X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעולם לא נורו עליי פגזים, פצמ"רים או טילים, אבל לא קשה לי להזדהות עם מי שמאוימים תדיר על-ידי כלי הנשק האלה ואף לחוש את תחושותיהם, אף כי ודאי ב"עצימות" - עוד מושג מכובס נמוכה
▪  ▪  ▪
פגועים בנפש

פגיעת הנפש
במכבסת המלים שלנו נערך כמעט מדי יום ניקוי יבש לאחד המושגים הרווחים במקומותינו. "לא היו פגיעות בנפש" מסתיים דיווח לאקוני, על פצצה שנורתה מעזה לעבר יישוב בעוטף עזה ונפלה ב" "שטח פתח". המונח פגיעות בנפש התייחד במקומותינו להרוגים. במקום שאין בו הרוגים אין, על-פי לשון התקשורת, פגיעה בנפש. זו טעות.
מעולם לא נורו עליי פגזים, פצמ"רים או טילים, אבל לא קשה לי להזדהות עם מי שמאוימים תדיר על-ידי כלי הנשק האלה ואף לחוש את תחושותיהם, אף כי ודאי ב"עצימות" - עוד מושג מכובס - חומר ניקוי, מלבין או מרכך - שמקציף את חיינו במכבסת המלים - נמוכה.
אין לי כל ספק: יש ביישובים אלה, כמו גם ביישובים רבים בצפון לא מעט (זו לשון המעטה) אנשים, אשר אימת הטילים והפצצות פוגעת בנפשם והופכת אותם, בהגדרה, לפגועי נפש. אי-הוודאות המייסרת, מתי הן עלולות לנחות וכמה קרוב הן עלולות ליפול הופכת את החיים בצל-אימתן לבלתי נסבלים. הנפש לא יכולה שלא להיחרד. המערכת החיסונית לא יכולה שלא להיחלש.
פעם אחר פעם נופלים כאן פצמ"רים בשטיחים פתוחים, עד שנוח לרגע לחשוב, כי היורים מכוונים את הפגיעה אל מקומות ריקים מאדם, רמזים חוזרים ונשנים, הולכים ומתעבים, כי יום יבוא והפגיעות ייהפכו מדויקות יותר, פוגעות יותר, קטלניות יותר: פגיעות, אשר הדיווח עליהן לא יהיה כי היו פגיעות בנפש אלא, חס וחלילה, הרוגים.
אש כוחותינו
במדינה החיה על חוד החרב – מילים מכובסות הן חוד החנית של השפה הרווחת בה. אש כוחותינו הוא ביטוי שההקשר שלו עצוב, שלילי (ואף אלה מלים מכובסות), כלומר – טראגי. האמת היא, שאש כוחותינו היא אש חולשותינו: חולשות אנוש. טעויות אנושיות. טעויות שלכאורה הן נמענות אבל ב"להט הקרב" כנראה מן הנמנע למנוע אותן. איך נגדיר את האש ששרפה ארבעים ושלושה בני אדם בכרמל, הותירה עיי חורבות מבתיהם של אנשים אחרים וכילתה עשרות אלפי דונמים של עצים? אש גורלנו?
מודל לחיקוי
הם רוצים להיות אחד משני ההראלים - מויאל או סקעת. הן רוצות להיות נינט או מרינה. הם רוצים להית אלירז שדה או בשבקין. אחים גדולים, מאסטר שפים, שורדים. הם רוצים להיות מי שהיו לפניהם, וזכו. לא חשוב במה, לא חשוב איך. העיקר – לנצח. לגרוף ג'יפ ארבע על ארבע או מיליון או שניהם, בניכוי מעצבן של מסים.
הם רוצים להיות ראש וראשונים. לא חשוב במה. לא חשוב איך. לזמום. לתכך. להתחנחן. העיקר – לא להיות מודחים ו"ללכת עד הסוף". הם יודעים – פרסום זה מעמד. פרסום זה כסף. צריך להיות פראייר לא לעלות על מסוק קל שמטיס אתכם אל גג העולם ולהתחיל לטפס לשם במדרגות שאינן נעות, אחת אחת, להתנשם, להתנשף, ולא להיות בטוחים שתגיעו אל מקום כל שהוא מחוץ לגרם המדרגות. מה זה קשור למילים מכובסות? זה קשור למציאות, סליחה לריאליטי שמשמת להן מצע, כר גידול, מדרגה. אנחנו הולכים ונהיים לקהילה של משוכפלים, סליחה – משובטים. עוד מאותו דבר. מויאל, סקעת, נינט, מרינה, שדה, בשבקין.

תאריך:  13/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרככים ומלבינים במכבסת המילים (א')
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבתאי עזריאל
מה אומרים ה"נאורים" על מכתב הרבנים נגד השכרת דירות לערבים?    מה אמרו אותם "נאורים" כשיהודים החרימו שוב ושוב מכללות, תוצרת מעבר לקו הירוק, אנשי שירות הביטחון וכיוצ"ב?
אבי דוידוביץ
לטראומה שפקדה את המדינה יש לקרוא "אסון המ"ג", ע"ש 43 הנספים בגלל רשלנות וליקויים בפיקוד ובשליטה    רק ועדת חקירה ממלכתית יכולה לברר מי אחראי לאסון ולהביא להענשתו    רק מי שחרד לישבנו או אדיש לעתידנו מתנגד להקמת ועדת חקירה    וגם: כמה מילים על המשילות במדינת-ישראל
פרופ' מיכאל פורה
נכון שיש לתת עדיפות ראשונית למניעת שריפות, אך במקביל יש לפעול לכיבוי ולמיתון נזקי שריפות בבניינים ובמשאבי הטבע ע"י תכנון מגובש של אסטרטגיה, תקנות ועקרונות פעולה, וכמובן אכיפתם    מומחה בינלאומי למניעת שריפות "מכבה את האש"
אברהם בן-עזרא
מדברי יצחק אבינרי, מלפני עשרות שנים, עם מאמר בהארץ משנת תשי"ח, עולה כי אין חדש תחת הארץ
הרב אליהו קאופמן
מכתבם של 300 הרבנים נגד מגורי ערבים בעריהם איננו מכתב הלכתי; כל כולו לאומנות שדופה    רובם באים מהזרם הדתי-לאומני, והם זועקים חמס נגד החרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il