X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כלה ומשמחות. למצולמות אין קשר לכתבה [פלאש 90]
לא בלי אחותי
תופעה: הן שמחות עבור אחיותיהן שמתחתנות אך עצובות מאוד עבור עצמן ועל כך שהן עדיין רווקות. האחיות הרווקות של הכלה נשארות לא פעם בצל השמחה המשפחתית, מתקשות לחייך באירוע אבל חייבות. עכשיו, לראשונה, הן מספרות את סיפורן
מלי גרין עיתונאית   |  מקור ראשון
"הסתובבתי בין האורחים בחתונה. ראיתי את המבטים שלהם. חלק ניגשו, לחצו לי את היד ואיחלו לי 'בקרוב אצלך'. זה היה לא נעים. וזה לא שאני לא אוהבת את אחותי. אני אוהבת אותה ושמחתי עבורה. באמת. רק לא הצלחתי להבין למה אני לא"

"החתונה של אחותי הייתה יום מאושר מאוד עבורי אבל גם יום עצוב מאוד", מספרת אורית, רווקה בת 26 מירושלים. "שמחתי בשבילה אבל גם הייתי עצובה מאוד עבור עצמי. הסתובבתי בין האורחים. ראיתי את המבטים שלהם. חלק ניגשו, לחצו לי את היד ואיחלו לי 'בקרוב אצלך'. זה היה לא נעים. רציתי להיעלם משם. וזה לא שאני לא אוהבת את אחותי. אני אוהבת אותה מאוד ושמחתי עבורה. באמת. רק לא הצלחתי להבין למה אני לא. למה לא הייתי קודם מתחת לחופה, ולמה אני לא עכשיו. למה אני עדיין לבד".
גם גילה זוכרת את יום חתונתה של אחותה הצעירה כחוויה לא נעימה. "הסתובבתי בין כולם, שלחתי חיוכים לכל עבר וניסיתי להפגין שמחה אמיתית, אבל בפנים הייתי עצובה. כל מה שרציתי היה לעזוב את האולם, לברוח אל החדר שלי ולבכות".
גילה, בת 28, עובדת כמורה בחינוך המיוחד וטרם מצאה את בחיר ליבה. אין לה הסבר לזה, היא רק אומרת שהחתן המיועד שלה טרם הגיע. "אחותי התארסה בתוך שבועיים. אני זוכרת את הפגישות הראשונות שלהם, למרות שהיא לא שיתפה אותי. אולי לא היה לה נעים. כשהגיע רגע האמת, ההורים שלי קראו לי לסלון וסיפרו לי שצלחת עומדת להישבר. הם שברו לי את הלב".
במשפחות רבות מכירים את התופעה: האחות הצעירה מוצאת את בחיר ליבה ומודיעה שהיא מתחתנת, וזאת בזמן שאחותה הגדולה עדיין רווקה. המצב בבית נהיה נפיץ ומורכב: מחד, האחות הרווקה חייבת להביע את שמחתה על האירוע המשפחתי גם אם בתוך ליבה משתרר בלבול וקושי רגשי, ומאידך, ההורים והכלה צריכים להלך בין הטיפות. כולם שמחים בשמחת האחות המתחתנת אך נזהרים. הרווקה נאלצת לא פעם לעמוד מול שאלות כמו "מה איתך", או "בקרוב אצלך" שפוצעות את הנשמה, והן שמחות עבור אחיותיהן, אבל קצת עצובות בשביל עצמן. מדובר בנושא מורכב ורגיש המכיל בתוכו אכזבות, תקוות וציפיות, שמחה שמהולה בכאב והרבה חלומות.
"נישואי אחיות צעירות לפני המבוגרות משליכים על כולם, לא רק על האחות הבכורה", אומרת ד"ר מירי נהרי, פסיכולוגית קלינית. "אבל צריך לזכור שהיחס לנישואי האחות מושפע מאוד גם ממרכיבים תרבותיים. בציבור החילוני הסיפור פחות חמור וההתמודדות הפסיכולוגית קלה יותר. אישה רווקה עד אמצע שנות השלושים שלה הוא מצב די סביר ואפילו נפוץ, ולכן אין חוויה גדולה של החמצה או אובדן הזדמנות, פספוס או כישלון. גם אם כואב לבכורה בלב, היא יכולה להסתובב בין המוזמנים ולספר כי טרם התפנתה לחפש חתן, וכי היא עסוקה בפיתוח הקריירה, וכולם יבינו אותה.
"בחברה הדתית והחרדית, לעומת זאת, אין ספק שהמיתוס המקראי של רחל ולאה מאוד משמעותי. החינוך הוא שנישואי צעירה לפני בכורה הם דבר שלילי. יש כאן תחושה פסיכולוגית שהבכורה לוקה בחסר. אולי היא לא מספיק יפה או לא מספיק חכמה".
המצב הזה עלול להשפיע על נישואיה העתידיים של הרווקה?
"בחברה הדתית-לאומית פחות, כי שם נפגשים בצורה אחרת, אבל בחברה החרדית המחשבות השליליות כלפי הבכורה עלולות להקרין גם על הסביבה. הנעקפת עלולה לגלות שמחירה בשוק השידוכים יורד".

איך מתמודדים עם הצער?
כמה טיפים
▪  ▪  ▪

System.String[]

ההורים נשארים באמצע

System.String[]

לברוח מהרגשות

ד"ר מירי נהרי, פסיכולוגית קלינית: "בחברה הדתית והחרדית, המיתוס של רחל ולאה מאוד משמעותי. החינוך הוא שנישואי צעירה לפני בכורה הם דבר שלילי. לעיתים עולה חשש שהבכורה לוקה בחסר. שהיא לא מספיק יפה או לא מספיק חכמה"

System.String[]

להאמין בסוף טוב

System.String[]

פורסם במקור: מוסף נשים, מקור ראשון
תאריך:  20/12/2010   |   עודכן:  20/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא בלי אחותי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בחתונתה של אחותי הקטנה שבוע
אלמוני  |  21/12/10 07:21
2
קריאה לכל ה "נעקפים"
אלון11  |  21/12/10 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל בן-ששון
מדוע שמו הפרטי של האל נחשב קדוש? האם תמיד היה זה כך? מה ייחודו של שמו העברי של האל וכיצד הוא השפיע על המחשבה הדתית העולמית לאורך הדורות?    שיחה עם הלל בן-ששון, דוקטורנט במחלקה לפילוסופיה באוניברסיטה העברית, החוקר את משמעותו של השם המפורש בהגות היהודית
ליאון אלי
"טירתו של כחות הזקן" היא אופרה קצרה במערכה אחת בניגוד מוחלט לאופרות שאנו מכירים    הפסל הנודע צ'יהולי הוסיף לה את תפאורת זכוכית    מומלצת לכל חובבי מוזיקה אופראית
אורן פרסיקו
"כמו שאנחנו אומרים שאיש ציבור לא יכול לשמור על זכות השתיקה ולהמשיך בתפקידו, נוסבאום וחברת החדשות של ערוץ 2 חייבים הסבר", אומר משה נגבי על הודאתו של הכתב משה נוסבאום כי שיתף פעולה עם חקירה לגילוי מקורותיו של עיתונאי אחר
חגית כהן
פייסבוק הוא קרש ההצלה של האדם הבינוני    מן הסתם יש כמה סמטאות מעניינות בפייסבוקיסטן, אך בכללותה, רשת זו נראית כגרסה הגימנזיסטית לרחוב החלונות האדומים, ומיועדת לבינוני-המוחין, שמתערטלים מסודותיהם תמורת נזיד תשומת לב
שולמית קיסרי
מתי בפעם האחרונה הגעתם למקום העבודה שלכם בתל אביב בנסיעה ישירה, בלי פקקים ותאונות (של אחרים) בדרך? הרי אין צורך שתצאו מדי יום לדרך ארוכה ומייגעת שתתיש את גופכם ורוחכם ותהפוך במהירות את מכוניתכם לגרוטאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il