X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לבירה לבנה השפעה מגינה של כ-30% במניעת מחלת הסוכרת שתיית בירה לבנה מורידה את ערכי ההמוגלובין המסוכרר
▪  ▪  ▪
לשתות, אבל לא להפריז [צילום: AP]

בירה לבנה היא משקה המיוצר כבר למעלה מ-6,000 שנה, עוד מימי התנ"ך ומהווה את אחד המשקאות העתיקים בעולם. בירה לבנה היא משקה טבעי המיוצר מלתת שעורה, כישות, מים ומותסס בעזרת שמרים. הבירה מכילה פחמימות, אלכוהול, ויטמין B ורכיבים צמחיים, שמקורם בחומרי הגלם הטבעיים.
בשנים האחרונות פורסמו שורה של מחקרים מדעיים אשר מיצבו את הבירה הלבנה כמשקה בעל יתרונות בריאותיים מוכחים למניעת מחלות לב, לחיזוק המערכת החיסונית, למניעת דמציה (שיטיון) בגיל מבוגר ואף כמשקה מועדף על ספורטאים לאחר פעילות מאומצת.

בירה לבנה מונעת סוכרת

אחת הסגולות הבריאותיות החשובות של הבירה הלבנה אשר הוכחה בשנים האחרונות במספר מחקרים, היא יכולתה להגן בפני מחלת הסוכרת. מחקרים אלו קבעו, כי לבירה לבנה השפעה מגינה של כ-30% במניעת מחלת הסוכרת. הערך הקלורי הנמוך של הבירה הלבנה העומד על כ-43 קלוריות בלבד ל-100 מילגרם והשפעתה על הפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם הנגרמות בשכיחות גבוהה אצל חולי סוכרת, יכולה שתייה מתונה של בירה לבנה להצטרף להמלצות לאורח חיים בריא למניעת סוכרת.
המסקנה כי צריכה מתונה של בירה לבנה מגינה מפני סוכרת עומדת בבסיס העובדה המדעית שהבירה הלבנה מפחיתה את הרגישות לאינסולין, שכן כאשר גוף האדם רגיש לאינסולין, המצב הוא טוב וכאשר מאבדים את הרגישות, המצב מוגדר כבעיה רפואית. באמצעות הפחתת הרגישות לאינסולין, יכול הגוף להיות במצב בריא ויעיל יותר ולהזדקק לפחות הפרשה של אינסולין.
מחקר מדעי שנערך בצרפת מצא קשר בין צריכת בירה לבנה ומשקאות אלכוהוליים לבין ירידה ברמת האינסולין בדם אשר היו נמוכות יותר ככל שצריכת המשקאות האלכוהוליים כגון בירה לבנה עלתה.
המחקר מצא, כי שתיית בירה לבנה מורידה את ערכי ההמוגלובין המסוכרר שהוא מדד לאיזון הסוכר בדם. החוקרים קבעו, כי צריכת אלכוהול יומית של 30 גרם, הייתה בעלת ההשפעה המגנה ביותר מפני סוכרת עבור גברים.
במחקר נוסף ונרחב במיוחד בהיקפו שנערך בהולנד וכלל 12,000 חולי סוכרת ו-370,000 משתתפים בריאים, נבחנו הרגלי הצריכה של משקאות אלכוהוליים ובכללם בירה לבנה, במשך 12 שנים, תוך מעקב אחר רמות הסוכר בדם. הסתבר, כי למי ששתה כמות מתונה של בין 6 עד 48 גרם אלכוהול ביום, היה סיכון נמוך יותר לחלות בסוכרת יחסית למי שלא שתה כלל או למי שהפריז בשתייה.
במחקר אחר, ארוך טווח, שנמשך 32 שנים, נבחנו הרגלי השתייה של 1,462 נשים שוודיות בגילאי 38 עד 60. מסקנת החוקרים היתה, כי צריכת בירה לבנה ואלכוהול, הורידה את הסיכון לסוכרת מסוג 2 בקרב נשים ללא קשר לגיל והפחיתה את הסיכון לתמותה.
במחקר נוסף שבדק למעלה מ-100 אלף נשים צעירות לאורך 10 שנים, נמצאו תוצאות זהות, כשהחוקרים קבעו כי לצריכת אלכוהול בכמות של בקבוק בירה לבנה אחד או שניים ביום, הייתה ההשפעה המגנה ביותר למניעת סוכרת.
מאמר שסיכם את התוצאות של המחקרים הרבים שנעשו בקרב אוכלוסיות שונות קבע, כי הכמות המומלצת לגברים למניעת סוכרת עומדת על 22 גרם אלכוהול ביום ולנשים 24 גרם אלכוהול ביום.
להקפיד על צריכה מתונה
החוקרים מאמינים, כי הסוד בהשפעתה המיטיבה של בירה לבנה על סוכרת, נובע מהקפדה על צריכה מתונה בכמות של בקבוק אחד או שניים ביום ופריסה של השתייה לאורך כל השבוע. עוד גורם משמעותי במניעת סוכרת היא הקפדה על משקל גוף תקין.
בניגוד למיתוס, הערך הקלורי של 100 מ"ל בירה לבנה נמוך מזה של משקאות אלכוהוליים אחרים. לדוגמה ב-100 מ"ל בירה ישנן 43 קלוריות לעומת יין אדום ולבן יבש בו 84 קלוריות. 100 מ"ל של וודקה וויסקי הם בעלי ערך קלורי הגדול פי חמש מזה של הבירה.
מחקר נרחב בנושא השפעתה של בירה לבנה על השמנה בקרב נשים במשקל תקין, שנערך במרכז הרפואי לנשים בבוסטון ארה"ב, בהשתתפות כ-20 אלף נשים, קבע כי שתייה מתונה של בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה ב-61% בהשוואה להימנעות משתייה.
המחקר עקב במשך 12.9 שנים אחרי 19,220 נשים אמריקניות בגיל ממוצע של 38.9 שנים, אשר התחילו את המחקר במשקל גוף תקין ולא סבלו ממחלות לב או סוכרת. לאורך שנות המחקר הסתבר, כי אלו שהקפידו על צריכה מתונה של אלכוהול - בקבוק אחד או שניים של בירה לבנה ביום, הפחיתו ב-61% את הסיכון להשמנה וב-30% את הסיכון למשקל עודף לאורך זמן בהשוואה לאילו שנמנעו משתייה.
המחקר הראה, כי על-אף שכל הנשים החלו את המחקר במשקל תקין, 41.3% מהן הגיעו במשך הזמן לדרגת עודף משקל והשמנה, מעל BMI 25. עם זאת, כאשר בדקו את נתוני צריכת האלכוהול של כלל הנשים, הסתבר כי עבור הנשים שדיווחו על צריכה מתונה של 1-2 בקבוקי בירה לבנה ליום, הסיכון להגיע לדרגת השמנה פחת ב-61% ואף הסיכון להגיע לדרגת עודף משקל פחת ב-30%.
המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת המדעי הבינלאומי לרפואה פנימית ה-Internal Medicine.

כ-30 אלף חולים חדשים בשנה

האפשרות להילחם בסוכרת באמצעות תזונה, בעלת משמעות קריטית לחלקים עצומים באוכלוסיה במיוחד בתקופה זו כאשר מצוין בישראל ובעולם חודש המודעות למחלת הסוכרת. על-פי נתוני המועצה הלאומית לסוכרת בישראל, חיים היום כחצי מיליון איש החולים בסוכרת ועוד כחצי מיליון ישראלים נמצאים במצב של סוכרת סמויה. בכל שנה מתגלים בישראל כ-30 אלף חולים חדשים. מדי שנה מתים מסוכרת כ-2,500 ישראלים, בכל שנה מתרחשות בארץ כ-1,700 קטיעות איברים וכ-1,400 מהן באופן ישיר כתוצאה מסוכרת.
אחד מכל שלושה ילדים שנולד בישראל, יפתח סוכרת במהלך חייו. סוכרת גורמת לעיוורון, מחלות כליה ודיאליזה, קטיעת רגליים, מחלות לב ומחלות מוח. בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בשיעורי התחלואה בסוכרת בשיעור של 38% בנשים ו-29% בגברים. תוחלת החיים של חולה סוכרת נמוכה בכ-10 שנים לעומת אנשים בריאים.
סוכרת היא גורם מספר אחד לעיוורון בישראל. חולי סוכרת מהווים למעלה מ-50% מחולי הדיאליזה ו-70% מהמאושפזים ביחידות טיפול נמרץ. על-פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, למעלה מ-300 מיליון אנשים ברחבי העולם חולים בסוכרת ומספר זה יכפיל עצמו בתוך 30 שנה.
מגיפת הסוכרת עוצרת את הצמיחה הכלכלית על-ידי נכות ואובדן חיים כתוצאה מהמחלה והסיבוכים הקשורים אליה. מחלת הסוכרת מהווה נטל כלכלי על החולה, בני משפחתו ומערכת הבריאות ומוערכת בעלות של כ-376 מיליארד דולר ב-2010, או 11.6% מההוצאה העולמית הכוללת על בריאות.
על-פי נתוני ה-IDF הפדרציה הבינלאומית לסוכרת, כ-344 מיליון אנשים נוספים נמצאים בסיכון לפתח סוכרת. אם לא ייעשה דבר לשינוי המגמה של המגיפה, הפדרציה צופה שעד 2030, 438 מיליון אנשים יחיו עם סוכרת והעלות הצפויה תעלה על 490 מיליארד דולר. נתונים מדאיגים אלו יעלו לדיון באירוע "סוכרת המגפה של המאה ה-21 - ניתן לעצור את זה" שיתקיים ביום ב' (22.11.10) בגני התערוכה בתל אביב, ביוזמת המועצה הלאומית לסוכרת, בשיתוף האגודה הישראלית לסוכרת והאגודה לסוכרת נעורים.
לאירוע הוזמנו שרים, חברי כנסת, קובעי מדיניות וראשי ערים מכל רחבי הארץ, מתוך ראייה כי מדינת ישראל חייבת ליצור שינוי ממשי בהתפשטות מחלת הסוכרת על-ידי שינוי אורח החיים של אזרחי מדינת ישראל, אכילה נכונה, פעילות גופנית ומניעת השמנה.
יודגש כי מכל המחקרים עולה, כי שתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה נחשבת בקרב גברים בכמות של עד שני בקבוקים (660 מ"ל) ביום ובקרב נשים עד בקבוק אחד ביום (330 מ"ל). צריכה מתונה זו מורידה משמעותית את הסיכון למחלות ומסייעת במניעתן, אולם צריכה מוגברת של בירה לבנה מבטלת השפעה זו ואף מסוכנת. בכל מקרה כששותים בירה לבנה לא נוהגים.

מחברת המאמר הינה תזונאית קלינית, המתמחה בטיפול בחולים ובמניעת מחלות באמצעות תזונה נכונה
תאריך:  18/11/2010   |   עודכן:  18/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בירה לבנה - הנשק החדש למניעת סוכרת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה בעלת חשיבות רבה
בן דוגית  |  18/11/10 13:30
2
מחקר סוכרת
איציקובוביץ  |  18/11/10 19:24
3
מחלה איומה-ומה נעשה עד כה?
ראס-פוטין בן מדבי  |  18/11/10 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל קון-שדה
איך מתמודדים עם פעוט מפונק מבחינה קולינארית?    עשרת הדיברות להאכלה נכונה של הילד
זיו יצחקי
הסיטקום של כוכבי "ארץ נהדרת" התיימר ללעוג לביצת הסלבס המקומית ולהריץ עליה דאחקות, אבל בפועל טיפל בה בכפפות של משי ונותר בלי אמירה ברורה או אמיצה במיוחד    זיו יצחקי מסכם עונה מאכזבת
י"ל (מאמר מערכת בעיתון יום ליום)
הניסיון הנואל של אותו האיש והדומים לו, לקבוע את ערכי עולם התורה ואת גבולותיו במסגרת ראיונות לתקשורת ושיחות עומק עם עיתונאים, טומן בחובו הרס וחורבן העשוי להיות בלתי הפיך
חיים נוי
ביקורת מחזמר, בכורה, בית צבי בתיאטרון רמת גן    מחזמר מלוטש ומהוקצע; חגיגה גדולה לאוזן ולעיניים    מיכה לוינסון הצליח להפיח בו חיים חדשים
דרור אידר
התרגום החדש של אריה סתיו ל'איליאדה' עושה חסד עם היצירה החשובה ביותר בתרבות המערבית לאחר התנ"ך    גם אחרי 3,000 שנה, אפשר ללמוד מהומרוס על מלחמה, על גורל ובעיקר על חטא היוהרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il