X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הערבים לא שכחו את שיטת השלבים ואנו מחויבים לקרוא למנהיגינו: זהירות, השיטה חוזרת. לא יהיה פתרון מהיר לסכסוך
▪  ▪  ▪

המשא-ומתן בינינו לבין הפלשתינים הגיע אל ליבת הסכסוך: הכרה בזכותו של עם ישראל כעם ריבון על גורלו לקיום במדינת לאום משלו. מתברר כבר בשלב מקדמי של המשא-ומתן העכשווי שאנו דורכים במקום: לא השתנה דבר מאז המשאים-ומתנים שהתקיימו בשנים האחרונות בינינו לבין הפלשתינים. ישראל נכונה למשא-ומתן מתוך רצון להוביל לסיום אמיתי של הסכסוך ולהשכין שלום-אמת ורקמת יחסים של יחסי שכנות. אך מהדהד כאן הפסוק מספר תהלים: "אני שלום וכי אדבר, המה למלחמה": מתברר שוב ושוב ש"שיטת השלבים" לא נשכחה, והפלשתינים מבקשים הסכם שאינו תפור לחלוטין, הסכם ששומר חלון לפתיחת הסכסוך מחדש לאחר הנסיגה הישראלית, כדי לממש את יעדם האמיתי: חיסולה של מדינת ישראל.
הדברים הנאמרים כאן הם קשים, אך הם חייבים להיאמר. דווקא מתוך כבוד לאויב, עלינו להאמין לדבריו. ההתעקשות של הערבים בכלל (והפלשתינים, כחלק מן העם הערבי) להקים מדינת לאום פלשתינית ומולה מדינה שבה יגורו יהודים וערבים ללא הגדרה לאומית כלשהי, אינה מקרית. היא עולה בקנה אחד עם התפיסה הערבית מאז ראשיתו של הסכסוך באזורנו. היא מותירה את האפשרות להמשיך את המהלך הגדול של "חיסול היישות הציונית", בלשונם. עבורנו הכניסה למשא-ומתן היא אסטרטגיה של שלום, שכוונתו להוביל לחיים של שקט במרחב רווי הדמים שבו אנו חיים. אנו מצפים למזרח תיכון חדש (בלשונו של שמעון פרס) שיש בו קשרי מסחר, קשרי תרבות ומעבר חופשי בגבולות. הוויכוח הפנימי בתוכנו משדר שאנו קצרי-רוח לממש חלום זה, לקבל את השקט הזה, ואת הרצון להוביל לסיומו של סכסוך הדמים הזה. וכאן העוקץ: הערבים לא שכחו את שיטת השלבים, וחלומם הוא אחר: עלינו לומר שוב ושוב לעצמנו: זהירות, שיטת השלבים חוזרת.
עבור הערבים השלום הוא צעד טקטי ולא אסטרטגי. כולנו זוכרים את עבדול נאצר, מנהיגה של מצרים, שנתפס בשעתו בשנות החמישים של המאה העשרים, כמנהיג העולם הערבי. הוא חתר לפתרון של הכחדת ישראל במלחמה אחת גדולה, ולכן ביקש אחדות ערבית לצורך מימוש חלום זה. חלומו לא הושג, ועם השנים התפתחה התפיסה של "שיטת השלבים", שמשמעה: על הערבים להשיג את יעדם בדרך הדרגתית, צעד אחר צעד בדרך אל המטרה האמיתית: "ניקוי" המרחב של המזרח התיכון מן "היישות הציונית".
לרבים מאיתנו זכור חביב בורגיבה, שהיה הראשון שטען שיש לגשת ב"שיטת השלבים" להסכמי שלום זמניים עם ישראל, כדי לצמצם את שטחה של מדינת ישראל, ורק אחר-כך לגשת למימוש היעד המיוחל. שיטה זו חלחלה בהדרגה להנהגה הערבית, וכיום זו התפיסה המובילה של מנהיגי ערב.
ההתעקשות של הפלשתינים במו"מ לא להגדיר את מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי אינה מקרית. יש להם כמובן שותפים מבפנים: ח"כ אחמד טיבי מיתמם ואומר "מה אכפת לנו איך תגדירו את עצמכם", וכמובן חוברים לו גם יהודים טובים (שהם במקרה גם פוסט-ציונים), שטוענים בנימה מתריסה כלפי מנהיגי ישראל: "האם אנחנו צריכים שהערבים יגדירו אותנו? אנו מגדירים את עצמנו...".
וכאן המוקש: ההגדרה כאן היא מהות הסכסוך, והיא זו שקובעת האם ההסדר שהולכים אליו בא להסדיר את סיום הסכסוך או את פתיחתו המחודשת לאחר נסיגתה של ישראל. הערבים אינם מפסיקים באמצעי התקשורת לחזור על המנטרה שלהם: "השבת זכויותיו הלגיטימיות של העם הפלשתיני". וכולם יודעים בדיוק על מה מדובר. גם האמנה של אש"ף וגם אמנת החמאס רואות את היהודים כעדה דתית בלבד, והתפיסה של שתי האמנות היא שלעולם אין להשלים עם קיום יהודי לאומי ומדיני, שהרי דת אינה זקוקה לטריטוריה. הערבים בחרו כאן באסטרטגיית השלבים ועלינו לראות את הדברים בצורה מפוכחת. הגישה שלהם היא לנקוט בדרך הדרגתית שמחייבת אורך-רוח וסבלנות כדי לממש את יעדם.
ואנו מחויבים לקרוא למנהיגינו: זהירות, שיטת השלבים חוזרת. לא יהיה פתרון מהיר של הסכסוך. יש לקיים את המו"מ מתוך אורך-רוח וסבלנות, כדי לשמור על המשכיות הקיום היהודי.

תאריך:  05/10/2010   |   עודכן:  05/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות! שיטת השלבים חוזרת
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
גם פתרון לא מהיר לא יהיה,אשליה ל"ת
פלא יועץ  |  5/10/10 18:38
2
לא שיטת השלבים אלא חורבן ישראל
נוסטרא דאמוס  |  5/10/10 20:33
3
נראה שאין מנוס ממסקנה שביבי
חשדנית  |  5/10/10 20:59
4
לא ניתן לחזור לקווי 67
דודי1981  |  5/10/10 21:09
 
- היה דרוש חוק פינוי שפלת החוף
שאול אבידור  |  6/10/10 15:54
5
אסטרטגים בגרוש אתה והמגיבים ל"ת
זהר ל  |  6/10/10 10:15
6
כל הכבוד לבלפור
צליל מיתר  |  6/10/10 13:58
7
כל ממשלות ישראל היו חלק מזה
אליק א.  |  6/10/10 19:05
8
להפסיק ההצגה של "כאילו" שיחות  ל"ת
דניאל סבלדי  |  6/10/10 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
שלושה זרמים יש בשמאל הישראלי, המקומם שבהם הוא השמאל שמזכ"לו יריב אופנהיימר    מדובר בשמאל שמתעב מזרחים, דתיים ויהדות, מתנחלים וציונות    זהו שמאל שינהל מלחמת חורמה להריסת בית לא חוקי בהתנחלויות, אבל יעלים עין מאלף בתים לא חוקיים במגזר הבדואי    שמאל שיפגין בעד ויזה לוענונו, אבל לא ינקוף אצבע למען פולארד או שליט    שמאל בעיניים
אברהם בן-עזרא
נתן זך טועה כאשר הוא סבור כי יצירתו היא רכושו, וכי הוא מסוגל לכוונה לאן שהוא חפץ    כל מה שהוא יכול לעשות - זה לגרום לחשיפה תקשורתית רק בדרך של הכפשת המתנחלים והמדינה, שכן בדרך הנגדית של הציונות - לא צוברים נקודות בתקשורת
אמוץ אייל
הוא, אחי יחיעם, היה אז בן 15 בלבד, כשהוכה ע"י יס"מניק    "פראייר", אמרו לו כשהתגייס לצבא הגנה לישראל    יחיעם, ציוני-אידיאולוג-מבית, מוכיח עם גיוסו כי הוא לא "פראייר"
איתן קלינסקי
משך 3 שנים עבדה ועדת אור וטרחה לגבות חומר מכל מקור אפשרי לגבי הכשלים במהומות אוקטובר    מה עלה בגורל מסקנותיה?
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לאחרונה ניתן פסק הדין בעניין דוידוף, אשר עסק אומנם במס מכירה, אולם השאלת יום המכירה הנובעת ממנו רחבה הרבה יותר ומשנה סדרי עולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il