X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו הוכיח שהוא פוליטיקאי קטן, מבוהל, החרד לכיסאו, אחד השועה לעצות פופוליסטיות של יועצי אחיתופל לא לטקטיקה, לא לדרך ולא לשלטון של ביבי!
▪  ▪  ▪
לחיץ-לחיץ-לחיץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]
מנהיג אמת צריך להפגין כושר עמידה אישי בפני חזקים ממנו, להיות מוכן לימים בהם החלטותיו תהיינה מלוות בדם ובדמעות, במצוקה ובסבל

נתניהו חזר והוכיח שוב ושוב שהוא איננו מנהיג. מנהיג אמיתי יודע להבחין בין טקטיקה לאסטרטגיה, ובין עיקר לטפל בניהול של האינטרסים הקיומיים של עמו ומדינתו. מנהיג אמיתי עשוי ללכד לא רק את בני עמו בצדקת המאבק, ובהקרבת הקורבנות הדרושים לניצחון במערכה, אלא לקיים אחדות מטרה וללכד את השורות בקרב המנהיגות הפוליטית של ארצו ולזכות באמונה.
מנהיג אמיתי בנוי לעמידה בפני לחצים מבית ומחוץ תוך יכולת להבין את משמעויות הכניעה ללחצים אלה, לא רק בטווח הזמן הקצר על יתרונותיו המדומים, אלא על המשמעויות הגורפות והשפעתן על עתידה של מדינת ישראל לטווח הארוך. מנהיג לאומי חייב להשכיל ולקיים יחסי אמון בינו לבין הבוחרים אשר נתנו אמון במשנתו המדינית, בדרכו המוסרית ובהתנהגותו, בלא הבדל מפלגה, עדה ודת. מנהיג אמת צריך להפגין כושר עמידה אישי בפני חזקים ממנו, להיות מוכן לימים בהם החלטותיו תהיינה מלוות בדם ובדמעות, במצוקה ובסבל.
אבל נתניהו הוכיח לנו, לכולנו, אלה המרומים והנבגדים ולא בפעם הראשונה, כי הוא פוליטיקאי קטן, מבוהל, החרד לכיסאו, אחד השועה לעצות פופוליסטיות של יועצי אחיתופל הנושאים איתם קבלות מגואלות בדם של 1,600 "קורבנות-השלום" של אוסלו, ההינתקות ומלחמת לבנון השנייה.
דפוסי ההתנהגות של נתניהו היו גלויים לעינינו עוד בימים בהם התנהגותו האישית עמדה לעיני הציבור בהאשמותיו נגד חברי מפלגות בפרשת הקלטת הלוהטת ונאום הקופים של מי שעתיד להיות שר בכיר בממשלתו. מנהיגותו הפוחזת וחסרת האחריות בצעירותו התחלפה בעת בגרותו הפוליטית למנהיגות קטנונית, נקמנית, גחמנית וחסרת עכבות כנגד מתנגדיו מבית. הוא לא היסס להשתמש בפודלים-פוליטיים אותם קירב וקידם בהיררכיה המפלגתית שלו, כדי להדיח את אלה המתנגדים למנהיגותו במועמדות לכנסת כמו מעמדות השפעה במפלגה, תוך כדי הסתייעות בשופט מושחת בדימוס ובמערכת בג"צ מוטה שפעלה לטובתו נגד נבחרי המפלגה לכנסת מקרב מתנגדיו. הוא הוכיח עצמו כתככן חסר מעצורים, ויש האומרים כי רעייתו היא העומדת מאחורי הסכינים הארוכות הננעצות בגב אלה המתנגדים לדרכו.
מנהיג לאומי יודע כיצד להתמודד בזירה העולמית עם אויבים המאיימים להשמיד את עמו ולרשת את ארצו. זכורים לנו נאומים שנשאו מנהיגים בעתות מלחמה, מצ'רציל ועד רוזוולט ומדוד בן-גוריון ועד למנחם בגין. זוכרים אנו את הדברים שנשא מנחם בגין המנוח נגד פושע המלחמה יאסר ערפאת וכנופיית אש"ף אותה הנהיג באיומיו להשמיד את ישראל. נתניהו, דברן מובהק, נואם הנחשב למבריק ואשף תקשורת, שותק בימים אלה, וממשיך לשתוק כאשר מנהיגי אירן ואויבי המדינה מבית ומחוץ מחרפים מערכות ישראל ושוללים את קיומה בריש גלי.

יחסים שקריים עם האמריקנים
הבטחות באוויר. אובמה וקלינטון [צילום: AP]

התחייבויות אובמה וקלינטון דינן כדין מכתבי כל הנשיאים האמריקניים כולל התחייבות בוש לשרון על אי-חזרה לגבולות 1949 והכרה בגושי ההתיישבות ביו"ש שהופרו ממש בימים אלה על-ידי אובמה ושרת המדינה שלו

אך מעבר לאלה, הצהרת בר-אילן של נתניהו בדבר "שתי מדינות לשני עמים" הייתה ראשית קריסתו המוסרית, האישית, הלאומית והמדינית בכהונתו השנייה בראש ממשלה. אי-יכולתו לעמוד בלחצים הובילה את מדינת ישראל לדרך חתחתים, שבה נשחקו עד דק נכסיה הלאומיים הדלים האחרונים של ישראל בדרך המובטחת של הממשל האמריקני לאובדנה של המדינה. מביקור ביידן ועד ההקפאה, מסיום ההקפאה ועד להתכחשות הממשל ביחס להתחייבות שנטל לסיכול האיום הגרעיני האירני - נתניהו הוא שהוביל את ישראל למבוי הסתום לסכנות אליהן הטיל באיוולתו את מדינת ישראל.
נתניהו הלחיץ יודע שהסכמתו לעיקרון "שתי המדינות לשני עמים" משמעותה עבור הממשל הקורס של אובמה אחת היא - קביעת גבולות הקבע של מדינת ישראל, הכוללים נסיגה מלאה מיהודה ושומרון, הרס אריאל, גוש עציון ויישובי גב ההר. מכתב ההתחייבות לגיבוי מדיני שהובטח לו על-ידי אובמה שווה בערכו למכתב שנתן ב-1956 פוסטר דאלאס לשר החוץ של ישראל לפתיחת מיצרי טיראן אם ייסגרו שוב בצעד מלחמתי של מצרים. וכבר נוכחנו במאי 1967 ובעת מבחן עליון למימוש אותה התחייבות, כיצד דחה הנשיא ג'ונסון את בקשתו של שר החוץ אבא אבן לפרוץ את מיצרי טיראן על-ידי הצי של ארה"ב, בטענה כי "אין האמריקנים מוצאים את מכתב ההתחייבות שלהם".
כך גם היה כשארצות הברית התחייבה בחתימתו של הנשיא פורד להכיר בגבולות הקו הסגול ברמת הגולן בקיץ 1974, כקו סופי לנסיגה ישראלית בגולן, ואז בא גינוי חריף לישראל על סיפוח הגולן ב-1981 למרות כל הדיבורים הנאים. התחייבויות אובמה וקלינטון דינן כדין מכתבי כל הנשיאים האמריקניים כולל התחייבות בוש לשרון על אי-חזרה לגבולות 1949 והכרה בגושי ההתיישבות ביו"ש שהופרו ממש בימים אלה על-ידי אובמה ושרת המדינה שלו. מטוסים, נשק וכסף, כמו תמיכה מדינית - שוויים כקליפת השום אל מול ויתור על שטחי מולדת, נחלה ובית למאות אלפי יהודים שהתיישבו כחוק על-פי הדין הבינלאומי האותנטי כפי שנחתם בהסכמי חבר הלאומים לאחר מלחמת העולם הראשונה.
הסכמתו התקדימית של נתניהו ל"הקפאה" של ההתיישבות היא פצצת הזמן המתקתקת תחת יסודותיו של הבית הלאומי היהודי בארץ ישראל. זהו רגע שבו האסטרטגיה הלאומית צריכה לומר 'לא' לטקטיקה הביזיונית של נתניהו, ולומר 'לא' לדרכו, 'לא' להמשך שלטונו. נתניהו צריך ללכת, חייבים להפיל את משטרו הכושל, המסוכן, ולשלוח הביתה את אלה התומכים באסון שהוא עומד להמיט על מדינת ישראל. הפילו את נתניהו והצילו את ישראל!

תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפילו את ביבי והצילו את ישראל
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
ערבות אמריקה בסוף מלחמת ההתשה
התעלמות ומלחמה  |  16/11/10 15:57
2
אני מבטיח שאת קולי וקולות
yoni207  |  16/11/10 16:19
3
שמות 17 החכ"ים שבגדו בנו,כנסו
ליכודניק זועם  |  16/11/10 18:36
 
- מירי רגב נכחה בכנוס  ל"ת
נגד הארכת ההקפאה  |  17/11/10 01:25
4
מה האלטרנטיבה
מ.משה  |  16/11/10 18:51
 
- התשובה עבורך: מפלגת "התקוה"!!!
הניה  |  16/11/10 20:20
5
מאיפה צץ ההזוי הזה? ל"ת
dodel  |  16/11/10 19:30
6
שלח אחד ביבי, קבל אחת ציפי, נו ל"ת
איש עצוב  |  16/11/10 21:38
7
השמאל מתפוצץ מהצלחת ביבי הטוב ל"ת
בצלאל  |  16/11/10 21:40
8
קל להאשים את ביבי ועדתו
נביל  |  17/11/10 04:58
9
נפיל את ביבי ונכתיר את אלדד ל"ת
דניאל סבלדי  |  18/11/10 00:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי כהן
קיימים הבדלים ביכולות ובכישורים המולדים בין גברים ונשים ולימודים נפרדים מאפשרים למקסם את ההישגים    לימודים מעורבים גורמים להסחות דעת רבות של נערים ונערות בבית הספר וגם של גברים ונשים בוגרים
עקיבה לם
הבחירה של מנהיג הימין בדרך השמאל הרסה לחלוטין את שני צידי המפה הפוליטית, כשכל מי שהוא לא מרכז נעשה לקיצון
יוני בן-מנחם
הפלשתינים זועמים על תוכן ההבנות שמגבש ממשל אובמה עם ראש הממשלה נתניהו הכוללות את הקפאת הבנייה לתקופה של שלושה חודשים    ההנהגה הפלשתינית במבוכה והיא תעביר לליגה הערבית את ההחלטה אם לחזור לשולחן הדיונים אם לאו    למרות כמה מגרעות, ההבנות עם ממשל אובמה יחלצו את ממשלת נתניהו מהמצוקה המדינית שבה היא נמצאת
מלי דנינו
קשיי הלמידה מתבטאים במלוא חומרתם עם המעבר לחטיבת הביניים, לתיכון או לאקדמיה. אז מורכבות החומר אינה מאפשרת להישען על אסטרטגיות מפצות באותה מידת יעילות
איתן קלינסקי
קשיים רבים מוערמים בדרכם של צעירים וצעירות יוצאי חבר העמים עת מבקשים הם להינשא בארץ ישראל    במקום שיינשאו בחברת משפחותיהם וידידיהם, הם נאלצים להינשא בנכר    המפלגה בה בחרו מפקירה אותם למציאות בלתי נסבלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il