X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כ-250 בתים עלו באש בארבעת ימי שריפת הענק בכרמל במה כרוכה עבודת השיפוץ ועד כמה הוא מורכב וארוך יותר משיפוץ רגיל?
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כ-250 בתים עלו באש בארבעת ימי שריפת הענק בכרמל. כמעט כפול ממספר הבתים הנשרפים בארץ מידי שנה. לא את כל הבתים שעלו באש ישקמו. שריפת הענק ביערות הכרמל הותירו בעלי בתים רבים עם התמודדות לא פשוטה של שיפוץ בית שנשרף, שקשה, ארוך ויקר במהותו משיפוץ בית רגיל. יש הטוענים שמומלץ אפילו להרוס את הבית ולבנותו מחדש, מאשר לנסות ושקם את נזקי השריפה.
יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, המתמחה בניהול שיקום נזקי שריפות אומר: "מראה של בית שרוף הוא מראה עצוב וקשה. ולמרות זאת, היקף הנזק האמיתי כתוצאה משריפה לא נראה מיד לעין. רק בעל מקצוע יכול לראות ולאמוד את הנזק שנגרם במלואו לכל מערכות הבית. מי שמגדיר ואומד את מידת הנזק הוא השמאי. את הדוח שהשמאי מעביר, מתרגמים בעלי המקצוע להיקף העבודה, החומרים שידרשו והזמן שייקח כדי לשקם את המבנה".
המורכבות בשיקום בית שנשרף קשורה בעיקר לנזקי החום האדיר שפקד את קירות הבית., כפי שמסביר יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת הנדל"ן אלמוג כ.ד.א.י: "המורכבות של שיפוץ בית שנשרף אדירה ומתבטאת בין היתר בתופעת ריח שריפה חזק מאוד שדבק בכל שטחי הפנים והחוץ של הדירה הריח ושנמצא גם במכלול מערכת מיזוג אוויר. בנוסף קיימת בעיה של מערכות שהותכו כתוצאה מחום ואינן גלויות לעין כדוגמת חוטי חשמל ומערכות סניטריות. לא פחות חשוב מכך - הביורוקרטיה - היות והבתים נחשפו לשריפה רצינית ייתכן שישנה בעיית בינוי עקב חשיפת המבנה לחום גבוה, דבר שמצריך הערכה של מהנדס בניין שייקבע האם המבנה ראוי למגורים. משך הזמן לשיפוץ בית שנשרף נאמד בכ-60 יום יותר משיפוץ רגיל של מבנה".
השלב הראשון הנדרש הוא לאמוד את הנזק שנגרם לקונסטרוקציה של המבנה. כלומר, האם האש פגעה בקורות, בבטון, בברזלים ובעמודים התומכים. במידה ומהנדס קובע שאכן נגרמה לקונסטרוקציה של המבנה פגיעה בלתי הפיכה - אין מנוס אלה להרוס את הבית ולבנותו מחדש. אגב, מהנדס מטעם הוועדה המקומית הוא שמחליט אם המבנה מיועד לשיקום או להריסה ובנייה מחדש.
עלות שיקום בית שנשרף הוא על-פי רוב, יקר מאוד, כמעט כמו בנייה מחדש של האזורים שנשרפו. האש מכלה את רוב המערכות הקיימות בבית, הן הגלויות לעין והן אלו הממוקמות בתוך הקירות, כגון: חשמל, אינסטלציה, ריצוף, טיח, גבס ועוד. מדובר בשיפוץ המערב בעלי מקצוע מתחומים רבים ולכן, בדיוק כמו בבנייה של בית חדש, עדיף לשכור את שירותיו של מנהל פרויקט שייפקח עבורכם על העבודות ויהיה האיש שלכם בכל התהליך, ויבטיח את טיב העבודות ואיכותם מול השמאים, הקבלנים ובעלי המקצוע השונים.
יורם קראוס, מנכל SMS ניהול פרויקטים- מסביר: "על-פי רוב, עבודות השיקום של בית שניזוק משריפה כוללות:
  • פינוי פסולת, נזקי הכיבוי ושאיבת ביוב.
  • שיקום גג הבית (בעיקר גגות רעפים).
  • הריסת קירות ובנייתם מחדש.
  • פירוק וחיפוי מחדש של מרצפות הבית.
  • ניקוי פיח, עשן ואבק מהקירות.
  • שיקום מערכות חשמל ואינסטלציה.
  • ביצוע מחדש של טיח.
  • צביעה מחדש של הקירות - חיצוני ופנימי.
  • נטרול ריחות פיח ועשן, במידה ונשארו.
  • ניקוי ושיקום סביבתו החיצונית של הבית.
החלק בשיפוץ, שאולי הכי מזוהה עם שיקום בית שעלה באש, הוא הורדת העשן והפיח מהקירות. כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, יש לעבוד עם מכונה המתיזה קיטור בלחץ גבוה מאוד, המסירה את כל הפיח והאבק שנספג בקירות ומקלפת מהם את חלקי הטיח הרופפים. השלב הבא בתהליך חידוש הקירות, הדורש מיומנות רבה, הוא התאמת הטיח החדש לטיח הישן. לעיתים, על-פי מצב הקירות ונזקי השריפה, עדיף לבצע טיח חדש על כל קירות הבית.
לאחר ביצוע הטיח מגיע שלב הצביעה. גם כאן, יש לצבוע לפחות שלוש-ארבע שכבות כדי להעלים את עקבות השריפה ודרושה מיומנות גבוהה להתאמת הצבעים החדשים לאלו הישנים. לכן, עלות צביעה של בית שנשרף גבוהה יותר מצביעה רגילה של בית. אם בצביעה רגילה נעים כיום המחירים בשוק בין 1,000-700 ש"ח לחדר, הרי בצביעה של חדר שניזוק משריפה מדובר על 1,200 ועד 1,500 ש"ח לחדר.

תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי המשפחות של עין הוד ובית אורן יזכו לבית חדש?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בנית בתים
סדרן  |  12/12/10 11:59
2
מה שהבנתי כי תושבי עין הוד גרי
גדעון +++  |  12/12/10 12:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי פלאוט
עבור עסקים רבים דצמבר מהווה את החודש החזק ביותר בשנה    שנת הכספים מגיעה לסיומה וכל מי שעובד עם תקציב מסודר מחפש עכשיו כיצד להוציא את הכספים, שעדיין לא נוצלו    זה הזמן לתת את מאה אחוז ועוד קצת - איך עושים את זה?    על סלילת הדרך לשבירת שיאי מכירות
עדי פלאוט
יום בהיר אחד מודיע אחד העובדים שלך שהוא עוזב    אם העזיבה היא של עובד שמרכז ידע קריטי הדבר יכול לגרום לנזק ממשי של כסף רב ושל ידע    ניתן למזער את הנזק על-ידי כך שתדאגו לעזיבה מסודרת ואחראית שנותנת שהות לעסק להיערך מחדש    אז איך עושים את זה?
עופר לנדוי
עסקים קטנים, ברובם, אינם מתייחסים לסוף השנה כנקודת ציון בניהול העסק    החוסר בניהול מקצועי גורם לכך שבמרביתם לא מתבצע תכנון מסודר ולא נבנה תקציב שנתי הכולל את יעדי וצרכי העסק
איתמר לוין
תגובתו של דובר צה"ל לדבריו של מח"ט הצנחנים מטרידה עוד יותר מאשר הדברים עצמם. מה היה קורה אם הוא היה מביע "דעה פרטית" על חיסול שבויים?
נסים ישעיהו
ניסינו להבין מדוע נמנע יוסף לכאורה מפעולה מתבקשת שהייתה עושה טוב לאביו וגם לו עצמו, הודעה לאביו שעודנו חי    התשובה היא שפעולה כזאת הייתה אולי גורמת הרגשה טובה בשלב המיידי אבל עושה נזק קשה בטווח הארוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il