X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שורף ההר. בנימין נתניהו, ראש הממשלה [צילום: פלאש 90]
האשמה לשריפה היא לא באליהו ישי, אלא בשיטה ולשיטה הזו יש אבא: בנימין נתניהו ראש הממשלה עומד מאחורי האידיאולוגיה של ההפרטה, ויתרה מזאת - הוא עומד מאחורי ביצועה המעשי אלילי ההפרטה הם האחראים הישירים למחדל של השריפה בכרמל
▪  ▪  ▪

אלילי ההפרטה של משרד האוצר ביקשו לייבש את מערכת הכבאות. ברוב תחנות הכיבוי אושר תקן מצבת כוח-אדם המבוסס על שני כבאים לכבאית, ובמקרים מסוימים רק כבאי אחד. למצב הזה יש להוסיף כבאיות, שנושאות על גבן שלושים שנות סירנות מזעיקות על הכביש ואף יותר. מצב המחייב הוצאות כספיות אדירות כדי לשמור על צי כיבוי "קשיש", שה"זיקנה המופלגת" ניכרת בכושר פעילותו ובמהירות התגובה שלו.
ליישובים רבים לא אושרה הקמת מבנה של תחנת מכבי אש, כדוגמת ישובים גדולים כמו דאלית אל-כרמל או עוספייה, בהם אין תחנות כיבוי אש. משרד האוצר נמנע מלתקצב שנים לא מעטות את אחת המערכות החשובות להצלת חיים, כי התקצוב הותנה ברפורמה - ורפורמה פירושה חברות כוח-אדם שיעסיקו כבאים בתנאי העסקה זולה בחברות הקבלן, המונעות ממניעי רווח. משרד האוצר הוא האחראי להופעת אלוהי ההפרטה, שמטרתה - מערך מופרט, שיזרוק לכל הרוחות את הכבאים שיש להם זכויות פנסיונריות ומשכורות מעוגנות בהסכמי שכר קיבוצי. שיזרוק עובדים מסורים שהם מבחינתו "נטל על הקופה הציבורית", והאלטרנטיבה האמיתית של הרפורמה להעסיק במקומם כוח עבודה זול ללא הכשרה מקצועית מתאימה, כמו שיש לכבאים כיום.
משרד האוצר התנה כל הפניה תקציבית לרכישת רכבים, מנופים והעברת משכורות במילת קסם אחת - רפורמה - שהיא למעשה מכבסת מילים לפיטורים המוניים והבאת כבאים בשכר של 20 שקל לשעה (ואם ידבנו לבו - 25 שקלים) ללא תנאים סוציאליים.
כבר היום משטרת ישראל מאשרת משחקי כדורגל, הופעות המוניות כמו פסטיבל הג'אז באילת, הופעת מדונה, הופעות בקיסריה ללא כבאים. את מקום הכבאים תופסים עובדי קבלן - ללא הכשרה - ועל מדי החברה הקבלנית כתוב: כבאי.
אני שולל את ההתנפלות על אליהו ישי, כמי שאשם בייבוש מערכת כיבוי האש במשך השנים האחרונות. מהעיתונות אני למד שהוא דאג לפחות להילחם על כמה כדורי וליום בדמות 100 מיליון שקל. האשמה היא לא באליהו ישי, אלא בשיטה. ולשיטה הזו יש אבא. והאבא הוא בנימין נתניהו. ראש הממשלה עומד מאחורי האידיאולוגיה של ההפרטה, ויתרה מזאת - הוא עומד מאחורי ביצועה המעשי. הפרטה המרוקנת את המדינה מאחריות ישירה לשלל מגזרים חברתיים והעברתם לידיים פרטיות, שמניעי רווח הם חמצן הקיום שלהן.
המוסדות לבריאות הנפש, טיפות החלב, שירותי אחיות הציבור לתלמידי בית הספר, שירותי הכבאות - וזו רשימה חלקית של רשויות חברתיות מפוארות שהפכו שירות חברתי למכונות של רווח והפסד. בשיקולי הרווח וההפסד נוציא לכיבוי שריפה בצוות חסר של כבאית עם צוות של שני אנשים במקום צוות של שלושה או ארבעה כבאים. בשיקולי הרווח וההפסד, בבתי הספר נקציב לאחות המזריקה זריקות רק ארבע דקות - ללא שיחה עם הילד - כי זה הזמן שחברת כוח-אדם מקציבה לבצע את משימותיה. שיחה עם הילד היא מיותרת. המכונה חייבת להזריק תוך ארבע דקות זריקה, ומהר לילד הבא.

חשבון-נפש מיידי!

אלילי ההפרטה הם האחראים הישירים למחדל של השריפה בכרמל. אל ההר הירוק יצאו מכל הארץ כבאיות קשישות עם ציוד ישן ומספר מועט של כבאים. יתרה מזו, בלט חיסרון של אמצעי כיבוי מודרניים.
אני מבקש להצדיע לאומץ לבם של הכבאים, השוטרים, האזרחים המתנדבים ותושבי המקום, ולומר להם מילה אחת פשוטה: תודה. בוודאי שמגיעות תודות לכל שוחרי הטוב, שהתקבצו עם מטוסיהם מכל העולם כדי לעזור לכבאי ישראל להדביר את השריפה.
אני מקווה, שהאסון בכרמל יעורר את ממשלת ישראל למחשבה שנייה. אם לא ינפצו כליל את אלילי ההפרטה, לפחות שיואט קצב ההפרטות, המכובסות במילה רפורמה. חבל מאוד שאסון כה כבד מעורר אותנו לחשבון נפש. חובה לומר "לא!" למכבסת המילים שנקראת רפורמה, שהיא למעשה - פיטורים המוניים של כבאים ותיקים ושילובם של עַבְדֵי כּוֹחַ אָדָם.
אני מקווה, שאחרי האסון יעביר האוצר תקציבים מתאימים להוספת כוח-אדם ומתן תקציבים להכשרתו, לקניית רכבים חדשים, מנופים לכיבוי שריפות במקומות גבוהים ועוד אמצעים טכנולוגיים, שבשנות הייבוש המכוון והמתוכנן של האוצר לא התאפשר לרכוש אותם.
אי-אפשר לסיים בלי הבעת תקווה, שאלילי ההפרטה ינופצו גם ביתר המגזרים החברתיים, שהממשלה רוקנה אותם מתוכנם והפכה אותם למכונות יצור. נקווה, שבמרפאות בבתי הספר, בשירותי בריאות הנפש, בטיפות החלב ועוד לא נזדקק שם לאסון כדי שיתבצע שם חשבון-נפש.

תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  08/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלילי ההפרטה של האוצר שרפו את ההר הירוק
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
איתן, מסכימה איתך
אפרת  |  8/12/10 10:12
2
שורף את החברה הישראלית ל"ת
אלילי ההפרטה  |  8/12/10 10:18
3
המשרד התאב בצע,והעומד בראשו
פלא יועץ  |  8/12/10 10:43
 
- לחטא זה שותפות המפלגות הדתיות
לפלא יועץ  |  8/12/10 11:11
4
המאמר נכתב בשינה?.
איש עצוב  |  8/12/10 10:46
 
- איש עצוב חי בשינה ומשקר!!!
לאיש עצוב  |  8/12/10 13:18
 
- איש עצוב תפטר את כל הכבאים
יוסי בן   |  8/12/10 14:06
 
- חבריא, תקראו את הצעת החוק
איש עצוב  |  8/12/10 21:53
5
ההפרטה היא התבערה הגדולה
א.ב.ד.  |  8/12/10 10:54
 
- מי המציא את הקבלן הזה?
איש עצוב  |  8/12/10 21:56
6
האל מילטון פרידמן וביבי נביאו
עידן סובול  |  8/12/10 11:25
 
- עידן, סובול, אתה צודק
א.ב.ד.  |  8/12/10 15:09
 
- הצעת החוק היא מ 2006
איש עצוב  |  8/12/10 22:00
 
- עידן, סובול, אתה צודק ל"ת
א.ב.ד.  |  8/12/10 15:13
 
- עידן, מי מציע ע' קבלן לכבאות?
איש עצוב  |  8/12/10 21:58
7
שוטה משטה בכם שוטים.
הרוכל הנוכל  |  8/12/10 15:13
 
- תגובה -הכותב כותב אמת כואבת
יהודה בן ששון  |  8/12/10 17:18
8
ההפרטה שרפה את הכרמל ל"ת
יהודה בן בסט  |  8/12/10 17:22
 
- ההפרטה שורפת את מדינת ישראל
אלי ישי  |  8/12/10 17:37
 
- מה בקשר בין כיבוי להפרטה???
איש עצוב  |  8/12/10 22:02
 
- לאיש עצוב
איתן קלינסקי  |  9/12/10 07:14
 
- האם קראת את טיוטת הצעת החוק?
איש עצוב  |  9/12/10 18:24
9
לשחרר את ישראל מההפרטה ל"ת
עמי ישראלי  |  10/12/10 12:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד מעט נחזור לשגרה ותוך כמה ימים יישכח הכל, כולל הקרבנות; וכנהוג במקומותינו - לא יופקו לקחים, עד לאסון הבא, שיגרום לנו שוב לצקצק שפתיים וחוזר חלילה    השריפה בכרמל חשפה את תרבותנו - השלטונית והאזרחית - בשיא קלונה, ועוד יישברו כאן שיאים
הלל ויס
עם אינו יכול להתקיים אפילו שעה אחת ללא מערכת משפט האותנטית לו    כדאי הוא מינוי הדיינים הכשרים    דמי ישראל בחגורתם של החכמים    יש לעמוד על המשמר יומם ולילה ולתקן כל התקנות הנדרשות ולהפנים כי כל רגב בארץ ישראל הוא כל ארץ ישראל
אלישע פורת
"האמן הגיש לנו ביד מחוננת ובוטחת כוס של יין משומר. יין השיר, הפילוסופיה, ההומור, והמשל העממי; יין זך וצלול, אך מר. פניני תרבות של עם גוֹלֶה, חכם ומנוּסֶה - שלא ניחש את סופו בידי עמלק"    על שני ביקוריו של הֶרץ גרוֹסבַּרד בעין החורש
אורן קאשי
'בלי ביורוקרטיה' ציווה נתניהו, 'לשקם את התשתיות' של השריפה, קבע. כמה פשוט    ככה זה אצלנו    יכולים, לא רוצים    המדינה מגמגמת, משמינה, בועטת    והעם הוכיח פעם נוספת: הוא נופל וקם, בא לעזור - בלי ביורוקרטיה
יוסי אחימאיר
האש בכרמל כבתה, אבל הגחלים במזה"ת רוחשים ומאיימים. אנחנו רחוקים מלהוציא מתוק מהעז שחווינו מיום חמישי ועד יום שני, מהאסון הכבד שניחת עלינו ובאובדן 42 אחינו ובנינו היקרים. כיבינו לבסוף את האש בכרמל, אך הבה לא נשגה באשליות בעקבות המחוות המדומות של ידידים ועוינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il