|
תאריך:
|
19/12/2010
|
|
|
עודכן:
|
19/12/2010
|
גיור מאיר-פנים למבקשים להתגייר |
|
1 |
|
|
הכרנו בניצנה איש חינוך מאיר םנים , והתאהבנו בו. היום למדנו להוקיר ולהעריך אותך יותר, גם אם רבים מאיתנו לא מסכימים עם כל הדעות שלך, אך בנושא הגיור, קבל מכולנו חיבוק גדול. |
|
כתובת IP: |
212.179.134.162 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נעל"ה 16 ניצנה |
|
|
2 |
|
|
כל הכתבה היא כתב פלסתר של מי שחושב אחרת ממך....מותר לשר ישי לחשוב אחרת ממך...אין לך מונופול,לא על הצדק,לא על היושר
ולא על מידת הרחמים....מאוד אופיני לבולשביק המצוי להפוך
בר פלוגתא ליצור מאוס....רד מהאולימפוס.....
אומרים "התפוח לא נופל רחוק מהעץ" והמהדרין מוסיפים "שהתפוח
תמיד נופל רקוב".....
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
3 |
|
|
כבוד השר ישי היה מטיל ספק גם בכשרות התגיירותם של ציפורה -- המוהלת הראשונה -- למה שתהיה אחרונה? -- רות, רחב ונעמן. הי, לכו לפשפש קצת באילן "היוחסין" של רבי עקיבא -- כבוד השר, ר' עקיבא כשר? רגע, לפני שאני מסיים, אוסנת -- אם מנשה ואפרים -- זה הסדר הנכון של הולדתם, למה לשבשו? -- גם היא התגיירה? ותזכיר לי כבוד השר, אמו של פרץ -- אבי שושלת יהודה-דוד-משיח, מה היה שמה, תמר? וגיורה שלה כשר היה למהדרינך?
לך ללמוד קצת יהדות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרב עם כולם |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כך שלא היתה זקוקה לגיור.תמר היתה בת בנו של שם בן נח, הוא מלכיצדק כהן לאל עליון,ולכך לא היתה זקוקה לגיור. ולגבי רות ורחב -צא ולמד תשכיל ותבין. כל טוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
4 |
|
|
מה אתה מג'נן את הקב'ה ? אתה לא יודע שאי אפשר לעם ישראל להתקיים בארץ ישראל בלי שמירת החוקים והכללים שהוא קבע? והחוקים ברורים כשמש .לא איכפת לכם שהילדים שלכם יהיו עבדים של עם אחר, התכונות שלך ושל החברים שלך ממש לא תכונות יהודיות אין לך את יצר ההשרדות איבדת את היכולת להגן על עצמך וזה בגלל שאתה סומך על עצמך .
אתה מורה לתנ'ך לא עובר לך לפעמים שמה שאתה מלמד באמת קרה ושזה יכול לקרות עוד פעם ועוד פעם עד שנלמד להתנהג כמו יהודים .
ה' יעזור עם של שוטים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מלאך המוות |
|
|
5 |
|
|
איתן יקירי, הנושא שאתה כותב עליו יש בו דעות לכאן ולכאן, לו אני הייתי נשאל, הייתי מתיר לכולם להתחתן כאן, עם או בלי גיורים כי בגיורים אני לא מבין, אך הנישואין היא זכות יסוד. וגם כאשר מתווכחים, אפשר להתוכח כמו בן אדם, כי ההתנשאות היא גרועה שבעתיים מהמגרעות הנטענות של השר. את שיטת הצגת 2% מהאמת והסתרת העיקר - אתה המצאת, ולכן אין כל הצדקה מוסרית לטענה דומה נגד השר, ומה שמעליב ופוגע זו ה"עילגות" שאתה מדביק לו, ולדעתי לא בפעם הראשונה.... אני מניח שאתה יודע מאיפה באו השס"ניקים. הם באו מהמעברות ומשכונות, בהן רמת החינוך לא הייתה כל כך אי ייייי, ורמת ההשכלה של ההורים גם היא לא הייתה בציונים של 9 ומעלה, והרי כך אנו רוצים את מנהיגינו, אנשים הצומחים מהשטח, המכירים את הכאב בשטח, ולא דוקא את אחיו ואחיותיו הלשוניות של אבשלום קור. אז יש שר עילג, יש גם שר מכוער, יש ודאי שר עם גיבנת, ואולי אחד קרח, ייתכן שיש הומו, ואפילו ייתכן שיש גר אחד, אף אחת מה "תכונות" האלה לא יכולה לשמש לגנותו של השר, וכל העושה כן, פוגע בעצמו ובסביבתו. ולתזכורת: וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל יְהוָה בִּי אֲדֹנָי לֹא אִישׁ דְּבָרִים אָנֹכִי גַּם מִתְּמוֹל גַּם מִשִּׁלְשֹׁם גַּם מֵאָז דַּבֶּרְךָ אֶל עַבְדֶּךָ כִּי כְבַד פֶּה וּכְבַד לָשׁוֹן אָנֹכִי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
כאשר אליהו ישי מציג אותי כבוגד בעם היהודי, כאשר אני מפגין ומוחא עם מספר בודד של אנשים מול מכלאה של מהגרי עבודה באיזור התעשיה בחולון. כן, מכלאה סגורה ומסוגרת .
כאשר אלי ישי מעוות פסוקים מהמקורות כדי ליצור דמוניזציה של הזר (אגב תזכור אנחנו ערב פרשת שמות. שם הדמוניזציה כלפי הזר פגעה בנו), אני מוצא עצמי חוטא בחטא הפגיעה בכבודו של השר.
ושיהיה לך רק יום טוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
אתה, הבן אדם היקר, תבין שכל עוד נאפשר למפירי החוק להסתובב חופשי ולתת להם סוכריות על מקל - קרי, עבודה בישראל וסטאטוס חוקי - על זה שהם עברו על החוק גלוי ובמכוון - ימשיך מצבינו כמדינת החוק להתדרדר מתחת למפלס?
אתה יכול לבוא ולספר לכולנו עם הדמעות בעיניים סיפורי רגש על האנשים המסכנים הכלואים מאחורי הסורגים - אך אל תלך אחר כך להתלונן על כל השחיתות והפקרות של שלטונות בשטח בכל התחומים האחרים. ברגע שאתה עובר את הגבול (של החוק) - פרצת אותם לכל הכיוונים.
כי לא, זה לא הומני לתת למפירי החוק להסתובב חופשי - ללא הבדל גזע/דת/מין/גיל.
זה נקרא דה-לגיטימציה של קיום החוק במדינה.
ולא משנה באילו מילים יפות ואמוציות הומניות תעטוף את זה.
דרך אגב, באופן אישי לגמרי מסכימה אתך בקשר לגיור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוקו |
|
|
|
|
|
אתה לא עונה לעניין (בדיוק כמו השר). הנה עלגות לשון (כתיבה) שלך איתן. אותי לימדו שמוחה (מן הסוג המוזכר) כותבים בה' ולא בא', כנראה שהחסרת שיעור או שניים בלשון. ווודאי שגם אני חוטה (בא') בטעויות כתיב (בשוגג, או יותר נכון מפזיזות/רשלנות) ואני משוכנע שאתה שולט היטב בעברית, והטעות היא טעות קולמוס, אבל רציתי רק להדגים שימוש ציני בזוטי דברים על מנת להשחיר פניו של אדם, ועובדה, זה אפשרי וגם מאד קל, מי שמביט כאן בכותרת רואה עולם אחר לגמרי ממי שקורא את הכתוב. אני חוזר שוב, את שיטת הצגת החלק התפל באמת על מנת לשכנע, כולל החלק התפל במקורות - אתה "המצאת" - ואין כל בסיס מוסרי לטענות כלפי השר בנידון, אתה גם "המצאת" בהקשר זה את המשפטים "70 פנים לתורה" או "כל אחד והפרשנות שלו" (אני לא בטוח מצטט) - גם בנקודות שהעובדות המתוארות במקורות סתרו וסותרות קיצונית את טענותיך (ואני, מה לעשות, מאמין למקורות, המקורות היו שם, אתה לא). ולעניין הביקורת - סל הביקורת שלי על ש"ס הוא מפה ועד הונוללו ואפילו עד מיסי-פיפי (עילגות), אבל גם ביקורת יש דרכים להביע. כאשר משתמשים כאן במילה "אידיוט", "טיפש" פתאום קופץ המורה שבך, ואתה יוצא מכיליך, אבל לומר על מישהו שהוא "עילג" זה הרבה יותר חמור. אידיוטיזם וטפשות נתפסים כפגם בתודעה, בהבנה, בשיקול הדעת - לעומת זאת העילגות היא תכונה אחת מרבות שיכולות להיות באדם, אשר הקשריה הם פיזיים ואשר אין להשתמש בה בביקורת הוגנת (למעט בסאטירה בטעם). אין לבקר פקידה בכירה על היותה אישה או על היותה לסבית, אין לבקר פקיד ממשלה על היותו גבר או גר, אין לבקר שר העל היותו שמן, קרח, נמוך, גיבן עילג וגם הומו. זה בדיוק כמו אלה אשר לא מסתפקים בביקורת על דיעותיך, והמתייחסים אליך בזלזול ובהתנשאות בשל גילך איתן, ותזכורת - ורק לזה תתיחס ככל שתתיחס: וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל יְהוָה בִּי אֲדֹנָי לֹא אִישׁ דְּבָרִים אָנֹכִי גַּם מִתְּמוֹל גַּם מִשִּׁלְשֹׁם גַּם מֵאָז דַּבֶּרְךָ אֶל עַבְדֶּךָ כִּי כְבַד פֶּה וּכְבַד לָשׁוֹן אָנֹכִי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
איש עצוב אתה אדם קטנוני. פעם אתה נתפס לכותרת . פעם להתבטאות מעליבה . אינך מתמודד עם התוכן שמובא במאמר.
כשהרב - פטרונה של ש"ס - קורא לנו חמורים, זרע עמלק , בורים ועמי ארצות , המן הרשע ועוד עשרות קללות וגידופים הס מושלך במחנה. כשלעברו של איתן מופנים גידופים טמבל, אדיוט, נאצי, בוגד , אשתך ערביה פלשתינאית ועוד - הס מושלך במחנה . ממעידה של התבטאות מעליבה כלפי אלי ישי אתה מנפח לנו את השכ (סליחה שהעלבתי אותך) שופך ים של מלים. חבל שאיתן הוא בין הבודדים הפותח את ארון הספרים היהודי לקריאה הומניסטית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מירי כפרי |
|
|
|
|
|
נגד כינויי גנאי קיצוניים מכל צד, עם זאת יש הבדל בין כותבי המאמרים הנדרשים לזהירות יתרה. כפי שכתבתי מלכתחילה, אני שותף לביקורת על השר, ועל ההתבטאויות המטופשות וגם על התבטאויותיו הטפשיות של עובדיה (אשר בעיני הוא רב רק בעניין הריב והמדון) עם זאת אין לי כל עיניין עם אורך זקנו, גודל של האוזניים שלו או עלגות לשונו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
6 |
|
|
מתי אנשים חכמים ונבונים כמו אלי ישי וחבריו מתבצרים במהלך מו"מ? זה יקרה תמיד כאשר הם חושבים שהאלטרנטיבות של הצד שכנגד מוגבלות, וכי אפשר להשיג יותר (בדיוק כמו המו"מ עם הערבים המוסלמים בעניין שתי מדינות לשני עמים). מליאת ממשלת ישראל לא אמורה לפתור את בעיית הגיורים, יש רבנות ראשית, הכפופה לביקורת שיפוטית, ההתערבות ברמת מליאת הממשלה צריכה להיות מינמאלית (ההתערבות הנוכחית צודקת בשל הניסיון לבטל גיורים, ובשל הפגיעה בדיעבד בחיילים) . אבל עם כל הרצון לצמצם מעורבות בעניין הגיור, לא ניתן למנוע מאנשים להתחתן (למעט במקרי קצה הנוגדים את החוק כגון גיל, קרבה משפחתית, ביגמיה וכיו"ב). ולכן מדינת ישראל חייבת לאפשר נישואין אזרחיים. יש ליצור את המסגרת הזו לאלתר, גם על חשבון פירוקה של הממשלה, לכל דכפין, וכאשר זה יהיה המצב, יידע כל רב ותדע כל רבנית, שכל אדם שאיננו מגויר מתחתן בישואין אזרחיים, ילדיו ספק יהודיים, ואולי הם אלה שיבחרו בנכדו או בנכדה כבן/בת זוג ואת האלטרנטיבה הזו הם פחות יאהבו. במקרה כזה ההחלטות של הרבנים תהיינה על בסיס הרבה יותר רחב של שיקול דעת. יש להוציא מהרב עובדיה וחבריו לאלתר את ההגמוניה על הנישואין, וכל עוד לא ניקח מהם את הנישואין, הם יחזיקנו בביצים בעניין הגיור. מאד פשוט ומאד מסובך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
7 |
|
|
"ונילוה הגר עליהםונספחו על בית יעקב".[ר' חלבו]-שלוש מידות בגרים:יש גר כגוי לכל דבר.יש גר משול כחמור.ויש גר כאברהם אבינו."יש גר כגוי לכל דבר" כיצד?-היו לו נבלות וטרפות,שקצים ורמשים בתוך ביתו ואומר:אלך ואתגיירואהיה בניהםשל אלו,שאכילתם יפה,ויש להם ימים טובים ושבתות,ויכלו אלו מתוך ביתי.כפף עצמו הלך ונתגייר-אמר להם הקב"ה לישראל:בני ,כשם ששאהב זה אתכם,כך אתם תאהבו אותו שנאמר:" ואהבתם את הגר". "יש גר משול כחמור" כיצד?-הלך לישא אשה מישראל,אמרו לו:"אין אנו נותנים לך עד שתתגייר",-וכפף את עצמו והלך ונתגייר:אמר להם הקב"ה לישראל:בני כשם שביקש זה מכם מנוחה,כך אתם תנו לו מנוחה,שנאמר:"וגר לא תונה". "יש גר כאברהם אבינו" כיצד? -הלך ופשפש בכל האומות,כיון שראה שמספרים בטובתם של ישראל אמר:אלך ואתגייר ואכנס תחת כנפי השכינה-ועלי נאמר:"ואל יאמר בן הנכר הנילוה אל יי'.. ונתתי להם בביתי ובחומותי יד ושם".[ילקוט שמעוני]-"גר, לפי שסורו רע,הזהיר עליו הכתובבמקומות הרבה [גרים ד']- מפני מה גרים בזמן הזהמעונים וייסורים באים עליהם?אמר אבא חנן משום ר' אלעזר:לפי שאין עושים מאהבה אלא מיראה.[יבמות מח]-"אשתך כגפן פוריה"-אע"פ שאשתו נתגיירה עימו ואינה מבנות ישראל-הרי היא כבנות ישראל.שהיא טוענת פירות,שהיא זוכה לבנים. "בירכתי ביתך"-בזמן שהיא נוהגת בעצמה דת יהודית,שהיא צנועה,זוכה שיוצאין ממנה בנים בעלי מקרא,בעלי משנה,בעלי מעשים טובים."-כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק מדור דור"-שבועה נשבע הקב"ה ואמר:"ימיני,ימיני.כסאי,כסאי. שאם יבואו גרים משל אומות העולם אני מקבלם,ומזרעו של עמלק -איני מקבלם".[פסיק' כח]-גרי אריות [כותים]ר' נחמיה אומר:"אחד גרי אריות,ואחד גרי חלומות ואחד גרי מרדכי ואסתר-אינם גרים עד שיתגיירו בזמן הזה."[יבמות כד]כלומר שעליהם לשוב ולהתגייר מאהבה [שנתגיירו מיראה ופחד].מפני מה אסורים לבוא כותים בישראל?מפני שנתערבו בכהני הבמות. מאימתי מקבלין אותם?-משכפרו בהר גריזים והודו בירושלים ובתחיית המתים. -מכאן ניתן להבין מי הם גרי אמת בישראל,ומי אינם כאלו. ולא עוד אלא שהישמעאלים החיים בארצנו אינם נקראים גרים כלל.[לידיעת ה"אדמו"ר" טבריש קלינסקי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
רות בת העם העמוני.
צפורה אשת משה , בת יתרו המדיני.
אסנת המצריה אשת יוסף , האם של מנשה ואפרים.
כל ה"אמהות הכשרות " הללו העמידו צאצאים יהודים - שאתה ואני נמנים להם ובוודאי דוד המלך מצאצאי המואביה אלמנתו של כחלון.
האדומים שהתגיירו מרצון ,ואם לא מרצון אז בכוח ,כל אלו הם בנינו, אחינו....וקיבלנו אותם בלי ההתלהמות החרדית של המפלגות החרדיות.
אז בבקשה בלי טווריש ובלי שטויות . קצת רצינות. תאמץ לך את הכלל, שאם במשנה אנחנו עדים לויכוח קשה. הרי גם אצלנו אפשר להתווכח. ואפשר לתת כבוד לבעל דעה שאינך מסכים איתו . רק בלי המילה טמבל ונאצעי מבית מדרשו של מורה נבוכים. |
|
כתובת IP: |
212.199.236.231 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מפלא יועץ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
של עגלון מלך מואב.מזו יצא דוד המלך על שהרותה שירות ושבחים לה' יתברך,ומזו יצא גוליית המקלל מערכות ה'.-אסנת נולדה לדינה בת יעקב,כתוצאה מהאונס של שכם בן חמור,ולאחר לידתה הניחוה תחת עץ הסנה,ולכך קרואה אסנת,וקשרו על צווארה קמע של זהב כתוב בעברית האומר מי היא.ואומצה ע"י פוטיפר לבת,שהוא היה סריס ולא יכל להוליד,ורק כאשר הגיע יוסף והראתה לו קמע שתלוי על צווארה,שביקשה לדעת מה כתוב בו ולא היה איש במצרים שדע לקוראו,וידע יוסף מי היא ולכן לקחה לו לאשה. ושיהיה לנו יום טוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
אורי אבנרי
אחרי ספינת השוטים 1 - השנים שבין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים - הגענו עתה לספינת השוטים 2. הכל כאילו בסדר. אבל גם ספינת השוטים 2 תטבע
|
|
|
|
|
|
שלמה גזית
הגיור אינו נופל בהגדרת תפקידיו של צה"ל, אך אני תומך במעשה זה תמיכה מוחלטת מציאת פתרון של גיור למאות אלפי העולים הזקוקים לכך היא משימה לאומית, ורק צה"ל יכול לבצעה
|
|
|
|
|
|
רן מלמד
דרושה רפורמה במשרד האוצר, כי כמו במשרד הביטחון ובצה"ל שלאחר מלחמת יום כיפור, יש צורך בשינוי הקונספציה יש צורך במומחים שיציגו אלטרנטיבות למקבלי ההחלטות, ובאנשים שיובילו קבוצות ביקורת שיוכלו להוכיח שאפשר אחרת, שהמדיניות צריכה להיות שונה
|
|
|
|
|
|
ראובן לייב
אף שכל ניסיון לחקות את מעדני המטבח של ארגנטינה מחוץ לגבולותיה נידון מראש לכישלון, משקיעה מסעדת "בוצ'רי דה ברילוצ'ה" התל אביבית מאמץ ניכר כדי להוכיח את עצמה לסועדיה
|
|
|
|
|
|
אמציה חן
בטרם נירטב מאשד ההצטדקויות של קברניטינו בבחינת "אני אמרתי", נתלהב מאומץ ליבו של מבקר המדינה ונתווכח על נחיצותה של ועדת חקירה לאסון השריפה בכרמל - מן הראוי להתגונן מול אלה בחשיבה אחרת, מעמיקה ועניינית הבלגן הניהולי שהפך לאסון
|
|
|