X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מזה שנים שהתחושה בקרב אזרחי המדינה שהמנהיגות רופסת ואת מקומה תופס "שלטון הפקידים" זהו דבר שהשלכותיו עלולות להיות הרות גורל למדינת ישראל
▪  ▪  ▪
אחת מישיבות הממשלה

מזה שנים רבות התחושה הרווחת בציבור היא שהממשלה והעומדים בראשה אינם מגלים אחריות בנושאים שונים ומגוונים. לא מדובר רק בממשל הנוכחי, אלא בתופעה ההולכת שמתחזקת של רפיסות השלטון שאליה חודרת הפקידות בצורה מדאיגה.
הידרדרות התרבות השלטונית בישראל מזכירה לא במעט את הסדרה הבריטית ("כן, אדוני ראש הממשלה") העוסקת ב"שליטים האמיתיים", הלא הם הפקידים ובראשם נערי האוצר והפרקליטות.
מדובר על תופעה הזויה שבה פקידים (בכירים ככל שיהיו) מובילים החלטות הרות גורל, מבלי שהם נבחרו על-ידי העם לממש מדיניות שבזכותם מועמדים נבחרים וחמור מכך, מבלי שהם נדרשים לשלם על כישלונותיהם או החלטותיהם השגויות.
האסון בכרמל רק חיזק וחידד את התופעה וזאת לאור התוצאה הקשה שהחלטות שנעשו בנושא הכבאות לאורך השנים לא תרמו למניעת האסון הנורא, אך אין זה המקרה היחיד.
הביטחון האישי של אזרחי המדינה נמצא בירידה מתמדת זה שנים וזאת בשל אוזלת ידה של המשטרה בטיפולה באלימות הגוברת ובגניבות בכלל. כל מי שפרצו לביתו או גנבו את רכבו יכול להעיד על תחושת חוסר האונים מהקלות הבלתי נסבלת שבהם מתרחשת התופעה.
צרכי המים של ישראל הוא צורך קיומי וביטחוני, כאשר מצב משק המים הוא תוצאה של כישלון של פקידים בלבד. ישראל מובילה בעולם בניצול וייעול מערכות מים. אנו שיאנים של ניצול מי קולחין (76% וספרד השנייה עם כ-27%). מצבו המחפיר של משק המים הוא תוצאה למדיניות קלוקלת של שנים רבות.
כך אפשר להוסיף סוגיות נוספות כמו חדירת מסתננים לגבולנו בדרום, את חוסר ההיערכות לרעידות האדמה, את הישגי תלמידי ישראל במערכת החינוך הנדחסים לכיתות של 40 תלמידים, את עליית מחירי הדיור כתוצאה מאי היערכות נכונה של ממ"י ומשרד השיכון ועוד.
רשימה חלקית זו אינה גזרה משמים, והדבר יכול להשתנות כאשר יש תוכניות ארוכות טווח שאותם מובילים מנהיגים מתוך הכרה והבנה שהם נבחרו להנהיג ולהוביל מדיניות.
הצלחות ישראל בהיי-טק ובחקלאות כדוגמה אפשר לזקוף לעוסקים במלאכה ולא לממשל. גם בעניין זה התנהלות הממשל, שלא נאמר רשלנותו מביאה לבריחת מוחות אל מעבר לים וכאשר ניזכר באסון הבא (בריחת המוחות) גם זה יהיה מאוחר.
מנהיגות ואחריות צריך לקחת, שכן לכך נבחרי הציבור קיבלו את המנדט מהעם..להוביל ולנווט!.
טענה של שר כי התריע על מצב מסוים אינה מספקת במיוחד לאור העובדה שיש מקרים שבהם אותו שר בדיוק הוביל למשבר קואליציוני כאשר עמדו לפגוע בתחומים, שלא לומר אוכלוסיה שהשר חפץ ביקרה!.
השיטה שבה שולחים קדימה פקידים על-מנת להתיש את נציגי המגזרים השונים עובדת עד שלב מסוים, שכן בסופו של דבר האחריות מוטלת על כתפיו של המנהיג העומד בראשו של המשרד.
במדינה מתוקנת, לא צריך לחכות לדוח מבקר המדינה או לדיון בוועדה לביקורת המדינה. משרד מבקר המדינה, צריך להתמקד בביקורת על הממשל וזרועותיו ולא לקדם מדיניות ואל לנו בייאושנו לקוות שהוא יעשה את המלאכה.
במדינה מתוקנת, מנהיג שכשל צריך לקחת אחריות (לפחות במעשה זה!) וללכת הביתה. מנהיגות אחראית מתחילה קודם במנהיג ובדוגמה האישית!.
רפיסות שלטונית מביאה לאנרכיה. רפיסות שלטונית היא גם כאשר מנהיג מעדיף את אינטרס הקואליציה על אינטרס המדינה. רפיסות שלטונית היא גם כאשר הנבחרים שוכחים שהם נבחרו לשרת את אזרחי המדינה ותפקיד חשוב בעשייתם הוא ליצור תשתית ארוכת טווח לדורות הבאים.
מהבטחות ודיבורים כבר שבענו, ישראל זקוקה למנהיגים אחראיים שבמעשיהם יביאו לחידוש האמונה ואופטימיות של האזרחים בממשל ואשר יחזירו לנו את תחושת הביטחון.

המחבר, עו"ד שעסק בחינוך שנים רבות ובשנים האחרונות עוסק בהתיישבות, מומחה לפיתוח קהילתי
תאריך:  13/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין רפיסות שלטונית למנהיגות אחראית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אלרן
קהילה פעילה, מוכנה ומעורבת, היא קהילה עם חוסן גבוה    כך גם קהילה עם מנהיגות מקומית משפיעה וקונסטרוקטיבית, בעלת רשתות חברתיות פעילות, עתירות התנדבות    ניתן וחשוב להכין את הקהילה לחירום, ההשקעה בכך אינה רבה
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות ו"ישראל היום" נראים כעיתונים מפלגתיים לכל דבר    ומעריב מתחרה בעצמו
איתן קלינסקי
הקטינים מעוספייה שנחשדו בהצתת שריפת הענק בכרמל שימשו טרף קל להסתה גזענית נפשעת של ח"כ מיכאלי מ"ישראל ביתנו"    היא לא הסתפקה בקריאה לשלול את אזרחות אותם קטינים, אלא דרשה גם את שלילת אזרחות הוריהם    הכנסת חייבת לומר את דברה בגין ההסתה הגזענית שהשתוללה יחד עם השריפה
נפתלי רוטנברג
מכתב גלוי לתושבי הערים והיישובים שרבניהם חתמו על מכתב הקריאה "לא להשכיר או למכור דירות לנוכרים"
ירון זכאי
כיוון שהפוליטיקאים הישראלים חוששים מתפוח אדמה לוהט שכזה הם מעדיפים להתרפס לערביי ישראל כדי לדחות ככל האפשר את רגע ההתפרצות. כמובן שכל זה רק מחמיר את עוצמת ההתפרצות כיוון שהערבים צוברים עוד כוח ומדמיינים מימוש מטרות איסלאמיות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il