X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות מותו של אביו, בנסיבות מעורפלות, החליט ד"ר אילן זמיר, בעצמו רופא, שלא לדחוק את הדברים לתהומות נשייה בד-בבד עם מקרהו האישי, הוא גם חשף סיפורי הזנחה ורשלנות רפואיים אצל אחרים, שטואטאו, למרבה הצער, אל מתחת לשטיח התוצאה: ספר-מחקר מרתק ועוצר-נשימה, תרתי-משמע, מפרי-עטו
▪  ▪  ▪
ד"ר אילן זמיר

עשרות מקרים של הזנחה ורשלנות רפואיות מטואטאים בארץ אל מתחת לשטיח. ד"ר אילן זמיר, בעצמו רופא, ומנהלה של רשת מרפאות פרטיות, חווה על בשרו מקרה מצער, עם מותו של אביו בנסיבות מעורפלות.
כמי שמכיר את המציאות העגומה מבפנים, גמר ד"ר זמיר אומר שלא לדחוק את הממצאים אל תהומות הנשייה, אלא להוציא את האמת לאור. התוצאה: ספר מרתק ועוצר-נשימה, פרי-עטו, הנושא את השם "ללא רחמים". ד"ר זמיר משמיע בו את זעקתם של חולים סופניים ושאר נפגעי המערכת הרפואית, שאין ביכולתם להשמיע את מחאתם בעצמם. ספרו אמור לשמש אות-אזהרה לכל מי שמפקיד את עצמו בידיה של המערכת הרפואית.

בחרדי חדרים

בספר נחשפות פרשיות מזעזעות שהתרחשו בחדרי-חדרים של בתי החולים הציבוריים, תחת מעטה כבד של סודיות רפואית. בין היתר נחשף בהן שהמתות-חסד אכן מתקיימות בישראל, ושלא הכל שפיר בממלכת הרפואה, בניגוד לתדמיתה המקצועית והמוסרית הטהורה. אחרי ככלות הכל מדובר כאן בתופעה מקוממת, המקשרת באורח פרדוקסלי בין שני מושגים הופכיים: המתה מחד-גיסא וחסד מאידך-גיסא, כאשר פעמים רבות אין המדובר אלא ברצח-ללא-רחמים של חולים סופניים, שלא מרצונם ושלא מידיעתם - דבר הנוגד את ייעודו של מקצוע הרפואה, שתכליתו הרי להאריך את חייו של האדם ולא לקצרם.
בספרו יוצא ד"ר זמיר, בין היתר, נגד המתות החסד, המאפשרות לחולים סופניים לבחור שלא לקבל טיפול ולהביא בכך לקיצור-חייהם. בהמתות אלה הוא רואה פגיעה חמורה בערך קדושת החיים.
אף כי הן, אומנם, התופעה החמורה מכולן, מסתבר על-פי ספרו של ד"ר זמיר, שאלה אינן הביטוי היחיד לזלזול ולחוסר רחמיו של הצוות הרפואי כלפי מטופליו, והביטויים לכך חוזרים על עצמם בספר בוואריאציות רבות ושונות.
ד"ר זמיר מעיד על עצמו כי חווה על בשרו את תחושת חוסר האונים שבאיבוד היכולת להשפיע על הצלת חיי אביו בימיו האחרונים. במקום זאת הוא זכה, לדבריו, ליחס מנוכר ומשפיל מצד הצוות הרפואי - יחס שמנע, לדעתו, את האפשרות להציל את אביו מן הטיפול הכושל שניתן לו, ואשר הביא למותו הלא-טבעי בטרם עת.
מות האב הותיר בד"ר זמיר תחושה מעיקה, שייתכן כי הסתלקותו בלא עת נבעה, בין היתר, מזדון-ליבם של גורמים במערכת הרפואית. זה היה המניע להחלטתו לחקור, כרופא מקצועי, את המקרה הפרטי שלו, בניסיון להתחקות אחר הנסיבות האמיתיות שהביאו למות-אביו. על-פי עדותו, לוותה החקירה בקשיים, שנבעו בין השאר ממאמציו של בית החולים להעלים ולטשטש מידע חיוני מתיקו הרפואי של אביו. אלא שבסופו של דבר הגיע ד"ר זמיר למסקנות ברורות באשר לנסיבות הסתלקותו של האב. מלבד מקרהו המצער, הוא אסף גם עדויות של אנשים אחרים, שעברו חוויה דומה בבתי-חולים שונים ברחבי הארץ, תוך שהוא מסתייע במידע שנחשף באמצעי התקשורת, עד שהתגלתה לנגד עיניו התופעה במלוא ממדיה המפלצתיים.
המידע הרבגוני והייחודי, המרוכז בספר, הופך אותו, בנוסף לאוסף של סיפורים אישיים, גם למדריך רפואי-משפטי, העשוי להועיל לכל מי שבריאותם וחייהם, שלו ושל בני-משפחתו, יקרים לליבו.

תאריך:  11/11/2010   |   עודכן:  11/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הביטחון העצמי של שר הביטחון נמצא בשפל חסר תקדים    כמו ילד דחוי או עובד חששן הוא נזקק לשמוע מאחרים כמה הוא מוצלח    אמירות כמו: "אתה, אהוד, רואה רחוק, וצדקת. הלוואי והיו לנו עוד אנשים כמוך, הדברים היו נראים אחרת" שמופיעות על הודעה רשמית של משרד הביטחון נותנות תחושה מעיקה של פולחן מנהיגות שמנסה לחפות על היעדר תשובה לשאלות הקשות שמעלה הציבור
עו"ד הראל לוקר, ד"ר אמיר שויציקי
כל שיוחלט על הגדלת שיעורי המס על הכנסות שיפיקו חברות תגליות גז ונפט בעתיד, הדבר אינו מהווה תחולה למפרע
דניאל גיגי
אהוד ברק, שזנח מזמן את מפלגת העבודה למען האינטרסים האישיים שלו, שוב מנסה לרמות את המפעילים והתומכים של המפלגה, ומנסה להציג את עצמו כאידיאולוג שממשיך את דרכו של רבין    אסור לחברי ולתומכי המפלגה להאמין לגיבוב השקרים שהוא מפיץ, והם צריכים לתבוע ממנו להתפטר מתפקידו
יעקב איציקוביץ
עיני לא טורח לטפל בקיצוץ קצבת הזיקנה, לא פועל ולא מתבטא בנושא דוח העוני, לא פועל למען מחוסרי הפנסיה, אבל טורח להתבטא כאחרון הרוכלים של שוק באר שבע
דודו אלהרר
מה אנחנו נחפזים כ"כ לכונן שלום באזור? מנין גבהות הלב וההתיימרות שאנחנו מסוגלים לעשותו? הקרקע בוערת על המסלול הזה מתחת לרגלינו, ואנחנו מתעקשים לרוץ יחפים על הגחלים הלוחשות. אולי כדאי קודם לכבות את האש? להכשיר את המסלול? עם איזו נדוניה נבוא אל השלום? עם אדמה חרוכה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il