X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים סבורה כי ייתכן שהתעקשות הפלשתינים על הקפאה מוחלטת של ההתנחלויות היא טעות וכי עליהם להתמקד בהגדרת גבולותיה של המדינה הפלשתינית מצרים מתנגדת לצעדים חד-צדדיים כמו פירוק הרשות הפלשתינית והתפטרות מחמוד עבאס מתפקידו, אך בחמאס ממתינים בקוצר רוח לצעדים כאלה
▪  ▪  ▪
מובארק. חושש ליציבות משטרו [צילום: AP]

נשיא מצרים חוסני מובארק הזהיר אתמול מפני התלקחות במזרח התיכון אם ייכשל המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים. בראיון שהעניק לביטאון הכוחות המזוינים לרגל אירועי יום השנה למלחמת יום הכיפורים, אמר כי השמיע בפני בנימין נתניהו ומנהיגים אחרים את חששו כי אם תהליך השלום יקרוס יתלקחו אלימות וטרור באזור ובעולם כולו. מובארק איננו הראשון שמשמיע את ההערכה הזו...
לפני יותר משבועיים הזהיר עבדאללה מלך ירדן מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם כי אם ייכשל התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים תפרוץ מלחמה באזור עד סוף השנה הנוכחית. שתי ההצהרות האלה של מובארק ועבדאללה סותרות דברים שאומרים בכירי ההנהגה הפלשתינית באופן רשמי וגלוי כי אין בכוונתם לפתוח באינתיפאדה שלישית ובמעשי אלימות גם אם ייכשל המשא-ומתן עם ישראל.
ומאידך-גיסא תנועת החמאס מאיימת בפיגועים קשים אם יימשך המשא-ומתן בין ישראל לרשות הפלשתינית.
למי להאמין? קשה לדעת... אני נוטה דווקא להאמין לתנועת החמאס שמבטיחה לחדש את הטרור אם יימשך המשא-ומתן... כבר ראינו בעבר את יכולותיה ההרסניות לגבי התהליך המדיני. יש לה "קבלות".
אבל אנו צריכים לסמוך בראש ובראשונה על עצמנו ועל הערכות המצב שלנו. לכל צד במזרח התיכון יש את האינטרסים שלו. הנשיא מובארק והמלך עבדאללה חוששים ליציבות משטריהם, אי-אפשר לחשוד בהם שהם אוהבים את הפלשתינים. כנראה שמדובר ב"מס שפתיים" שהם משמיעים לפלשתינים ולדעת הקהל בארצותיהם. מה שנקרא ל "צריכה מקומית".
כדאי לקרוא בעיון רב ראיון שהעניק שר החוץ המצרי אחמד אבו אלע'יט לפני כמה ימים לעיתון "אל-חיאת" המשקף בדיוק את עמדתה של מצרים כלפי התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים. דבריו משקפים את הלך מחשבתו של הנשיא מובארק והם נאמרו בארבע עיניים גם לנציגים זרים שביקרו במצרים באחרונה.
בראיון מודה אבו אלע'יט כי ייתכן שקשירת גורלו של המשא-ומתן בסוגיית ההתנחלויות הייתה טעות וכי נעלמה בו המטרה האמיתית של הגדרת גבולותיה של המדינה הפלשתינית. במילים אחרות, אבו אלע'יט מאשר כי יו"ר הרשות הפלשתינית "טיפס על עץ גבוה" וכי בעצם המטרה העיקרית של הפלשתינים היא להגיע לנושא הגדרת הגבולות.
זה מסביר את ההתעקשות הפלשתינית שזה צריך להיות הנושא הראשון בסדר היום של השיחות ולא נושא הסדרי הביטחון כפי שדורשת ישראל.
כדאי גם לשים לב לטרמינולוגיה של שר החוץ המצרי אל ע'יט ושל בכירי הרשות הפלשתינית. הם אינם מגדירים את מטרת המשא-ומתן כ "סיום הסכסוך והשגת פשרה היסטורית בין ישראל לפלשתינים". היעד שלהם הוא להגיע,קודם לכל, לקביעת קווי 67 כגבולותיה של המדינה הפלשתינית ורק אחר כך לדון בשאר סוגיות הליבה, ירושלים, הפליטים, ההתנחלויות והמים. כלומר, הנצחת הסכסוך לעוד שנים רבות. לכן עמדת ישראל היא מוצדקת לחלוטין.
ראשית יש לטפל בנושא הביטחון שממנו נגזרים גם שאר נושאי הליבה של הסכסוך. ושנית, יש להגדיר את יעד המשא-ומתן כ"סוף הסכסוך בין ישראל לפלשתינים וקץ התביעות מישראל".
מצרים מצפה כי במידה שייכשלו השיחות בין ישראל לפלשתינים יחליט ממשל אובמה, לאחר הבחירות לקונגרס בנובמבר, להציע למועצת הביטחון של האו"ם מסגרת כללית של הסדר או לפחות להבהיר את עמדתה במועצת הביטחון בנוגע לאי הלגיטימיות של ההתנחלויות. המצרים מעוניינים שארצות הברית תניח עד סוף השנה הנוכחית הצעה כוללת ומפורטת שלה להסדרת העניין הפלשתיני.
מצרים יודעת שלפלשתינים אין שום אלטרנטיבה מלבד האופציה המדינית ולכן היא תומכת שהרשות הפלשתינית תמשיך במשא-ומתן עם ישראל כל עוד מתאפשרות נסיבות הולמות למשא-ומתן רציני. לכן היא סבורה שעל הרשות הפלשתינית להמשיך במתווה בו היא הולכת ולהכין את היכולות הפלשתיניות להכרזה על מדינה בשנה הקרובה. המצרים גם מתנגדים לצעדים חד-צדדים מצד הרשות הפלשתינית כמו למשל הודעה על פירוקה של הרשות במקרה של כישלון המגעים או התפטרותו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס מתפקידו.
החמאס לעומת זאת מייחל שמחמוד עבאס יעזוב את כסאו כיו"ר הרשות הפלשתינית. הד"ר מחמוד א-זהאר, ממנהיגי החמאס ברצועה, אמר אתמול בכינוס בעזה כי התפטרות של מחמוד עבאס מתפקידו היא "דבר הגיוני" נוכח כישלון תוכניתו להסדר עם ישראל. הוא העריך כי התפטרות כזו של מחמוד עבאס מתפקידו "תכניס את הזירה הפלשתינית לצרות גדולות". הוא הוסיף כי לא ברור מי יירש את עבאס בתנועת הפת"ח וכיצד הדבר ישפיע על אש"ף.
מחמוד עבאס הבטיח בשבוע שעבר כי בכינוס ועדת המעקב הערבית בסוף השבוע יודיע על "החלטות היסטוריות" שקיבל. אנו ממתינים בסבלנות...

תאריך:  06/10/2010   |   עודכן:  06/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמדת מצרים כלפי המבוי הסתום במו"מ בין ישראל לפלשתינים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ערבים רוצים להשמיד את היהודים ל"ת
יוני בן מנחם עוזר  |  6/10/10 12:17
2
הכרזה חד צדדית על פלסטין
אבי געזונט  |  6/10/10 12:19
3
ירדן היא המדינה לערביי א"י ל"ת
הניה  |  6/10/10 20:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי ממשיך במוסר הכפול שלו    הוא מוחל וסולח לזכריא זביידי שאחראי לפשעי מלחמה ולרצח ישראלים, כולל בפיגועי התאבדות וסבור שזו ברכה לישראל שהוא חופשי ואינו עומד לדין על מעשיו    לעומת זאת, הוא תובע להעמיד לדין בהאג מנהיגים ישראלים, אשר לתפיסתו ביצעו פשעי מלחמה
בלפור חקק
הערבים לא שכחו את שיטת השלבים ואנו מחויבים לקרוא למנהיגינו: זהירות, השיטה חוזרת. לא יהיה פתרון מהיר לסכסוך
עמוס שריג
שלושה זרמים יש בשמאל הישראלי, המקומם שבהם הוא השמאל שמזכ"לו יריב אופנהיימר    מדובר בשמאל שמתעב מזרחים, דתיים ויהדות, מתנחלים וציונות    זהו שמאל שינהל מלחמת חורמה להריסת בית לא חוקי בהתנחלויות, אבל יעלים עין מאלף בתים לא חוקיים במגזר הבדואי    שמאל שיפגין בעד ויזה לוענונו, אבל לא ינקוף אצבע למען פולארד או שליט    שמאל בעיניים
אברהם בן-עזרא
נתן זך טועה כאשר הוא סבור כי יצירתו היא רכושו, וכי הוא מסוגל לכוונה לאן שהוא חפץ    כל מה שהוא יכול לעשות - זה לגרום לחשיפה תקשורתית רק בדרך של הכפשת המתנחלים והמדינה, שכן בדרך הנגדית של הציונות - לא צוברים נקודות בתקשורת
אמוץ אייל
הוא, אחי יחיעם, היה אז בן 15 בלבד, כשהוכה ע"י יס"מניק    "פראייר", אמרו לו כשהתגייס לצבא הגנה לישראל    יחיעם, ציוני-אידיאולוג-מבית, מוכיח עם גיוסו כי הוא לא "פראייר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il