X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההנהגה הפלשתינית דורשת ערבויות אמריקניות ובינלאומיות להקמת מדינה פלשתינית עצמאית בגבולות 67' כתנאי לחידוש "שיחות הקרבה" במקביל היא גיבשה אסטרטגיה להגברת "ההתנגדות העממית" בשטחי יהודה ושומרון והמשך הפעילות נגד ישראל בזירה הבינלאומית
▪  ▪  ▪
עבאס. מצב בלתי אפשרי [צילום: AP]

הייאוש במחנה הפלשתיני גובר לאחר הודעתה של שרת החוץ האמריקנית הילרי קלינטון כי נכשלו המאמצים להשיג הקפאה נוספת של הבנייה בהתנחלויות וכי ארצות הברית רוצה להביא לחידוש המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים ב"מתווה חדש".
הפלשתינים הגיעו למסקנה כי לאחר שחלפו כמעט עשרים שנה של משא-ומתן בין ישראל לפלשתינים לא הצליחה ארצות הברית, שהייתה מתווך פעיל בין שני הצדדים ליישם אפילו סעיף אחד של "מפת הדרכים" והוא הקפאת הבנייה בהתנחלויות.
דמויות רבות בהנהגה הפלשתינית סבורות כי המשך התיווך האמריקני הוא בזבוז זמן ושום תועלת לא תצמח לפלשתינים ממנו. אם כך, מה עושים? האם הפלשתינים יכולים לדחות את המאמצים האמריקנים על הסף ולסרב לבקשות ממשל אובמה? התשובה היא: לא. אבל בהעדר אופציה אחרת הפלשתינים ינסו לשנות את כללי המשחק הדיפלומטי.
הוועד המרכזי של הפת"ח (הפוליטבירו של התנועה) קיבל השבוע החלטה כי כל יוזמה מדינית אמריקנית חדשה חייבת להיות מלווה בערבויות רציניות.
לכן העמדה הנוכחית של ההנהגה הפלשתינית היא שלא תהייה חזרה של הפלשתינים לשיחות ישירות או עקיפות עם ישראל מבלי שתהייה הקפאת בניה מוחלטת בהתנחלויות ובמזרח ירושלים.
ממשל אובמה שהעלה את הפלשתינים על העץ שנקרא "הפסקת הבנייה בהתנחלויות" יתקשה מאוד להוריד אותם ממנו. בגלל ההתעקשות הפלשתינית על הנושא הזה במשך כשנתיים והעובדה שהוא "נצרב" בתודעה של הציבור הפלשתיני בשטחים, כל התקפלות של הפלשתינים תהווה "התאבדות פוליטית" של הנהגת הרשות הפלשתינית.
יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס תמרן את עצמו למצב בלתי אפשרי. לכן, הרשות הפלשתינית מנסה לשנות את כללי המשחק של המשא-ומתן עם ישראל.
האסטרטגיה הפלשתינית המתגבשת היא לומר באופן פומבי כי הפלשתינים אינם סוגרים את הדלת בפני המאמצים האמריקנים אך הם דורשים ערבויות אמריקניות ובינלאומיות כי תוצאת המאמצים המדיניים תהיה הקמת מדינה פלשתינית עצמאית שגבולותיה הם קווי 67 ובירתה היא מזרח ירושלים.
במקביל גיבשה הוועדה המרכזית של הפת"ח החלטות נוספות שקשורות לפעילות בשטחי יהודה ושומרון והפעילות הפלשתינית בזירה הבינלאומית. הוועדה המרכזית של הפת"ח החליטה לפתח את "ההתנגדות העממית" ולהגביר בשטח את ההפגנות נגד בניית גדר ההפרדה והבנייה בהתנחלויות.
הפלשתינים ינסו גם לשכנע מדינות שונות בעולם כי ישראל היא "מדינת אפרטהייד" ויש להטיל עליה סנקציות כלכליות. הם ימשיכו במאמציהם להגביר את בידודה הבינלאומי בעולם ויפנו תלונות שונות למוסדות האו"ם ולבית הדין הבינלאומי בהאג כי ישראל מפרה את החוק הבינלאומי.
שרי החוץ של האיחוד האירופי שהתכנסו השבוע בבריסל נמנעו מלהכריז על הכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית והביעו תמיכה בהסדר שיושג במשא-ומתן בתוך שנה. הם הביעו צער על סירוב ישראל לחדש את הקפאת הבניה בשטחים והגדירו את ההתנחלויות "מכשול לשלום".
ישראל הצליחה, במאמץ דיפלומטי אדיר, לבלום את הסחף בעמדות של האיחוד האירופי אך אין ערובה שהיא תוכל להתמיד בכך. ברשות הפלשתינית שוקלים דרכים לגייס את מדינות ערב כדי שיפעילו לחצים על מדינות אירופה, רוסיה, סין ומדינות אמריקה הלטינית להטיל סנקציות על ישראל ולתמוך בהכרזה חד-צדדית על מדינה פלשתינית עצמאית שגבולותיה הם קווי 67.
יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס יופיע בפני ועדת המעקב של הליגה הערבית ויסקור בפני שרי החוץ של מדינות ערב את ההתפתחויות האחרונות והחלופות המוצעות לנוכח ויתורה של ארצות הברית על דרישתה מישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות ורצונה לחדש את "שיחות הקרבה".
ארצות הברית מקיימת כבר מגעים חשאיים עם מדינות ערב בניסיון להבטיח שהפלשתינים לא יטרפדו את "שיחות הקרבה". המדינות הערביות המתונות מעוניינות ביציבות באזור ובהמשך המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים. כפי שחשף אתר ההדלפות "וויקיליקס" הדאגה העיקרית שלהן היא מהתחמשותה הגרעינית של אירן והן מעוניינות יותר בכך שארצות הברית תתקוף את אירן מפיתרון הבעיה הפלשתינית.
המשך התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים יתברר כנראה רק בשבוע הבא.

תאריך:  15/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ישנה את כללי המשחק?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרצון האמיתי של הפלסטינים
עובדיה הנביא  |  15/12/10 08:43
2
רק להם מותר להתקיף רת ישראל ?
איפה ההתקפה  |  15/12/10 14:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד מרחב
השמאל הישראלי מתקרב בצעדי ענק לקראת התנגשות עם הרוב המכריע בעם ישראל. זו כבר לא שאלה של בחירות לכנסת. לשמאל כבר אין שום כבוד לבוחר הישראלי. מדברים שם בגלוי על הדברת המנהיגות הישראלית באמצעות לחץ בינלאומי וסנקציות. מבחינת השמאל הישראלי
ד"ר דויד שוורץ
כל תקציב מאושר על-ידי משרד הפנים; מענקי איזון ניתנים על-ידי המשרד; 255 רשויות מקומיות הסמוכות על שולחנה של הממשלה - רק 21 רשויות נטולות מענק איזון - אולי רק הן תנהלנה השלטון המקומי?    מושגי יסוד בכלכלת השלטון המקומי - מיפוי ראשוני
עו"ד עמית יפרח
עידוד הבניה במרכז הארץ יפגע במדיניות פיזור האוכלוסין ויהפוך את אזור המרכז לגוש בטון
אברהם בן-עזרא
תפקידה החשוב של הביקורת הוא עצום, אך כאשר היא עולה על גדותיה, בין במתכוון, בין מתוך אי-הבנתה, הרי נזקה רב מתועלתה, ורק מתוך אי הבנה מגיע אדרי למסקנה כי זה הזמן למרי אזרחי
צביקה ובר
באסון זה אין הרוגים, אין פצועים ואין נזק שהביטוח יכול לכסות    מדובר על האסון הנובע מכשל הניהול של מערכת החינוך בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il