X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כשני שליש מהאוכלוסיה סובלים בעונת המעבר ובחורף מתופעות של אלרגיה, נזלת ואף סתום בעיה שאומנם לא מסכנת את בריאותנו בצורה חריפה, אך בהחלט מרגיזה ומטרידה אותנו ואת הסובבים לנו - בבית עם הילדים, בעבודה עם הקולגות או בקולנוע עם החברים
▪  ▪  ▪
יש מה לעשות [צילום: פלאש90]

ד"ר דניאל שינהר, רופא ילדים בכיר ומנהל פורום רפואת ילדים באתר doctors מסביר כי בעונת המעבר אנשים רבים סובלים מאלרגיה, תופעה המתבטאת באופנים רבים ויכולה להופיע בכל גיל וגורמת לאי נוחות ניכרת. לרוב היא אינה מסכנת חיים, אך גורמת לפגיעה משמעותית באיכות החיים ולצריכת כמויות רבות של תרופות וטיפולים.
מקור התופעה הינו לרוב גנטי וגם סביבתי נרכש. המקור לתופעות האלרגיות הם תאי מאסט (MAST) הנמצאים בדמינו. כתוצאה מאלרגן (חומר החודר מבחוץ) או הרכב גנטי מסוים ברגע שיש מגע עם אותו חומר, התאים האלה מתעוררים ומפרישים חומר הקרוי היסטמין והוא האחראי לכל התופעות המוכרות של האלרגיה.
קיים מגוון אינסופי כמעט של אלרגנים. חלקם מוכרים וידועים כמו חלב, אבקות פרחים, אבק בית, תרופות שונות (אנטיביוטיקה בעיקר), חלבונים, מזונות שונים, ולמעשה כל חומר מוכר אחר הנמצא בסביבה.
התופעות האלרגיות גם הן מגוונות, התופעות יכולות לכלול: פריחה בעור (לרוב מגרדת), דיגדוג בלשון ובלוע, התעטשויות, נזלת, שיעול, דמעת וגירוד בעיניים, נפיחות בשפתיים, תחושה כללית רעה (כמו הצטננות), שלשול, ועוד תופעות רבות. תופעות חמורות יותר של אלרגיה כוללות קוצר נשימה, תחושת מחנק, בצקת בדרכי הנשימה ותופעות אלה אם לא יטופלו במהירות יכולות לסכן חיים.
"התופעות האלרגיות שכיחות מאד בעונות מעבר, אז כמות האלרגנים הנישאים באוויר הינה רבה במיוחד וחלק נכבד מהציבור מתחבר לטישו. בתקופות אלה יש פריחות ושינויים אטמוספריים, הרבה אבק באוויר ולכן רבים סובלים מתופעות אלרגיות אלה", אומר ד"ר שינהר.
כיצד מטפלים?
תרופות אנטי היסטמיניות (ללא מרשם) שפעילותן סותרת את ההיסטמין המופרש בדם יעילות ומביאות הקלה לתופעות האלרגיות. קיימות בשוק תרופות רבות כמו: פנסטיל ג'ל - שאפקטיבי ביותר להקלה ולהרגעת העור, הודות למרכיב האנטיהיסטמין המנטרל את התגובה האלרגית ומקל על האדמומיות, הנפיחות וגירוד העור.
תכשירים עם מי מלח, שנקראים גם מים פיזיולוגיים או סייליין, יכולים לעזור. בינהם ניתן למצוא את סדרת התכשירים - "אוטריווין", להקלה על נזלת ואף סתום, הכוללת מוצרים המומלצים לילדים, תינוקות ומבוגרים וכך כל אחד יכול למצוא את הטיפול המתאים לו.
טיפול נוסף (דסנסיטיזציה) הינו חשיפה הדרגתית לחומרים האלרגנים ויצירת עמידות כלפיהם. זהו טיפול ממושך יחסית ומותנה בידע מדויק לגבי האלרגן. באופן הדרגתי חושפים את המטופל למינונים הולכים וגדלים של אותו חומר תוך הימנעות מיצירת תופעות אלרגיות.
בנוסף, ד"ר שינהר אומר כי הרפואה הסינית והדיקור מציעים מגוון טיפולים לבעיות האלרגיה לפי הסוגים השונים. צמחי המרפא מביאים להקלה במגוון תופעות אלרגיות ובמיוחד כאשר יש שינויים תזונתיים המלווים את הטיפול.
להומיאופתיה הקלאסית וההומיאופתיה המודרנית יש רבות מה להציע בטיפול בתופעות האלרגיות. הטיפול כולל הקלה בתופעות הסימפטומטיות של האלרגיה וגם מניעת הישנות התופעה בעתיד. לרוב מושגת הקלה מאד משמעותית בתופעות וניתן להגיע למצב שבו יהיה צורך לקבל טיפול תומך לקראת עונות המעבר כדי למנוע את התפרצות התופעות האלרגיות. הטיפולים יעילים ועם הזמן יתכן והתופעות יחלפו לחלוטין.
לסיכום: "התופעות האלרגיות גורמות לפגיעה קשה באיכות החיים וניתנות לטיפול. אין להשלים עם תופעות אלה ויש לחפש פתרונות מתאימים. גישות רבות יש לפתרון הבעיה וכנראה אף אחת לא מושלמת, אך לכל אחד קיים הפתרון שמתאים לו ויש לשאוף ולמצוא אותו.
מי ייתן ונעבור את עונת המעבר הנוכחית בשלום וללא אף אדום.

תאריך:  14/10/2010   |   עודכן:  14/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
הארכיאולוג אדם זרטל לא מתרגש מגדודי החוקרים שאינם רואים במקרא מקור ארכיאולוגי מוסמך    מי שגילה את המזבח בהר עיבל וחשף את עירו של סיסרא בנחל עירון, הבין שכפי שמחרימים את התיאטרון באריאל, גם מחרימים את הארכיאולוגיה בשומרון    "לו נלחמתי בכל משטין ומקטרג, הייתי מאבד 50 אחוז מהאנרגיה היצירתית", הוא אומר מביתו שבעין שמר, ובגיל 74 ממשיך להילחם על הזהות ההיסטורית של עם ישראל    ראיון
מורן שריר
הסדרה הקומית החדשה של קיציס ופרידמן מנסה להחזיר את השניים לימי התהילה המופרעים שלהם, אבל מצליחה רק חלקית. קצת יותר טירוף פרידמני יכול לפתור את הבעיה הזו
ענת פרסמן
לאחרונה עסקה התקשורת רבות בתולעת שחדרה למחשבי הכור באירן. האירוע שהסעיר את העולם שוב מלמד אותנו, שעוצמתן של תוכנות מזיקות הולך וגדל. הדימוי של התולעת מול הכור האטומי מצית את הדמיון ונותן סיבה טובה לעסוק באבטחת מחשבים    טיפים לעניין
הרצל ובלפור חקק
סיור נוסטלגי בשכונות הילדות, בטיול בסמטאות החלומיות ששבו אותנו בקסמן וצעידה אוהבת בין שכונת מחנה יהודה לשכונת אבו בסל    ניסיון מאוחר להבין סודות בבית החתן המת, לתור אחר המנגינות הפלאיות של בית זוהרי חמה    הקסם הישן לא פג!
ענבל בר-און
קבורתה של תוכנית ויסקונסין, לאחר שורת הכשלים שנקשרו בה, לא הרפתה את ידי הח"כים    כמה מהם מציעים חלופה שפויה והגיונית לשירותים תומכי תעסוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il