X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק הליכוד יכול: דווקא יומיים אחרי שקראנו בפרשת בראשית את סיפור הבריאה, פיטר שר החינוך את המדען הראשי במשרדו, על שהעז לכפור בתיאוריית מוצא האדם מן הקוף
▪  ▪  ▪
פוטר. ד"ר גבי אביטל [צילום: מן הטלוויזיה]

אביטל: "זכותו של שר החינוך לפטר אותי"
יפעת גדות
לדברי גבי אביטל, אין בכוונתו לערער על החלטתו של שר החינוך לפטרו * משרד החינוך לא נימק את הסיבות לפיטוריו של האיש שעורר את זעמם של גורמים בשמאל ובקהיליה המדעית
לרשימה המלאה

   סיון בראימן
מונה מדען ראשי למשרד החינוך

צריך אדם להיות חסר כל חוש עיתוי, דוגמת שר החינוך גדעון סער, כדי למצוא את המועד הבלתי מתאים ביותר בלוח השנה העברי, לפיטורי המדען הראשי במשרדו - ד"ר גבי אביטל. דווקא יומיים אחרי שקראנו את סיפור הבריאה, בספר בראשית, מצא השר בעל חוש התזמון הלקוי, לפטר את המדען שגורס כי לתיאוריית האבולוציה המדומיינת, אין כל אסמכתא מדעית.
אבל גם מי שמופתע מן העיתוי הבעייתי, לא צריך היה לתהות לגבי עצם הפיטורין. המהלך היה בהחלט צפוי מראש. כבר ב-24 במאי השנה, ניתן היה להבין, מדבריו של השר בכנסת, שהמדען הראשי שהתקבל לתפקיד זה אך שלושה חודשים קודם לכן, כבר בדרך הביתה.
באותו יום – ושוב צירוף מקרים מפתיע: חמישה ימים בלבד אחר חג מתן תורה! - התקיים בכנסת דיון בתביעת ח"כים מן השמאל לפטר את אביטל על-רקע דברים שהשמיע בגנות תיאוריית האבולוציה.
סער, ה'ימין המחמד' של השמאל, לא יכול היה כמובן לבגוד בדימוי חביב זה, והגיב לתביעת שוטרי משטרת המחשבות האורווליאנית: "הדברים שאמר הד"ר גבי אביטל בנושאי האבולוציה והסביבה אינם עולים בקנה אחד עם מדיניות משרד החינוך ואינם מקובלים עליי".
ולמי שלא הבין את הרמז, הוסיף סער כי בימים האחרונים מתקיים, יחד עם מנכ"ל המשרד שמשון שושני, "תהליך בירור הדברים עם המדען הראשי... האבולוציה היא התיאוריה הדומיננטית בביולוגיה, והיא תמשיך להילמד בבתי הספר".
במשרד החינוך ידעו כבר אז לפרש את דברי השר ולהבהיר כי "סער היה מאוד שמח אם אביטל יחליט להתפטר. אביטל לא יוכל להמשיך בעבודתו כרגיל" (הארץ, 25.2.10).

דגים עם רגליים

הזכות האנושית לשלול כפייה של אמונות ודעות, גם אם הן באות באצטלה מדעית, היא שהניעה מאות מדענים בעולם כולם, רובם לא יהודים, לחתום על עצומות וגילויי דעת, המתנגדים, מתוך גישה מדעית בעליל, לתיאוריית האבולוציה (ראה לדוגמה: [קישור]).
לא ניכנס לכל טענות-הנגד לתיאוריית האבולוציה. אבל נזכיר כמה מהן: ראשית, אילו מוצא האדם הוא מן הקוף שהתפתח לאדם, כיצד איננו מצליחים למצוא בימינו בעלי-חיים רבים בשלבי התפתחות, כמו למשל דגים שמפתחים רגליים, זוחלים שעירים שפיתחו כנפיים, וגם יודעים להניק? הרי האבולוציה לשיטתכם לא נעצרה באמצע הדרך.
ואיך זה שאיננו מוצאים בג'ונגלים נעלמים מיני 'חצאי בני-אדם' בדרגות התפתחות שונות? על-פי עקרונות תיאוריית האבולוציה, עלינו למצוא גם בימינו זנים של קופי-אדם שמסוגלים לעמוד זקופים, ולחילופין בני-אדם-קופים כפופים למחצה, עטויי פרווה מכף רגל ועד ראש.
וכיצד נסביר שעד כה לא נמצאו שרידי הקוף-אדם, ואף לא שרידי שלבי ביניים כלשהם של שאר היצורים בעולמנו, למרות שרבבות שרידים של יצורים קדומים - הדינוזאורים למשל - נמצאו גם נמצאו?
כל השאלות הללו לא הטרידו את שר החינוך כשהחליט לפטר את הבכיר במשרדו שסירב לאמץ את 'דת האבולוציה'. האם זה יהיה גורלם של יותר ממחצית ציבור המורים בישראל, אשר כופרים ב'דת' זו?

יריקה בפרצוף הבוחרים
שר החינוך גדעון סער [צילום: מוקי שוורץ]

אם סער, טיפוס ה'ימין המחמד' הזה, מצליח להיבחר שוב ושוב למקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת, בידי מאות אלפי מצביעי הליכוד שבהחלט קרובים יותר לעמדותיו של אביטל בנושא האבולוציה, מאשר לעמדתו של סער הנאחז בתיאוריית האבולוציה הבלתי מדעית – כנראה ש'העונש' הזה בהחלט מגיע למצביעיו של סער

השבוע מימש סער את איומיו ופיטר את ד"ר אביטל. השר שאיננו מעז לחסום את מעורבותה של קרן הנהנית מכספי ממשלות זרות, ומאומצת בחום על-ידי הקרן החדשה להריסת ישראל, בתוך מערכת לימודי הערבית בבתי הספר; ושאינו מצליח לבלום אפילו בסנטימטר את ההסתה האנטי ישראלית באקדמיה הפוסט ציונית, ולגרום לה להקיא מתוכה מרצים הקוראים לחרם בינלאומי על האקדמיה, הפך לגיבור גדול, דווקא כשמדובר בתיאוריה הזויה, מן היותר מפוקפקות בעולם המדע.
וכך נשלח הביתה המדען, איש המחלקה לאווירונאוטיקה בטכניון ומי שמאחוריו תרומה חשובה ביותר לביטחון ישראל בתחום עיסוקו המקצועי, אשר ביטא – שימו לב - את דעתם של הרוב המכריע מקרב שולחיו של סער לכנסת ולממשלה. רק הליכוד יכול לירוק כך בפרצופם של בוחריו, על-רקע סוגיות של אמונות ודעות.
מצד שני, אם סער, טיפוס ה'ימין המחמד' הזה, מצליח להיבחר שוב ושוב למקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת, בידי מאות אלפי מצביעי הליכוד שבהחלט קרובים יותר לעמדותיו של אביטל בנושא האבולוציה, מאשר לעמדתו של סער הנאחז בתיאוריית האבולוציה הבלתי מדעית – כנראה ש'העונש' הזה בהחלט מגיע למצביעיו של סער.
בשלב זה יגיב מן הסתם הקורא גדעון סער בהרמת גבות רבתי ויהרהר בינו לבין עצמו: תיאוריית האבולוציה בלתי מדעית? שומו שמים! והרי רק באותו דיון בכנסת אמרה הוד חוכמתה שרת החינוך לשעבר יולי תמיר כי "אדם שאלה דעותיו לא ראוי להיות מדען ראשי ובוודאי שלא במשרד החינוך".
והחרה-החזיק אחריה באותו מעמד נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' מנחם יערי: "הדברים שנשמעו, אם הם נאמרים מפי אדם - מניחים שהוא תמהוני; אם הם נאמרים מפי מדען - הרי שחדל מלהיות מדען; אם מפי המדען הראשי של משרד - הרי שהמערכת חייבת להתייחס לתופעה זו, ואם מפי המדען הראשי של משרד החינוך - הרי שזהו מצב בלתי נסבל הדורש פעולה מיידית ונחרצת... אנו מעריכים מהתגובה כי שר החינוך ומשרדו אכן נוקטים פעולה כזו, בהתאם לעמדות עליהן הצהיר".

סברות-כרס
פרופ' מנחם יערי [צילום: ששון תירם]

הייתכן שאתם, פרופ' יערי והשר סער, המתנגדים ובצדק לכפיית אמונות עליכם, תילחמו בקנאות עיוורת למען כפיית אמונה אתאיסטית על זולתכם, ותראו בכופר בה אדם תמהוני?

יסלח לנו פרופ' יערי, שכנראה נשכחו ממנו - עם כל הכבוד - כמה אמיתות-יסוד באשר לתיאוריית האבולוציה, למרות היותה, יש להודות, המיין-סטרים בימינו של אנשי מדע רבים.
תיאוריית האבולוציה, פרי הגותו של צ'ארלס דרווין קשישא, מעולם לא הוּכחה מדעית. נכון אומנם שזכותו המלאה של דרווין לטעון שמוצאו-הוא, בא מן הקוף, אבל כל עוד זוהי סברת-כרס, ששום כלי מדעי לא תומך בה, אין היא יכולה להיות מדע טהור, גם אם עדיין אין למדענים התומכים בה, תיאוריה טובה יותר. זו אינה סיבה מספקת להיאחז בבדיה דמיונית, בניחוש, נטולי שמץ של הוכחה מדעית מקובלת, הנשענים על רצף של סברות, שמידת תקפותן אפשרית או בלתי אפשרית, בדיוק באותה מידה.
תאמרו, שמדענים רבים בעולם אימצו תיאוריה זו. נניח שכן. אבל מאימתי הופכת השערה פרועה שאינה נסמכת על עובדות ו/או על ממצאים מדעיים, לאמת מדעית? מי הסמיך אתכם להפוך השקפה בלבד שאינה תורה מדעית המבוססת על עובדות וראיות, למדע צרוף? הוכחות, רבותיי, הוכחות. לא סברות-כרס.
מדובר, לאחר שנסיר ממנה את המעטפת המדעית הכוזבת, באמונה בלבד - 'דת האבולוציה', שכהניה הם אותם אנשי מדע מסוגם של דרווין ופרופ' יערי, המאמינים – וזו זכותם – בתקפותה. אבל מכאן ועד לכפיית דת זו על כל שאר העולם, רב המרחק.
יוכל כמובן לבוא המדען הכופר בתורת משה (והאוניברסיטאות מלאות בהם), שיטען כי גם תיאוריית הבריאה, המלווה את עם ישראל מאז היווסדו, אינה אלא עניין של אמונה ואינה מעוגנת מדעית. אומנם כן. אבל זהו בדיוק שורש העניין: נאמני תיאוריית הבריאה, כפי שהיא מוצגת בספר בראשית, מודים שמדובר באמונה, ואומרים מדי יום: "אני מאמין...", ואילו קנאי 'דת האבולוציה' הפכו אותה בהבל פה למדע מדויק. הייתכן שאתם, פרופ' יערי והשר סער, המתנגדים ובצדק לכפיית אמונות עליכם, תילחמו בקנאות עיוורת למען כפיית אמונה אתאיסטית על זולתכם, ותראו בכופר בה אדם תמהוני? גם שר המדע של מדינת ישראל פרופ' דניאל הרשקוביץ יוגדר בפיכם תמהוני?

תאריך:  06/10/2010   |   עודכן:  06/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'דת האבולוציה'
תגובות  [ 37 ] מוצגות  [ 37 ]  כתוב תגובה 
1
לדייק! הוא כפר בזה שהעולם קיים ל"ת
מאז מינוס אין סוף  |  6/10/10 10:46
 
- בסיס מבסיסי המדע הוא הספקנות
איש עצוב  |  7/10/10 02:19
2
אם זאת הרמה של השר
חגי  |  6/10/10 11:26
3
המאמר,הקישור למאה מדענים מעולה
ירון זכאי  |  6/10/10 12:24
 
- ירון, עזוב זה לא הקטע.....
מטאטא  |  6/10/10 17:45
 
- אכן כך. צדקת.
ירון זכאי  |  7/10/10 11:55
 
- אתה טועה
יואב אחר  |  7/10/10 15:40
4
על פי האבולוציה
פנחס  |  6/10/10 13:01
5
הכתבה כל כך טיפשית ....
רונן,ר"ג  |  6/10/10 13:01
 
- אתה מייצג נאמנה את חסידי דת
ד.ט.  |  7/10/10 06:33
6
התייחסות ל"טענות הנגד"
דגי  |  6/10/10 14:53
 
- האבולוציה היא ממש דת, מפני
יוסלביץ  |  6/10/10 15:27
 
- ידידי המלומד,
דגי  |  6/10/10 20:11
 
- דגי למה אתה סתם
אליטה  |  7/10/10 13:25
 
- זה חוסר הבנה בסיסי במדע
יואב אחר  |  7/10/10 15:18
 
- אליטה יקרה,
דגי  |  7/10/10 17:31
 
- קרל פופר לא דחה את האבולוציה
יגו  |  7/10/10 02:08
 
- אם האבולוציה היא תורה נכונה...
משה, עורך-דין  |  6/10/10 22:52
 
- עו"ד מכובד,
דגי  |  6/10/10 23:36
 
- דגי למה לבלבל את המוח?
דרווין  |  7/10/10 13:31
 
- דרווין יקר
דגי  |  7/10/10 15:12
 
- דגי, אני מאוד מעריך את כתיבתך
רוי  |  14/10/10 00:43
7
הסבר: כוונת הדתיים שטרם הגיעה
אבולוציה לארץ  |  6/10/10 17:45
8
כנראה שגם סהר'הסמרטוט' כמו השמ
קורןנאוה טבריה  |  6/10/10 17:58
 
- פויה למה ללכלך על הקופים .
צ'יפופו  |  7/10/10 03:50
9
הראיות לאבולוציה הן עצומות !!
קופיף אנושי  |  6/10/10 18:00
10
הרשימה ההיא היא הטעיה
האבולוציה מבוססת  |  6/10/10 19:54
11
סער כבר חצה את הקווים-זמנו עבר ל"ת
דניאל סבלדי  |  6/10/10 21:56
12
מתחיל או מסתיים???
מי שזוכר ורושם  |  6/10/10 23:15
13
מר מנחם,צא מהמערה,שמש בחוץ
וורדני  |  7/10/10 11:30
14
אבולוציה
SAHL.A  |  7/10/10 12:27
15
פיספוס הנקודה
מד' ליונה עיוורת  |  7/10/10 12:30
16
לכותב אין מושג במדע הביולוגיה
שחרזדה  |  7/10/10 12:43
17
אינשטיין נגד
איינשטיין  |  7/10/10 13:38
18
לפחות כולם פה מסכימים על משהו
its-sick  |  7/10/10 14:06
19
מר רהט, אתה צודק. עיתוי בעייתי
יעלי__  |  7/10/10 14:26
20
חבל
ד"ר יובל רבינוביץ  |  7/10/10 15:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מחווה לתרומתם הענפה של המתיישבים היהודיים ברוקה לפיתוח החקלאות במדינה
יוני בן-מנחם
מצרים סבורה כי ייתכן שהתעקשות הפלשתינים על הקפאה מוחלטת של ההתנחלויות היא טעות וכי עליהם להתמקד בהגדרת גבולותיה של המדינה הפלשתינית    מצרים מתנגדת לצעדים חד-צדדיים כמו פירוק הרשות הפלשתינית והתפטרות מחמוד עבאס מתפקידו, אך בחמאס ממתינים בקוצר רוח לצעדים כאלה
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי ממשיך במוסר הכפול שלו    הוא מוחל וסולח לזכריא זביידי שאחראי לפשעי מלחמה ולרצח ישראלים, כולל בפיגועי התאבדות וסבור שזו ברכה לישראל שהוא חופשי ואינו עומד לדין על מעשיו    לעומת זאת, הוא תובע להעמיד לדין בהאג מנהיגים ישראלים, אשר לתפיסתו ביצעו פשעי מלחמה
בלפור חקק
הערבים לא שכחו את שיטת השלבים ואנו מחויבים לקרוא למנהיגינו: זהירות, השיטה חוזרת. לא יהיה פתרון מהיר לסכסוך
עמוס שריג
שלושה זרמים יש בשמאל הישראלי, המקומם שבהם הוא השמאל שמזכ"לו יריב אופנהיימר    מדובר בשמאל שמתעב מזרחים, דתיים ויהדות, מתנחלים וציונות    זהו שמאל שינהל מלחמת חורמה להריסת בית לא חוקי בהתנחלויות, אבל יעלים עין מאלף בתים לא חוקיים במגזר הבדואי    שמאל שיפגין בעד ויזה לוענונו, אבל לא ינקוף אצבע למען פולארד או שליט    שמאל בעיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il