X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דבריו של בכיר בסוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים של האו"ם, כי "מימוש זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים הוא אשליה", מעוררים סערה בעולם הערבי בכיר באש"ף אומר כי הפליטים יממשו את זכות השיבה במוקדם או במאוחר שום ממשלה ציונית בישראל לא תסכים לכך
▪  ▪  ▪
חיים באשליה [צילום: AP]

לפני כעשרים שנה הזדמן לי להכיר את העיתונאי הבריטי אנדרו וויטלי. במשך הזמן למדתי להכירו היטב ואת דעותיו על הפלשתינים. יחסו לישראל לא היה אוהד בלשון המעטה. בדיווחיו על ישראל הוא לא חסך ממנה את שבט ביקורתו ולשונו העוקצנית על פעולותיה בשטחים.
לימים עזב אנדרו וויטלי את תחום העיתונות וכיום הוא משמש כמנהל המשרד של אונר"א-סוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים מטעם האו"ם בניו-יורק.
לפני כמה ימים אמר וויטלי בהופעה פומבית את הדברים הבאים: "אסור לפליטים הפלשתינים לחיות באשליה כי יצליחו לממש את זכות השיבה (לתחומי 48), על מדינות ערב מוטלת החובה למצוא להם מקום בשטחן כדי שיוכלו ליישב אותם שם".
סוף סוף קם פקיד בכיר באו"ם שאיננו אוהד ישראל ואמר לפלשתינים קבל עם ועדה את האמת בפרצופם. לא רק לפלשתינים אלא גם למדינות ערב.
במילים אחרות: אם אתם באמת רוצים בשלום עם ישראל ואם אתם באמת רוצים לפתור את בעיית הפליטים אתם חייבים למצוא פיתרון מציאותי שכן החזרת חמישה מיליון פליטים פלשתינים לתחומי מדינת ישראל היא אשליה.
לא חלפו כמה שעות מדבריו וקמה סערה גדולה. גל של גינויים מצד הפלשתינים וממדינות ערב. סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם נאלצה לפרסם הודעה רשמית המתנערת מדבריו של אנדרו וויטלי למרות שאמר את האמת.
הד"ר זכריה אלעע'א, חבר הוועד הפועל של אש"ף וראש המחלקה לטיפול בפליטים באש"ף תקף בחריפות את הצהרתו של אנדרו וויטלי ואמר כי "מי שחי באשליה הוא זה שמצפה ומהמר על כך שהפליטים הפלשתינים יוותרו על זכות השיבה ויסכימו ליישובם במקומות אחרים", והוסיף: "הפליטים הפלשתינים החיים במחנות הוכיחו כי זכות השיבה איננה אשליה וכי הם ישיגו אותה במוקדם או במאוחר".
כן... אש"ף לא מוותר על זכות השיבה. הוא רוצה להקים מדינה פלשתינית שבירתה במזרח ירושלים וגבולותיה הם קווי 67 ולהחזיר חמישה מיליון פליטים פלשתינים לתחומי מדינת ישראל. כלומר להקים שתי מדינות פלשתיניות... האחת בגדה המערבית והשנייה במדינת ישראל. בנוסף למדינת חמסטאן שכבר קמה ברצועת עזה ב-2007.
זהו השלום של אש"ף. של מחמוד עבאס וחבורתו. והם מצפים שממשלת ישראל תסכים לכך...
בינתיים גובר הלחץ של הפלשתינים על האו"ם להעניש את אנדרו ווטלי או לפטרו מתפקידו.
חאפט' ברגותי, עורך העיתון "אל-חיאת אלג'דידה" הנחשב לשופרה של תנועת הפת"ח בגדה פרסם מאמר מערכת שבו תיאר את דבריו של וויטלי "כאילו הם בוקעים מגרונו של מתנחל בכיר או רב העוסקים בהרג ובהתנחלויות".
כנראה שאנדרו וויטלי ייאלץ בסופו של דבר לשלם את מחיר האמת. הוא ילמד שחיים ומוות ביד הלשון. אסור לומר את האמת בכל מה שקשור לפלשתינים. מייד יסתערו עליך מכל עבר.
אנדרו וויטלי צדק במאת האחוזים...
סבורני שהרוב הגורף במדינת ישראל מתנגד לחזרתם של חמישה מיליון פליטים פלשתינים לתחומי מדינת ישראל ורואה בכך ניסיון לשנות את אופייה יהודי של המדינה והמפה הדמוגרפית. שום ממשלה ציונית בישראל לא תסכים לכך.
אש"ף בראשותו של מחמוד עבאס עדיין חי באשליה שמימוש זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים לתחומי מדינת ישראל היא אפשרית. הוא ממשיך למכור את האשליה הזו לפליטים הפלשתינים החיים בתנאים מחפירים במחנות בשטחים ובמדינות ערב.
עדיין לא קם שום מנהיג פלשתיני אמיץ שיאמר לפליטים דברים בסגנון שאמר להם אנדרו וויטלי.
לכן השלום נראה לנו כל כך רחוק...
רחוק מאוד...

תאריך:  31/10/2010   |   עודכן:  31/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר האמת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כוח, יוני.
הסייר  |  31/10/10 12:11
2
על מה אתה מדבר ?
בני בנקר  |  31/10/10 18:39
3
ספר את זה ליוסי בילין וחבריו ל"ת
בן ישראל  |  31/10/10 19:47
4
אזרחי המדינה היהודית לא יצביעו
yoni207  |  31/10/10 19:48
 
- אולמרט הסכים לקבל אלפים
אליהו חיים  |  31/10/10 23:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
נוכח העלייה הגוברת במספר הצעירים המצטרפים לכתות, מוצעות להוריהם דרכי-טיפול הולמות
פרופ' רות גביזון
שני חלקים יש למורשת הרצח הנורא: הראשון הוא הטראומה של רצח רה"מ והשני הוא רצח של מנהיג פוליטי שפעל לקדם הסדר לחלוקת הארץ עם הפלשתינים    הפער ביניהם עצום    כולם, פרט למיעוט שולי, מאוחדים בשאט הנפש מרצח ראש הממשלה במדינה דמוקרטית    שונה המצב ביחס לגורלה של ארץ ישראל
יורם הר-לב
האם חשבתם, רבותיי הפובליציסטים, ששורשי הטרור אינם 'ייאוש ותסכול' אלא אמונה יוקדת בצדקת הדרך, והעצמה של התרבות להניע את המוסלמים להקריב את נפשם למען הערכים שלהם?    עצימת עיניים מתנשאת יכולה להביא למסקנות נכונות
עקיבה לם
חמש-עשרה שנים למותו של רבין ועוד לא הפקנו לקח משגיאותיו, או מההיסטוריה    האם הרצח הפוליטי בתקופה המודרנית יהיה כזה שהיה בעבר - הקץ עבור הריבונות היהודית בארץ ישראל?
אברהם שרון
האם ירי הפצצות לשטחים ריקים הוא בבחינת כוונת מכוונים?    ע"פ מבחן התוצאה, ישראל יכולה להמשיך לשאת את המצב הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il