X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעל הטור המפורסם תומאס פרידמן היהיר והמלא מעצמו יתפלא לשמוע ש"הרוב השקט", שהוא כביכול מדבר בשמו, רואה בהתערבות האמריקנית בעיה, לא פתרון
▪  ▪  ▪
תומאס פרידמן [צילום: יותם פרום]

את מאמרו בניו-יורק-טיימס מסכם בעל הטור המפורסם תומאס פרידמן כך: "הדבר החשוב ביותר שהנשיא אובמה ומזכירת המדינה..יכולים לעשות עכשיו הוא - פשוט לצאת מן התמונה... אמריקה חייבת לסור מן הדרך...".
לבד מהסתייגות מדרך הגעתו למסקנתו - סגנון מעליב, פחיתות כבוד מחמת קירבת-יתר (אולי בגלל מוצאו היהודי), שיפוט מסולף - יסכים לה כל פטריוט ישראלי. מפני שאכן כדבריו: "אינך יכול לשאוף לשלום יותר מהצדדים בעצמם, וזה מה שאמריקה עושה. לאנשים המנהלים את ישראל ופלשתין היום יש העדפות אחרות. הגיע הזמן שנעזוב אותם לנפשם - לחיות עם התוצאות". פרידמן היהיר והמלא מעצמו יתפלא לשמוע ש"הרוב השקט", שהוא כביכול מדבר בשמו, רואה בהתערבות האמריקנית בעיה, לא פתרון.
את דחיית דרישת ההקפאה האמריקנית מכנה פרידמן "בחירה מופקרת" מצד מקבלי סיוע-ללא-תנאי, מעין צרכני סמים "החושבים שהם יכולים לקרוא תיגר על חוקי ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והדמוקרטיה" ומבקשים כסף כדי לעשות את מה שהאינטרס הברור שלהם מחייב.
מעניין לבדוק, איך השכילה אמריקה לשרת את האינטרסים הברורים שלה בווייטנאם, ומדוע אירן ואל-קאידה עלולות להחליף את אמריקה בעירק ובאפגניסטן. ושם, זירת המחדל רחוקה אלפי קילומטרים, כאן היא על יד הבית.
"חוקי ההיסטוריה"? היש לפלשתינים היסטוריה? ומה אומרים "חוקי הגיאוגרפיה" על מרחק של יריית אקדח בירושלים מחולקת, ועל מדינה מוקפת אויבים שרוחב מותניה פחות מ-20 ק'מ? בתחום הדמוגרפי הוסיף פרידמן ל"גדה המערבית" ("2.5 מיליון") מיליון 1 שלא נולד, ולערביי ישראל כ-300.000, כנ"ל. ומניין לו ש"הרוב השקט" של היהודים והערבים מצדד בחלוקת הארץ, בניגוד לתוצאות הבחירות ולסקרים - בין הערבים בוודאי?!
ועוד משפט מעליב: "ישראל, כשאמריקה - מדינה שפיזרה עליכם מיליארדים והגנה עליכם באינסוף מסגרות בינלאומיות - מבקשת מכם להפסיק התנחלות ל-3 חדשים .... יש רק תשובה נכונה אחת, וזו אינה 'כמה?', כי אם 'כן, מה שתרצי, כי את ידידתנו היחידה בעולם'".
לבד מן הנימה האנטישמית ("כמה?"), צודק האיש: נטילת נדבות משפילה ויוצרת תלות. ובכל זאת: אמריקה לא הייתה קוראת "ידידתנו היחידה" למבקשים לקחת לה את וושינגטון הבירה ואת "13 המושבות", ערש הולדתה.
וגם זאת: ישראל דווקא כן נתנה תמורות לאמריקה, ובעיקר בדם. את מרבית פירות ניצחונותיה נאלצה להפקיר לאויביה המנוצחים, לטובת אינטרסים אמריקנים. ביום הכיפורים נמנענו ממכה מקדימה, שחררנו את הארמיה השלישית ונסוגונו. בתמורה רכשה ארה"ב את מצרים לגוש המערב. עד היום אין לאמריקה על מי להישען כאן באמת, זולתנו. כמה משלמת אמריקה בעבור בסיס כזה במקומות אחרים?
סטירת הלחי של פרידמן מתריעה:"שונא מתנות יחייה". די לנו בידידות בריאה מכוח תן-וקח על בסיס אינטרסים הדדיים בלבד: באסטרטגיה גלובאלית ובלחימה בטרור, בערכים ונכסי תרבות משותפים ובקשרים עם מיליוני בני עמנו ועשרות מיליוני ידידינו ברוח, מכוח ספר הספרים. מעבר לזה - "מוחל טובות"! שווה לנו מיליארדים שלא יעליבו אותנו - פרידמן ועיתונו, אובמה וכל המיעוט "הליברלי" - בעברית: השמאלני - שאצלם כמו אצלנו מבטא כת אליטיסטית ומתנשאת. לא את הקונגרס (שזה עתה תמך בווטו אמריקני לטובת ישראל) ולא את דעת הקהל, שבבחירות האחרונות תמכה בתומכי ישראל.
מדוע מתקשה פרידמן להבין, שעם נורמאלי יעדיף לחיות מפת במלח ולא ימכור בכסף את מולדתו ואת עתידו? מה גם, שכלכלת ישראל תסתדר גם בלי אותם הכספים, אם יש כאלה, שאמריקה נותנת מבלי שהאינטרס שלה, ושלה בלבד, יחייב.

תאריך:  26/12/2010   |   עודכן:  26/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשובה לתומאס פרידמן
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תומאס לותר פרידמן-ראו תגובתי ע
ראספוטין בן מדביד  |  26/12/10 16:56
2
"עם נורמלי"?
הניה  |  26/12/10 19:37
3
תגובה
צנחן  |  26/12/10 21:35
4
אזה בעיה
ע.ג4  |  26/12/10 22:47
 
- כאשר גנרל אמריקאי מאמן את צבא
פלא יועץ  |  27/12/10 06:47
5
אמריקה הזיקה לישראל ולעצמה
ד''ר אברהם שלום  |  26/12/10 23:04
6
אסור לזלזל בתרומתה של ארה"ב.
מבט אחר  |  27/12/10 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה גזית
יחידות מחו"ה ומקא"מ של חיל החינוך, שבהן ביקרתי השבוע, הופכות את צה"ל ל"צבא העם"    זוהי הנשמה היתרה של כולנו    מדריכות עלית הופכות צעירים מאוכלוסיות בעייתיות - לאזרחים בעלי עתיד חדש
עו"ד יוסי דר
האיש נסע לאוסטריה והתחבר שם עם צאצאיו הרוחניים של היטלר - לא כאדם פרטי, אלא כחבר-כנסת וסגן שר במדינת ישראל    איוב קרא כבר מזמן אינו נמנה עם מורדי הליכוד; עכשיו הוא סתם משייט לו אי-שם מעבר לשוליים הסהרוריים של הפוליטיקה
אריה פרי
יפי הנפש במגדלי השן של האקדמיה, בתי המשפט והתקשורת קמים וזועקים השכם והערב על הגזענות והלאומנות המדאיגה שהשתלטה על מדינת ישראל, הם עצמם רק שוכחים כי דיבורים פופוליסטיים ושימוש במילים יפות לא יחפו על כך שבמבחן המציאות והמעשה הם עצמם גזענים לא קטנים...
איתן קלינסקי
אי-אפשר לשאוב ממשנתו של בנימין זאב הרצל סימוכין לדרישה המזוויעה, המבקשת לראות את ערי ארץ ישראל נקיות מערבים. לשים את תמונתו של הרצל בפליירים הקוראים לתושבי בת ים לבוא להפגין בעד בת ים נקיה מערבים, זה כמו לשים צלם בהיכל המקדש. אין בין הדרישה הזו ובין משנתו של הרצל מאומה
גרשון אקשטיין
מבקר המדינה הודיע פומבית כי היה מקום להמתין עם אישור המינוי של ניצב דינינו למפכ"ל המשטרה    אם כך מדוע לא יכל להמתין היועץ המשפטי לממשלה בהכשירו את המינוי? - על כך אין שום הסבר או תשובה עניינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il