|
תאריך:
|
26/10/2010
|
|
|
עודכן:
|
26/10/2010
|
כפר קאסם - לזכור ולא לשכוח! |
|
1 |
|
|
טבח כפר קאסם הוא אחד הנקודות האפלות בתולדות מדינת ישראל. גם העונשים שקבלו הטובחים הם לעג לצדק. יש ללמד וללמוד את הלקחים מהאירוע הנוראי הזה. יש להסביר לכל נער ישראלי כי ערבי הוא אדם ככל האדם ואין שופכים דמו. יש להסביר גם לכל המתנחבלים (שכמדומה לי כולם אורטודוקסים אדוקים), כי גם רכושו של הערבי איננו הפקר.
אין אנחנו יכולים לקחת את ההסטוריה חזרה, אבל אנחנו יכולים ללמוד ממנה, להפיק לקחים ולהפסיק להתנכל לרכושם ולחייהם של בני אדם רק בגלל היותם ערבים.
אז בבקשה ממך רב אורטודוקסי מכובד: טול קורה מבין עיניך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קתו |
|
|
|
|
|
דבריו של קתו הם בהחלט חשובים אך השינאה שלו לאורתודוכסים מעבירה אותו על דעתו ב"נטילת הקורה".אם כל ההתנגדות למתנחלים , אזיבימי טבח כפר קאסם הם לא היו קיימים והמפד"ל היתה רק סרח עודף בממשלת "השמאל" של בן גוריון ומפ"ם.האורתודוכסים האמיתיים דאז- אגו"י ופא"י , לא היו בכלל בקואליציה האימפריליסטית של בן גוריון ומפ"ם.אפילו "חרות" הקיצונית היתה באופוציה וראשה- מנחם בגין , התנגד לשלטון הצבאי על האיזורים הערביים בישראל דאז.האחריות רובצת אך ורק על "מפלגות הפועלים" המזויפות: מפא"י, "אחדות העבודה" ואף מפ"ם. האחרונים עודכנו בנעשה בכפר ע"י צעיר בן מפלגתם(מקיבוץ שכן) בשם לטיף דורי אך הם סירבו לסיייע לאמת לצאת לאור- אולי הם קיוו להקים קיבוצים על אדמות כפר קאסם(אם הללו באמת "יברחו")כמו למשל בפרשת עיקרית וברעם. אז מר קתו אין מה לחפש כאן אורתודוכסים אשמים אלא אוקסים(בהמות על שתיים)מהשמאל הנציו-ציוני. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוביבה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
המפד"ל אמנם היתה בממשלה ב-1956 אבל כתבתי שמשקלה היה אפסי לעומת "הסוציליסטים" של מפא"י ומפ"ם שאחראים לטבח בפר קאסם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוביבה |
|
|
2 |
|
|
מזמן היה שלום בין בני אברהם הסרטן היחידי במזרח התיכון הם האשכנזים שהם נטע זר והם לא שמים במוצא ,זה שהם יהודים זה לא אומר שהם בני אברהם ,הארץ הזאת הובטחה לזרע אברהם ולא לסלאבים כוזרים שקבלו את היהדות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נבו 93206 |
|
|
3 |
|
|
אומר המופתי הירושלמי:"ישנו דמיון רב בין עקרונות האיסלאם לבין הנאציזים"."אחי אני מכריז על מלחמת קודש,אחי המוסלמים,טיבחו ביהודים,הירגו את כולם."- אומר דובר החמס בעזה:"אללה לא אסף את היהודים בפלסטין על מנת להקנות להם מולדת או חבל ארץ,אלא לשמש להם בית קברות,ולשחרר את העולם מנזקם של היהודים." -אומר מזכיר הליגה הערבית ב-48:"מלחמה זו תהיה מלחמת השמדה,ועל הטבח שייערךעוד יסופר כעל מסעי המונגולים והצלבנים."-רק "נבל ברשות התורה" שכמותך, יכול היה לשכוח את הטבח הערבי ב-1921 בעיר העתיקה בירושלים, בטבריה,צפת ועוד,של בעיקר יהודים חרדים,את הטבח האיום ב-1929 בכל קהילת יהודי חברון,באכזריות שטנית רוצצו ילדים רכים.בפרעות 36-39 בכל רחבי הישוב היהודי, ב-48 בגוש- עציון,כל שנות ה-50 מסתננים שרצחו מאות יהודים בישוביהם, כולל הטבח האכזרי באוטובוס במעלה העקרבים,כל זאת "שכחת" להזכיר.הינך בושה ליהדות הדתית,תנין המסתתר בעור דולפין, ועוד רוממות הצדק המזוייף והצדקני בפיך.תוריד את התחפושת ותיראה בלבושך האמיתי -שונא ישראל אשר ראוי לאורי אבנרי, מראשי הערב רב,והוא ראוי לנבל שכמותך במדורו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
בטח ה"צדיקים" נתניהו, סער ושמיר לא היו מן הערב רב...ובטח הנוכרים קולק, שרון ורפו'ל היו צדיקים...יהודי אמיתי פועל עפ"י דעת תורה וגמא ולא עפ"י פאשיזם לאומני.כל הפרעות בא"י שבאו על הישוב הין היו פרי התגרות המתחזים הציונים מהערב הרב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ירמולקה |
|
|
|
|
|
תגדל המידה של כפיות הטובה ושילום רעה תחת טובה באופן שלא היתה כמוהו מיום בריאת העולם".[קול התור]-"אבל ערב רב הם לא מזרע האבות הקדושים,והם קשים לישראל כספחת..וכל עזי הפנים והרשעים שבדור,מהם המה." [הראי"ה קוק]. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
4 |
|
|
אני לא מכיר את האיש הזה שכתב את השורות המבישות האלה. אבל הוא האחרון המנסה בשם אלוהיו ללמד אותנו מהו מוסר יהודי. מוסר שאנחנו פוגשים את מייצגיו-נוכליו ומתווכיו בינינו לבין האל הנורא מדי יום. בחסות אותו אל בוצע טבע נורא בעם היהודי והוא כתפם שחור וענק על המין האנושי. ואילו פרשת כפר קאסם היא אסון שאיש אינו מנסה להשכיח ואין צדק במגמה כזאת. אבל זה קרה ויש לכאוב את חרפת האירוע הזה אבל לא להפוך אותו כמאפיין את מלחמת השחרור - או את המסע המופלא של הציונות שבלי עזרת האל היושב במרומים (למזלנו!!!), הקימה את מדינת העם העברי. אבל כמובן שמי ששייך אך ורק לעם היהודי אינו מסוגל להבין את משמעות ההבדל התהומי הזה שבין היהודים לעברים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן דוגית |
|
|
5 |
|
|
כידוע כמרים העלילו על היהודים כל מיני עלילות שהנודעת שבהם היא שהם רוצחים ילדים נוצרים ומשתמשים בדמם למצות בפסח ובכן אליהו קאופן תוארו הנכון הוא כומר שמעליל שהערבים שברחו גורשו. שמעליל שהציונים מטרתם היתה לעשות לאחרים מה שהנאצים עשו לנו בשואה. שמעליל שהציונים רוצים לעשות הפוך ממה שאמרו חז'ל מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גד |
|
|
|
|
|
לא צריך ללכת רחוק- מה עשו הציונים לערבים ומדוע.גד היקר, הצץ רק במה שהתנועה הציונית עשתה (וגם לא עשתה...) בשואה המרה ליהודים ותבין שציונות ויהדות הם תרתי דסתרי. משפט קסטנר, זעקת הרב וייסמנדל והספרים "כחש" ו"אות קין" הם קצה הקרחון למה בכל זאת צריך לפשפש במעללי הציונות בשואה ולהתיחס אלייה בחשדנות יתרה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמלק'ה |
|
|
6 |
|
|
הדברים בפירוש פרשנות והכללה במסווה של קביעת עובדות.
כבוד המחבר ידע לקרוא את מחשבותיהם ואת כוונותיהם של כללללל מייסדי הציונות והמדינה?
הוא שופט בדמגוגיה עלובה וחד מימדית את ההיסטוריה וקו מחשבתו ראוי לכל גינוי, ולו בגלל שהוא שטחי וחד מימדי.
בני אדם ברובם מורכבים מטוב ורע. בדר"כ פועלים בני האדם מתוך כוונות טובות. למרבה הצער בעולם הלא מושלם שלנו, קיים חוק הכלים השלובים, ולעתים טובת האחד חייבת לבוא על חשבון טובת האחר.
תהליך התקומה של העם היהודי במדינתו לא היה מושלם, וכמו בכל תהליך, בכל נשמה ובכל קבוצת אנשים, יש מאבק פנימי בין הטוב לרע ולעתים הכף מוטית לשם ולעתים לשם.
אבל הכוונה האמיתית היא לעולם תהיה לטובה, גם אם היא מתעוותת בדרך מכל מיני סיבות.
גם היטלר ימ"ש וגם אחמדיניג'אד חושבים שהם עושים משהו טוב.
אז אי אפשר לדון בצורה מוחלטת את כל התנועה הציונית ואת תקומת העם היהודי בארצו לשבט באופן מוחלט כפי שלא ניתן לדון אותה לחסד באופן מוחלט. עולמנו הוא עולם של תיקון. תמיד בתהליך תתחולל שבירת כלים ולאחריה יבוא התיקון. חסימת אפשרות המחילה והסליחה או לפחות הניסיון ללמד זכות או לראות את התמונה הרחבה ובמקום זאת לחרוץ משפט בצורה מוחלטת כפי שעושה השמאל למפעל הציוני, וכפי שמתבטאים הדברים במאמר של קאופמן, הם עוול וחטא עצום כלפי האמת, כלפי הקב"ה וכלפי השאיפה האנושית והיהודית לחזור בתשובה ולתקן עולם במלכות שד"י.
אין לי בעיה גם להעיז ולומר שדבריו של קאופמן הם תעמולה נאצית במיטבה, משום שהוא מצייר את היהודים כרשעים מוחלטים שדינם מיתה כעובדי אלילים זובחי אדם!
והנה האילן הגבוה והקדוש שאני נתלה בו לביסוס דבריי:
"מי שאמר עלי כי נשמתי קרועה, יפה אמר, בודאי היא קרועה. אי אפשר לנו לתאר בשכלנו איש שאין נשמתו קרועה. רק הדומם הוא השלם. אבל האדם הוא בעל שאיפות הפכיות, ומלחמה פנימית תמיד בקרבו. וכל עבודת האדם הוא לאחד את הניגודים שבנפשו על ידי רעיון כללי, שבגדולתו ורוממותו הכול נכלל ובא לידי הרמוניה גמורה."
הראי"ה קוק |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורי ברעם |
|
|
|
|
|
מה כאן אנטישצמי ונאצי? העובדות על הטבח וכוונתו מדברים בעד עצמם. אל מבצעי מדיניות הטבח יש להפנות את המילים הללו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידין ידין ודנידין |
|
|
7 |
|
|
על שנאה עצמית, וסיפורו הלא-יאומן של הקולנוע הישראלי | ד"ר גיא בכור
http:
האם יכולה להיות אוטו-אנטישמיות, כלומר אנטישמיות מצד יהודים? אנטישמיות שחותרת פנימה? השאלה הזו עמדה במרכז דיון אינטלקטואלי פנים-יהודי מרתק אך גם מעורר חלחלה, אחד המוזרים במאה העשרים, בין שני הוגי דעות גרמניים יהודיים (שניהם התנצרו): אוטו ויינינגר (Otto Weininger), ותאודור לסינג ((Theodor Lessing.
וויניגר (1880-1903) היה דמות מוזרה ביותר: צעיר ממוצא יהודי, שהתנצר, וזכה לפרסום עולמי בגיל צעיר מאוד, אך כבר לאחר מותו, בשל תיזה סוציולוגית שחיבר. היתה זו תחושת השנאה העצמית בשל היותו יהודי, שהביאה אותו לבסוף להתאבד כשהוא בן 23. הוא כה נגעל ממקורו היהודי, כה בוש בו, עד כי פיתח כמה תיאוריות אנטישמיות על "האופי היהודי", תיאוריות שזכו לפרסום מאוחר קצת יותר בגרמניה הנאצית. תועמלני המפלגה הנאצית טענו כי אם יהודי כותב כך, הוא בוודאי יודע על מה הוא כותב. הם הביאו את ויינינגר כהוכחה לצדקת טענותיהם. האוטו-אנטישמיות הונפה לצדקת האנטישמיות.
טענותיו מרכזיות של ווינינגר (בפראפראזה):
היהודי אינו מכבד את עצמו או את אבותיו. הוא לעולם לא יעמוד על מילתו, אלא יחפש את דרך הפשרה והכניעות. הוא כפוף, לעומת זקיפות הקומה של הגוי.
ליהודי יש צורך להיטמע ולהתמזג. הוא לא יבליט את העצמי-יהודי שלו. הוא מתווך מטבעו.
ליהודי אין זיקה אמיתית לעבר שלו. הוא יביט תמיד קדימה.
היהדות כמוה "כנשיות", חלשה, ערמומית, תחבולנית.
מן היהדות אין נרפאים לעולם, שכן היא פגם נפשי מולד. מן הסיבה הזו, הסביר, כי למרות שהתנצר, האופי היהודי ירדוף אותו תמיד, ולכן אין בעצם סיבה לחיות.
על טענותיו של ווינינגר, שפורסמו בכתבי עת מדעיים, וברצינות גמורה, כהד לתורת הגזע שחלחלה אז לחיים האקדמיים במרכז אירופה, היתה גם ביקורת מתוך העולם היהודי. אחד בולטים בביקורת היה הוגה הדעות היהודי תאודור לסינג (1872-1933). גם הוא התנצר, אך מאוחר יותר חזר ליהדות, בעקבות אירועים אנטישמיים בהם צפה, ואף הפך לציוני נלהב.
במאמרו מתח לסינג ביקורת קשה על אותם אינטלקטואלים יהודיים, כדוגמת ווינינגר, הבזים למוצאם. לסינג טען כי הוא יודע על מה הוא מדבר, גם הוא היה כזה: מומר ואנטי יהודי, עד שחזר ליהודות. כתרופה לחוליים היהודיים האלה הציע לסינג את הציונות.
טענותיו המרכזיות של לסינג באשר לאינטלקטואלים היהודיים (בפראפראזה):
האינטלקטואל היהודי לוקה באוטו-אנטישמיות, גם אם אין הוא חש כך. הוא בז לעצמו, דבר שגויי לעולם לא יחוש.
האינטקטואל היהודי תמיד יאשים את עצמו בכל דבר, גם אם אין לו שום קשר לאשמה. כיוון שגם הגויים מאשימים את היהודים בכל דבר, זה מתחבר.
היהודים האינטלקטואלים תמיד יעריצו את "האחר", הגוי, ויבוזו לבני עמם. הם יבנו את האחר, שכן הם חכמים ממנו.
האינטלקטואלים היהודים יטו להתבולל, מתוך ראייתם את היהדות כנחותה, ולכן עליהם "להשביח" את "עצמם".
גורל שני היהודים הללו היה מר. ויינינגר בחר להתאבד, כהוכחה לכך שמי שבטעות נולד יהודי, אין הרבה טעם לחייו; ואילו לסינג נרצח בידי הנאצים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד"ר גיא בכור |
|
|
|
|
|
הניתוח של ד"ר גיא בכור הוא מבריק והוא באמת מתאים לציונים שלמעלה ממאה שנה מנסים להשיל את יהדותם ולהיטמע בעולם המערבי אך ללא הצלחה.שנאת הציונות למקורותייה הדתיים הביאה אותה לא רק להחניף לאידיאולוגיות הרקובות ביותר אלא גםלהוציא מתוכה מאות מחברי שיטנה נגד תורת ישראל וחכמייה.את מה שלא העזו לומר בגלוי- נגד הגמרא ותורת ישראל, אמרו הציונים ובראשם הרצל, ז'בוטינסקיוהלל קוק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מנדל- שמנדל |
|
|
|
|
|
1 - כל העובדות המובאות במאמר נכונות ומדויקות
2 - אכן היתה אז (וישנה גם היום) מגמה של הפחתת מספר הערבים בתוך תחומי מדינת ישראל. ישכה שדמי ידע בדיוק לאן נושבת הרוח.
ראש המחלקה הערבית של מפ"מ ב-56 לטיף דורי הוא האיש שחשף את פרשת כפר קאסם.
"
לטיף דורי נולד בעיראק ב-1934 ועלה לישראל ב-1951. הצטרף לתנועת השומר הצעיר ב-1952 והקים את קיני התנועה במעברות חיריה וסקיה (כיום אור יהודה). הוא השתתף ביסוד תנועת הנוער הערבי חלוצי ב-1954. התחיל לעבוד במרכז מפ"ם ב-1955, כמזכיר המחלקה הערבית ומילא תפקידים שונים, ביניהם מזכיר הדור הצעיר. ייצג את צעירי מפ"ם בפסטיבל הנוער הדמוקרטי בוורשה ב-1955, במוסקבה ב-1957 ובווינה ב-1959.
עם שובו ב-1955 מביקור במחנה ההשמדה אושוויץ, כתב סדרת מאמרים על השואה תחת הכותרת "בין חומות המוות" בבטאון מפ"ם בערבית אל מרסאד, שהופיע לראשונה בישראל בשפה הערבית. לטיף דורי היה הראשון שנכנס לכפר קאסם ב-1 בנובמבר 1956, ורשם את עדויות הפצועים בבית חולים בילינסון ב-10 בנובמבר, והביא לידיעת הקהל בישראל ובעולם את פרטי הטבח שבו נרצחו 49 מתושביו על ידי אנשי משמר הגבול.
"
http: |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה לופיאנסקי |
|
|
|
|
|
סמולני מבית קלינסקי ליצור המשונה מנטורי קרטא. איך שונאי המדינה פועלים במתואם,בהתמדה ובנחישות לקעקע את הלגטימיות של המדינה כמדינה ציונית של העם היהודי. אם זו לא קונספירציה אז אין קונספירציה בעולם. גיס חמישי הוא שה תמים לעומתם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
8 |
|
|
הרעיון של "פרס ישראל" ללטיף דורי ואורי אבנרי דווקא מוצא חן בעיני. זו באמת הקבלה יפה לתואר"חסידי אומות העולם", אבל עם כנסת קיצונית וגיזענית כזו קשה לי להאמין לשמץ של סיכוי בעניין. מה שמתאים לגרמניה , פולין ואוקראינה אינו מתאים ל"דימוקרטיה של המזה"ת,. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קרלוס אלברטו |
|
|
9 |
|
|
הרבה יותר מאשר לערבים "הצדיקים" שטבחו ביהודים, ועודם טובחים בנו בכל הזדמנות וחותרים בגלוי לרשת אותנו!=להציע פרס לאורי אבנרי? שאפילו אימו נישלה אותו מהירושה בגלל בגידתו בעם היהודי ויחסיו המפוקפקים עם אדולף ערפאת?!=זה מעיד שגם אתה זקוק לרחמי שמיים!!!תתבייש!!!=ואני זוכרת את כל הפשעים שפשעו הערבים והציונים החד"שים במדינה ה"דמוקרטית והנאורה"=כלפי העם היהודי וארץ חמדה=ואני לא שוכחת ולא סולחת!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
10 |
|
|
לפי דברי הכותב יש לתת פרס ישדאל לטדי כץ ולמרצה המכובד של אונברסיטה חיפה מר פפו.שהמציאו את הטבח בטנטורה. השנאה העצמית מרקיעה שחקים. כל הכבוד לדר גיא בכור על התגובה הענינית והמלומדת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
החששן |
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
כדרכו, "הרב" אליהו קאופמן אינו בוחל בשום אמצעי, כדי להצטרף לתעמולה הערבית העוינת לישראל. גם עלילת דם יש באמתחתו, לאחר שבמאמר קודם הטיל על יהודים את האשמה בטבח חברון.
"היום האמת כבר ידועה: היה שם אכן טבח, ולא " 'אירוע מקרי' ", טוען קאופמן - בלא שיגלה מה ידוע כיום ולא היה ידוע מיד לאחר אותו מאורע טראגי בכפר קאסם. הוא טוען כי אותו טבח היה חלק ממזימה ישראליתך מאורגנת, לגרש ערבים.
אך דברי קאופמן הם כזב, שכן האמת פשוטה: שום דבר חדש לא התגלה לו, שאלמלא כן היה מביא לידיעת הקוראים את תגליתו המרעישה. האמת על פרשת כפר קאסם, שלא היה לה שום קשר למזימה לאומית מתוכננת-כביכול לגרש ערבים, היתה ידועה כבר רגע לאחר האירוע.
והאמת היא, שאותו אירוע נורא ואיום היה בסך הכל שילוב של מפקד חטיבה אטום מוחין, שחצן, אוויל ועילג לשון, ומפקד מקומי שלא ידע חוכמות ורחמים, אשר ליבו היה אטום ואשר אנשים רצחניים כמוהו נמצא בכל עם.
וכך היה: ערב מבצע קדש, שבוצע בתחומי מצרים בלבד, היה חשש בהנהגה הישראלית כי ערביי ה"משולש" - שכפר קאסם נכלל בו - וכלל ערביי ישראל עלולים להתמרד בתמיכה באויב. ברור שחשש כזה לא היה מופרך, וכי ההנהגה הלאומית היתה חייבת להביא אפשרות כזו בחשבון ולהיערך לקראתה. בשל כך ניתנה, ממש זמן קצר לפני המבצע, ההוראה למשמר הגבול ולצה"ל להכריז על עוצר. מפקד החטיבה שהיתה אחראית על האזור, אלוף משנה יששכר ("ישכה") שדמי, כינס את קציני החטיבה לשיחת תדרוך, שבה הודיע כי הוכרז עוצר על כל הכפרים הערביים שבסביבה. מישהו מהקצינים העיר, כי רבים כבר יצאו לעבודה וכלל אינם יודעים על העוצר, ושאל מה יהיה על אלה שיחזרו מהעבודה לאחר שעת העוצר. על כך השיב המח"ט שדמי, מטומטם נדיר שמעטים כמוהו נודעו בתולדות הצבאיות העולמית: "אללה ירחמו". כאשר המח"ט אומר דבר חוכמה שכזה, איש מהקצינים אינו מעז לערער, אך השתלשלות העניינים הוכיחה כי כמעט כולם קבלו את הדברים כאמירה פלמ"חניקית טיפוסית: שחצנית, אטומה, עילגת, נאמרת בערבית ומיועדת להרשים את השומעים כי האומר הוא "גבר שבגברים". כמובן, שדמי האוויל לא נתן דעתו למשמעות האיומה העלולה לנבוע מאמירתו הפוחזת.
מפקד אחד הגדודים בחטיבה היה שמואל מלינקי, ואחד ממפקדי המחלקות בגדודו היה סגן דהאן, שככל הנראה לא ידע מיהו שדמי ולא שמע על כללי הפקודה הלא-חוקית שנקבעו במשפטי נירנברג, שנים אחדות קודם-לכן. כאשר תושבי כפר קאסם חזרו מהעבודה, גם כאלה שחזרו לאחר שעת העוצר, כל שאר הכוחות בחטיבה - למעט מחלקתו של דהאן - הובילו אותם בבטחה ובאופן מסודר אל בתיהם, על גבי הזחל"מים שלהם, ולא אונה להם כל רע. רק מחלקתו של דהאן לא הבינה חוכמות: כל החוזרים בתחומה, לרבות נשים, נערות וזקנים, הועמדו בשורה ונורו למוות, במה שנראה כאקציה נאצית. מחלקתו של דהאן פעלה במקום מבודד, והעניין נודע לשאר הכוחות רק לאחר שהסתיים.
במהלך המשפט התברר כי מעשיה של מחלקת דהאן היו בודדים, וכי שום יחידה אחרת לא פעלה כפי שדהאן פירש את פקודת המח"ט. דהאן ומלינקי נדונו לשנות מאסר רבות (אחד מהשופטים בערכאת הערעור היה הצדיק השמאלני הידוע, אל"מ מאיר פעיל), אך למיטב ידיעתי שוחררו כעבור שנים אחדות. מלינקי לא הבין במה חטא, שכן לא נתן פקודה להרוג (על פי הזכור לי, נטען כי הוא רק ציטט את דברי המח"ט) ולא נכח במקום המעשה, אך בן-גוריון הסביר לשואלים כי אין מנוס מהטלת עונש על מישהו בכיר, כאשר קורה אסון שכזה.
מכל מקום, בין אם הנאשמים הוענשו בעונש קל מדי ובין אם לאו - ברור כי דברי קאופמן במאמר הם השמצה ועלילת-דם נגד מדינת |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
כדאילסבר את אונו של משה כי לא הרב קאופמן חקר את העניין אלא היו מחקרים לא מעטים על כך- ובראשם של רוביק רוזנטל, שחשפו את מה שהסתתר מאחורי הטבח. יתרה מכך, משרד החינוך פוחד להתמודד עם הנושא ולכן איננו מתיר ללמדו בבתיה"ס.מעניין אם משה הוא תמים או סתם בת יענה דוגמטית... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ינוקא |
|
|
|
|
|
|
|
עמוס מוקדי
אם יש סיכוי לשמאל, הוא קיים בראש ובראשונה בניקוי יסודי של השולחן משקרי העבר על עקרונות הצדק והדמוקרטיה
|
|
|
|
|
|
נטע שמש
נשות "פורום המשפחות השכולות למען שלום" נפגשו בשישי-שבת ויצרו עבודות מחומרים שמבטאים את הסיפור האישי של כל אחת ואחת זה מה שיצא...
|
|
|
|
|
|
דניאל גיגי
הנתונים מצביעים על כך שהאלימות במערכת החינוך הולכת וגוברת, ההישגים של תלמדי ישראל ביחס לעולם מתדרדרים, כאשר המדינה לא משקיעה מספיק משאבים, ולכן לא עושה את הפעולות שנדרשות כדי לשנות את המצב
|
|
|
|
|
|
ירדנה ארזי
הזמרת ירדנה ארזי פונה במכתב פתוח לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו: פעלי למען גלעד שליט, כי הזמן להכרעות הגיע
|
|
|
|
|
|
ד"ר אור קיזרמן
עין יבשה הינה תסמונת שכיחה הפוגעת ב-33%-14% מהאוכלוסיה בעולם מכיוון שעיניים יבשות לרוב גם סובלות מדלקת כרונית, מומלץ לשלב בטיפול בעין יבשה גם חומרים נוגדי דלקת
|
|
|