X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מידות טובות? נאמנות? [צילום: פלאש 90]
חֶבֶר הַנֶּאֱמָנִים
נִסְתַּכֵּל בְּכֵנוּת / מִי נֶחְשָׁב "נֶאֱמָן" לְצָרְכֵי אֶזְרָחוּת בִּמְדִינָה אֲשֶׁר בָּהּ, מִין מִנְהָג מְהֻפָּךְ - / הַשִּׁלְטוֹן הוּא אֲשֶׁר בּוֹחֵר בָּאֶזְרָח! הָבָה נִיצוֹר מִין דְּיוֹקַן וִירְטוּאָלִי / שֶׁל זֶה הַנֶּחְשָׁב "נֶאֱמָן" אוֹפְּטִימָלִי

כָּאן בְּאֶרֶץ חֶמְדַּת הָאָבוֹת - / בְּקָרוֹב, תִּתְגַּשֵּׁמְנָה כָּל הַתִּקְווֹת;
תִּקְווֹת שֶׁל מִי? תִּקְווֹת שֶׁל מַה? - / כְּמוֹ חַרְמָן שֶׁחָשַׁק בְּדוֹדִים שֶׁל עַלְמָה:
הֶעֱלָה הַצָּעָה מַתְאִימָה בְּאָזְנֶיהָ / וְהִמְתִּין בְּרֹב קֶשֶׁב - לִשְׁמוֹעַ דְּבָרֶיהָ.
הָעַלְמָה, לֹא פַּרְגִּית-שֶׁל-אָבִיב מְפֻנֶּקֶת, / אֶלָּא "בּוֹבֶּה-מְצִיאֶה" - בְּשֵׁלָה-מְתֻּחְזֶקֶת,
הִסְמִיקָה, הִשְׁפִּילָה מַבָּט בִּצְנִיעוּת / וְעָנְתָה בְּגִמְגּוּם - שֶׁנִּשְׁמָע דֵּי רָהוּט:
"תּוֹדָה לַאֲדוֹן עַל תְּשֻׂמָּה שֶׁל הַלֵּב, / אַךְ שָׁלֹשׁ לִי סִיבּוֹת, בִּגְלָלָן אֲסָרֵב:
אַחַת הִיא - כִּי אִמָּא תָּמוּת מִבּוּשָׁה / אִם תֵּדַע שֶׁיָּדְעוּ אֶת בִּתָּהּ כְּאִשָּׁה.
שֵׁנִית - דּוֹדַי טֶרֶם נָתַתִּי לְאִישׁ / וְכֵיצַד אֱעָתֵר לְדָבָר כֹּה מֵבִישׁ?
הַסִּבָּה הַשְּׁלִישִׁית שֶׁאֲנִי מְסָרֶבֶת - / אַחֲרֵי זֶה, תָּמִיד, לִי הַבֶּטֶן כּוֹאֶבֶת!"
אִם נָשׁוּב לַנִּמְשָׁל, אֲזַי שְׁנַיִם-צְדָדִים / מְקַיְּמִים מַגָּעִים כְּמוֹ עִלוּס קִפּוֹדִים:
לְאַט, בִּזְהִירוּת, מִכָּל פֶּגַע וּמִשְׁמָר, / וּבְחֹסֶר אֵמוּן בַּתּוֹצָר הַמֻּגְמָר.
צַד אֶחָד - יִשְׂרָאֵל, צַד שֵׁנִי - פלסטין / צַד אֶחָד לַשֵּׁנִי - כְּלוּם אֵינוֹ מַאֲמִין.
שֶׁכִּמְעַט מַגִּיעִים לְדַבֵּר עַל תַּכְלִית - / יֵשׁ צַד שֶׁנִּרְתַּע וּמְחַבֵּל בַּתָּכְנִית.
דֻּגְמָא: לְהַצְּנִיחַ דְּרִישָׁה יִחוּדִית / שֶׁאֶת שְׁאָר הַצְּדָדִים תְּקוֹמֵם מִיָּדִית:
"שֶׁיַּכִּירוּ כֻּלָּם: בִּמְדִינָה יְהוּדִית"!!! - / הִיא שׁוֹבֶסֶת שָׁבִיס? מְצֻיֶּצֶת צִיצִית?
מַה פֵּרוּשׁ הַדָּבָר וּלְמִי זֶה אִכְפַּת / מַה חַנָּה לוֹבֶשֶׁת בְּעֶרֶב שַׁבָּת?
וּבִלְבַד יְקֻיְּמוּ לְלֹא שׁוּם אַפְלָיָה / שִׁוְיוֹן שֶׁל זְכֻיּוֹת, בְּצַד עֲשָׂרָה-דִּבְּרַיָא.
הָיָה וְסֵרוּב הַקְפָּאָת הַבְּנִיָּה / יִתְקַבֵּל, לַמְרוֹת הַהִתְנַגְּדוּת הַצְּפוּיָה,
מְכִינִים קְבַרְנִיטֵי מְדִינָה נְבוֹנִים, / מַעֲנֶה שֶׁיִּסְכּוֹן לְאַחֲרִית הַיָּמִים,
אִם יוּגְשָּׁם: "יִנְהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִים"1 / אוֹ בְּאוֹנֵס תִּכַפֶּה שִׁיבָה שֶׁל פְּלִיטִים:
"אֵין אֶזְרָחוּת - לְלֹא נֶאֱמָנוּת."
הָבָה עַכְשָׁו נִסְתַּכֵּל בְּכֵנוּת / מִי נֶחְשָׁב "נֶאֱמָן" לְצָרְכֵי אֶזְרָחוּת
בִּמְדִינָה אֲשֶׁר בָּהּ, מִין מִנְהָג מְהֻפָּךְ - / הַשִּׁלְטוֹן הוּא אֲשֶׁר בּוֹחֵר בָּאֶזְרָח!
הָבָה נִיצוֹר מִין דְּיוֹקַן וִירְטוּאָלִי / שֶׁל זֶה הַנֶּחְשָׁב "נֶאֱמָן" אוֹפְּטִימָלִי:
מוּבָן, "נֶאֱמָן" - מָעֳדָף יְהוּדִי- / כַּשְׁרוּתוֹ נְתוּנָה לְשִׁפּוּט - לֹא בִּכְדִי -
שֶׁל אֶלִי יִשַׁי: "יַהֲדוּת הִיא הֲרֵי / דְּזַבִּין אִמּוֹ - בִּתְרֵי דַּדֵּי!"
לֹא תָּנוּ מֵעוֹלָם אַבַּיֵּי וְרָבָא / שֶׁחוֹבַת יְהוּדִי לְשָׁרֵת בַּצָּבָא.
אִם אָכֵן נֶאֱמַר: "לֹא תַּעַשׂ כָּל מְלָאכָה" / כַּוָּנָה - רַק בְּיוֹם הַשַּׁבָּת הַבְּרוּכָה.
אֵיךְ זַכַּאי לְכָל זְכוּת, כְּשֶׁפָּטוּר מֵחוֹבָה / הוּא "אֶזְרָח נֶאֱמָן" (אַף אִם סֵרַב הִשָּׁבַע)???:
נִלְחָמִים כְּאַרְיֵה הֵם בֵּינוֹת לִסְדִינִים / בְּיִצּוּר שֶׁגֶר רַב שֶׁל בָּנוֹת וּבָנִים -
שֶׁיִּהְיוּ חֲיָלִים בְּמֵרוֹץ דֶּמוֹגְרָפִי / וְיַכְרִיעוּ הַקְּרָב בְּמִלְחֶמֶת הַקַּלְפִי.
שְׂמֹאלָנִים? זֶה מִקְרֶה שֶׁל "כִּמְעַט תְּאוּנָה", / שַׂר-חִינוּך עִם הַזְּמַן, יְאַלְפֵם בְּבִינָה.
עֲרָבִים? אִם נוֹלְדוּ הֵם אֶצְלֵנוּ בָאֶרֶץ - / אֵין מָנוֹס, אַךְ "צָרִיךְ לְהַכְשִׁיר אֶת הַשֶּׁרֶץ".
כָּל פּוֹרֵעַ שֶׁל חוק בָּעוֹלָם הָרָחוֹק / לְהֵנָּה חָמַק כְּשֶׁפִּיו מַלֵּא שְׂחוֹק -
בִּזְכוּת אִמָּא שֶׁל סַבְתָּא שֶׁיִידִישׁ דִּבְּרָה, / הוּא זָכָה לְמִקְלָט מֵעָנְשָׁהּ שֶׁל שְׂרָרָה.
אִם סְכוּם כֶּסֶף גָּדוֹל בְּכִיסוֹ עוֹד נוֹתַר / כְּחָבֵר כְּנֶסֶת נִבְחָר הוּא, בְּהוֹד וְהַדָּר.
מַה מְקוּבָּל פֹּה כ"נֶאֱמָנוּת": / וּמִי הַ"פִיגוּרוֹת" שֶׁדּוּגְמָא הֵן נוֹתְנוֹת?
יֵשׁ שַׂר נֶאֱמָן - שֶׁבִּשְׁמוֹ זֶה מוּכָּר - / כְּבָר נֶחְקַר, וְהַתִּיק - כַּיָּדוּעַ, נִסְגַר.
וְזֶה שֶׁהִפְקַדְנוּ הַכֹּל בְּיָדָיו, / הַדּוֹרֵשׁ אֱמוּנֵנוּ בְּכָל אוֹרְחוֹתָיו,
נְתַנְיָהוּ, עוֹד טֶרֶם מֻנָּה לָנוּ אַלּוּף - / הִתְוַדָּה קְבָל הָעָם, בְּאַשְׁמַת נַאֲפוּף.
יֵשׁ שַׂר הַחוּצוֹת, לוֹ כַּלָּה וְנֶחֱרָץ - / כָּל נִיצוֹץ לְשָׁלוֹם יִהְיֶה חִישׁ נִרְצַּץ,
מִסְתּוֹבֵב בָּעוֹלָם, הַוָזִיר הַבָּכִיר, /מַעֲלִיב כָּל עָמִית וְאֶת שְׁמֵנוּ מַשְׁחִיר.
לִיבִּי וּבִּיבִּי וְשַׂר נֶאֱמָן, / עַל מִדּוֹתֵיכֶם הַטּוֹבוֹת - כְּבָר עָמַדְנוּ מִזְּמַן.
הֲאַתֶּם שֶׁבָּאִים לְנֶאֱמָנוּת לְהַטִיף? / הָאֵינְכֶם מַדִּיפִים נִיחוֹחוֹ שֶׁל טָרְטִּיף?

1. חזון ישעיהו, ישעיהו פרק ב'
תאריך:  15/10/2010   |   עודכן:  15/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חֶבֶר הַנֶּאֱמָנִים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כשמצחיק אז צוחקים
איש עצוב  |  15/10/10 11:53
2
מרוב נסיונות לחרוז איבדת הנושא
נייר הלקמוס  |  15/10/10 18:10
3
מה קורה עם הטור של ד"ר גרף?
Private Eye  |  11/11/10 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
על התקדמות גשמית לא צריכים לדבר, שכן "מי שיש לו מאה רוצה מאתיים" וזה בטבע של האדם. אלא מדובר על התקדמות רוחנית, בעבודת השם
הרב אליהו קאופמן
קריאה לחרדים לסגת מרעיון הקמת הערים חריש וכסיף    חיזרו לערים וליישובים שמהם נושלו שלומי אמוני ישראל (פ"ת, י-ם ות"א)
ד"ר מוטי גולן
מה היה הגורם העיקרי לכך שאברהם התמיד בדרכו האמונית באלוהי השמים והארץ?    ועוד: על סיפורי המקרא וחשיבותם הרבה
איתמר לוין
כיצד מידע הפנים הורס את הבורסה    מה מוציא את החשק לנסוע ברכבת    את מי מזניחה עיריית תל אביב    מה לא למדו בארץ ממיקרוסופט
ראובן לייב
מסעדת "מל ומישל" התל אביבית היא אחת המעטות שהתברכה לא רק בארוחות-גורמה, אלא גם בסולידיות לשמה, שכיף לסעוד בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il