X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בוטנט היא רשת של מחשבים שמריצים אפליקציה שיודעת לעבוד עם פקודות שמתקבלות דרך האינטרנט בשנים האחרונות הטכנולוגיה נמצאת בשימוש בעיקר ע"י האקרים לצורך תקיפה של אתרים או שליחה של דואר זבל
▪  ▪  ▪
זהירות. ייתכן שמחשבך נדבק בנוזקה

מה זה בוטנט? בוטנט היא רשת של מחשבים שמריצים אפליקציה שיודעת לעבוד עם פקודות שמתקבלות דרך האינטרנט. האפליקציה רצה בצורה עצמאית ואוטומטית, מה שמאפשר שליחה של פקודות מרחוק לכל הרשת. ברוב המקרים האפליקציה מקבלת את הפקודות דרך IRC (אסופה של "חדרים" או קבוצות שמשמשות בעיקר לצ'אטים אך יכולות גם לשמש לצרכים אחרים). בשנים האחרונות הטכנולוגיה נמצאת בשימוש בעיקר ע"י האקרים לצורך תקיפה של אתרים או שליחה של דואר זבל.
ישנם כמה סימנים שיכולים להצביע על כך שהמחשב שלך הוא חלק מבוטנט. למרות שכמעט כל סוג של נוזקה (malware) יכול לגרום לסימפטומים שבוטנט מפיקה ולפעמים התנגשויות בין תוכנות או קבצים פגומים גם יכולים לגרום לכך. עדיין, ישנם כמה סימנים שאין להתעלם מהם:
1. המאוורר של המחשב עובד במרץ רב (מדי) אפילו כשהמחשב במצב המתנה - הדבר יכול להצביע על כך שקיימת תוכנית שרצה ללא ידיעתך ומנצלת משאבים רבים. כמובן, יכול להיות שמדובר בהתקנת עידכונים של מיקרוסופט. סיבה נוספת למאוורר שעובד בצורה כזו היא הצטברות של אבק במארז או שהמאוורר של המעבד לא עובד בצורה תקינה.
2. למחשב לוקח זמן רב להיכבות או שהוא לא נכבה כראוי - לפעמים לתוכנות זדוניות יש כל מיני באגים שעלולים לגרום לכל מיני סימפטומים, בכללם כיבוי איטי מאוד של המחשב או אפילו כשל בכיבוי המחשב. למרבה הצער, באגים של מערכות הפעלה שמתנגשות עם תוכנות לגיטימיות גם יכולים לגרום לסימפטום הזה.
3. פרופיל הפייסבוק שלך שולח פוסטים לחברים ללא ידיעתך - יש לכך עוד כמה סיבות מלבד תוכנות זדוניות או פריצה לחשבון הפייסבוק שלך שיכולות לגרום לבעיה הזו. אם אתה רואה את זה קורה, אתה לגמרי רוצה לשנות את הסיסמא שלך ולוודא שהמחשב שלך לא נגוע. רצוי, כמובן, לבדוק שהמחשב לא נגוע לפני שמשנים את הסיסמא! אל תשתמש באותה סיסמא של הפייסבוק שלך באתרים אחרים.
4. תוכנות רצות לאט מאוד - זה יכול להיות סימן לכך שתוכנות נסתרות מנצלות הרבה ממשאבי המחשב שלך. זה יכול להיות סימן לבעיות נוספות. במערכות של Windows, לדוגמא, עשרת אלפים קבצים או יותר על תיקיה אחת יגרמו למערכת לזחול.
5. לא ניתן להוריד עידכונים של מערכת ההפעלה - זה סימפטום שפשוט אסור להתעלם ממנו. אפילו אם לא מדובר בבוטנט או בתוכנות זדוניות אחרות, אם לא תדאג להתקין את עידכוני האבטחה של מערכת ההפעלה, קרוב לוודאי שבמוקדם או במאוחר המחשב שלך יידבק במשהו.
6. אי-אפשר להוריד או להתקין תוכנת אנטי וירוס או עידכונים או אפילו לבקר באתרים של חברות אנטי וירוס - סוגים שונים של נוזקות (malware) מנסות לעיתים קרובות למנוע התקנה של תוכנות אנטי וירוס או לגרום להן לא לפעול. חוסר יכולת לעדכן את תוכנת האנטי וירוס או לבקר באתרים של ספקיות תוכנות האנטי וירוס הוא סימן די ברור שהמחשב נגוע באיזשהו נוזקה (malware).
7. מהירות הגלישה איטית עד כדי זחילה - אם איזושהי בוטנט משתמשת במחשב שלך כדי לשלוח כמויות אדירות של ספאם או משתתף בהתקפה נגד מחשבים אחרים, או כדי להעלות או להוריד מידע רב, זה יכול לגרום למהירות הגלישה להיות איטית ביותר.
8. אנשי הקשר שלך מקבלים ממך הודעות דוא"ל שלא שלחת - זה יכול להיות סימן לבוטנט, תוכנות זדוניות אחרות או שחשבון הדוא"ל שלך נפרץ.
9. פרסומות וחלונות מוקפצים מופיעים אפילו כשאתה לא משתמש בדפדפן האינטרנט - למרות שזהו סימן מובהק ל-Adware, בוטנטים יכולים להתקין Adware על המחשב שלך ורצוי מאוד להיפטר מהם.
10. מנהל המשימות של חלונות מראה תוכנות עם שמות מוזרים - שימוש במנהל המשימות (task manager) מצריך קצת מיומנות ומחקר. לפעמים גם תוכנות לגיטימיות משתמשות בשמות מוזרים או אזוטריים. שורה במנהל המשימות בדרך כלל לא מספיקה כדי לקבוע אם תוכנה היא זדונית. הוא יכול לעזור בחיפוש, אבל ישנם צעדים רבים נוספים שיש לנקוט על-מנת לאשר את הממצאים. עצירת תהליכים או מחיקת קבצים בגלל שאתה "חושב" שהם בוטנט או malware אחרים יכולה לגרום לחוסר יכולת אפילו לאתחל את המחשב. אז יש להיזהר מאוד במסקנות ובפעולות הננקטות על-פי מנהל המשימות.

רנדי אברמס הצטרף ל-ESET ביולי 2005 בתפקיד הדירקטור לחינוך טכנולוגי. במסגרת תפקידו מעביר רנדי הדרכות לעובדי ומפיצי ESET בכל העולם.
תאריך:  15/12/2010   |   עודכן:  19/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בומה ענבר, דני ישראלי
מדי בוקר, בין חמש לשש, מצטרפת אל רשימת המבזקים שמתגלגלת באתרי החדשות, ידיעה שגרתית שמכריזה על מעצרי צעירים פלסטיניים בלילה    לאחרונה נעצר גם מ', בנו של מכרנו ח'אלד, מנהל פורום המשפחות השכולות הפלסטיניות למען שלום
נפתלי רז
בימין משכפלים את הסיסמה השקרית "אין פרטנר", ומנפנפים ב"הוכחה" ממגרשו של אהוד ברק, כאילו הוא הציע להם הכל בקמפ-דייוויד והפלסטינים סירבו    שקר מוחלט. ברק התעקש אז על סיפוח ישראלי של כ-13% משטחי הגדה ועזה, ואולי היה מוכן להתפשר על 10% ופיצוי טריטוריאלי של 1%    זאת איננה "הצעה נדיבה", ובוודאי שאיננה הצעה שיכולה להביא להסכם שלום
אורן פרסיקו
מברקי ויקיליקס: מה חושב הנסיך הבריטי על ה"גרדיאן", כיצד מטפל נשיא בוליביה בעיתונות, עלילות ברון התקשורת הבוסני, המניפולציה של הממשל הסיני ועוד על עיתונאים איטלקים, רוסים, ארגנטינים וניו-זילנדים
יורם אטינגר
ארה"ב נתפשת כאיום קיומי בעיני משטרי מיעוט מוסלמים רודניים הכופים עצמם על הרוב וחוששים מדמוקרטיה    ארה"ב נתפשת כמכשול המשמעותי ביותר בפני שאיפות התפשטות גלובליות ואזוריות של משטרים מוסלמיים פורעי-חוק
ראובן לייב
הזדמנות נדירה לחזות בפאר יצירותיו האמנותיות של הפסל המוביל בעולם, המוצגות בגלריה ליטבק בתל אביב, ובד בבד גם ליהנות מן התפאורה הססגונית שיצר עבור האופרה "טירתו של כחול הזקן", במשכן לאמנויות הבמה הסמוך לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il