X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך להוציא את בני הנוער לפעילויות בחוץ, כאלו שיצליחו להרשים ולהלהיב, לנתקם מחבל הטבורנט, "לתלוש" אותם מהפייסבוק נזקי הרשת החברתית הפופולרית עולים על תועלותיה חברות אנושית אמיתית כבר אינה כזו הגיע הזמן לשים לזה סוף!
▪  ▪  ▪
לבצע הינתקות! [צילום: פלאש 90]

במגזר הדתי-לאומי יש מי שהחליטו לקחת את עניין נזקי האינטרנט בידיים – כלומר, בעיקר הפייסבוק – ולהורידו מסדר היום של התלמידים. או לחילופין, להמעיט את הפעילות הרוחשת שם, או לחילופין, אם גם זה לא – לפחות להדריך לגלישה בטוחה יותר.
האינטרנט שהביא את המהפך האמיתי לחיינו טומן בתוכו גם פח גדול. ועם כל התועלות שבו – שיום אחד מישהו יספר לנו עליהן, הרי שנזקיו נצברים ומפורסמים מדי מקום וזמן. אבל אין ספק שהפייסבוק עולה על כולם. הפייסבוק מכיל בתוכו את האפשרויות לכל הנזקים האפשריים. מחשיפה קלה, זמינה ומוגזמת עד היחשפות לתכנים נוראים ומיותרים.
נושא חודש הארגון של תנועת "עזרא" היה "ופניהם איש אל אחיו" - מה שאומר, פנים אל פנים ממש, לא פנים מול פייסבוק. ממש מלחמת הסברה נגד הפייסבוק.
אני מניחה שלפחות בתחילה יהיו כמה שיורידו קצת הילוך ועיסוק, יסגרו כרטיסים וימצאו לעצמם חוויות קיום אמיתיות. אבל השאלה היא: האם זה יעמוד במבחן הזמן? שהרי אין ספק שקשה יהיה לחבר'ה להתמודד במציאות בה לא ידעו מי אמר למי, בקשר למה ועל מה.
ובינתיים, מספר תלמידים וחניכים קיבלו על עצמם וסגרו את הפייסבוק שלהם. יש אופציה כזאת למטה בהגדרות, למי שלא יודע. לוחצים ואינכם עוד. נאדה. לא הייתם, לא ראיתם. העניין הוא, למי שלא יודע, שקל מאוד לחזור לשם כאילו לא נטשתם מעולם.
אני מברכת את הנוטשים לטובת יצירת קשרים אמיתיים של חברות והשקעה בלימודים ובפעילויות חברתיות ממשיות פיזיות, לא וירטואליות, אלה שבמקום להשקיע בחיים חסרי ממשות - בסטטוסים דלים ו'לייקים' שאפילו לא נצברים לזכות איש. מעדיפים להשקיע בחיים של ממשות ותוכן אמיתי ונצבר. ואם אכן תימשך המגמה ותצליח בידיהם, הרי שזהו הישג אמיתי וחשוב.
ייתכן מאוד שבכך נמצא מקום נוסף להגשמה עבור תנועות הנוער של היום: פשוט להוציא את בני הנוער החוצה, לפעילות בחוץ. פעילויות שיסחפו את הנוער, פעילויות שיצליחו להרשים ולהלהיב - לנתקם מחבל הטבורנט. ללמדם חברות כמו פעם, חברות בה מדברים פנים אל פנים, עם מבט ישיר בעיניים, במקום רפרוף של בינתיים על עוד המון סטטוסים, עם חיוך קשוב, במקום חחחח, עם טפיחה חברית במקום 'לייק'. עם דיונים אמיתיים ופוריים במקום תגובות עקרות שעכשיו הם כאן וכבר אינם, ומה למדו מהם בכלל?
ואם אכן יצלח הדבר בידי העוסקים בכך, להמעיט ולנתב, הרי שזאת תהיה הגשמה גדולה ומופלאה בזכות עצמה.

תאריך:  12/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוגרים את הפייסבוק!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לייק! ל"ת
לא מנותק  |  15/12/10 11:21
2
מה אתם סוגרים תפייסבוקק
שובל אוחיון  |  12/01/11 12:47
 
- או פייסבוק או רצח?!
ברירת מחדל  |  17/01/11 14:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
חוברת אקדמית מלפני כשנתיים העוסקת בסוגיית השותפים האסטרטגיים החדשים של ישראל לא חזתה את המשבר עם טורקיה וההידרדרות ביחסים איתה
אלישע פורת
"כל 'מאסף' נראה לי, בדומה לקודמו, מעין 'כלבויניק' מקרי של 'יצירות' סתמיות, שהתנאי העיקרי להשתתפות בו היה - החברות ב'אגודת הסופרים'"    מכתב נשכח ממתי מגד לאבא קובנר, המלמד על היחסים המעניינים בין השניים    אבל למה מכתב מהשוק?!
יצחק ג'קי אדרי
לפעמים הדמוקרטיה מחייבת אותך, כאזרח עם אחריות, להפר חוק לפני שהדמוקרטיה הופכת את עורה לשלטון לא-דמוקרטי    אני, כאזרח עם אחריות למדינה בלבד, קורא למרי אזרחי
אברהם הללי
יהודה בכעס לאחיו יוסף: כי כמוך כפרעה    כלל נלמד: הבוחר באמירת שקר, בוחר באיבוד האמון    על מטבע הלשון - לארץ עולים ולארצות חוץ יורדים    וגם: עקירת יעקב אל מצרים עם כל צאצאיו
איתן קלינסקי
בפרשת השבוע "ויגש" מסופר על החרטה הגדולה ועל נטילת האחריות של יהודה, אחי יוסף; הוא הביע נכונות ליטול את חירותו כדי להציל את אחיו הקטן    מסר גדול טמון בפרשה לשר הפנים אליהו ישי, שמופקד על שירותי הכבאות בישראל, אך לא הופנם על-ידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il