X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ענת פרסמן אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לפי התיקון להגשת דוחות מע"מ, הציבור נדרש להגיש דיווח מע"מ חודשי מקוון ברשת לרפורמה הוגדרו מספר שלבים (או פעימות) כך שהשלב הבא נמצא כבר ממש מעבר לפינה ויחול בינואר 2011 (עם הקלות מסויימות) מה יעשה עכשיו בעל העסק הקטן מפינת הרחוב? איך יתמודדו הירקן או המניקוריסטית?
מה יעשה עכשיו בעל העסק הקטן מפינת הרחוב? איך יתמודדו הירקן או המניקוריסטית?
▪  ▪  ▪
בניין רשות המיסים. המע"מ ידווח בשיטה חדשה [צילום: פלאש 90]

תיקון מס' 37 לחוק מס ערך מוסף שפורסם ב-2009, מהווה רפורמה באופן הגשת דוחות מע"מ. לפי התיקון, הציבור נדרש להגיש דיווח חודשי מקוון (online) והוא יכלול מידע מפורט על העסקות והתשומות בתקופת הדיווח. לרפורמה הוגדרו מספר שלבים (או פעימות), והשלב הבא נמצא כבר ממש מעבר לפינה ויחול בינואר 2011 (עם הקלות מסויימות). עד ינואר 2012 כלל העוסקים המורשים, המוסדות הכספיים והמלכ"רים יחויבו בדיווח מקוון. מטרתו של החוק החדש למנוע מעשי הונאה וחשבוניות פיקטיביות כך שבמציאות החדשה אין יותר ספרי תקבולים ותשלומים. מדובר במהפכה של ממש לעומת ההתנהלות של היום. הפעימה האחרונה היא הדרמטית ביותר והיא תתרחש בעתיד הלא רחוק.
שינוי הוא בעיקרון דבר מבורך אבל כאשר זה מלווה בבלבול זה כאב ראש לא קטן עבור בעלי עסקים. בנוסף ללשון החוק המבלבלת יש הרבה בעיות טכניות שהן פועל יוצא של התיקון. חובת דיווח מקוון תחול על כ-ו-ל-ם, הבעיה היא שלא לכולם יש אמצעים מתאימים למלא אחר דרישות החוק בלי להיכנס להשקעות כספיות כבדות.
מה יעשה עכשיו בעל העסק הקטן מפינת הרחוב? איך יתמודדו הירקן או המניקוריסטית? הרי לא תמיד יש ברשותם אמצעי מחשוב ובוודאי שלא כלי דיווח מקוון. האם הם אמורים לצאת למסע רכש של ציוד עם כל ההוצאות הכרוכות בכך? וגם אם יקנו ציוד מחשוב, מה לגבי תוכנה? מה מרחב האפשרויות של בעל העסק? מה הכי נכון? מובן שעסק קטן עד בינוני מאוד רגיש לכל הוצאה.
רשויות המס ממלאות את פיהן מים ומסרבות להמליץ על פתרונות לוגיסטיים, מה שמותיר את בעלי העסקים לדאוג כל אחד לעצמו.
תהליך ההסתגלות של ציבור כל כך גדול הולך להיות מעניין. במפת הדרכים החדשה מסתמנים שני נתיבים ראשיים : קניה - או - שכירות על-ידי שירות למנויים.
עבור מי שנערך ובודק אפשרויות הנה מספר המלצות:
1. התייעץ עם מומחה לטכנולוגיית מידע בכל הנוגע לבחירת הציוד המתאים והטכנולוגיה הנכונה.
2. במידה וכבר קיים ברשותך ציוד מחשוב כלשהו, הכן עבור היועץ רשימה של ציוד ותוכנות ולצידה רשימת ציוד שנראה לך דרוש על-מנת להתקדם. בעסק בינוני, רשימה זו תכלול את מספר המחשבים ומערכות ההפעלה של העסק. כמו-כן ציין נתונים כמו שם ספק שירותי האינטרנט, מהירות חיבור לאינטרנט, סוג הרשת וכו', על-מנת שליועץ תהיה תמונה כמה שיותר מלאה.
3. במידה ואינך מעוניין ברכישת תוכנות - בדוק חברות המספקות שירותי תוכנה כשירות (מחשוב עננים).
נדב פופלבסקי, מנכ"ל וובוקס: "כל מי שמשתמש בשירות הדואר gmail כבר מכיר את העיקרון. עם זאת, בניגוד לגוגל, שלא מספק תמיכה ושירות טכני, השירות לעסקים מאפשר גם זמינות מכל מקום בכל זמן וגם מערכת גיבויים מתקדמת, אבטחת מידע מקצועית, תמיכה מלאה בעברית וחיסכון משמעותי במשאבים כספיים ".
ראוי לציין שבהתאם לתחזיות גרטנר מחורף 2009, ישראל סגרה השנה באופן ניכר את הפער בתחום מחשוב עננים. בסוף דצמבר 2009 רק קומץ משוגעים לדבר הכירו את המונח ואילו היום המונח הפך נפוץ ומבוקש. מחשוב עננים מאפשר להשתמש בתוכנות מחשוב בדמי מנוי חודשיים ולהימנע לחלוטין מרכישת חומרה או תוכנה מכל סוג. באופן פרדוקסאלי, אבטחת המידע בעננים נחשבת על-ידי בעלי המקצוע לאיכותית יותר
כך או אחרת, לא כדאי להיטלטל בין ספקי חומרה לבין ספקי תוכנה, ובין הצעת מחיר אחת לשנייה . בדקו את האופציות שלכם היטב ובמקצועיות ואל תסתפקו בבן של השכנים, או בהמלצה מ"מומחים" שונים. מדובר בהוצאה לא מבוטלת וכדאי שתושקע בתבונה במיוחד כשמדובר בנושא כה רגיש כמו דיווח לרשויות המס.

וובוקס שירותי מחשוב עננים בע"מ, מתמחה במודל SAAS – תוכנה כשירות – המאפשר ללקוח להשתמש בתוכנה מבלי לבצע רכישה, ללא תחזוקה וללא התחייבות.
ענת פרסמן- אשת יחסי ציבור בפרומו, חברה לניהול פרויקטים בשיווק, מקבוצת קומליין
תאריך:  19/11/2010   |   עודכן:  19/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה קפלן
מהו שוויו האמיתי של נכס נדל"ני, מי יֵדָע?ֹ
דודו אלהרר
האם יש גוף במדינת-ישראל הריבונית המופקד על מעמד צידקת הדרך שלנו שהיה למרמס? יש להודות, המבצע להבאשת ריחה של מדינת-ישראל השיג תוצאות מרשימות!
אברהם בן-עזרא
בית המשפט העליון קבע מבחן קשר בין ערעור שכנגד לבין הערעור הראשי, תוך פירוש הקשר בצורה מתירה ולא דווקנית ובכך הורחבה היריעה של ערעורים שכנגד, דבר הבא להרחיב זכויות דיירים במקרה של ערעור הקבלן על פסק הדין
נרי אבנרי
אין למבקשי אדמתנו חלום יותר מושקע מפלשתין הגדולה, ואין להם תקווה גדולה יותר משנאת החינם בין יהודים    מישהו צריך להגיד לשדר הרדיו גבי גזית, שיש לנו היהודים - חרדים וחילונים - אויב משותף, והוא מדבר ערבית    הלכתי לארכיון...
אברהם הללי
אסטרטגיה ומודיעין בפרשה    רצון עשו לנקום באחיו יעקב    שמירת הערכים שהועילה ליעקב    בני יעקב - בני ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il