X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכיצד ייתכן שראשי מערכת המשפט, נמנעים מלהביע את דעתם בפומבי על מכתבי רבני הערים למכור או להשכיר נכסים לאלו שהם לא יהודים?
▪  ▪  ▪
מעוניין לראות את חוקי ההלכה קורמים עור וגידים. שר המשפטים נאמן [צילום: פלאש 90]

בימים שאנחנו מקווים למשפט אותו ינווטו ברמה שר המשפטים והיועץ המשפטי, אנו זוכים למשׂפח. בימים שאנחנו מצפים לאמירה חד-משמעית של שר המשפטים ושל יועץ משפטי אנו עדים לדממה מוחלטת.
שר המשפטים, שביטא לא פעם אחת את משאלתו, שחיינו יהיו קשובים להלכה היהודית, נועל את פיו על בריח ומסנגר, כשבשם התורה, כביכול, על פוסקים פסקי הלכה שהם אות קלון להלכה היהודית ובוודאי לנו כחברה. זאת כאשר עשרות רבנים מכריזים שבשם ההלכה שאסור להשכיר דירה לזרים. היועץ המשפטי והרב הראשי פשוט נעלמו, התאיידו.
אומנם בנאום שנשא בפתח חידון התנ"ך מתח ראש הממשלה ביקורת חריפה על עמדתם של עשרות רבנים הקוראים ליהודים שלא למכור ולהשכיר דירות לערבים - "איך היינו מרגישים, אם מישהו בעולם היה אומר לא למכור דירה ליהודים?", תהה ראש הממשלה, והוסיף כי לקריאות אלו אין מקום במדינה דמוקרטית. כמוהו גם גינה את הרבנים ראובן ריבלין, יושב-ראש כנסת ישראל.
הסטודנטים הערבים במכללת צפת, המסונפת לאוניברסיטת בר-אילן, שהם רוב רובם של הסטודנטים במכללה, זקוקים לאמירה משפטית מגוננת ולא במלל לשם המלל, שיירשם בפרוטוקול שנאמרו על-ידי ראש הממשלה.
השתיקה של שר המשפטים במשך כל החודשים האחרונים היא תמוהה ולא מובנת. גורמים בציונות הדתית כבר מספר חודשים מפרסמים גילויי דעת המצדיקים את החלוץ במערכה הזו, הרב שמואל אליהו מצפת. יתרה מזאת, המפלגות הדתיות התגייסו כדי להבהיר ליועץ המשפטי לממשלה, כי מדובר בעמדה הלכתית ואין להשתמש באמצעים משפטיים נגד מי שמקיים את צו ההלכה.
מאמרי אינו מכוון למנסחי המכתב שמלבים שנאה לזרים ושכחו שליבוי שנאה לזרים הוא בבחינת חילול השם וזלזול בפסיקה של הרב יצחק הרצוג בדבר זכויות קנין לזרים. מאמרי מכוון נגד השתיקה והדממה המוחלטת של האמונים על החוק. שתיקתם של אלו שחייבים לתת תחושה לכל אזרח ותושב בארץ הזו, שהוא מוגן על-ידי החוק והוא לא מופקר לחרמות ונידויים, אם השכיר דירה לסטודנט ערבי.
איך זה ייתכן שראשי מערכת המשפט, שר המשפטים יעקב נאמן, והיועץ המשפטי יהודה וינשטיין, נמנעים מלהביע את דעתם בפומבי על מכתבי רבני הערים למכור או להשכיר נכסים לאלו שהם לא יהודים. כבר לפני מספר שבועות הונחה על שולחנם בקשה של פעילי ציבור ואנשי אקדמיה כמו פרופסור ירון האזרחי מאוניברסיטת ירושלים להתייחס לאש הגזענות שהצית רבה של צפת, הרב שמואל אליהו.
ההתמהמהות של שר המשפטים והיועץ המשפטי לאור הבקשה הראשונה שהונחה על שולחנם, הרשלנות ורפיסות התגובה מול הפרת חוק בוטה של רב עיר, נושא משרה ממשלתית, גרמה לכך שהאש זינקה מגחל אחד ומאיימת לשרוף את היער כולו. לא ייתכן שעשרות נושאי משרה ממשלתית ישימו את החוק ללעג ושומרי החוק ישקיפו מנגד.
אותי מדאיגה השתיקה של יעקב נאמן. המחויבות שלו לראות את חוקי ההלכה קורמים עור וגידים מונעים ממנו לצאת חוצץ נגד הרבנים, הגם שבמקרה הזה הרבנים פועלים נגד ההלכה. אך ליעקב נאמן חשובה יותר הנראות בציבור הרבני ושילך לכל הרוחות הצו - "וְגֵר לא תִּלְחֲצֵנוּ כִּי גֵּרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם".

תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  10/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה שר המשפטים, איפה היועץ המשפטי?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אולי הם מסכימים
צפורה  |  10/12/10 19:22
 
- צפורה, אני חושש שאת צודקת .
איתן קלינסקי  |  11/12/10 09:56
 
- הוא מצדד גם במסיתים הערבים?
איש עצוב  |  11/12/10 11:14
2
תשאל את טליה ששון!!! ל"ת
איש עצוב  |  10/12/10 22:14
3
לשאלתך איפה נאמן, יש תשובה...
פילסוצקי  |  11/12/10 03:34
4
נאמן נאמן רק לנאמן.
אליהו חיים  |  11/12/10 18:49
5
יהודי בעיבלין
א.פוליססט  |  12/12/10 10:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
מי בדיוק אחראי על ההצתות? על ההצתות, לא על כיבוין    ההחלטה על הקצאת משאבים כספיים לטובת הביטחון הפנימי אינה יכולה להיות נחלתו ואחריותו של שום שר בודד, יהיה אשר יהיה
עדי פלאוט
העסק גדל ומצליח - מצאת עובדים והם ממש מתאימים, עכשיו רק נשאר לסגור איתם חוזי עבודה וקדימה, אפשר להתחיל    בעל הבית אמור להחליט כמה הוא יכול להרשות לעצמו לשלם ומה משתלם וזה לא כזה פשוט    כלל אצבע מפורסם אומר שעלות מעביד גבוהה ב-30% משכר העובד, אבל - זה נטו או ברוטו?    שווה לבדוק את הנושא ולא ללמוד בדרך הקשה
יורם קראוס, יקי אמסלם
כ-250 בתים עלו באש בארבעת ימי שריפת הענק בכרמל    במה כרוכה עבודת השיפוץ ועד כמה הוא מורכב וארוך יותר משיפוץ רגיל?
עדי פלאוט
עבור עסקים רבים דצמבר מהווה את החודש החזק ביותר בשנה    שנת הכספים מגיעה לסיומה וכל מי שעובד עם תקציב מסודר מחפש עכשיו כיצד להוציא את הכספים, שעדיין לא נוצלו    זה הזמן לתת את מאה אחוז ועוד קצת - איך עושים את זה?    על סלילת הדרך לשבירת שיאי מכירות
עדי פלאוט
יום בהיר אחד מודיע אחד העובדים שלך שהוא עוזב    אם העזיבה היא של עובד שמרכז ידע קריטי הדבר יכול לגרום לנזק ממשי של כסף רב ושל ידע    ניתן למזער את הנזק על-ידי כך שתדאגו לעזיבה מסודרת ואחראית שנותנת שהות לעסק להיערך מחדש    אז איך עושים את זה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il