X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים זועמים על תוכן ההבנות שמגבש ממשל אובמה עם ראש הממשלה נתניהו הכוללות את הקפאת הבנייה לתקופה של שלושה חודשים ההנהגה הפלשתינית במבוכה והיא תעביר לליגה הערבית את ההחלטה אם לחזור לשולחן הדיונים אם לאו למרות כמה מגרעות, ההבנות עם ממשל אובמה יחלצו את ממשלת נתניהו מהמצוקה המדינית שבה היא נמצאת
▪  ▪  ▪
אובמה. יקפל את מחמוד עבאס [צילום: AP]

הפלשתינים משתגעים מהידיעות על הסכם ביטחוני בין ישראל לארצות הברית שעל-פיו תקבל ישראל בתמורה להסכמה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות ל-90 יום שורה של הטבות ביטחוניות ומדיניות ובראשן עשרים מטוסי קרב מתקדם מסוג "חמקן". מבחינתם מדובר בתקדים היסטורי מסוכן שבו כוח כובש מקבל פרס על פעולות בלתי חוקיות שהוא עושה בשטח.
אבל המציאות בשטח חזקה יותר...
מדובר בהבנות בין ישראל לארצות הברית שאינן תלויות בהסכמת הפלשתינים.
הם בטוחים בצדקתם וכי ההסכמות הללו בין ישראל לממשל אובמה הן עוול משווע. והם אומרים זאת בגלוי: ממשל אובמה נתן פרס לכיבוש.
מה שמרגיז את הפלשתינים עוד יותר היא העובדה שהקפאת הבנייה על-פי ההבנות החדשות בין ישראל לארצות הברית איננה חלה על מזרח ירושלים. בכך הם רואים מתן לגיטימציה אמריקנית לטענת ישראל כי ירושלים היא בירתו של העם היהודי. דבר שסותר את מפת הדרכים שאישרה הרביעייה הבינלאומית.
ועוד יותר ויותר מרגיזה אותם ההבנה הישראלית-אמריקנית כי ארצות הברית תטיל וטו באו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים על החלטות שמטרתן לפגוע בישראל. בכך למעשה הם יאבדו את "הנשק" שבו נופפו בפניה של ישראל כי ידרשו מהאו"ם לקבל החלטה כי גבולותיה של המדינה הפלשתינית הם קווי 67.
משמעות הדברים היא כי ישראל תוכל להמשיך ולבנות במזרח ירושלים מבלי שמישהו יוכל לעצור אותה או לגנות אותה באו"ם.
מבחינה פלשתינית מדובר באסון שאי-אפשר להבליג עליו. אין מדובר אפילו בקבלה מינימלית של התנאים הפלשתינים לחידוש המשא-ומתן עם ממשלת נתניהו על הסדר הקבע.
לכן יכול להיווצר מצב מאוד מעניין שבו ממשלת ישראל תקבל ותאשר את ההבנות עם ממשל אובמה ותקפיא את הבנייה ל 90 יום. ואז יעבור הכדור למגרש הפלשתיני הדוחה על הסף את הנוסחה החדשה שגיבשה ארצות הברית להקפאת הבנייה בשטחי הגדה ושוב נחזור לנקודת ההתחלה.
או שהנשיא אובמה יצליח לקפל את מחמוד עבאס כדי שיסכים לחידוש המשא-ומתן עם ישראל.
המשחק עדיין בראשיתו...
ההנהגה הפלשתינית כבר משניע קולות כי היא תעביר את ההכרעה לליגה הערבית. מחמוד עבאס שוב מגלגל "תפוח אדמה לוהט" לחיקן של מדינות ערב בתקווה שהן יעזרו לו לרדת מהעץ הגבוה שעליו טיפס בסיועו הנדיב של הנשיא אובמה.
אחד הפרשנים הפלשתינים הידועים, טלאל עוכל שמו, משווה את מסמך ההבנות הביטחוני המתגבש בין ישראל לממשל אובמה ל "הצהרת בלפור נוספת". הוא מצטט את ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד שאמר כי "ההבטחות האמריקניות לישראל מסוכנות יותר מההתנחלות עצמה".
נכון. ההבנות האלו ינטרלו את האפשרות של הפלשתינים לדחוק את רגליה של ישראל בזירה הבינלאומית. האו"ם יתקשה מאוד לגבות את הדרישות המדיניות של הפלשתינים.
ראש הממשלה הקודם אריאל שרון נהג לומר כי אם הערבים צוהלים סימן שהמצב רע ליהודים וכי אם הערבים מתעצבים סימן הוא שמשהו טוב קרה ליהודים.
כרגע המצב הוא שהערבים עצובים מאוד מההבנות בין ישראל לארצות הברית. סימן שהן טובות ליהודים. למרות כמה מהמגרעות שבהן, הן מספקות חבל הצלה לממשלת נתניהו ומוציאות את ישראל מהמצוקה הבינלאומית שאליה הצליחה לדחוק אותה הרשות הפלשתינית של מחמוד עבאס במשך השנתיים האחרונות.
אם תאשר ממשלת ישראל את ההבנות שהציע לה ממשל אובמה הכוללות הקפאת הבנייה בהתנחלויות ל90 יום היא תעביר את הכדור למגרש הפלשתיני ותכניס את מחמוד עבאס למצוקה מדינית.
מצוקה שיהיה לו קשה להתמודד עימה.

תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס לישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יוני בן מחנם דובר אש"ף
דובר החמאס  |  16/11/10 16:25
2
יוני בן מנחם מטובי הפרשנים במז
יורם כהן  |  16/11/10 19:21
 
- יוני בן מנחם שמאלני
דובר החמאס  |  16/11/10 22:55
 
- יוני בן מנחם שמאלני
דובר החמאס  |  16/11/10 23:01
3
תגובה לעצם הנושא
לוגי  |  17/11/10 08:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מלי דנינו
קשיי הלמידה מתבטאים במלוא חומרתם עם המעבר לחטיבת הביניים, לתיכון או לאקדמיה. אז מורכבות החומר אינה מאפשרת להישען על אסטרטגיות מפצות באותה מידת יעילות
איתן קלינסקי
קשיים רבים מוערמים בדרכם של צעירים וצעירות יוצאי חבר העמים עת מבקשים הם להינשא בארץ ישראל    במקום שיינשאו בחברת משפחותיהם וידידיהם, הם נאלצים להינשא בנכר    המפלגה בה בחרו מפקירה אותם למציאות בלתי נסבלת
אלישע פורת
מי רואה היום את החרמון מגבעות עמק חפר כמאמרו של זאב וילנאי? וכמה ימים עלובים בשנה עוד ניתן לראותו?    הגבעות הקירחות של ילדותנו נעלמו לחלוטין ואיתן גם מה שניתן לראות מראשיהן
ראובן לייב
שרידיה של המושבה הטמפלרית, משלהי המאה ה-19, הידועה כיום כ"קריה", ישוחזרו במתחם תיירותי חדש, שיהפוך לפנינת החן של תל אביב
ציפורה בראבי
רחובות במקומות מסוימים בארץ מקרינים יותר מדי אווירת חג המולד    מי יצילנו מן האווירה העכורה הזאת, בה נצרות מתנוססת בגאון בערי ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il