X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחיל האוויר יש מושג של "כמעט תאונה" ומופקים לקחים כאילו שקרתה תאונה נראה שצריך לשנות את המדיניות מ"כיבוי שריפות" ל"כמעט תאונה" כשיתפסו המציתים צריך לחקור אותם לא רק על המעשה - עליו צריכים להיענש ב-42 מאסרי עולם לא חופפים - אלא גם על ילדותם וחינוכם
▪  ▪  ▪
לעבור ל"כמעט תאונה" [צילום: AP]

בישראל יש שיטה בדוקה ל"כיבוי שריפות". בצומת שנהרגו בה הרבה עוברי דרך שמים רמזור, אחרי 7 שנים של הפצצת אזרחים יוצאים ל"מבצע". אחרי שחוטפים חיילים יוצאים למבצע. אחרי שחוטפים חייל אחד לא יוצאים למבצע כי צריך איזושהי מסה קריטית ולאחד אין. ברור שאובדן חיי אדם בגלל תאונות בצומת, במונחים כספיים, אלו הם המונחים היחידים באוצר, עלות זו גדולה בסדרי גודל מעלות רמזור אבל יש שיטה והיא נקראת "כיבוי שריפות": למה לחסוך בקניה של רמזור, שאפשר לחכות ובינתיים הכסף צובר ריבית ואולי בכלל לא יהיה צורך ברמזור... נחכה. למה לקנות מטוסי כיבוי אחרי השריפה האחרונה בכרמל, הרי אף אחד לא מת, וממילא אנו נוסעים לשוויצריה הגדולה ולא ל"שוויצריה הקטנה".
לפני מספר שנים הדגימו מספר יצרניות מטוסי כיבוי גדולים בישראל, במקום הבדיחה של קוב עד שניים שהייתה עד היום עם זמני מילוי גדולים. אבל שיטת "כיבוי השריפות" עבדה: אז למה לרכוש? נחכה שימותו כמה אנשים, כמו בצומת זוכרים? ואז אולי וועדה תדון ותמליץ ועד לקיץ הבא בעוד חודשיים כבר יהיה מטוס כיבוי גדול אבל כבר לא יהיה מה לכבות. הנזק הכספי הישיר הוא מעל 500 מיליון דולר. במחיר זה אפשר היה לרכוש טייסת שלימה של מטוסי כיבוי. אז גם הפסדנו וגם נרכוש מטוסים.
בחיל האוויר יש מושג של "כמעט תאונה" ומופקים לקחים כאילו שקרתה תאונה. נראה שצריך לשנות את המדיניות מ"כיבוי שריפות" ל"כמעט תאונה". אם מדיניות "כמעט תאונה" הייתה קיימת אחרי מלחמת לבנון השנייה, בה "כמעט" הובערו בתי הזיקוק ובה "כמעט" הובערו חוות מיכלי דלק בקריות, היו לנו היום פתרונות יעילים לאש שהוצתה בזדון.
שריפת הכרמל
המציתים את יערות הכרמל הם אלמונים עד שהוכח אחרת ולמה להוכיח אחרת? זה יכול לגרום לשנאה בין היהודים לערבים וחוץ מזה אף אחד לא מת מהצתות (עד המקרה האחרון) אז למה שהמשטרה תחקור? מרבית הכתבים התייחסו לשריפה ולא לשורפים. אבל לימדונו רבותינו ש"שריפה לא קוראת היא נגרמת". השריפה נגרמת על-ידי מישהו שבמקרה זה הצית בכ-5 מוקדים שונים. אבל מרבית הכתבים טרחו להדגיש שזה קרה בגלל שריפה במזבלה. המזבלה עד היום מסריחה אבל לא מעשן. טוב היו עושים הכתבים השונים לו הפעילו לחץ מאסיבי על המשטרה והשב"כ כדי למצוא את המציתים.
כשיתפסו המציתים צריך לחקור אותם לא רק על המעשה, עליו צריכים להיענש ב 42 מאסרי עולם לא חופפים, אלא גם על ילדותם, חינוכם ומה שהביא אותם לידי המעשה הנורא. אז אולי נוכל להתכונן כראוי לבאות.
הבקשה מטורקיה
ישראל שוב התבזתה, בבקשה מטורקיה מטוסי כיבוי. יש מספיק מטוסי כיבוי ברוסיה, בצרפת, באיטליה, ביוון ועוד. כך שהבקשה מאויבים לא הוסיפה בתוצאה הסופית דבר. דברי ראש הממשלה, שהיחסים ישתפרו בעקבות הסכמתה של טורקיה לסייע, נענו מייד על-ידי ארדוגאן שאמר שהיחסים לא ישתפרו עד שישראל תבקש סליחה.
הפתרון
יש שני פתרונות טובים האחד מתוצרת רוסית Be-200 בעל קיבול מים 12 קוב הטוען אותם מיַם בגובה גלים של עד 1.5 מטר ואולי הגיע הזמן לנסות תוצרת זו.
יש פתרון נוסף מתוצרת יפנית והוא US-2 בעל קיבול מים של 15 קוב, הטוען מיַם בגובה גלים של עד 3 מטר.

תאריך:  05/12/2010   |   עודכן:  05/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת "כיבוי השריפות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מחרים את כל המגזר הערבי  ל"ת
אני מחרים את כל ה  |  6/12/10 01:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן בן אליהו
נראה כי חג החנוכה מהווה אבן נגף של ממש לזהות השמאל הישראלי    חנוכה הוא חג גבורתם של המעטים בעלי הזהות היהודית שסירבו לקבל את תכתיב מעצמת העל ולהשית על עצמם תת תרבות קלוקלת
איתמר לוין
ארבע הערות לאחר סוף שבוע של אש, האשמות וכיסויי תחת: השואו של בנימין נתניהו, הסיפור הלא-ייאמן על הסופרטאקנר, נציגו של הקב"ה עלי אדמות והחקירה שלא תהיה
עקיבה לם
מישהו רואה פה כבאות?    נראה שלכל מקום אליו פונה, מדליק אליהו ישי שריפות    לצערי, תקציב הכבאות הוא רק בעיה אחת    העיקר שאת האשמה אפשר להעביר לקודמיך בתפקיד
יצחק ג'קי אדרי
אדמה שחורה, עננים שחורים, שמים שחורים, עצים שחורים, פנים שחורות, דמעות שחורות, פרי שחור, כותנה שחורה, כנפיים שחורות    יום שחור בפתחה של מדינה כואבת וזועקת
אלעזר לוין
קרן הפיצויים, הפועלת יחד עם מס רכוש, מכסה רק נזקי מלחמה ובצורת, לא נזקי דליקות    או שיש לך פוליסה, או שתסמוך על הבטחות האוצר    משרד האוצר מבהיר: לא נשלם    זוכרים איך טרטרו את מגורשי גוש קטיף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il