X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסעדה האסיאתית הוותיקה של תל אביב כבר לא מה שהייתה ממסעדה סינית אותנטית של פעם הפכה זו יותר לתאילנדית, עם פזילה לעבר יפן ה-מנה - האגרול הסיני - טבלה בשמן רב מדי
▪  ▪  ▪
מסעדה אותנטית באווירה רומנטית

מאו-צה-טונג, מנהיגה המיתולוגי של סין האדומה, היה בוודאי מתהפך בקברו, לו ידע שהמסעדה התל אביבית הקרויה על שם-ארצו, היא בכלל מסעדה תאילנדית לכל דבר, הרחוקה מלייצג קולינריה סינית.
כך או אחרת, בשלושים שנות קיומה ידעה "הסינית האדומה" של תל אביב (דיזנגוף 326) תהפוכות רבות. ממסעדה סינית אותנטית של פעם היא הפכה באחרונה יותר לתאילנדית, עם פזילה לעבר יפן, משהונהגו בה קומבינציות של סושי כלהיט תורן.
מסתבר שגם המאכלים שינו את פניהם, ככל הנראה בצוק העיתים: הבשר שוב אינו אותו בשר משובח, גם לא האורז והאטריות. בהתאימה עצמה למצב העכשווי, הוזילה "הסינית האדומה" את ארוחותיה העסקיות למחיר-מינימום של 60 שקל, ואלה כוללות מרק לבחירה, אגרול, מנת נודלס וכוס-שתייה.
עיצוב המסעדה מתבסס על תפאורה אותנטית, הלקוחה מהתרבות האסיאתית ויש בה אווירה ביתית ורומנטית, המתמזגת עם ריחות התבלינים מהמזרח.

ארוחה בינונית

פתחנו במרק תירס מתוק, שהיה טעים וריחני. גם מרק הון-טון של בת הזוג לא איכזב. היו בו כל הטעמים הטובים הנדרשים ממרק כזה. האגרול הצמחוני, לעומתו, לא ענה על הציפיות. אף שהיה פריך ועסיסי, הורגש בו, יתר על המידה, טעם השמן. גם הרטבים הפיקנטיים שהוגשו לצידו, לא הצליחו להקהות את הטעם השמנוני, שאנו רגישים לו כל-כך.
העיקריות הגיעו על מתקן החימום המסורתי, עם נרות ואש בוערת. בחרנו במה שהיו אמורים להיות נתחי בשר-ברווז, אבל שהזכירו יותר טעם של בשר-הודו. גם טעם האטריות היה תפל למדי ואילו האורז - גם הוא לא התעלה על עצמו ונותר בצלחת.
הקינוחים, לעומת זאת, הפתיעו לטובה. גלידת הסורבה, בטעם ליצ'י, הייתה ממש מעולה וכמוה גם הבננה המטוגנת, שטבלה כולה בדבש עסיסי. התה הסיני, שסייע לעיכול, יחד עם עוגיות המזל המסורתיות שהוגשו בצירוף לחשבון, היו ממש במקומם.
על הסעודה לשניים, שאת מחציתה לקחנו הביתה בשל כמות גדולה מדי, שילמנו 275 שקל - מחיר זול בהחלט לארוחה בינונית, אבל משביעה בהחלט - והוספנו תשר של 15 אחוז למלצר תאילנדי חביב, שנאבק לטובתנו, בהצלחה לא-מבוטלת, עם השפה העברית.

תאריך:  25/11/2010   |   עודכן:  25/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב מדן
מסיפורם של בני יעקב למדנו: לעולם אל תציע תנאי מדיני מהנחה שהצד השני לא יעמוד בו. עיון תורני ואקטואלי במוסריות הענישה הקולקטיבית וגבולותיה
דודו אלהרר
מאמרי המערכת של עיתון הארץ הם בדרך-כלל טקסטים של הטפה מתנשאת שאין בהם שאר-רוח ורובם דמגוגיה נבובה    דודו אלהרר בוחן מאמר מערכת מהשבוע, שכולו צלול בריקנותו ושמאחוריו כותב נקי מדעת
צבי י' כסה
השיח הציבורי היום - בנושאי הוויתורים לשלום, ישראל היהודית-דמוקרטית, "חוק הנאמנות", הגיור, הסכם אוסלו - הוא שיח עקום
יהושע רץ
חברת הכנסת חנין זועבי זכתה אצלכם לקבלת פנים תוקפנית ואלימה, בניגוד למסורת האקדמית של סובלנות, חופש מחשבה וביטוי, סקרנות והטלת ספק בכל אמת מקובלת
עו"ד אברהם פכטר
ד"ר א' מפרקת את צמרת המשטרה ואת המירוץ למפכ"לות    שוב גב' א' בחדשות לאחר פרשות קצב ורמון    א' טוענת שלא הגישה תלונה נגד בר-לב אלא אולצה למסור עדות; בעלה טוען אחרת    כל צמרת המשטרה בחקירת מח"ש - תמונה עצובה    וגם: שימוש בפוליגרף ובהיפנוזה בחקירות פליליות וביטחוניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il