X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כפר אל-עראקיב נהרס שוב סטודנטיות יהודיות ובדואיות יצטרפו לקורס בנושא זכויות-אדם והעצמה חברתית מלחמת מכינת נחשון
▪  ▪  ▪
אל-עראקיב. נהרס בפעם החמישית
הריסה חמישית של הכפר אל-עראקיב
יעלה רענן
אם הממשלה תמשיך להתעקש על מחיקת אל-עראקיב, היא פועלת להריסת מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית * די לפשיזם ולאפרטהייד
לרשימה המלאה

אל תגידו לא ידענו
עמוס גבירץ
אל-עראקיב הוחרב שוב; בתים בכפרים בדואיים ממשיכים להיהרס ע"י הממשלה והמשטרה; פקחים ממשרד הפנים הפרו בגסות ובאלימות טקס דתי באל-חתאנה
לרשימה המלאה

בשנת 2004 שירת בני הבכור ברפיח. באותה תקופה אירע פיגוע באחד ממוצבי צה"ל, ובו נהרגו חמישה חיילים מגדוד הסיור הבדואי. בני שב הביתה נסער, ואמר לי שאם הדבר היה קורה בגולני, בגבעתי, או בכל יחידה אחרת, מיד היו מתגייסים אזרחים כדי לסייע ולתרום. אך מכיוון שמדובר בחיילים בדואים, האירוע עובר כמעט ללא התייחסות. הייתה זו אחת הפעמים הראשונות שבהן בני נתקל באי-השוויון השורר בין האוכלוסייה הבדואית לבין עמיתיה היהודים. בעקבות אירוע זה גמלה בליבי ההחלטה לפעול למען ציבור זה.
לפני כשבועיים דחפורים הרסו בפעם החמישית את הכפר הבלתי מוכר אל-עראקיב. גברים, נשים וטף מצאו עצמם ללא קורת-גג. אין זו הפעם הראשונה שדחפורים עוקרים פחונים של אזרחים בדואים, ומנהיגי המדינה לא עושים דבר כדי לפתור את מצוקתם של אלה.
בשבוע שעבר הדרמתי למכללת ספיר בשדרות, כדי להיפגש עם תחריר אל-עתאיקה, במטרה לגייס סטודנטיות בדואיות לתוכנית האקדמית של "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם" שם. תחריר היא סטודנטית מצטיינת בשנה ג' המתגוררת ברהט ולומדת ל-BA כללי במכללה. למפגש הגיעו כעשרים וחמש סטודנטיות שהתקבלו לשנה א' במכללה כנגד כל הסיכויים, מלאות תקוות וחדורות מוטיבציה להצליח בלימודים. המכללה פותחת בפניהן צוהר לשינוי והתפתחות אישית. במסגרת לימודי ה-BA אנו מציעים להן קורס של שלוש שנים בתחום זכויות האדם והעצמה חברתית. עשר סטודנטיות יהודיות ועשר סטודנטיות בדואיות ייבחרו להשתתף בקורס, שאותו יובילו לאה שקדיאל ואמל א-סנעא. תחריר נבחרה ללוות ולרכז את הסטודנטיות הבדואיות.
הדרמתי למבואות הדרומיים של שדרות, שם התמקמה המכינה הקדם-צבאית "נחשון". כשמה כן היא, חלוצת המכינות הקדם-צבאיות. היא נוסדה מיד לאחר רצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל. בבית-ספר נטוש חיים עשרים ותשעה חניכים וחניכות, שבחרו לעזוב את חבריהם ב"נחשון מצודת יואב" ו"נחשון מבואות הנגב", החיים בתנאים משופרים יותר, ולהגיע לשדרות. הם חיים בצנעה, במבנה ממוגן חלקית, ללא חדר אוכל. שירותים ומקלחות נבנו רק לאחרונה - לפני כן הם התקלחו בחצר, לאחר שרכשו דוד מים. הם חדורי התלהבות לקיים את הכתוב: "נעשה ונשמע", מתחילים לפעול בקרב האוכלוסייה מוכת הקסאמים בשדרות, ובמקביל - לומדים. החניכים - צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ, וביניהם צעירים וצעירות שהגיעו למכינה מבתים מבוססים בארה"ב - מבקשים רק לתת לחברה. אכן, ציונות במיטבה! בדומה למכינת הנגב הפועלת בקרב הכפרים הבדואים הבלתי מוכרים בנגב, הם מתגייסים לטובת המוחלשים בחברה.
במכינת נחשון בשדרות - גרסת 2010 ל"היאחזות הנח"ל בסיני"
במכינת נחשון בשדרות, המון דברים יפים ראו עיניי, כמו למשל - צעירים וצעירות מגויסים לשינוי פני החברה בישראל. חיים ללא כל תנאים, לומדים יהדות וציונות. המון דברים יפים ראו עיניי במכינת נחשון בשדרות. שם לא פוסעים בשדרת קזוארינות, ואפילו צמחים לא תמצאו בחצר. חיים עשרה בחדר, על מיטות סוכנות ומזרנים דקים, אבל האור שבעיני הצעירים האיר את כל כולי. במכינת נחשון שבשדרות, לא האמנתי למראה עיניי כשראיתי צעירים שבחרו לחיות ב"צבע אדום". אני ממש שפשפתי את עיניי כשפגשתי בפינה את ארץ ישראל היפה, את ארץ ישראל האבודה והיפהפייה והנשכחת, וצעירים שרוצים לתת, לתת ולא לקחת. במכינת נחשון בשדרות רציתי לחבק שם את כולם, ללחוש לצעירים ולצעירות הו, מי יתנני בשדרות מלון אורחים, אך כל שיכולתי לומר לעצמי היה: אשריך, ישראל, שאלה הם בניך ובנותיך.
החינוך הוא הקשר ההדוק בין אל-עראקיב לשדרות, הצופן לשינוי שיכול להתחולל בחברה הבדואית ובחברה היהודית. ככל שננגיש את ההשכלה הגבוהה לשכבות המוחלשות ונחנך לחשיבה ביקורתית, כך תגבר המודעות החברתית. אך לא די בכך! מדיניות הממשלה חייבת להשתנות. ללא צעדים משמעותיים, ללא תכנון לטווח ארוך, דבר לא ישתנה.

תאריך:  10/10/2010   |   עודכן:  10/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק רבין / Rabin Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדרום החם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הדמגוגיה השמאלנית השקרית:
צבי גלברד  |  10/10/10 23:22
2
היא רב או רבה ?
צבי גלברד 2  |  10/10/10 23:36
3
רפורמית+ נטורי קרתא=
צבי גלברד 3  |  11/10/10 10:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
לא רק מיה בנגל מרשה לעצמה להתיר חרצובות לשונה המשתלחת בביקורת רצופה בחוצפה. התקשורת מלאה בשדרנים כאלה שעושים מלאכת רמייה לשירות שולחיהם, שהם לא אחרים מאשר אנחנו    יש להוסיף תיקון לחוק רשות השידור: הבעת דעה בשידור - אסורה!
יהודה דרורי
בשנים האחרונות נדונו עשרות מקרים של דירקטורים חיצוניים שלא מילאו תפקידם כיאות, התרשלו ואפילו פעלו בניגוד עניינים    תיקון לחוק החברות - חובה!
אורי אבנרי
שלושה פנים לרה"מ בנימין נתניהו    אלו מבין השלושה הם פניו האמיתיים?    הייתכן כי אלו השייכים להשקפות הימניות של אביו?
ראובן לייב
תחילה היו משה דיין, אריאל שרון ואהוד ברק עטורי-תהילה בזכות הישגיהם, אך בסופו של דבר איבדו את עולמם בשל כישלונותיהם    כך חולפת תהילת-עולם
גד גזית
השנים שחולפות לא מכהות את עוצמת הטראומה. כאב האובדן לא נחלש. הכעס והאכזבה לא יימחו. החשבון לא נסגר והעוול לא נמחל    משום שעד היום אנו חשים אשמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il