X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצב יילך ויידרדר [צילום: פלאש 90]
דוח העוני הבא יהיה קשה יותר
בושה שהממשלה הזו לא הצליחה להוריד את ממדי העוני, ולא השכילה לסייע לעובדים העניים לעבור את החגים בשמחה ובחיוך נקווה שאולי לקראת חג הנסים, חג החנוכה המגיע אלינו בקרוב, ועוד לפני ההצבעה על תקציב המדינה - יגבר השכל הישר, והממשלה תשנה את עמדתה
רן מלמד סמנכ"ל עמותת "ידיד" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
דוח העוני: עוד כ-123 אלף איש הפכו עניים
עופר וולפסון
עלייה נרשמה בשיעור העוני בקרב משפחות ערביות וחרדיות * שיעור הילדים העניים ל-850 אלף וגם העוני בקרב משפחות עובדות עלה * נקודת האור: תחולת העוני בקרב הקשישים ירדה ונראה כי העלייה במימדי העוני ב-2009 היא ברובה תופעה זמנית
לרשימה המלאה

היממה האחרונה לא הייתה קלה עבור החברה הישראלית. בשבועות האחרונים שמענו הצהרות שונות על מצב המשק, ועל שהצלחנו להימלט מציפורניו של המשבר הכלכלי שעבר על העולם הגלובאלי. ובכל זאת, הנתונים שהתפרסמו אתמול (8.11.10) [ראה הנתונים משמאל], גם אם הם מתייחסים לשנת 2009, אינם מבשרים טובות.
ל-123,000 העניים שהתווספו למעגל העוני - יש פנים. הם לא מספרים בדוחות סטטיסטיים. הפנים שלהם עצובות וחסרות שמחה. חלק לא מבוטל מהם שייך למחנה ההולך וגדל של המכונים "העובדים העניים", אותם בעלי משפחות שיוצאים לעבודה אך אינם משתכרים מספיק כדי לספק את צרכי משפחתם. בחלק גדול מהמקרים מדובר במשפחות שבהן רק אחד מההורים עובד, ואילו השני, בדרך-כלל האישה, נשאר/ת בבית, לחכות לילדים שיחזרו מבתי-הספר ומהגנים. היא נשארת בבית כי אין לה מקצוע, כי לא הצליחה למצוא עבודה מתאימה, כי לא מצאה פתרון מתאים, בעיקר מהבחינה הכלכלית, שיאפשר לה ולבן-זוגה לשלם עבור מעונות-יום, צהרונים וסיוע בשמירה על הילדים.
דוח העוני שהוצג אתמול מציג את הנתונים לשנת 2009. הנתונים לשנת 2010 יהיו קשים הרבה יותר. למרות שהאבטלה ירדה, אנחנו יודעים היום שהרבה יותר אנשים שפוטרו בשנת 2008 מצאו עבודות חדשות בשכר נמוך יותר. לאחר שחסכונותיהם נגמרו, הם הפכו להיות עניים. חלקם, אגב, לא נכנסו לסטטיסטיקה הממשלתית. בפועל, מדובר במשפחות עניות, משפחות שברגע קטן של הוצאה לא מתוכננת, התא הכלכלי המשפחתי מתרסק. אלו הן משפחות שחיות באוברדרפט תמידי, כי פשוט אינן יכולות לעמוד בהוצאות הדיור העצומות שמוטלות עליהן, גם - ובמיוחד - כאשר הן מתגוררות בדירות שכורות שמחיריהן האמירו וקפצו לשמים בשנים האחרונות.
ומה עושה ממשלת ישראל? איך היא מטפלת בבעיה? איך היא מסייעת למשפחות שנקלעות למעגל העוני והמצוקה שלא ברצונן, שלא מבחירה חופשית?
אז כך: אתמול, כן-כן, אתמול, החליטה ועדת השרים לחקיקה להתנגד להצעת חוק "עובדים מעוטי הכנסה", שהניחו על שולחן הכנסת חברי-הכנסת רוחמה אברהם ומשה גפני. הם, כך אנחנו מאמינים גם עכשיו, יוכלו לגייס את הקואליציה והאופוזיציה ולהעביר את החוק גם בלי תמיכת הממשלה. מה אומרת ההצעה? די פשוט. היא קובעת כי גם העובדים מעוטי ההכנסה, אלו שבמשפחתם יש רק מפרנס אחד והם נמצאים ברמת הכנסה נמוכה, יוכלו לקבל סיוע בקידום תעסוקתי מהמדינה, כדי להסיר חסמי תעסוקה ולהשתכר בכבוד. ומה היה בוועדת השרים? רוב החברים החליטו לדחות את הצעת החוק. אגב, אותה ועדה דחתה לפני שבועיים הצעת חוק נוספת, של ח"כ דב חנין, שלפיה ישולם שכר עבור זמן נסיעות, לעובדים המשתכרים שכר נמוך ונאלצים לנדוד מלקוח ללקוח באוטובוסים במשך חלק נכבד משעות העבודה היומיות שלהם. ומי נפגע שוב? איזו שאלה, העובדים מעוטי ההכנסה.

נתניהו רוצה ולא עושה

האם זו הממשלה שאנחנו רוצים שתהיה לנו? האם ראש הממשלה באמת מתכוון לסייע למשפחות שבהן רק מפרנס אחד לפרוץ את מעגל העוני ולשדרג את הכנסתם?
חשבתי שזהו המבחן האמיתי של ראש הממשלה. חשבתי שכמו שהוא מקדם את תוכנית ויסקונסין המיועדת למקבלי הבטחת הכנסה, כך הוא ידחף את הצעת החוק הבאה לסייע לעובדים העניים. זהו ראש הממשלה שחוזר ואומר שצריך לעשות הכל כדי לסייע לבעלי הכנסות נמוכות להשתלב בשוק העבודה, או לשדרג את הכנסתם.
אני מתבייש שהממשלה הזו לא הצליחה להוריד את ממדי העוני, לא השכילה לסייע לעובדים העניים לעבור את החגים בשמחה ובחיוך. אני רוצה לקוות שאולי לקראת חג הנסים, חג החנוכה המגיע אלינו בקרוב, ועוד לפני ההצבעה על תקציב המדינה - יגבר השכל הישר, והממשלה תשנה את עמדתה.

תאריך:  09/11/2010   |   עודכן:  09/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח העוני הבא יהיה קשה יותר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כדי לפתור בעיה ללא דמגוגיה
יש לזהות אותה  |  9/11/10 10:20
 
- מגיב 1 - אתה הדמגוג
חסר שם  |  10/11/10 06:10
2
השכל הישר אומר שאסור שויסקונסי
שלהבת  |  10/11/10 11:19
3
סגירת המדמנה השמלאנית בתקשורת
ישע   |  10/11/10 16:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בעוד שבמדינות המערב נאסר כבר מזמן השימוש בתרופה הפופולרית לשיכוך-כאבים, היא מככבת אצלנו בכל בתי המרקחת, חופשי-חופשי, ללא מרשם רפואי    פני רפואה של בת-יענה
אליקים לבנון
מי שמחפש לעצמו סיבות להתיר, אולי יחפור עמוק ויעלה סיבות דחוקות, כדי למצוא היתר
אורי ברעם
בתגובה למאמר של נרי אבנרי כתב בחור חביב שהתכנה 'אבנר צפוני' את יסוד ההשקפה השמאלנית, לדבריו. תוך כדי התמודדות עם טענותיו נפקחו עיניי והבנתי שבעצם אני וכל "מחנה הימין" זה "מחנה השלום" האמיתי
מנחם רבוי
חופש הדעה והביטוי הם ערכים חשובים וזכותם של האמנים שהודיעו כי יסרבו להופיע באריאל להביע את דעתם    מאידך-גיסא, טוב יעשו התיאטראות אם ישלבו בחוזי ההתקשרות עם שחקנים סעיף האוסר עליהם להחרים הופעה מטעמים של השקפה או מיקום
חני לוז
ארגוני NIF מקבלים קידום בגל"צ    האג'נדה קובעת מה לא ישודר    מנהלת מחלקת החדשות חושפת בגילוי לב: שדרני התחנה הצבאית רוצים להשפיע על סדר היום במדינה    למה ממשיכה המדינה לממן את התחנה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il