X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הכירו את הפרויקט החדש של גוגל: מכל"נ - מכונית אוטומטית ללא נהג. השבוע סיימה החברה את השלב הראשון בניסוי. מה היו התוצאות? מתי נראה מכוניות ראשונות כאלה על הכביש.
▪  ▪  ▪
ממשיכה להפתיע, גוגל [צילום: AP]

גוגל עובדת על פרויקט חדש למכוניות שינהגו ללא נהג, כך הודיעה החברה בבלוג הרשמי שלה, שבכתובת הזו. השבוע סיימה גוגל שלב ראשון בניסוי שערכה, במסגרתו הותקנו המכוניות של טויוטה מספר טכנולוגיות שמאפשרות זאת. במהלך הניסוי נסעו המכוניות החדשות ברחובות סן פרנסיסקו מהמטה שלה ב-Mountain View ועד למשרדים שלה בסנטה מוניקה ובחזרה. בסה"כ הספיקו המכוניות לגמוע, עד כה, למעלה מ-140 מייל (כ-220 ק"מ).
המכונייות מגיעות עם מספר מנגנונים המאפשרים להן לפעול בצורה עצמאית לחלוטין. אלו כוללים בין השאר, מכמ"ים בתחתית המכונית ומעל הגג שלהן, המאפשרים לזהות את מיקום המכונית ביחס לפרטים האחרים בסביבה, מצלמה קדמית, חיישני מרחק, GPS ועוד. כל מה שהמשתמש צריך לעשות הוא לקבוע את המיקום אליו הוא רוצה להגיע. במקרה הצורך המשתמש יכול לקחת את השליטה על המכונית ולהפעיל אותה ידנית.
גוגל טוענת כי השלב הראשון בניסוי הסתיים בהצלחה וכמעט ללא תקלות, למעט תאונה אחת שהתרחשה, שבה נהג של מכונית רגילה התנגש במכונית האוטומטית של גוגל בזמן שעצרה באור אדום. בגוגל טוענים כי מכוניות אוטומטיות שכאלו יוכלו לצמצם משמעותית את מספר התאונות בכביש ואת מספר ההרוגים, אפילו עד לחצי. בכל שנה מאבדים את חייהם בתאונות בכבישים כ-1.2 מיליון איש. המשמעות היא הצלתם של מאות אלפים.
חשוב לציין כי כרגע מדובר בשלבי ניסוי בלבד ושאין עדיין תאריך יעד לשווק המכוניות בצורה מסחרית. יחד עם זאת, ניתן להעריך כי בתוך שנים ספורות יהפוך חזון המכונית האוטומטית לאמיתי.

pCon – זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  11/10/2010   |   עודכן:  11/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
במסגרת פסטיבל "תל אביב דאנס 2010", תעלה פעמיים בלבד הופעת הפלמנקו התיאטרלית של הרקדן והכוריאוגרף מיגל אנחל ברנה - שמכונה "הפאגניני של הקסטנייטות"
ליאת הלוי
כבר חשבתם על הכל? זיקוקים, הופעת אורח, טיול, שבת במלון לכל המשפחה - הכל נשמע נדוש    הנער הצעיר טוען ש"עידו כבר לקח את כולם ליום כיף בים המלח"    הילדה דורשת חגיגה מיוחדת ומרגשת    ההורים מחפשים משהו עם ערך מוסף    יונתן ושירה מספרים על האירועים המקוריים שלהם
איתי רום
חשיפת G - העדות נמסרה בביהמ"ש ע"י איש השוק האפור נסים דג'לדטי, זמן קצר לפני שמימון הודיע כי הוא עוזב את ישראל
יעקב בר-און
אל"מ (מיל.) יעקב חסדאי, היועץ של ועדת אגרנט, מסרב להתרגש מהפרסומים האחרונים על מלחמת יום הכיפורים. לדבריו, לאחר כל ניסיונות ההכחשה וההדחקה, מתבררת כעת הסכנה שבפניה עמדה המדינה באותה עת
יעקב בר-און
גם לאחר 60 שנה בארץ, שבהן מצא עצמו בלב הבוהמה. הצייר יוסל ברגנר עדיין לא חש לגמרי ישראלי. הגלותיות תמיד אפפה אותו, אך בזכותה הוא מזוהה כמי שקודם לכל נשאר יהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il