X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנושא הלוהט הוא באמת לוהט, והוא האש בכרמל, והמלחמה הכי יעילה בנושא הלוהט היא טיפול במציתים, שדי ברור מי הם ומה הם מניעיהם - וכפי שפורסם, חלקם גם נתפסו בשעת מנוסה ממעשה הצתה בקריות
▪  ▪  ▪

מרוב התלהבות של פובליציסטים ואחרים בנושא האש בכרמל, תיעודה, תיעוד המחדל שאילץ את מדינת ישראל הממוגנת לבקש סיוע בינלאומי בפעם הראשונה בתולדותיה - שכחו כולם כי לאש הזו יש מציתים.
ושכחו הצעת חוק של יעקב כץ מהאיחוד הלאומי לפני מספר חודשים, שבאה כדי לשים במקום את המציתים, להרתיעם, ליצור עונש-חובה בכל מקרה של הצתה - הצעה שאולי הייתה משנה כמה דברים אקטואליים זוועתיים כיום לו התקבלה אז, אך ההצעה נדחתה על-ידי שר המשפטים.
זה כמו להשקיע במיגון ולבנות ממ"דים - במקום להשקיע בעוצמה צבאית וליצור אמצעי לחימה שייתרו את הצורך במיגון ובמרחבים מוגנים בכל בית וצריף, על כל צעד, כחלק אינטגרלי מכל תוכנית בנייה.
בענייננו - לצערנו - הנושא הלוהט הוא באמת לוהט, והוא האש בכרמל.
המלחמה הכי יעילה בנושא הלוהט היא טיפול במציתים, שדי ברור מי הם ומה הם מניעיהם - וכפי שפורסם, חלקם גם נתפשו בשעת מנוסה ממעשה הצתה בקריות.
צריך ליצור תשתית משפטית ומשטרתית שבתוכה לא יהיה כדאי להצית, ממש לא כדאי, לא להצית ולא לחפות על הצתה או על מציתים, ובידינו הדבר לעשותו.
ההימנעות מהיוזמה הזו ובמיוחד גדיעת יוזמה כזו כשכבר חשבו עליה בכנסת - מרמזת לגורמים המעוניינים בהחרבת המדינה ובהצתת אש בכרמל, כי דרכם פנויה ועונשם הצפוי להם הוא בכלל במחלוקת...
שלא יהיו טעויות בהבנת הנקרא: צריך גם ללמוד לקח מהעובדה ששירותי הכיבוי של ישראל אינם ערוכים לטפל בכיבוי אש, וצריך גם להצטייד בהתאם, אך אין לזנוח את הטיפול הישיר במציתים ולקלקל להם את השורה, כך שלא יהיה כדאי להם לחשוב על הצתה.
אין לי בעיה עם מי שסבור כי מדינת ישראל צריכה להישרף (לא אומר כאן מה אני חושב עליו). אך יש לי עניין במי שגם מנסה לבצע את זממו ולהצית אש בכרמל, בין אם הצלחתו זעומה ובין אם הצלחתו רבה, ובמי שמאפשר לו בקלות בלתי נסבלת להצליח בכך - ויש לי עניין בסביבתו הקרובה של מצית האש בכרמל, ככל שהיא תומכת בו, או נמנעת מלסכל את זממו של המצית - וכל זאת כמעט מבלי להיענש.

תאריך:  05/12/2010   |   עודכן:  05/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכל אש יש מצית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הסמול תוקף את אלי ישי
כנסו דחוף  |  5/12/10 16:49
2
הפיתרון הכי יעיל לבעיית ההצתות
חשדנית  |  5/12/10 17:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
בחג החנוכה הזה הפך "נס גדול היה פה" ל"אסון גדול היה פה"    המדינה הפקירה את אזרחיה מזה זמן רב, אך כל מי שהתריע על כך הפך לאויב המדינה    מדוע היה צריך להמתין לאסון מסוג זה כדי להתעורר מאשליית ה"יהיה בסדר"?
עו"ד משה גולדבלט
אם אמסלם, לפי שס, אחראי לבצורת - ללא ספק נכון ויעיל יותר להטיל עליו גם את האחריות לאסון השריפה    אילמלא אמסלם, היינו צריכים להטיל את האחריות המלאה למחדלים הקשים על חביבו של הרב עובדיה יוסף - שר הפנים אליהו ישי
אוהד אזרחי
"ואז, לאחר 2300 שנים, בימי החנוכה האלו, כשהאש איימה לבעור שמונה ימים ללא הפסקה על הרי ישראל, באו היוונים ואמרו הננו ועזרנו לכם להביא שלום בארצכם, בלב טוב ואחוות עמים"
יאיר דקל
האם רק הזיכרון שלי הוא כזה?
עמוס מוקדי
הדמוקרטיה הישראלית נפחה את נפשה לאחר שלרבים-רבים החיים תחת שלטונה לא היה חלק בשלטון    רק מלחמה חזיתית בשקר כאילו אנו חיים בדמוקרטיה, עשויה להציל אותנו מללכת בגלות    עמוס מוקדי מבקש לשנות את המצב הפוליטי והחברתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il