X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה אפשר לעשות כדי לא להיכנס לסטטיסטיקה?
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כ-50% מכלל העסקים הקטנים אינם צולחים את השנה החמישית לקיומם. חישוב פשוט מגלה כי עשרות אלפי עסקים במדינת ישראל נסגרים מדי שנה. נדמה, כי אנו מקבלים את הנתון הזה בשוויון נפש מהול בהבעת השלמה, כמעט כמו שאנו מתייחסים ל"גזירות גורל" כמו תאונות דרכים ושוכחים שמאחורי הסטטיסטיקות היבשות עומדים יזמים ויזמיות במצוקה ומשפחות שלמות שחרב עליהן עולמן.
אלי, בן 44, קיבוצניק לשעבר, הסתובב במשך כמה שנים עם חלום להקים אתר אינטרנט פרסומי. הסכום שיועד להשקעה היה 200 אלף ש"חאשר גויסו מחבר טוב והעסק יצא לדרך. מהר מאד התברר כי הפערים בין התוכניות למציאות הינם גדולים מאד. הכסף שיועד להשקעה אזל עוד בשלב הפיתוח והרבה לפני שהחלו פעולות השיווק ואלי מצא את עצמו, כבר מיומו הראשון של העסק במלחמת קיום יומיומית מול הבנקים בניסיון למנוע החזרת צ'קים. מיותר לומר כי משימות השיווק נזנחו ולעסק אבד כל סיכוי להצליח.
אצל דני מהרצליה, לעומת זאת, לא היו בעיות מכירות. דני הקים גן ילדים שהתמלא במהירות וגם התקציב נשמר במדוקדק. רק דבר אחד לא נלקח בחשבון - לחצר הגן לא היה אישור וביום אחד נגזר דינו של הגן להסגר. ההבטחות שניתנו ע"י בעל הנכס ביום החתימה על חוזה השכירות התבררו כחסרות כיסוי, מה שלא מנע את סגירת הגן, נזקים אדירים ועוגמת נפש רבה לדני.
חשוב לומר: לא ניתן לנתק את החיבור בין עסקים לסיכונים. מי שמדבר על הקמת עסק ללא סיכון אינו מבין את המהות הבסיסית של יזמות. יחד עם זאת, מחובתנו להגדיר באופן מקצועי מהם הסיכונים עליהם אין לנו שליטה, להעריך אותם ולטפל באופן המקצועי בכל הדברים האחרים שאותם כן ניתן ללמוד, לנתח ולתכנן. באופן זה נצמצם ככל האפשר את הסיכונים העסקיים ונגדיל את סיכויי ההישרדות של העסק.
הנה חמש הצעות מעשיות שיאפשרו לכם להגדיל את סיכויי הישרדות העסק שלכם (דרך אגב-גם הצלחה ושגשוג הן לא מלים גסות):
1. הקמה של עסק חדש או השקעה בעסק קיים (שיפוץ, הקמת סניף, פיתוח מוצר וכדומה...) חייבות להיות מתוקצבות מראש ולכלול גם תקצוב למרכיב בלתי צפוי. סכום הכסף המיועד להשקעה חייב להיות מוכן עוד לפני מכת הפטיש הראשונה, כמו גם תכנון ההחזר החודשי. השקעה לא תתוכנן לעולם מתוך הכנסות עתידיות שהיא תיצור אלא מתוך המקורות הקיימים של העסק.
2. עסקים הם מקום גרוע לבנות יענה. אחת התכונות האנושיות הנפוצות ביותר היא להתמודד עם קושי באמצעות הכחשה, שמתעצמת ככל שהבעיה מתגברת.- ומחריפה את מצבנו. קבעו לעצמכם שיגרת טיפול בדברים השנואים עליכם, בעיה שלא תטפלו בה היום לא תעלם, אלא תופיע בצורה מאיימת יותר מחר.
3. כל עסק בעל היקף פעילות משמעותי מייצר בעיות שונות ומשונות מדי יום. אנו פותרים אחת ושתי בעיות חדשות נוצרות מיד. חשוב מאד להבחין בין בעיות מעצבנות וזניחות לבין בעיות קיומיות אשר יש בהן כדי לסכן את עצם קיומו של העסק ולטפל בהן בהתאם.
4. חלק גדול מהעסקים נשארים באופן נצחי בשלב היזמות ועסוקים בכל רגע נתון ברכישת מכונות, פיתוח מוצרים חדשים וכו', ולעולם אינם מגיעים לשלב שבו מפיקים רווחים מתוך סל המוצרים הקיים. על עסקים אלה נאמר "עדיף לחיות מכוער מאשר למות יפה". בתי הקברות לעסקים מלאים בעסקים שפיתחו מוצרים מדהימים ועוד מוצרים מדהימים רק שכחו שגם צריך למכור אותם...
5. טריוויאלי ככל שזה שישמע, רוב העסקים נסגרים פשוט משום שאינם מוכרים מספיק. באופן מוזר, חלק גדול מבעלי העסקים חיים בתחושה שהמכירות שלהם "בסדר גמור". הם חשים זאת בהתבססם על נתונים שגויים, כגון, מידת העומס שלהם או של עובדיהם. הדרך היחידה לשרוד לאורך זמן היא לנתח באופן אובייקטיבי את היקפי המכירות אל מול ההוצאות ולבחון האם הרווחים מספיקים כדי לשלם את ההלוואות וגם לפרנס את הבעלים. אחד מהתפקידים החשובים שלנו, היועצים העסקיים, הוא לייצב את העסק, ליצור גרף הדרגתי של שיפור ולנסות להבטיח את הישרדותו.
שיתוף פעולה של בעל העסק, העברת מידע בשקיפות מלאה ושיתוף אמיתי שלנו בקבלת ההחלטות תבטיח מצב שבו ניתן יהיה למקסם את הסיכויים של העסק לשרוד ולהישאר בצד החיובי של הסטטיסטיקה.

תאריך:  19/11/2010   |   עודכן:  19/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרבית העסקים הקטנים לא שורדים בשוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
בסרטים של פעם הכל היה ברור. היה טוב והיה רע. הטוב ניצח והרע חטף מכות    היום הרע מנצח והטוב חוטף
איתן קלינסקי
לאחר מלחמתם הצודקת של הסטודנטים באוניברסיטה העברית, אני מניח אתגר לפתחם של ארגוני הסטודנטים בכל הארץ להיות החלוצים במאבק נגד תופעת הסחר המביש בעובדי כפיים על-ידי חברות כוח-אדם
קיריל הדר
עלינו להתנגד לאג'נדות ולרעיונות פשיסטיים, ולחקיקה אפלייתית על בסיס גזע ועל בסיס פוליטי, היום, כאן ועכשיו, לא כשהמחוקק הפשיסט יהיה עם 30 מנדטים!
ראובן לייב
עם ארגון "חברים לרפואה", העושה עבודת קודש, נמנים מתנדבים מכל רחבי הארץ שנרתמים לעזרת חולים ונכים שידם אינה משגת את התרופות היקרות ואת הטיפולים הדרושים להצלת חייהם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: די לרצח! ומה הקשר למבנה הפטריארכלי של החברה האתיופית?    מוות ברשלנות    מה ניתן ללמוד ממפלת אובמה?    וגם: הראש הבזבזן    רוקדים עם כוכבים בביתר    ולקינוח: תגובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il