X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי מאיתנו אינו מוטרד מהיום הנורא שקורה לאחד מכל שלושה זוגות נשואים בממוצע? מהו התהליך המלא? איך יודעים קצת יותר על התחום הבעייתי? עו"ד ענבר שנהב, מומחית לדיני אישות, מספקת מידע
▪  ▪  ▪
ביה"ד הרבני לא תמיד טוב לגבר [צילום: פלאש 90]

המדריך למתגרש (א-ת):
א. אפוטרופסות- שני ההורים הינם אפוטרופוסים טבעיים של ילדיהם. העובדה שלאחד מהם מוענקת המשמורת איננה פוגעת בזכות ובחובה שלהם לקבוע את ההחלטות החשובות בחיי ילדיהם לרבות: בריאות, מקום מגורים, חינוך ועוד.
ב. בגידה- כיוון שדיני משפחה במשפט הישראלי מבוססים על המשפט העברי, יש משמעות רבה לבגידה הן של גבר והן של אשה. כאשר אשה בוגדת מפסידה את זכותה למזונות (להבדיל ממזונות ילדים) וכן את זכותה לשטר הכתובה. כאשר גבר בוגד הוא עלול להיות מחויב בשטר כתובה או בסכום פיצוים לטובת אשתו.
ג. גט - תהליך קבלת הגט ע"י האשה ונתינת הגט ע"י הגבר בדין היהודי מתבצעת בטקס בבית הדין הרבני, לאחר ששני עדים מטעם הצדדים התייצבו בפני בית הדין וזיהו את המתגרשים. לעיתים הטקס מתבצע לפני סיום ההליכים בין בני הזוג והם עדיין מנהלים הליכים משפטיים ולעיתים מתבצע בסוף ההליך, לאחר שבני זוג סיימו את ההליכים או לחילופין הגיעו להסכם כולל.
ד. דמי מזונות - ישנם שני סוגי מזונות: האחד, מזונות ילדים, בהם חייב האב עד שילדיו מגיעים לגיל בגרות. השני, מזונות אשה, בהם חייב גבר עד ליום הגט. מזונות ילדים נקבעים עפ"י צרכי הילדים בפועל, כאשר הכנסתה של האם נלקחת בחשבון. מאידך, מזונות אשה נקבעים עפ"י רמת חיים טרם הפרידה, כאשר גם כן, נלקחת בחשבון הכנסתה של האשה ומקוזזת מדמי המזונות המגיעים לה.
ה. הגירה - הורה משמורן צריך לבקש את אישור ביהמ"ש, במידה והוא רוצה לקחת את ילדיו להתגורר בחו"ל בניגוד לדעתו של ההורה השני. בד"כ מדובר באמהות משמורניות שמוצאות בן זוג או מקום עבודה חדש מחוץ לגבולות המדינה.
ו. וודאות - על-מנת להתחיל הליך משפטי חשוב לאסוף כמה שיותר מסמכים הקשורים לצד השני, לרבות על הזכויות הסוציאליות של בן/ת הזוג, משכורת, חשבונות בנק והכול בכדי ליצור לעצמך ליצור בסיס רחב יותר של וודאות שכן, לאחר פתיחת ההליכים בני הזוג מנסים להסתיר אחד מהשני מידע.
ז. ויות האשה - לאחר הנישואין לאשה יש זכות למזונות (עבור עצמה להבדיל ממזונות ילדים). זכות לכתובה, במידה ובעלה עוזב אותה ללא סיבה הלכתית מוצדקת. זכות להתגורר בדירה בה התגוררו בני הזוג עד פרוץ הסכסוך על-מנת שלא תרד ברמת חיים.
ח. לוקת רכוש- אלמנט חשוב בהליכי פרידה וגירושין. דרך חלקות הרכוש ואופן החישוב מאפשרת את המשך בניית החיים של כל אחד מיחידי הצדדים. בדרך חכמה ניתן להגיע למצב בו חלוקת הרכוש תאפשר לכל אחד מבני הזוג לשמור על האינטרסים שלו.
ט. טעות הגורמת לביטול הסכם - הסכם גירושין שאושר בין בני זוג בבית המשפט או בבית הדין כמעט בלתי אפשרי לביטול. אחת הטענות בעניין זה הינה כי מי שמבקש לבטל את ההסכם התקשר בו עקב טעות. למשל, כאשר אדם סבור שאשתו מתכוונת להמשיך לחיות עימו ולכן חתם על הטבות מרחיקות לכתב במסגרת "שלום בית", אולם כוונתה הייתה להתגרש ממנו לאחר חודש.
י. ילדים - האנשים הכי חשובים בהליך הגירושין. ככל שההורים לא מערבים את הילדים ככה הם נשארים שפויים יותר. הורה שמסית את ילדיו נגד ההורה השני צפוי לקבל את זה בחזרה כבומרנג לאחר שהילד מגיע לגיל בגרות. ראו הוזהרתם!
כ. כריכה - פירוש המושג הוא הכנסת נושא משמורת הילדים, הרכוש ומזונות האשה במסגרת תביעת הגירושין בבית הדין הרבני. הסכמות לבית הדין לדון בעניינים אלו היא רק במסגרת כריכת בתביעת הגירושין ולא בתביעות עצמאיות.
ל. "לא מה שחשבתם" - ביה"ד הרבני לא תמיד טוב לגבר. פעמים רבות דווקא מצבה של האשה יהיה טוב יותר בבית הדין. למשל במקרים בהם היא מעוניינת בשלום בית ובעלה בגד בה, או הפעיל אלימות קשה כנגדה. כמובן שאם האשה בוגדת אף היא בבעלה, אין כלל זה חל.....
מ. משמורת - חזקה על הילדים. בהליך פרידה נהוג לקבוע כי אחד ההורים הוא המשמורן של הילדים. היום ישנה מגמה הולכת וגוברת לנסות ולבדוק האם זוג הורים שגידלו את ילדיהם בצורה שוויונית יכולים להמשיך ולהחזיק במשמורת משותפת.
נ. נכסי קריירה - הם המוניטין האישי שצבר אחד הצדדים במהלך הקריירה שלו. נכסי הקריירה הוכרו על-ידי הערכאות השיפוטיות כנכס לכל דבר והם נפסקים במידה והפערים בין הצדדים גדולים וכן במידה ונכסים אלו נצברו במהלך החיים המשותפים.
ס. סמכויות - שתי ערכאות במדינת ישראל יכולות לדון בעניינים שבין בני זוג נשואים. האחד, בית המשפט לענייני משפחה (האזרחי), והשני, בית הדין הרבני (הדתי). הן הדינים (מהות) והן כללי הראיות (פרוצדורה) שונים מאוד בין שתי הערכאות ולכן יש חשיבות היכן מתנהל המשפט.
ע. עיכוב יציאה מן הארץ - ניתן להוציא הן כנגד חייב (למשל בעל החייב במזונות) כאשר יש חשש שיברח מן הארץ מבלי לשלם את דמי המזונות, והן כנגד ילד משותף, אשר יש חשש כי ההורה השני יוציא אותו מן הארץ לצמיתות.
פ. פקידת הסעד לסדרי דין- היא הגורם המקצועי אשר ממליץ לבית המשפט את מי כדאי למנות כהורה משמורן לילדים ואילו הסדרי ראיה ראוי ליתן להורה השני. פקידת סעד לסדרי דין הינה עובדת סוציאליות שעברה הכשרה מיוחדת. בית המשפט מתחשב בהמלצות פקידת הסעד, שכן היא מהווה הגורם הטיפולי המוסמך שנמצא בקשר עם הצדדים והילדים, אולם במקרים בהם ההמלצות אינן מתאימות, בית המשפט פוסק בניגוד להן.
צ. צו למדור ייחודי - ניתן על-ידי בית הדין הרבני במקרים בהם צד שתובע מזונות מבקש לשמור על הסטאטוס קוו, בו דירת המגורים של בני בזוג לא תימכר עד אשר בית הדין יסיים את הבירור בתיק.
ק. קריירה- פס"ד בע"מ 4623/04 פלוני נ פלונית - פסה"ד של בית המשפט העליון בו נפסק כי הלכת השיתוף בין בני זוג חלה גם על נכסי קריירה. במסגרת פסק הדין אישר ביהמ"ש העליון כי האשה תקבל סכום כספי על חשבון המוניטין האישי שצבר בעלה במהלך הנישואין בסכום חד פעמי.
ר. רכב משותף- במקרה של סכסוך בית המשפט מנסה לצלם את המצב שהיה טרם פרוץ הסכסוך. כך שאם הרכב היה בשימוש שני בני הזוג, כך גם יהיה במהלך המשפט - בית המשפט יקבע חלוקה בה האשה משתמשת ברכב בימים א'-ד' והבעל בימים ההפוכים.
ש. שכר הצדדים- חשוב הן לתביעת מזונות ילדים, הן לתביעת מזונות אשה והן לתביעות של מוניטין במסגרתן בדוקים את יש פערי השתכרות בין הצדדים.
ת. תביעות עתידיות - כאשר בני זוג מאשרים הסכם גירושין, הם סוגרים באופן מלא את כל הסוגיות הרכושיות ביניהם. עם זאת, בכל מה שנוגע לילדים - הן סוגיית המשמורת והן סוגיות המזונות - ניתן לפנות לבית המשפט, כל עוד הילדים טרם מלאו 18כמובן שהסכם טוב מפחית את כמות הפניות ויוצר וודאות גדולה יותר.

תאריך:  15/09/2010   |   עודכן:  15/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המילון השלם למתגרש/ת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אף מושג כאן לא הוגדר כבמציאות
ירון זכאי  |  16/09/10 12:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
תחזית לימים הנוראים: ימים הטומנים בחובם מהפך בחיים, בהם כדאי להיות שקולים    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
אלעזר לוין
קרב האוויר הגדול של 15 בספטמבר 1940 הסתיים בניצחון בריטי על הגרמנים ובקביעה: גרמניה לא תפלוש
הודיה כריש-חזוני
ששת הילדים של יצחק וטליה איימס ישבו שבעה בבית המשפחה בבית-חג"י ובאוהל האבלים הגדול שהוקם לידו    בין המנחמים הרבים הגיעו גם יתומי טרור שאיבדו זוג הורים בפיגוע אחד    "הם היחידים שיכולים להבין", אומרת רוחמה איימס
סופיה רון-מוריה
גם שרי הממשלה שמחוץ לשביעייה לא יודעים לאשורם את פרטי המו"מ, ואף לא את הכיוון הכללי שאליו מכוון נתניהו. ההערכה הרווחת היא שהסרבנות הערבית תפוצץ במוקדם או במאוחר את המו"מ, אך ברור לכול שמדובר במשחק מסוכן    וגם: האם הקול התקיף והמפוכח שהשמיע שר החוץ מרמז על כוונותיו העתידיות?
מיכל שפר-מיכאלי
ההשפעה של ילד היפראקטיבי על המארג המשפחתי, יחסי האחים, אחים-הורים והזוגיות היא בעלת משמעות רבה    לא די בכך שבחלק גדול מהמקרים מדובר בהפרעה שעברה בתורשה וגם אחד מההורים סובל ממנה, אלא שבנוסף, ההשפעה על הסביבה הקרובה והרחוקה היא מכרעת ובלתי נמנעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il