X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סטודנט ישראלי באיטליה העוסק בייעוץ לסטודנטים המבקשים ללמוד שם, נחרד מישראלים המבקשים לעזוב כליל את ישראל ולחיות באיטליה הוא זועק לא להשלים עם זניחת החלום הציוני, ולנסות להשפיע ולשנות
▪  ▪  ▪
איטליה היא האלטרנטיבה? [צילום: AP]

אני סטודנט ישראלי באיטליה, ועוסק גם בייעוץ לסטודנטים שמעוניינים להגיע ללמוד באיטליה. חלק ניכר מהם הם ישראלים, חבר'ה צעירים משובחים שמדינת ה"מרגיעים" מונעת מהם ללמוד את המקצוע שהם רוצים לעסוק בו בחייהם. רובם מ"משפחות טובות" עם כסף, וכולם רוצים ללמוד. רובם בוגרי צבא, מחוסרי כל בסיס אינטלקטואלי, אחרי שחיטת מערכות כללית של הצבא.
השבוע הגיעה לפגישת יעוץ איתי בחורה בת 32, עורכת-דין פלילית בעלת משרד משלה. היא ועוד שלושה חברים, כולם עורכי-דין בעלי משרדים, רוצים פשוט לעבור לחיות באיטליה. כאשר אני נתקל במקרים כאלו, אני נחרד ומתחיל לגמגם. הם לא רוצים לחיות בישראל יותר. הם מוכנים לקחת עשרות אלפי שקלים ולעזוב לארץ אחרת, ארץ שזרים נלחמו על עצמאותה, ארץ שלא מחכה להם. הם ילמדו מקצוע חדש, סביבה חדשה ויתרחקו מישראל. הפגישה הזו הייתה אחת הקשות ביותר לי. הכרתי ישראלים רבים שלמדו באיטליה, וכבר חיים בישראל ועוסקים במקצועם: רופאים, עורכי-דין, אמנים, אדריכלים ועוד. אבל ארבעת החבר'ה המדהימים והמוצלחים - פשוט לא רוצים לחיות בישראל יותר. יומי נצבע בשחור.
אני לא רגוע. לא רוצה להירגע. לא רוצה שירגיעו אותי. אני בפאניקה. אני חרד, אני פוחד. אני לא רוצה להירגע, אני רוצה להתפוצץ. ואני אילם ומשותק. אולי קצת פחות אילם מעוד כמה חבר'ה שמחר יצלצלו אליי, וגם הם יחליטו שהם לא רוצים לחיות כאן יותר. לא צריך נתונים, לא צריך מסמכים, לא צריך כלום חוץ מכמה צעירים משובחים שזונחים את החלום הציוני - בשביל להבין את גודל הכישלון, את חומרת המצב.
תתארו את זה איך שתתארו, תרגיעו כמה שתרגיעו, תחייכו בהבנה ובסימפטיה ותזרקו לאוויר איזו הלצה - המצב לא קשה, המצב לא רע, המצב הוא על גבול אסון.
פעילי שמאל - את היומרה לעשות שינוי יילדתם אתם. היומרה הזו לא יכולה לספוג את מערך הבלמים שאתם מפעילים עליה. את היומרה לא מעניין העבר שלכם, העתיד שלכם, המקצוע שלכם, שעות הפנאי שלכם, הצרכים שלכם, ובאופן כללי מי שאתם ומה שאתם. היא טוטאלית. ועד שלא תסונכרן באופן מעשי בין המילים לפרקטיקה, היא תהיה עקרה וחיוורת. אין לי מושג מאין אתם שואבים את התקדימים ההיסטוריים שאתם מכירים לביצוע שינויים מרחיקי-לכת בחברה. הידע הדל שלי מפגיש אותי רק עם פעולות טוטאליות, כאלו שבאות בראש סדר העדיפויות, לפני העבודה, לפני המשפחה, לפני הכל. ככה מלמדת ההיסטוריה.
מה נגיד לארבעת החבר'ה שתיארתי? איזו קלישאה מצ'ואיסטית ישראלית נמציא להם? שברגע שתהיה שואה הם יברחו לישראל כמו ג'וקים? שהם בוגדים? עריקים? במה אפשר להאשים אותם? ואם כבר להאשים אותם, אולי צריך קודם להגיע אליהם, לדבר איתם?
אחרי שחבר הכנסת ניצן הורוביץ סיפר לי שבכנסת האפרטהייד כבר איננו בושה, שהגזענות היא נחלת הכלל, ושהוא חסר-אונים - מה יש לי להירגע?
אתם, פעילי השמאל, כותבים מאמרים שאמורים להעביר בן-אדם על דעתו, ואז מבקשים התנהלות של בדואי זקן שממתין לאורח בלב מדבר. אתם מספרים על מציאות של אנשים שסובלים ברגעים אלו ממש את כל החוליים שבני האדם הצליחו להנחיל למין האנושי, ורוצים להמשיך ולהיראות כמו הגנרל, או "השר לענייני...", שכל הזמן חייבים להגיד שהכל, אבל ה-כ-ל, בסדר, או "תחת שליטה".
אני לא רגוע, ואני לא אירגע, ואני אמשיך לקלקל את מסלול חיי התקין בניסיונות הזויים לשנות ולהשפיע...

הכותב הוא סטודנט לתואר שני בהיסטוריה של ימי הביניים באוניברסיטת פירנצה, איטליה.
תאריך:  14/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נוכח המתרחש בישראל, מבקשים ממני להירגע..."
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר גם קצת פירנצה?
כתומית  |  14/12/10 09:40
 
- על זכות הגלות
איתן לרר  |  15/12/10 18:32
 
- אז מה לך כי תלין על האחרים?
כתומית  |  16/12/10 23:16
2
מי שלא חש כיהודי
שמעון עזר  |  14/12/10 09:41
 
- מה זה קשור בכלל?
בטטה  |  15/12/10 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יקי אמסלם
אסון השריפה ולאחריו נזקי הסופה הם תמרור אזהרה גדול לחוסר המוכנות של ישראל מפני אסונות טבע    איום נוסף מתקרב אלינו בצעדי ענק ממעמקי האדמה, וסביר להניח כי גם הוא יקבל התייחסות רק לאחר מעשה
אביגדור ליבוביץ
אל תעבירו את הזכויות בנחלה ללא תמורה לילדים בעודכם בחיים, במקרים רבים הנחלה הינה הנכס היחידי של החקלאי, והיא הביטחון הכלכלי עבורו בעת הגיעו לגיל זקנה    בעלי הזכויות בנחלה חייבים להישאר עם היד על העליונה, כך שהם יוכלו לעשות בנחלה כרצונם בכל סיטואציה שתתפתח בהתאם לצרכיהם
אמוץ אייל
הארגון והשקט המופתי שבהם צעדו האפריקנים נתן את התחושה שמישהו משחק בהם    הם חיילים במשחק של "ארגוני זכויות אדם"    יש משהו לא טבעי בלראות 2,500 אנשים עומדים בשני טורים, לא מדברים בניהם וצועדים לפי קצב
עמוס שריג
אינני יודע אם תוקם, בסופו של דבר, ועדת חקירה ממלכתית, אבל אם תוקם חשוב שלוי יוזמן אליה: הוא מצויד ומגובה בעשרות מכתבים שנשלחו למשרד הפנים, והשר ופקידיו עשו מהם "טיירה"
אלי צייחנר
האחראי האמיתי לאסון הכרמל, ולסיכונים נוספים לישראל, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו    מוצעת להלן מחאה מקורית, בשלטים בחלון האחורי במכונית האישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il