X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו, בפזיזות ובחוסר אחריות, הנחיל לישראל מארס טורקי בפרשת השריפה בכרמל בכלל, רק תמימים חסרי תקנה יאמינו כי טורקיה תשנה את יחסה לישראל בגלל דיבור כלשהו, בגלל התנצלות או אף בגלל תשלום פיצויים לתשע משפחות טורקיות, שגורלן הפרטי מעניין את ארדואן כקליפת השום
▪  ▪  ▪
ארדואן. לא חייבים לו [צילום: AP]

בנימין נתניהו ביקש מארדואן עזרה בכיבוי השריפה בכרמל, וכעת הוא מתפתל לנוכח סטירת הלחי שספג מארדואן, אשר הבהיר כי לא שינה כהוא-זה את דרישתו שישראל תתנצל על פרשת "מאוי מרמרה", ותשלם פיצויים להרוגים הטורקיים באותה פרשה.
היום שמענו גם את סיפורו של נחמן כהן, אביו של הלוחם הישראלי שהושלך מהסיפון כשראשו מטה, על מאמצי השיקום של בנו מהפצעים הקשים שפצעוהו אותם "פעילי שלום", ועל מאמצי השיקום של לוחמים אחרים שנפצעו בידי הרוצחים הללו, שונאי ישראל בכל ליבם.
אך מרגע לרגע הולך וגובר גל הקריאות לממשלה, מפי ישראלים בכירים, להתעלם מההשפלה הכרוכה בהתנצלות ובתשלום הפיצויים, כדי להשיג בכך כביכול המשך האהבה העזה ששררה (האומנם?) בינינו ובין הטורקים.
לא זכור לי שהטורקים "עשו עניין" מאותה עזרה ישראלית, או שהודו בדרך פומבית ובקול גדול, ומאידך-גיסא - לא שמעתי את נתניהו מזכיר כיום אף ברמז את הסיוע הישראלי ההוא. מה הפלא בכך שהטורקים משוכנעים שאנו חייבים להם חוב עצום, אולי אף למסור לידיהם את אחיותינו ואת נשותינו, מתוך הכרת תודה?
איננו חייבים שום חוב לטורקיה. ישראל שלחה משלחת גדולה לטורקיה לפני שנים אחדות, לאחר רעידת האדמה הגדולה שאירעה שם, ועדיין אנו זוכרים את הדראמה עם אל"מ ד"ר יצחק אשכנזי והילדה שהציל מבין ההריסות. הקשרים ההדוקים ששררו בין שתי המדינות ובין שני הצבאות, לא הושתתו על אהבה לוהטת אלא על יחסי תן-וקח, שחלק גדול מהם אינו נחשף מנימוקים הידועים לשתי המדינות. האהבה-כביכול הטורקית לישראל, וכיוןם השנאה הלוהטת הטורקית אליה, נבעו שתיהן מאינטרסים טורקיים וישראלים, שכל בר-דעת יכול להבין כי הם עלולים להתהפך בתוך פרק-זמן קצר.
אילו היה נתניהו "בן אדם", מדינאי רציני, אחראי ומכבד את עצמו ואת כבוד מדינתו באמת ולא רק בדברי רהב המשתנים בזיגזג התמידי שלו, היה משיב לארדואן בלשון שונה לחלוטין מזו הכנועה והמתרפסת שנקט:
"אני מברך את טורקיה ואת ראש ממשלתה, ומודה להם על הושטת הסיוע כשישראל נזקקה לו. היה זה המשך הולם למסורת של עזרה הדדית בין שתי המדינות, שהופגנה במשלוח משלחת סיוע ישראלית גדולה לאחר רעידת האדמה הגדולה שפגעה בטורקיה לפני שנים אחדות. לא רצינו בהרעת היחסים עם טורקיה, נדהמנו כשנודע כי ממשלת טורקיה תמכה באנשי IHH שהשתתפו בפרובוקציה של "מאוי מרמרה", והצטערנו כשהפרובוקציה הזו הסתיימה בשפך דם - לרבות דם חיילינו, שאחדים מהם נזקקים עד היום לשיקום בשל פציעותיהם הקשות בידי אותם אנשי IHH. למען האמת, הבלגנו הרבה יותר מהסביר לנוכח דברים קשים ולא ראויים ששמענו לאחר מכן מפי דוברים טורקיים רשמיים, אך ידנו הייתה תמיד ונותרה גם כיום מוכנה להיות מושטת לשיפור היחסים ולהחזרתם לקדמותם הטובה".
אילו דיבר נתניהו בלשון כזו, והיה נמנע מהשתפכות ומהתרפסות בפני ארדואן, שלא שכח אף לרגע אחד את שנאתו הגלויה והגדולה לישראל, היה יכול כעת לנהל מו"מ קשוח על פתרון שלא יפגע כהוא-זה בכבודה של מדינת ישראל - שהפכה זה מכבר לאסקופה נדרסת ברגלי כל מצורע וזב-חוטם - ולא יחשוף את לוחמיה ומפקדי צבאה לתביעות משפטיות בנוסח "ממשלת ישראל עצמה התנצלה ושלמה פיצויים, בגין הפעולה הברבארית, שהייתה פשע מלחמה גם אם ישראל לא הודתה בכך בפה מלא, שהרי אלמלא כן לא הייתה מתנצלת ומשלמת פיצויים לנפגעים הטורקיים".
בכלל, רק תמימים חסרי תקנה יאמינו כי טורקיה תשנה את יחסה לישראל בגלל דיבור כלשהו, בגלל התנצלות או אף בגלל תשלום פיצויים לתשע משפחות טורקיות, שגורלן הפרטי מעניין את ארדואן כקליפת השום. מניעיו הם אסטרטגיים גרידא, ואם האינטרס של טורקיה יהיה חידוש החיבוקים איתנו, כצעד נוסף לביסוס הסולטנות החדשה של הסולטן ארדואן הראשון - הוא יבוא לירושלים ויתנשק עם נתניהו ללא פקפוק.
כל זה לא קרה, ורק אנו "חטפנו" מארס טורקי מידי נתניהו. השפלת ישראל, בתשלום פיצויים למשפחות המחבלים, ושבעתיים כך בהתנצלות בנוסח כלשהו, תיתוסף להשפלתה זה שנים ארוכות בידי עצמה ובידי מנהיגיה, שאינם יודעים כבוד לאומי מהו. אומנם נכון כי יש לישראל על מה להצטער, בשל הרעת היחסים עם טורקיה, אך ברור כי התנצלות ישראלית ותשלום פיצויים לתשע משפחות הם פחות מטיפה בים האינטרסים הטורקיים, וכי לאחר שישתמש שימוש גדול ורב בהשפלתנו הפומבית והגלובאלית, ובהצגת ישראל כסמרטוט לרגליו - ימשיך ארדואן במסע האיבה נגדנו, ולנו לא תצמח שום תועלת מהתרפסותנו בפניו.

תאריך:  08/12/2010   |   עודכן:  09/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נועם קוריס
פרשנות תנאי השימוש בתקנוני הרשתות החברתיות באמצעות חוק התקשורת הישראלי    וגם: מה דעתם של משתמשי הרשת החברתית "פייסבוק" על הספאם שנשלח אליהם?
ד"ר אייל פסקוביץ
ישראל מתנהלת לה ממשבר למשבר, מחדל רודף מחדל, ואיש אינו אשם, האחריות מהם והלאה    ללא שידוד מערכות רציני ידיו של מבקר המדינה תמשכנה להיות עמוסות עבודה לשווא    אלי ישי אחראי? נתניהו?! הצחקתם אותי. מהר, הבו לי את ה-ש.ג. התורן. ככה מכבים שריפות    ולא אמרנו כלום על החלוץ לפני המחנה
איתמר לוין
הבנת שתי מילים בהן משתמשת התורה - "תועבת מצרים" - חיונית לא רק לסיפור ירידת בני ישראל מצרימה, אלא גם כנימוק למצוה שלא לשנוא את המצרים    התורה משתמשת במילים "תועבת מצרים" בלשון סגי נהור במהופך
דודו אלהרר
אם ממשלת טורקיה שואפת ליחסים כלשהם עם ישראל, עליה להתייצב עם מגילת סליחה ותחינה כנועה, ועם תודה גדולה לישראל ולחייליה על אשר לא הטביעו את ה"מרמרה" על יושביה    לא מתאים לה? אנו מוכנים למלחמת עולם רביעית וחמישית!    סוף להתגרות ביהודים!
נרי אבנרי
נקודת המוצא של הצייד: המדינה נמצאת בסכנה קיומית. מאחר שכך, ישראל זקוקה למנהיגים הכי טובים שיש    כדרכם של ציידי צבאים שמחפשים לצוד באזורים שופעי צבאים, גם אני מחפש את הצבועים באזור עתיר צבועים    צבועים עם דבשת. השמאל מלא מהם...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il