X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה קיבלנו מתיקון החוק? מהומה גדולה עם תועלת שולית, ספין ותו לא, מהלך שאינו מתחיל להתמודד עם הבעיה האמיתית ואולי אף מבטא השלמה איתה
▪  ▪  ▪

הסכר האחרון בפני הצפת המדינה בערבים שיהפכו לאזרחים באמצעות נישואין הוא "חוק האזרחות" שתוקפו מוארך מפעם לפעם כהוראת שעה ומונע שיטפון איחודי משפחות של ערבים ישראלים עם ערבים מיו"ש ומכל העולם. ארגוני "הקרן לישראל חדשה" עתרו לבג"צ נגד החוק כ"הרמה להנחתה" לנשיא בית המשפט דאז, אהרן ברק, שלמרות מאמציו לגרום לקבלת העתירה ב-2006, נכשל על חודו של קול.
לאחר פרישתו נחשף ברק במלוא קיצוניותו הרדיקלית: "...אני מאמין גדול במדינת כל אזרחיה. לתושבים הערבים מגיעות כל הזכויות המגיעות ליהודים. ליהודי יש אומנם זכות ראשונית לעלייה לארץ אבל ברגע שהוא מגיע אליה, זכויותיו צריכות להיות שוות לזכויותיו של הערבי". דברים שנשא (25.6.09) בכינוס משפטנים של "הקרן לישראל חדשה".
לאחר הכישלון בעתירה לא אמר ברק נואש. צדיק נסתר יירט והדליף הודעת דוא"ל ששלח לידידו, פרופסור מאוניברסיטת ייל, ובה סיפר/דיווח: "קבעתי שהחוק מפלה ערבים לרעה, מאחר שכל הישראלים המבקשים 'איחוד משפחות' עם תושבי הגדה המערבית הם ערבים. מאחר שאין לנו במגילת זכויות האדם שלנו סעיפים מיוחדים העוסקים בשוויון ובזכות לחיי משפחה, החלטתי שזכויות אלה הן חלק מהזכות לכבוד האדם... אם הפרלמנט ינסה לחוקק שוב את החוק הקיים בלי כל שינוי, לפי עמדתו של בית המשפט החוק הזה יהיה בלתי חוקתי... כפי שאתה יכול לדמיין, זהו תיק מרכזי העוסק בשאלה רגישה ביותר של הגירה לישראל של ערבים, בצירוף סוגיה ביטחונית. הקדשתי זמן ואנרגיה רבים בכתיבת פסק דיני ובניסיון לשכנע את עמיתיי השופטים שאיסור גורף על איחוד משפחות הוא בלתי חוקתי בישראל..." (הארץ, 18.5.06).
כיום מחליטה ועדה במשרד הפנים על מתן אזרחות כתוצאה מ"איחוד משפחות" בהסתמך על החוק הרעוע הקיים. מטרת העותרים וברק הייתה לבטל את החוק ולהפוך את מתן האזרחות לאוטומטי.
בממשלת אולמרט ניסה השר דניאל פרידמן לשווא לשנות את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו באופן שימנע מבג"צ לעסוק בסוגייה, ובכך להרחיק מידיו חסרות האחריות את הגפרורים העלולים להצית את האש הדמוגרפית באמצעות פרשנותו ה'נאורה'.
ממשלת נתניהו, השבויה מרצון בידי אהוד ברק ומפלגתו, אינה מעזה להתמודד ישירות עם חוק האזרחות על-ידי מהלך חקיקה רציני ויסודי, שגם יפתור את הבעיה וגם יתחיל להשיב את השלטון שנחטף על-ידי הרשות השופטת חזרה אל הרשויות המבצעת והמחוקקת.
נראה כי "חוק הנאמנות" המוצע הוא התחליף לפעולה כזו. החוק אינו חל כמובן על עולים חדשים ולא על ערבים שהם כבר בעלי אזרחות ישראלית. מדובר בסך-הכל במכשול נוסף בדרכו של מי שמנסה לעבור את הסינון של ועדת משרד הפנים. מה קיבלנו? מהומה גדולה עם תועלת שולית, ספין ותו לא, מהלך שאינו מתחיל להתמודד עם הבעיה ואולי אף מבטא השלמה איתה. אבל הספין הזה עלול להיות הרה-אסון בספקו לבג"צ עלה תאנה לבטל את חוק האזרחות בתירוץ שהממשלה פתרה כביכול את הסכנה על-ידי הצהרת הנאמנות הנדרשת לפי החוק החדש.
כך, כתוצאה מהיעדר מדיניות ברורה, מתקרבים חוגי הקרן החדשה אל היעד הנכסף - ביטול חוק השבות, אבי-אבות חוקי האפליה והגזענות. סיבת קיומו של חוק השבות היא קיום אפליה מתקנת מוצהרת לטובת היהודים במדינתם היחידה לשמירה על הצביון והרוב היהודי. על הבסיס הזה היה צריך לעגן את חוק האזרחות שלמעשה משלים את חוק השבות.
החידלון הזה מתרחש כאשר הן בישראל והן ביתר העולם המערבי זקוק הרוב נואשות למנהיג שיתנגש חזיתית במיעוט התקשורתי, ישבור את כללי 'התקינות הפוליטית' ויחוקק באומץ חוק הבולם את ההתפשטות המוסלמית לקול צווחות "החוגים הנאורים" הגוררים את העולם להתאבדות.
ישראל היא שיכולה הייתה להיות המנהיגה שבעקבותיה היו מעזים בעוד מקומות לחוקק חוק בלתי נאור לבלימת ההשתלטות המוסלמית. ממשלת נתניהו יכולה הייתה להיות לאור לגויים, אך היא בחרה במסלול פופוליסטי שלא יחסוך גינויים, לא יביא תועלת ואף עלול לגרום נזקים.

תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הנאמנות - ספין מסוכן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המון מסתננים ושבחי"ם מתאזרחים ל"ת
צבי גלברד  |  18/10/10 22:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
האם הייתם מוכנים שטיסתכם תתארך מבלי שסיפרו לכם מראש, או לחילופין יציעו לכם מחיר מוזל בגלל הטרטור, בזבוז הזמן ובזבוז כוחותיכם ויניחו לכם לבחור אם מתאים לכם?
ראובן לייב
רשימת המסעדות המובילות במעדניהן הייחודיים: ממרק ועד לפתן
יוני בן-מנחם
חידוש שליחותו של המתווך הגרמני לביצוע "עסקת שליט" הוא התפתחות חיובית אך נראה שגלעד שליט יישאר בשבי עוד זמן רב    ארגון החמאס איננו מוכן להגמיש את עמדותיו ותנאיו, וראש הממשלה נתניהו יתקשה לבצע את העסקה במקביל למשא-ומתן המדיני עם הרשות הפלשתינית    סוף סוף...
אורי ברעם
רק החתירה לגשר על הפערים, רק הרצון למצוא את המשותף, רק היכולת לשלב ידיים ולשתף יחד פעולה, על-מנת למצוא פתרונות ולהוציא לפועל את מימוש הערכים המשותפים, יוכלו להביא את כולנו יחד למישור גבוה יותר של מציאות מוסרית וערכית בה כולנו נוכל לתרום ולהעניק לצורך התפתחותה והתרחבותה של החברה
רועי רז
לפני שנהפוך ליוגוסלביה של המזרח התיכון, ומיעוטים לאומיים ידרשו עצמאות ריבונית, חובה להתנער מגל הלאומנות הגואה; במידה שלא - תחילת הסוף כבר כאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il