציגים ראש מועצת כפר קרע וראש מועצת מנשה, אילן שדה, עמדה זהה. אין צורך לקחת קרקעות כדי להקים אזור תעשיה בחריש, עדיף להקים אזור משותף ליישובי הסביבה בכפר קרע. גם עניין הבדואים בנגב עולה בשיחה, כמו גם נושאי חינוך ותרבות.
מישיבת העבודה מצטרפים פרנסי היישוב למאות המוזמנים באולם המתנ"ס המלא מפה לפה. לצד נאומי השופט השרעי וראש המועצה, הקהל נחשף לקטע נגינה ערב לאוזן על אורגן של ילדה מהכפר, שידיה ממש מרקדות על הקלידים. אחריה עולים תלמידי בית הספר היהודי-ערבי שבכפר קרע "הגשר על הוואדי" במופע תיפוף מהמם על כיסאות. בסיום המופע, שסוחט תשואות רמות מהנוכחים, מעניקים התלמידים לנשיא שי מיוחד - שטיח - שעליו נרקמה המילה שלום במספר שפות: הראשונה בפולנית - שפת עיר הולדתו של פרס וישנייבה. אחר-כך בעברית לציון עלייתו ארצה. אחריה שלום באנגלית "כי שליחותו הראשונה הייתה לארה"ב". צרפתית לאות והוקרה על יחסי ישראל-צרפת שבנה פרס. ומשם לגרמנית בגלל היחסים שבנה עם גרמניה. לשבדית בגלל פרס נובל. לערבית על הסכמי אוסלו. ועוד ועוד שפות המספרות את סיפור חייו של הנשיא. פרס, נרגש מאוד, חורג מכללי הטקס ועולה לבמה לברך את הילדים. מיד הוא מקבל גם שי ייחודי מראש המועצה ונושא את דבריו.
עיקר דברי הנשיא מתמקדים בחובה המוסרית לשוויון זכויות לערביי ישראל. לא טובה ולא חסד - זו חובתו של הרוב היהודי. הנשיא מפליג בתיאור מערכת היחסים בבתי החולים בישראל. רופאים ערבים מנתחים חולים יהודים ולא מעט חולים ערבים נותנים גופם לסכין המנתחים של יהודי כדי שיציל חייהם. איש לא יודע מיהו מי. "למה?" שואל הנשיא פרס, "מערכת יחסים בריאה זו מתקיימת רק בבתי חולים?"; והנשיא מוסיף: "בכל מקום בו אראה כי נעשה עוול מכוון וקיפוח, אתייצב מולו בפומבי".
הנשיא גם מוסיף מילים אופטימיות לגבי סיכויי המו"מ עם הפלשתינים. שבחים לאבו מאזן על רצונו בשלום ולהנהגה הפלשתינית "שלראשונה בונה מדינה. כדי להקים מדינה לא צריך רק לקיים מו"מ, צריך גם לבנות תשתית וזאת עושים עכשיו הפלשתינים" - כך הנשיא פרס שסיים בדברי הברכה המסורתית בערבית וזוכה לתשואות נלהבות מהקהל.
לאחר שהנשיא עזב, ניגשו אלי רבים מן האורחים המכירים אותי מהעבר ושיבחו את דברי הנשיא ואת עצם ביקורו. "הלוואי והיו רבים כמוהו בשני העמים, היה יותר טוב לכולנו" ולא נותר לי אלא להנהן בחיוב.

תאריך:  14/09/2010   |   עודכן:  14/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העושה למען השלום
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
פרס אסון ציוני יהודי מוסרי ל"ת
באוסלו הוחרבנו!  |  14/09/10 14:15
 
- הנשיא איש גדול
מיכאל מיהוד  |  14/09/10 19:43
 
- שמעון פרס הוא משכמו ומעלה
הוא לפחות גאון  |  14/09/10 22:15
 
- 1,500 טבוחי אוסלו חולקים עליך ל"ת
צהלות הג'יהאד  |  15/09/10 20:08
2
פרס אינו הנשיא שלי פרס מסכן את ל"ת
עתיד ילדי היהודים  |  14/09/10 15:10
3
מעוררת בחילה ל"ת
הכתבה  |  14/09/10 16:28
4
תנתק את הלשון מישבנו של פרס
אליהו חיים  |  14/09/10 16:41
5
הלוואי והיה אחד כמותו אצל הערב
שם  |  14/09/10 16:45
6
אין נביא בעירו.לא על פרס
הרופא המגיב  |  14/09/10 22:25
 
- התבלבלת, לא רופא, צריך רופא
אליהו חיים  |  14/09/10 23:23
7
פרס הוא איש ענק הקנאה אוכלת
נבו93206  |  15/09/10 02:17
8
סוף סוף נשיא שעושה לנו כבוד. ל"ת
רותי,רחובות  |  15/09/10 07:46
9
ממתי מותר לעבד לכתוב על אדונו?
יוסלביץ  |  15/09/10 22:09
10
הנשיא פרס- גאווה ישראלית!!!
שי א'  |  16/09/10 00:54
11
אשרי המאמין
אורי אשר  |  16/09/10 05:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
צחי הנגבי וארז אפרתי חושבים כי הם מעל החוק ומנסים לחמוק מאחריות מלאה לפשעיהם    הגיע הזמן לדון כל ישראלי על-פי החוק
מורן שריר
"מחוברים" היא אומנם הסדרה הכי מעניינת בטלוויזיה כרגע, למרות שהגברים שלה לא חושפים שום רגש אמיתי. מזל באמת שהנשים שלצדם מגניבות מדי פעם חיוך למצלמה
יאיר דרייפוס
הרב שג"ר ראה במדינה את הגאולה שבדרך הטבע, שבריאליה, אך יחד עם זאת היא עוררה בו ריגוש משיחי. באחרית חייו הוא הבין גם את המשיחיות החב"דית
אברהם בן-עזרא
מומחה בית המשפט זונח את ייעודו להיות מומחה אובייקטיבי וחסר פניות, מתייצב לצד הקבלן, והתובעים מתמקדים בעימות ובמאבק נגדו כאילו הוא (וכזה הוא) מומחה מטעם הנתבעים
ראובן לייב
מסעדת "רוקח 73" התל אביבית התמחתה, אומנם, במעדני הים שלה, אבל גם תבשילי הבשר והפסטה אינם נופלים מהם במאומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il