X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עיירת הנופש השווייצרית, שעל גדות נהר הריין, נתברכה בשלווה סטואית, במעיינות-מרפא לגוף ולנפש ובאמון חסר תקדים לאורחיה
▪  ▪  ▪
באד צורצך, הלוואי עלינו מקום כזה [צילום: מיקה]
"הייחודיות של באד-צורצך באה לידי ביטוי ביחסה המיוחד לאורחיה" [צילום: מיקה]

עשרה קבין של שלווה סטואית ירדו על שווייץ; באה עיירת הנופש, באד-צורצך, ונטלה את חלקם הארי. יותר מכל עיירה אחרת היא גם נתברכה בריפויים של מדווי הגוף והנפש.
באד-צורצך, שעל גדות נהר הריין, בין ציריך לבזל, טובלת כולה במעיינות טרמליים, המחלחלים היישר ממעמקי האדמה והמהווים מזור למי שסובלים מבעיות של לחץ-דם, ממדווי לב וכליות, או מסיבוכים במערכת העיכול, וגם לאלה שהם תשושי נפש ושנקלעו בעל-כורחם לייאוש טוטאלי. שם, בנוף פסטורלי, הטובל כולו בירוק ובפרות הרועות באחו, הם כאילו נולדים מחדש ושבים אל עלומיהם.
אתרי הספא של מלונות ה"טורם", ה"פארק" וה"טנדו" שוקקים חיים כל השנה ומכל קצווי תבל נוהרים אליהם רבבות נופשיפ. עם זאת, חלקה של ישראל בנהירה הזאת, עגום למדי, מן הסתם רק משום ששמעו של מעיין הקסמים הזה בושש עדיין להגיע אליה.
הבריכות הטרמאליות, הצמודות לאתרי הספא, מחוממות עד לטמפרטורה של 38 מעלות צלסיוס. הן נתברכו סגולות-מרפא ובמים מינרלים נדירים, שאינם מצויים בבריכות אחרות, המשיבים לחולה ולתשוש את עלומיו. באותם אתרים פגשנו לא מעטים מבני הדור הקשיש שהעידו על עצמם כי אונם חזר אליהם רק בזכות טבילתם באותן בריכות-פלא.
אמון הדדי
אבל מלבד מעיינות הנעורים נתברכה באד-צורצך גם באוויר צח, צלול כיין, ובמזון אורגני, המוגש במלונותיה מדי יום. אפילו בקבוקי המים המינרליים, המוגשים לאורחיהם, ממולאים ממעמקי המעיינות המקומיים ונחשבים סגולה לבריאות, במיוחד לאלה שסובלים מבעיות-עיכול.
אף שבאד-צורצך היא מעל לכל עיירת מרפא ומרגוע - יש בה גם אתרי-בידור. מפעם לפעם נערך בה "יום של הומור", עם בדחנים, ליצנים ומשחקי-חברה היתוליים לבני הדור הצעיר, בצד נשפי-ריקודים לדור הקשיש. יש גם קרקס-נודד וחזיונות אור-קוליים, על-רקע של מזרקות צבעוניות וססגוניות.
אבל מעל לכל, הייחודיות של באד-צורצך באה לידי ביטוי ביחסה המיוחד לאורחיה, המבוסס על אמון מלא בהם. אורח בפוטנציה באחד מבתי המלון אינו נדרש על-ידי הנהלתו למסור את פרטי כרטיס האשראי שלו, לביטחון, בעת ההזמנה הטלפונית.. גם כשהוא מגיע אליו, מסתפקת הנהלת המלון בחתימת שמו בלבד, ללא כתובת-מגוריו ובלא שיתבקש להציג בדלפק הקבלה את דרכונו ואת כרטיס האשראי שלו.
משיחה עם בעלי בתי המלון עולה כי איש לא ניצל, עדיין, לרעה את הפריווילגיה הזאת, שעלולה, אומנם, לשמש פרצה לגנב. האמון מצד הנהלת המלון הוא ממש הדדי ובא לידי ביטוי גם מצד האורחים הנופשים בו.
הלוואי עלינו כאן, בארץ!

תאריך:  26/09/2010   |   עודכן:  01/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואל גוז'נסקי
בשבועות האחרונים נעצרו מאות פעילי אופוזיציה בחשד שקשרו קשר נגד השלטון בבחריין
אבי דוידוביץ
על שפל המדרגה הערכי שיש במעשים של השוטרים מטמיני חומרי החבלה מנהריה, אין צורך להרחיב    מדובר במטעני חבלה שלא היו מטעני סרק, או מטענים "פירוטכניים", שסכנתם נמוכה, כפי שנטען שוב ושוב מצד ההגנה, אלא במטעני חבלה קטלניים בעלי יכולת הרג    הם סיכנו לא רק את חיי העבריינים וכני משפחותיהם, אלא הם סיכנו גם אזרחים תמימים ואפילו אנשי משטרה שהגיעו לזירה
לאה טרן
קומדיה חדשה, מבריקה ומשעשעת, על גבול האבסורד שכתב חנוך לוין
צור ארליך
ישראל היא מדינה קולוניאליסטית שאינה דמוקרטיה ואין לה זכות קיום. זו הנחת היסוד ברוב מוחץ של הטקסטים הנלמדים במחלקות לסוציולוגיה באוניברסיטאות בארץ    דוח מקיף חדש חושף אינדוקטרינציה אנטי ישראלית בקרב דור העתיד של מתווי המדיניות החברתית בישראל
יפה זילברשץ
בג"צ פוסל את בתי הסוהר הפרטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il