X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשל אובמה גיבש תוכנית עבודה של שש נקודות לחידוש המשא ומתן על הסדר הקבע, אך הפלשתינים בגיבוי הליגה הערבית מתעקשים על הפסקת הבנייה בהתנחלויות וקבלת ערבויות למדינה פלשתינית בקווי 67' המאמץ הערבי מופנה עתה לגינוי מדיניות ההתנחלויות של ישראל במועצת הביטחון של האו"ם והמשך בידודה של ישראל בזירה הבינ"ל
▪  ▪  ▪
עבאס. לא מוותר [צילום: AP]

יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס הצליח השבוע במשימתו להביא שוב את המגעים המדיניים אל מבוי סתום. ועדת המעקב של הליגה הערבית תמכה בעמדתו והחליטה כי על הפלשתינים לא לחדש את המשא-ומתן הישיר או העקיף עם ישראל ללא הקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות ומבלי שתונח "הצעה רצינית" על השולחן.
ממשל אובמה יצטרך עכשיו למצוא דרכים יצירתיות לנסות ולחלץ מן הבוץ את עגלת המשא-ומתן התקועה.
השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ביקר באזור לפני כמה ימים ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס. הוא ניסה לקדם את השיחות על בסיס תוכנית אמריקנית שכוללת שש נקודות ושנמסרה בוושינגטון על-ידי שרת החוץ קלינטון לעו"ד יצחק מולכו ולד"ר צאיב עריקאת, בינתיים ללא הצלחה.
מה כולל נייר העבודה האמריקני?
הנייר כולל שישה סעיפים העוסקים בהסדר הקבע שהממשל סבור שצריכים להידון במשא-ומתן בין שני הצדדים בניסיון להגיע להסכם מסגרת והם: ירושלים, הגבולות, ההתנחלויות, הפליטים, המים וסידורי הביטחון.
הפלשתינים אינם מרוצים מהניסוחים הראשונים המופיעים בנייר העבודה האמריקני.
בניסוח הסעיף העוסק בעניין גבולותיה העתידיים של המדינה הפלשתינית נכתב כי "מטרת המשא-ומתן הוא להגיע להסכם בעניין הגבולות על בסיס הגבולות בין ישראל מצרים וירדן". הנייר האמריקני מתעלם מהדרישה הפלשתינית לנסיגה ישראלית לקווי 67 והפלשתינים רואים בו ניסיון להכניס "בדלת האחורית" את המשך שליטתה של ישראל בבקעת הירדן.
הפלשתינים מציינים את הבטחותיה של שרת החוץ האמריקנית הקודמת קונדליסה רייס שאמרה כי "הגבולות הם רצועת עזה, הגדה המערבית, מזרח ירושלים, ים המלח ונהר הירדן".
גם ניסוח הסעיף העוסק בפיתרון בעיית הפליטים איננו לרוחם של הפלשתינים, נכתב בו כי "המטרה היא למצוא פיתרון הגיוני לבעיית הפליטים" מבלי לציין את עמדת הפלשתינים כי הבסיס לפיתרון סוגיית הפליטים הוא החלטת האו"ם מספר 194 או את הנוסח המופיע ביוזמת השלום הערבית האומר כי "יש למצוא פיתרון צודק ומוסכם לבעיית הפליטים על בסיס החלטת האו"ם 194".
על-פי מקורות פלשתינים, יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס אמר לשליח האמריקני ג'ורג' מיטשל כי "לא יהיה משא-ומתן מבלי שישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים וכי הבסיס לתהליך המדיני הוא עיקרון שתי המדינות על בסיס קווי הרביעי ביוני 1967".
מחמוד עבאס התייחס גם לסוגיית ירושלים ואמר כי "היא תהייה בירת המדינה הפלשתינית וכי ניתן יהיה להכניס שינויים קלים בעניין הגבולות" אולם בעניין סידורי הביטחון אמר עבאס כי הפלשתינים מאמצים את ההצעה שגיבש היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ים ג'ונס שקבע "שלא תהייה נוכחות של אפילו חייל ישראלי אחד בתחומי המדינה הפלשתינית".
ג'ורג' מיטשל חזר לוושינגטון לדווח לנשיא אובמה על המבוי הסתום בין הצדדים והחלטות הליגה הערבית לאחר שנועד בקהיר עם הנשיא מובארק ועם עמרו מוסא מזכ"ל הליגה הערבית.
מיטשל הדגיש באזני מחמוד עבאס את מחויבותה של ארצות הברית לנסות ולסכם את הסכם המסגרת בין הצדדים בתוך שנה וכי היא תניח על השולחן "הצעות גישור" משלה אולם לא ברור עדיין מה יהיו הצעדים האמריקנים הבאים. הנשיא אובמה בוודאי ירצה גם לשמוע הערכת מצב מפי יועצו דניס רוס שביקר בישראל השבוע ונפגש עם בכירי הצמרת המדינית והביטחונית.
בינתיים החלה ההנהגה הפלשתינית להניע מהלך של פנייה למועצת הביטחון של האו"ם כדי שתפרסם החלטה המגנה את ההתנחלויות הישראליות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.יו"ר הרשות מחמוד עבאס הורה לריאצ' מנצור, נציג אש"ף באו"ם להתחיל את המגעים עם הגוש הערבי באו"ם לפנייה למועצת הביטחון.
הפלשתינים אומרים כי הם ממתינים להבהרות אמריקניות על מסמך שש הנקודות שנמסר לידיהם במיוחד בכל הקשור לנושא הגבולות והביטחון. הם טוענים כי העבירו לממשל אובמה ניירות עמדה מפורטים בהתייחס לכל אחת משש הנקודות.
ישראל מסרבת להיכנס לפרטים לפני שיידון בפרוטרוט נושא סידורי הביטחון. מבחינתה זהו המפתח שממנו ייגזרו תשובותיה לכל נושאי הליבה של הסכסוך.
בירושלים מעריכים כי הפלשתינים מונעים את חידוש התהליך המדיני וכי "הם בורחים ממנו" כדי שהאשמה תיפול על ממשלת נתניהו. גורמים מדיניים בכירים אומרים כי מאז שנכשל המשא-ומתן עם ממשלת אולמרט אימץ יו"ר מחמוד עבאס אסטרטגיה לרכז את מאמציו בזירה הבינלאומית כדי להגביר את תהליך הדה-לגיטימציה של ישראל בעולם ולבודדה. לכן הוא נמנע במשך שנתיים מלחדש את המשא-ומתן עם ממשלת נתניהו ומטרפד את כל סיכוי לחדש את המשא-ומתן באמצעות הצבת תנאים מוקדמים.
אי-אפשר לאלץ את הפלשתינים לחזור לשולחן הדיונים ובינתיים נוצר מצב שהעולם מאשים את ישראל באי-קיומו של תהליך מדיני כאילו שאיננה חפצה בשלום.
הפלשתינים מתמקדים עכשיו בנושא ההתנחלויות מכיוון שהם יודעים כי גם ארצות הברית מתנגדת למדיניות הזו וכי גם בזירה הבינלאומית יש עמדה נחרצת נגדה,ולכן סביר להניח שמועצת הביטחון תביע אף היא את דעתה על מדיניות ההתנחלויות בהחלטה רשמית.
ארצות הברית תתקשה להערכתם להטיל וטו על החלטה כזו.
המגמה הפלשתינית היא להמשיך ולנסות לתקוע טריז בין ישראל לארצות הברית ובין ישראל לקהילה הבינלאומית ונראה כי המגמה הזו מצליחה בעיקר בגלל שממשלת ישראל מתקשה כבר שנתיים לקחת את היוזמה לידיה ולהציג תוכנית מדינית שתהווה בסיס למשא-ומתן עם הפלשתינים.

תאריך:  18/12/2010   |   עודכן:  18/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדשדוש בביצה המדינית נמשך
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הפלשתינאצי בבית הלבן אשם
יהודה עמרוסי  |  18/12/10 13:23
2
סוף סוף
ע. הנביא  |  18/12/10 16:02
3
הבלוג שלי בדמרקר
שירהW  |  19/12/10 00:33
 
- שלום לך...
שי 135  |  21/12/11 04:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זבולון עוזיהו
מקובל לומר שהסיבות למיעוט הפרויקטים של פינוי-בינוי שיצאו לפועל, נעוצות בביורוקרטיה והיעדר שיתוף-פעולה של הרשויות השלטוניות וועדות התכנון, וכן בקושי להגיע להסכמת התושבים    בנקודות אלה עוסקת עמותת "תל גיבורים", שמובילה היום יותר משמונה פרויקטים של פינוי-בינוי
גרשון אקשטיין
הסרבנות המוחלטת היא בידי הרשות הפלשתינית ולא בידי מדינת ישראל    מסתבר שלפלשתינים אין עניין בשתי מדינות לשני עמים, והעניין העיקרי שלהם הוא "זכות השיבה"    זו הדרישה המקדמית שלהם, הם בכוונה מנפחים את מספר הפליטים לשבעה מיליון, ונניח ש"רק" כמחציתם ידרשו שיבה "הביתה" - הרי שזה סופה של מדינת ישראל
אריה אבנרי
רשימת תריסר התנאים האטרקטיביים שיוצעו לחיילים החרדים    קיפוד (36)
עו"ד יוסי עבדי
באיחור דיפלומטי: כבר שלוש שנים חלפו מאז נמלט עזמי בשארה מזרועות החוק    בינתיים, הוא לא דואג: כפרשן טלוויזיה מבוקש ועם תדמית של "פילוסוף" - הוא רחוק מהרשויות בישראל    ומי בכלל זוכר את מחדל המשטרה בעניינו?
אבי דוידוביץ
בהחלטת היועמ"ש כי אין מניעה משפטית למנות את ניצב דנינו למפכ"ל, הוא שם קץ לפרסה שניסה להוביל מיכה לינדנשטראוס    נראה כי מי שניסה ליצור את "פרשת דנינו", בנה במקום זאת את פרשת לינדנשטראוס, שהתמהמה יתר על המידה בבדיקת פרשת חיסול הסוכנים וניסה כנראה ללא הצדקה משפטית למנוע את תהליך בחירת המפכ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il