X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל יונתן שפירא שמלכלך את קירות גטו ורשה בגרפיטי אנטי ישראלי מייצר עוד שורף מטעים בכפרי איו"ש המרכז נע ימינה והימין מקצין
▪  ▪  ▪

הפתעה גדולה! היינץ כריסטיאן שטראכה ומפלגתו הלאומנית גרפו 27% מהקולות בבחירות שנערכו ב-9.10.10 באוסטריה. השמאל הלוקלי בפאניקה. אדון אל ארואווי, חבר במועצת העיר וינה, האיש שהוביל מהלך הצהרתי שסוכם בגינויה של ישראל על שהעזה לעצור את משט הפרובוקציה הטורקית, מתבכיין בטלוויזיה הישראלית ומספר לנו שהפשיזם נזקק בכל פעם להיטפל למיעוט כלשהו כדי להצדיק את קיומו. אנחנו הרי אמורים להיות בצד הנרדף של הקוזאק האומלל והנגזל.
הפתעה אמרנו? לא בדיוק. מי שעוקב אחר הלך הרוחות של תושבי אירופה והמגמות בפוליטיקה הפנימית שלהם, לא הופתע. הכתובת רשומה על הקיר באותיות לטיניות בולטות מזה עשור. צריך להיות עיוור, זחוח, שיכור או בור כדי להתעלם ממנה.
כנראה שהחוקים הפיזיקליים של ניוטון חלים גם על ההתנהגות האנושית. שוב ושוב אנו למדים כי גם בתחום הפסיכולוגיה כל התרחשות גורמת לתגובה שווה בעוצמתה והפוכה במגמתה. כך גם משפיעה תגובתו והתנהגותו של האזרח (האירופי, במקרה שלנו) על מטוטלת הימין והשמאל בתרבות המערב. אנרכיה מולידה פשיזם, פשיזם מוליד ליברליות, וכל מינון מופרז של ליברליות גורם לאנרכיה וזורע שוב את זרעי הלאומנות. כל הדוגמאות הידועות מהפוליטיקה האירופית, שמרביתן התרחשו בשנות העשרים, השלושים והארבעים של המאה הקודמת בספרד, בגרמניה ובאיטליה, מהוות מודל ייחודי למהותה של מטוטלת זו.
בתום מלחמת העולם השנייה, כשזוועות הנאציזם והפשיזם הוטחו בפרצופם של עמי אירופה והאנושות כולה נרעשה וגמרה אומר בתגובה למנוע בכל מחיר את הישנותה של התופעה המפלצתית הזאת - המערב יצר מערכת שלטונית שמבוססת על דמוקרטיה הומאנית, גיבש וכרת בריתות מסחריות וצבאיות לפריחת הכלכלה ולהגנה על החברה והמשטר, ונראה היה שההצלחה והשגשוג מובטחים לנצח. זכויות האדם הועלו לראש התורן והיו למגדלור שלאורו נוהלו מדיניות הפנים ומערכת המשפט של מדינות המערב. אירופה גילתה נדיבות ופתיחות כלפי הגירת עמים, לאומים ובני דתות שונות לתחומה במגמה לשלבם במדינותיהם ובתרבותם, והמצב נשק לאידיליה מדינית וחברתית.
כדי לתחזק אידיאולוגיה מעשית שמושתתת על ערכי הדמוקרטיה, צריך שכל המרכיבים בחברה יזדהו עמה וישתפו פעולה בתחזוקתה. בפועל, זרמים שהולכים ומקצינים בקרב המהגרים האיסלאמים, פועלים באירופה לבסס עקרונות אחרים, עקרונות שדוגלים בהנחלת תרבות ודת האיסלאם על החברות המארחות, תוך ניצולה של הדמוקרטיה לטובת האידיאולוגיה שלהם. אין פלא שניגוד אינטרסים זה, על כל המשתמע, הופך לצנינים בעיני האירופים, והביטוי לכך בא בין השאר בחקיקה לצמצום צריחי המסגדים בשווייץ (נקעה נפשם מסממני האיום שממלאים את קווי הרקיע), באיסור חבישת רעלות בצרפת ובהתחזקות תנועות הימין במרבית מדינות אירופה ככלל.
כשהאזרח מרגיש מאוים, הוא מתאים את תפישת עולמו למציאות, מוותר על עקרונות ברמת nice to have ומאמץ אחרים המספקים לו הגנה טובה יותר מול איום שהוא מזהה. סדר העדיפויות משתנה. המרכז נע ימינה והימין מקצין. לא מדובר ב"שנאת זרים" (היא קיימת בקרב הגרעין הימני-לאומני הקשה), אלא בתגובה דפנסיבית, כמעת אינסטינקטיבית.
זו תופעה מובנת שלצערי לא הובנה ולא הופנמה על-ידי השמאל הישראלי. כל יונתן שפירא שמלכלך את קירות גטו ורשה בגרפיטי אנטי ישראלי מייצר עוד שורף מטעים בכפרי איו"ש. כל חתימה על החרמת אריאל גורמת לעוד אזרחים מהמרכז לנוע ימינה ומחזקת את הגישה של אביגדור ליברמן. קיצוניות מולידה קיצוניות בטור חשבוני, כך שהשמאל הישראלי, ובמיוחד זה הרדיקלי, פועלים כמיטב המסורת הטוכמנית באווילות מושרשת וצפויה. זה די מוזר לצפות באנשים טובים, אינטלקטואלים ואנשי רוח - "האדם הנאור" (לפחות בעיני עצמו) - פועלים באופן עקבי נגד האינטרסים שלהם, וזאת למרות שהתוצאה טופחת בפניהם ללא הפסק ויכולת השכנוע וההשפעה שלהם הולכת ומתפוגגת.

תאריך:  13/10/2010   |   עודכן:  14/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים על ימין ועל שמאל ומה שביניהם
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כשלשא מודים לא ללומדים
אחת שמבינה  |  14/10/10 10:22
2
ממש הגליאניות
התוהה  |  14/10/10 11:06
 
- טענתך בבחינת טמינת הראש בחול
נירית  |  14/10/10 13:03
 
- לתוהה - בשום מקום ברשימה לא
אלכס נ.  |  14/10/10 13:50
3
הגיע הזמן
נ.אילנה  |  14/10/10 16:31
4
ראה דברי קהלת
צביקה.ג.  |  14/10/10 18:28
5
Exelent Report ל"ת
A.Baron  |  12/12/10 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
את המרמן הכנסתי לגלריית האישים שהייתי רוצה לראותם מנווטים את מצפונה של החברה הישראלית    הסופרת והמתרגמת הצליחה להעמיד סוף-סוף לדיון ציבורי נוקב במדינת ישראל את השאלה: האומנם אנחנו מדינת חוק?
נרי אבנרי
יש לו דעה על המשמעות של מדינת לאום יהודית. הוא פוחד מהחברים שלו, ולכן הוא שותק. פתאום הוא מופיע בחלומי ושולח אותי לארכיון...
מתי דוד
עובדות על פרופ' קרמניצר, סגן הנשיא במכון הישראלי לדמוקרטיה    האם הוא נקי מהטיות פוליטיות? האם הכל אצלו "משפטי"?
ראובן שליט
הצעת החוק של משאל העם אולי תרמה פתרון טקטי זמני לאינטרס הלאומי, אך לטווח הארוך זהו כשל אסטרטגי וחרב פיפיות
מנחם רהט
על מפלגות בקואליציה שאיבדו, כולן או מקצתן, את דרכן האידיאולוגית, ועל מפלגה ציונית-דתית ששס אוספת קבלות ע"מ לרשתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il