X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: AP]
שם לוהט ירח
איך ליירט את השפע המופלא הזה?

עמדתי במצפה התת-יומי שלי, המרפסת, ולפתע הזדקפו עיניי - ירח אדום! כיוון שבתקופה האחרונה עשו תבונתי וחושיי יד אחת נגדי ונסעו להם לאספמיה (אפילו גלויה לא שלחו משם; נראה שאין בכוונתם לשוב אליי במהרה), התקשיתי להאמין במראה עיניי וקראתי אל המרפסת זוג עיניים נוסף. "אכן ירח אדום", אישר הזוג ללא התרגשות. "לפי טולסטוי, זה מבשר מלחמה".
"אני צריכה לעשות מחקר בשבילך? הרי את העיתונאית", נזפה בי למחרת רבקה השכנה, שחיינית אינטרנט בסגנון חופשי. "מתברר שביום שישי היה איזה מצב נדיר עם מאדים וכוכב שביט, ולכן נראו בשמיים שני ירחים, אחד רגיל ואחד אדום. זה קורה פעם במאתיים ומשהו שנה. היה לך מזל. לא יכולת להתקשר אליי, שגם אני אראה?"
"גיליתי את זה בסביבות חצות, חשבתי שאת כבר בכוכב מאדים של החלומות", התנצלתי. "בגילי לא הולכים לישון מוקדם כל כך", תיקנה אותי רבקה. "יש כל כך הרבה להספיק וכל כך מעט זמן".
תחושה מוכרת. יש כל כך הרבה לראות בערוץ המוזיקה מצו (mezzo), וכל כך מעט זמן ליירט את השפע המופלא אל הסלון. מעט זמן, כי מאז שהגיעה אליי טלוויזיה 34 אינץ' אני נאלצת ללחוץ על רצף של שבעה כפתורים כדי להדליק אותה, כאילו הייתה כספת בפורט-נוקס. "זו טלוויזיה או מעבורת חלל?", התקוממתי, אך הטכנאי סירב לגלות לי את הקפנדרייה, ואף הכחיש את דבר קיומה.
וכיוון שהשלט-הרחוק הפך פתאום כלי הקשה תובעני, אני משתדלת לצמצם את מגעיי עימו לפעם ביום, כדי שלא אזדקק לאצבע תותבת בדמי ימיי. ואת הפעם ביום הזו כיף לבזבז על ערוץ מצו, המציף את קיתון עיתותיי בזרמי העילית של המוזיקה - קלאסיקה, ג'אז, אופרות. הפילהרמונית של ברלין מנגנת לכבודך מוצרט, ארוזה במיטב הסמוקינגים וישובה באַמפי מודשא ומטופח עד אחרון תבלולי עשביו, שכל השבילים בו משתפלים במדרגות אל הבמה, שם מבהיק טרומבון בזהב עתיק כאילו נחפר מתוך אתר ביזנטי. תלתליו של המנצח ניתזים ממנו כקפיצים, פניו מוכרות. נדמה לי שהצעיר הזה, שעיניו רושפות זיקים של מדויקוּת יצירתית, הוא ישראלי.
מצו הוא גל פתוח של קווארטטים ופסטיבלים. באחד מהם, המלנכוליה דמוית החלום של שופן מפכה מהפסנתר אשדים אשדים ומצעפת את הנפש. חשבתי שרק ולדיסלב שפילמן מסוגל לנגן כך שופן, והנה, הביצוע של פסקל אמויאל קסום לא פחות.
"כל מוזיקה שואפת לשתיקה", המתיק לאוזניי החבר של בת דודי, מוסיקולוג שנסע לטירה עתיקה בסקוטלנד לעשות דוקטורט על כלי עתיק ששכחתי שמו. הירח האדום היה פעם כנראה מוסיקלי מאוד, משום שכעת הוא שותק. אותה שתיקה של יום שישי שריבואות נרותיה הכבויים מנצנצים לכבוד השבת.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  17/09/2010   |   עודכן:  17/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שם לוהט ירח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כנשיקת טבחת...
דודו אלהרר  |  18/09/10 10:08
2
ואו!
יעלי111  |  20/09/10 01:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר קיזמן
יוזמה פרטית של שני תושבי נצרת עילית התגבשה לה למעבר של מפונים רבים מנווה דקלים שבגוש קטיף לחיזוק האוכלוסיה היהודית בעיר    עד כה השקיעו השניים כ-89,000 מכיסם להוצאת המעבר אל הפועל    איפה הפוליטיקאים? מנסים לגזור קופון, כרגיל
אבי דוידוביץ
אם יש את נפשכם לדעת מי הוא האיש שכיכב במשחק של ההגנה - הרי לפניכם תמצית עלילותיו    על אלכס פלג ניתן לומר כי עוד מומחה כזה ואבדנו    המדהים בשיטות העבודה הנפסדות שלו שהוא חרת על דגלו המקצועי כי לתהליך הכנת חוות-דעת אין לו צורך להכיר את מכלול החומר החקירתי, לרבות הודעות של עדים    הוא, שלא קרא את חומר הראיות, שלא שמע את העדים והעדויות, שמומחיותו במדע הפורנזי הופרכה פעם אחר פעם - יודע את האמת
הרצל ובלפור חקק
תפילות ומזמור - בין כסה לעשור: סיור מתנגן ברחובות הקסומים של ירושלים, בשכונות נחלאות, במזכרת משה, באוהל משה, בבתי ברוידא, בכנסת ישראל    מבט נוסטלגי אל ימים שהיו, אל תפילות שתמיד ימשיכו להרעיד את הלב. אבינו מלכנו, אדון הסליחות, אתאנו לפניך (באנו לפניך)... הלב מחסיר פעימה: אלול בירושלים מזכיר לנו כמה העיר הזו קדושה מכולן
גיל אורלי
תקופת ניסיון חינם, חודשים ראשונים במחיר אטרקטיבי, מתנות 1+1 וסוגים נוספים של כלים שיווקיים משכנעים אותנו לקנות בכדי לא לצאת פראיירים    גיל אורלי, מנכ"ל "יבולים - ייעוץ ואימון כלכלת הבית", חושף את המוקשים שמאחורי ההבטחות ומסייע לכם להמנע מהוצאות המתחזות למתנות
יעקב בר-און
בראיון אחד על אחד מסביר יהודה מסס: "לא חשבתי שלמחרת הופעת האלבום עם עמיר אהיה לכוכב ואני גם לא רוצה להיות כוכב. כל העניין שלי הוא שיכירו את המוזיקה שאני יוצר"
רשימות נוספות
גדי טאוב: המתנחלים מסכנים את קיומה של המדינה  /  דוד מרחב
שערוריית הבשר הפלשתיני  /  פזית רבינא
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
השנה של המעמד הנשלט  /  אמנון לורד
"אימא תמיד רצתה שנהיה ביחד"  /  הודיה כריש-חזוני
התחלה ברגל שמאל  /  סופיה רון-מוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il