X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצטרפות סגל האוניברסיטה הפתוחה לארגון "כוח לעובדים" היא עוד אזהרה על הנעשה בשוליים הרדיקליים של החברה הישראלית
▪  ▪  ▪
הפגנת 1 במאי [צילום: פלאש 90]
מדובר בארגון אשר בסופו של דבר יעביר עוד ועוד קולות למפלגה הקומוניסטית בבחירות הקרבות. למעשה, הקומוניסטים בארץ – שמפלגתם שורדת כבר 91 שנה – הם הכוח היחיד בישראל היום שמתעצם ומתגבש בהתמדה

השבוע נחלה ההסתדרות את אחת התבוסות הקשות שלה: הנהלת האוניברסיטה הפתוחה הודיעה להסתדרות כי הארגון היציג של עובדי האוניברסיטה הוא 'כוח לעובדים'. לפי נתוני האוניברסיטה, לאנשי 'כוח לעובדים' יש 676 חברי סגל אקדמי, בעוד שמספר חברי הסגל אשר רשום בהסתדרות הכללית עומד על 384 עובדים בלבד. לאור הנתונים, כבר חתמה הנהלת האוניברסיטה הסכם קיבוצי בראשי תיבות עם אנשי 'כוח לעובדים'.
החדשות הללו עלולות להיראות לקורא כעוד מאבק משמים בין אנשי איגוד מקצועי, מאבק על אינטרסים, כספים המגיעים מדמי חבר ויוקרה. אולם יש בכך הרבה יותר מזה: 'כוח לעובדים' הוקם על-ידי אנשי שמאל, חלקם הגדול תומכי ופעילי המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) וסיעתה בכנסת, חד"ש (חלק תומכים בגלוי, אחרים מוסווים). הרעיון שבבסיס הקמת הארגון היה האכזבה מההסתדרות הכללית והרצון להקים איגוד מקצועי שייצג את העובדים "באמת". בשורה התחתונה, מדובר בארגון חזית קומוניסטי לכל דבר ועניין. המטרה היא ברורה: רדיקליזציה של העובדים המאורגנים במסגרת 'כוח העובדים' כשלב ראשון. השלב השני הוא ברור: חיזוק שורותיה של מק"י והגדלת כוחה.
'כוח לעובדים' איננו אזוטריה מרקסיסטית: הוא מייצג חלק ניכר מפועלי מפעל 'אקרשטיין' בירוחם, הוא השיג הסכם קיבוצי לעובדי הסינמטק בירושלים, הוא הוביל את מאבק עובדי מכון ויצמן למדע ברחובות, ועוד. באופן אירוני, מדובר במה שהגדיר לנין "אולטרא-שמאלנות". מנהיגה הראשון של ברית המועצות תבע מהקומוניסטים לפעול באיגודים המקצועיים עצמם ולא לייסד איגודים "עצמאיים". אולם הקומוניסטים בישראל, הפועלים לפי האקסיומה הסטליניסטית שלפיה הסוציאל-דמוקרטיה היא בעצם סוציאל-פשיזם, החליטו לשבור את הכוח של השריד היחיד של הסוציאליזם הישראלי, והוא האיגוד המקצועי.
לאט אך בבטחה מתארגן חיל המצב של המפלגה הקומוניסטית בארץ. זה לא משנה אם ב'כוח לעובדים' חברים אנשים המזוהים עם כת טרוצקיסטית מסוימת, איזו סיעה שמאלנית במפלגת העבודה או גופים אקדמיים כאלה או אחרים; בשורה התחתונה, מדובר בארגון אשר בסופו של דבר יעביר עוד ועוד קולות למפלגה הקומוניסטית בבחירות הקרבות. למעשה, הקומוניסטים בארץ - שמפלגתם שורדת כבר 91 שנה - הם הכוח היחיד בישראל היום שמתעצם ומתגבש בהתמדה. אין עוד מפלגה שיכולה להוציא לרחובות אלפי אנשים כמו שמק"י עושה באחד במאי. ואין עוד מפלגה שאוספת תומכים ומצביעים דרך ארגון חזית שלה המהווה איגוד מקצועי חדש לכל דבר ועניין.
מעוררת דאגה העובדה שהשלטונות בישראל נרדמים בשמירה כשמתחת לאפם הקומוניסטים וסוכניהם עושים ככל העולה על רוחם. על חברי, פעילי ותומכי 'הקרן החדשה לישראל' וארגוניה - הרוח החיה מאחורי ועדת גולדסטון - נמנים קומוניסטים גלויים ומוסווים. אם בין פעילי 'הקרן' ייעשה סקר בחירות, חד"ש תקבל ככל הנראה 90 אחוז מהקולות. השאר יתחלקו בין בל"ד לבין מרצ. בישראל רוחשת היום מחתרת קומוניסטית פעילה אשר ידה בכל והכול תחת ידה. עכשיו גם ההסתדרות צריכה לדאוג; היא לא תוכל לסמוך לעד על בית הדין לעבודה שיסיר את האיום הבולשביקי, כפי שעשה כאשר ניסו אנשי 'כוח העובדים' להפוך לארגון היציג של פועלי מפעל 'אקרשטיין' ונכשלו, לפחות פורמלית.
בתנאים ההולמים, הרחש הרדיקאלי יוכל להתבטא לא רק במה שקורה בארגונים חוץ-ממשלתיים אלא גם בכנסת. הקומוניסטים מבינים היום שהמסגרת ההיסטורית שהם נתונים בה היא המכשול המרכזי להרחבת השפעתם הפרלמנטארית. מפלגה חדשה עם קרביים קומוניסטיים וחזות מהפכנית רעננה וצעירה, עם מוחמד ברכה בספסל האחורי ודב חנין בראש, יכולה להגיע בבחירות הקרובות ל-7-8 מנדטים. כבר עתה לחד"ש יש 4 מנדטים בכנסת. די בזליגת כמה מנדטים משאריות מרצ ושרידי מפלגת העבודה אל הקומוניסטים על-מנת שאלה יכפילו את כוחם. הישרא-קומוניזם עוד עלול להגיע ישר לשולחן הממשלה, בסיטואציה המתאימה.
לכן, פרשת 'כוח לעובדים' היא עוד אזהרה על הנעשה בשוליים הרדיקליים של החברה הישראלית, שמתקרבים יותר ויותר אל ליבה של החברה. כמו כל מחלה סופנית, כשהקומוניזם המוסווה כבר יגיע לאזורים החשובים באמת, סיכויי ההחלמה יהיו פחותים בהרבה.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  09/10/2010   |   עודכן:  09/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוח לעובדים - הדלת האחורית של הרדיקלים בישראל
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הסתה אנטי-דמוקרטית
יוסי פלס  |  10/10/10 01:10
 
- הסתה היא נסיון לשכנע אדם
לבצע מעשה שלילי  |  10/10/10 09:21
 
- יוסי פלס קומוניסט מוסווה
צבי גלברד  |  10/10/10 23:45
 
- תגובה
יוסי פלס  |  11/10/10 12:32
2
All the above organizations
TzioniHiloni  |  10/10/10 03:48
3
מאמר מתלהם ופרנואידי
מירבי  |  10/10/10 10:19
4
מדוע להיו היסטרי???
איתן קלינסקי  |  10/10/10 20:32
 
- כוח לעובדים רק יחליש אותם
צבי גלברד  |  11/10/10 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל הרשקוביץ
ממשלת ישראל החליטה לאמץ את הצעת דיין ולהפקיר פצועים במעוזים לאורך התעלה, לשלוח כוחות להתאבד בקרבות הזויים ואבודים מראש, ולעטר גנרלים באותות גבורה שהעניקו להם החיילים הפשוטים ודרגות הפיקוד הזוטרות על מגש נוטף דם של לוחמים, אשר בתעוזה ובעוצמות נפשיות בלתי נדלות החליטו שלא לוותר על חבריהם, למרות ההוראות והפקודות שנחתו עליהם לעשות זאת
יוני בן-מנחם
בעוד ארצות הברית פועלת להביא לחידוש המו"מ בין ישראל לסוריה, פועל נשיא סוריה להפעיל לחצים על ממשלת לבנון ועל סעודיה כדי שיפעלו לבטל את ועדת החקירה הבודקת את נסיבות ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי    הנשיא אסד מחזיק ביחד עם החיזבאללה את המפתח למניעת פרוץ מלחמת אזרחים חדשה בלבנון
מרטין שרמן
למרות שלהצהרותיו של אהוד א' בגנות אהוד ב' אין סגולה לתיקון מעוות כלשהו, הן מסבות נזק ציבורי ולאומי בלתי מבוטל    כי מה אמורים לחשוב אלה המשרתים במערך המבצעי של צה"ל ושל יתר זרועות הביטחון? מה אמור להרגיש מי שנקרא להשליך את נפשו מנגד, כאשר הדרגים הבכירים ביותר מצהירים כי אין לסמוך על מי ששולח אותם אל מול האש?
עמוס גורן
בעת האחרונה שומעים בשידור יותר ויותר ניבים ומטבעות לשון הנאמרים "על בערך", כאשר השדרן או הפוליטיקאי המלא בהערצת עצמו מבקש להראות כי לשונו עשירה, ורק חושף בכך את רדידותו
יוסי אחימאיר
כשמציינים ברוב מלל וטקס 100 שנה למותו של אלתרמן אי-אפשר להתעלם מדבריו הנכוחים על הזכות, על הקשר שלא יינתק בין עם ישראל ובין ארץ ישראל השלמה    ואם הולכים לתהליך מדיני, ואם נידרש לוויתורים ולפשרות, ראוי כי נדע אנו ויידע העולם את גודל הוויתור - הנפשי, הרעיוני - שאנו עושים למען שלום בינינו ובין העולם הערבי כולו    איך אמר אלתרמן? "אסור לטשטש את העיקרים"
רשימות נוספות
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
"דדו קיבל את גיוס המילואים שרצה, למרות התנגדות דיין"  /  יעקב בר-און
"אם יש בציור טרגדיה עם הומור, זה ציור יהודי"  /  יעקב בר-און
הברברי התחתן טוב  /  אדוארד אטלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il