X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קיימים הבדלים ביכולות ובכישורים המולדים בין גברים ונשים ולימודים נפרדים מאפשרים למקסם את ההישגים לימודים מעורבים גורמים להסחות דעת רבות של נערים ונערות בבית הספר וגם של גברים ונשים בוגרים
▪  ▪  ▪
הסחות דעת רבות [צילום: פלאש 90]

לאחרונה עלה נושא ההפרדה בין גברים ונשים בלימודים לכותרות בעקבות מודעת פרסום מטעם משרד החינוך שהציעה מלגות למוסדות אקדמיים חרדים המקפידים על הפרדה בין המינים.
לימודים נפרדים של גברים ונשים נתפסים בחוגים מסוימים כמיושנים או אף כפגיעה בזכויות הפרט ללמוד בכל מוסד שיחפוץ, אולם מחקרים שנערכו בארץ ובעולם העלו שלימוד בנפרד משפר את התוצאות של שני המינים.
לימודים מעורבים גורמים להסחות דעת רבות של נערים ונערות בבית הספר וגם של גברים ונשים בוגרים. תשומת הלב, האנרגיות והריכוז שאמורים להיות מרוכזים בקליטת חומר הלימודים מופנים להרשמת בני המין השני, הימנעות ממבטים שעלולים להיתפס במטרידים ודברים לא ענייניים אחרים.
קיימים הבדלים ביכולות ובכישורים המולדים של גברים ונשים. בעידן "התקינות הפוליטית" שבו אנו חיים מאוד אופנתי לטשטש את ההבדלים בין המינים - ופעמים רבות גם בצדק. אולם בכל הקשור ללימודים, קיימים מסיחים ברורים ופערים מסוימים העלולים לגרום חוסר הצלחה בקרב התלמידים - בנים ובנות כאחד, כאשר בלימוד הנפרד ניתן "לרוץ קדימה" בתחומים החזקים ולתת דגש מיוחד לתחומים החלשים יותר, בהתאם להרכב הכיתה.
ההבדלים בצורת החשיבה בין גברים ונשים הם מורכבים, אבל ממחקרים שבוצעו בארץ ובעולם, בין היתר על-ידי משרד החינוך של מדינת ישראל, עולה כי נשים מצטיינות במקצועות המילוליים יותר מגברים ואילו הגברים מצטיינים במקצועות כמו מתמטיקה, גיאומטריה ותפישת המרחב יותר מנשים. לימוד משותף מתבסס פעמים רבות על המכנה המשותף הנמוך יותר, מעכב לחינם את מי שקלטו את החומר ולא נותן די הצורך למי שזקוקים לתרגול נוסף.
למרות שההבדלים שציינתי ידועים לאנשי חינוך רבים, הלימודים הנפרדים לא נפוצים מחוץ למגזר הדתי ויש לכך לטעמי מספר סיבות:
כסף - למוסדות ולחברות שמעבירות את תוכניות הלימודים יש ענין בקיום קורסים משותפים בשל היעילות הארגונית והחיסכון הכספי שיש בכך. כיתות מעורבות מאפשרות לרכז ביתר קלות את מספר התלמידים המינימלי ולהגדיל את מספר התלמידים בכל כיתה.
עניין - גם התלמידים מעוניינים לעיתים בלימודים מעורבים מאחר שהם אינם מודעים לפגיעה שיכולה להיות בכך בהישגיהם והם רואים בלימודים אפשרות למפגשים חברתיים והכרות עם בני המין השני.
ועוד נקודה למחשבה לשר החינוך, גדעון סער ולמתווי מדיניות החינוך במדינה. כשהתוצאות גבוהות יותר - המדינה כולה מרוויחה עוד סטודנטים בפקולטות היוקרתיות והנחשבות כקשות בתנאי קבלתן. אז אולי במקום לתת מלגות לימוד רק לחרדים ולעודד רק אותם ללמוד בנפרד, תעודדו את כלל האוכלוסיה - הרי אתם יודעים מעל לכל ספק שכך כולנו נשיג תוצאות טובות יותר!
חשוב שנפריד בין עיקר וטפל! התלמידים במוסדות האקדמיים ובקורסי ההכנה הם לרוב בגיל שבו הסקרנות כלפי בני המין השני גדולה וחלקם נמצאים בשלב שבו הם שוקלים ובוחנים בני זוג עימם ירצו לחלוק את חייהם. דבר זה מובן וטבעי, אך ככל שנשמור זאת לשעות הפנאי ומחוץ למערכת הלימודים כך ירבו התוצאות וההישגים, שבשבילם אנחנו באים ללמוד.

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של בית הספר לפסיכומטרי "חכימא" www.hakima.co.il המעביר קורסים נפרדים לנשים ולגברים בכל הארץ.
תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרדה בין גברים ונשים בלימודים תורמת להישגים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפרדה וניתוק הורמונים גם?...
אחת שתיים ושלוש  |  16/11/10 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
הבחירה של מנהיג הימין בדרך השמאל הרסה לחלוטין את שני צידי המפה הפוליטית, כשכל מי שהוא לא מרכז נעשה לקיצון
יוני בן-מנחם
הפלשתינים זועמים על תוכן ההבנות שמגבש ממשל אובמה עם ראש הממשלה נתניהו הכוללות את הקפאת הבנייה לתקופה של שלושה חודשים    ההנהגה הפלשתינית במבוכה והיא תעביר לליגה הערבית את ההחלטה אם לחזור לשולחן הדיונים אם לאו    למרות כמה מגרעות, ההבנות עם ממשל אובמה יחלצו את ממשלת נתניהו מהמצוקה המדינית שבה היא נמצאת
מלי דנינו
קשיי הלמידה מתבטאים במלוא חומרתם עם המעבר לחטיבת הביניים, לתיכון או לאקדמיה. אז מורכבות החומר אינה מאפשרת להישען על אסטרטגיות מפצות באותה מידת יעילות
איתן קלינסקי
קשיים רבים מוערמים בדרכם של צעירים וצעירות יוצאי חבר העמים עת מבקשים הם להינשא בארץ ישראל    במקום שיינשאו בחברת משפחותיהם וידידיהם, הם נאלצים להינשא בנכר    המפלגה בה בחרו מפקירה אותם למציאות בלתי נסבלת
אלישע פורת
מי רואה היום את החרמון מגבעות עמק חפר כמאמרו של זאב וילנאי? וכמה ימים עלובים בשנה עוד ניתן לראותו?    הגבעות הקירחות של ילדותנו נעלמו לחלוטין ואיתן גם מה שניתן לראות מראשיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il