X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר איש אינו רואה את סימני האזהרה, מה הפלא שבכל אירוע אנו עדים לסוג אחר של מחדל מתמשך? השריפה בכרמל אינה היחידה שקרתה בזמן האחרון - היו שריפות נוספות, שגם בהן לא הוסקו המסקנות הנדרשות והופעלו האמצעים הנדרשים
▪  ▪  ▪
המשבר גדול, אך אינו מובן בצמרת הממשל [צילום: פלאש 90]

ביום חמישי בצהריים פרצה שריפה אשר כילתה מאות אלפי דונמים של יערות הכרמל. השריפה כילתה גם את בתי התושבים בקיבוץ בית אורן וכן הגיעה גם ליישובים עין הוד, ניר עציון, מגדים, ואף איימה על שכונות דניה וטירת הכרמל אשר בחיפה, וכן על הכפרים הדרוזיים עוספייה ודאלית אל-כרמל. לא ברור עדיין מה גרם להצתת השריפה.
השריפה הזו (בדומה לאירועים אחרים) גילתה מחדל גדול ונפשע על כך שלשירותי הכיבוי בישראל אין ציוד מתאים להתמודד עם גובה הלהבות. לפני כשנה איימו הכבאים בשביתה אשר תשבש אירועי תרבות רבים בשל המחסור בציוד כיבוי מתאים. איש מממשלת ישראל לא לקח את העניין לתשומת לבו ולא טיפל בעניין, כך שהשביתה פרצה, אך היא לא זכתה לתהודה גדולה.
אירוע השריפה אינו היחיד שקרה בזמן האחרון. לפני כשבועיים פרצה שריפה ב"מגדל שלום" בתל אביב. היות שלא היו שם הרוגים, האירוע סוקר בצורה חלקית ולא מורחבת. בקיץ האחרון, שהיה חם מאוד, פרצו שריפות הן בשמורת "גמלא" בגולן, והן באזור בית שמש.
אף אחד מאירועים אלו לא עורר את שר הפנים, שטוען כי הוא עשה רבות בנושא; את שר האוצר שהיה צריך להקצות משאבים; וגם את ראש הממשלה שתפקד נהדר באירוע זה, כאשר פיקד על הכוחות ופנה לבקש ציוד ממדינות רבות בעולם. אך איפה הוא היה באירועים הקודמים. למה לא פעל אז?
התשובה לכך היא שבישראל קיימת תרבות ה"סמוך". כלומר, עד שלא קורה אסון, לא מבינים את גודל המשבר. למשל: מקרה התעופה האזרחית שלמרות אזהרתו של מנכ"ל יאט"א והערפל שמנע ממטוסים להמריא, עדיין לא נעשה דבר להכשרת שדה-תעופה חלופי או להבאת מכשורים מתקדמים.
תפקוד כלי התקשורת
התקשורת הייתה מאופקת מאוד ומסרה לנו את האירוע כהלכה. אך היא טועה כשהיא יוצרת זיכוך על-ידי עצירת רצף הדיווחים ושידור סרט או תוכנית בידור, אשר ירגיעו את המציאות הקשה. שלושה ימים של דיווחים אינטנסיביים גורמים ליצירת דיסאינפורמציה ולהבאת מידע שגוי מבלי אפשרות לבדוק זאת.
ולסיום, בנימה אישית: ברצוני לחזק את ידי המשפחות השכולות אשר שכלו את יקיריהן. להוריד את הכובע בפני הכבאים והשוטרים אשר חירפו נפשם על-מנת להציל נפשות (במיוחד את הנער המנוח אלעד ריבן בן ה-16, שעשה מעשה אמיץ ושילם על כך בחייו). וברצוני לגנות את האנשים שעצרו בשולי הדרך וצילמו את אזורי השריפות, אשר סיכנו את עצמם ומפריעים לכוחות הביטחון במילוי תפקידם, וכן את האנשים אשר מנצלים את מצלמת הטלוויזיה כדי להאדיר את פרסומם בימים קשים אלו.
למרות זאת, שיהיה חג שמח ונעים.

הכותב הוא בלוגר וסטודנט באוניברסיטה הפתוחה.
תאריך:  05/12/2010   |   עודכן:  07/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
ברשת "מתגלגל" בימים אלה קישור לרשימתו של העיתונאי והפובליציסט ג'פרי גולדברג במגזין האמריקני בעל המעמד וההשפעה "אטלנטיק", בו הוא קורא ליהודי ארה"ב לא לתרום למגבית החירום של הקרן הקיימת לשיקום היערות
נפתלי רז
ייתכן שאת האש החלו אכן צעירים בלתי זהירים, אבל האחראי לכל תוצאות השריפה הוא מי שלא הכין את הארגון ואת הכלים לטיפול בה    על ראש הממשלה לבקש משר הפנים אליהו ישי להתפטר מתפקידו כעת ממש    מחדלים באחריות משרד הפנים
אורי אבנרי
הבחירות השבוע במצרים המחישו את הפחד במדינות ערב מהשתלטות המגמות האיסלאמיות    מול הקריאה "האיסלאם הוא הפתרון" היינו צריכים לענות "השלום הצודק הוא הפתרון"
אברהם בן-עזרא
הנושא הלוהט הוא באמת לוהט, והוא האש בכרמל, והמלחמה הכי יעילה בנושא הלוהט היא טיפול במציתים, שדי ברור מי הם ומה הם מניעיהם - וכפי שפורסם, חלקם גם נתפסו בשעת מנוסה ממעשה הצתה בקריות
ד"ר צ'לו רוזנברג
בחג החנוכה הזה הפך "נס גדול היה פה" ל"אסון גדול היה פה"    המדינה הפקירה את אזרחיה מזה זמן רב, אך כל מי שהתריע על כך הפך לאויב המדינה    מדוע היה צריך להמתין לאסון מסוג זה כדי להתעורר מאשליית ה"יהיה בסדר"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il