X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ספר עצות לחיסכון בדלק, שיצא לאור בשנת 1979 מבטיח 250 עצות וכמה מרעיונותיו שימשו אותי היטב וסייעו לי לחסוך כסף רב לאחר שוועדת הכספים אישרה את המחירים החדשים של הדלק כדאי לחזור אל כמה מן העצות בספר, שלא איבדו את חיוניותן
▪  ▪  ▪
לחסוך נכון [צילום: AP]

"לרוע המזל, לא קיימת תרופת פלא למחיר הדלק הגבוהים כיום. אבל סע פחות קילומטרים בפחות ליטרים הוא צעד בכיוון הנכון" - במשפט זה מתחיל ספר עצות לחיסכון בדלק, שיצא בשנת 1979 בהוצאת אור-עם.
הספר מבטיח 250 עצות והוא נמצא בספרייתי מזה שלושים שנה וכמה מרעיונותיו שימשו אותי היטב וסייעו לי לחסוך כסף רב. ועדת הכספים של הכנסת אישרה את המחירים החדשים של הדלק והביאה את ישראל כמעט לשיא עולמי. כדאי לחזור אל כמה מן העצות בספר, שלא איבדו את חיוניותן.
הנהיגה החסכונית עדיפה על קיטורים של ליל-שבת או חתימה על עצומה חסרת תועלת באינטרנט. וכי מה חשבתם, שחתימה באינטרנט תביא את האוצר לוותר על מסים?
העצה הראשונה בספר דק הכריכה: האט! אל תעבור את המהירות המותרת, כי מהירות גבוהה גורמת לבזבוז. קראתי את העצה הזאת וציינתי לעצמי כי באחרונה הודיעה המשטרה שהיא מציבה עוד עשרות מצלמות בדרכים כדי למדוד מהירות. מסתבר, שהמטרה של חיסכון בדלק יכולה למנוע גם דוחות על מהירות. תועלת כפולה.
את רוב נסיעותינו אנחנו עורכים בתוך העיר. הנסיעה איטית ומעצבנת ולכן נהגים נוטים להאיץ כשהכביש קצת מתפנה. העצה הידידותית: אל תמהרו!, כדאי להגיע לרמזור בנסיעה איטית כדי להימנע מלעצור כשמגיעים אליו. אם מתקרבים לרמזור באיטיות, אפשר להגיע בנסיעה אל חילוף האורות. כך נמנעים מעצירה ואחריה התחלת נסיעה. הנעת המכונית מעמידה לנסיעה היא צרכנית דלק גדולה. בשביל לקיים את העצה הזאת צריך עצבים. אני כותב זאת מתוך ניסיון.
השמש הישראלית העזה תורמת לבזבוז. אף אחד לא חושב על כך שמיכל הדלק מתחמם והבנזין מתאדה בתוך המיכל. כמות הדלק המתבזבזת בחום השמש - גדולה. כדי להקטין את האידוי בעת חניה, כדאי להעמיד את הרכב בצל. פחות שמש, פחות אידוי. תרומה נוספת להפחתת ההתאדות - מילוי המיכל לעתים קרובות. ככל שקטן יותר המקום הפנוי במיכל, כך מתאדה פחות דלק. ובאותו עניין, אם משאירים את המכונית לחניה ממושכת (חופשה וכו') כדאי למצוא מקום מוצל ולהשאירה כשהמיכל מלא.
המכונית איננה מחסן. אם תציצו לבגאז' הפרטי שלכם, תמצאו בו כל מיני חפצים שפעם לקחתם איתכם והם נשכחו. הרבה חפצים, זה הרבה משקל מיותר שהמנוע צריך להוביל. גם זה עולה כסף.
דרך חשובה נוספת לחיסכון היא ניפוח נכון של הצמיגים. צמיגים "רכים", מפחיתים אולי את הרגשת המהמורות בכביש, אבל צורכים יותר דלק. לניפוח לפי הוראות היצרן יש מעלה חשובה: החזקת הכביש טובה יותר והנסיעה בטוחה יותר. הימנעות מתאונה היא בונוס בלתי רגיל.
ולבסוף, כשעומדים לקנות מכונית, כדאי לבדוק את צריכת הדלק שלה. להבדלים הקטנים בצריכה, יש משמעות רבה במשך השנים שבהן המכונית ברשותכם. מי סופר כסף קטן? הוא מצטבר לסכום גדול! יש בוודאי עוד עצות בספר זה או בספרים אחרים וקצר המצע מהשתרע. מה שלא כתוב בספר: סעו פחות. חישבו אם הנסיעה חיונית ואם אפשר לשלב נסיעות אחדות לאחת. בקיצור, אפשר לנצח את משרד האוצר. צריך להיות מודעים לכך.
חושבים על הלקוח או תורת השיווק
בסופרמרקט שלי עומדים מיכלי השוקו בשורה כחיילי צבא פיונג יאנג במסדר. משום מה, כל הידיות של המיכלים מופנות אל פנים המדף ולא אל הקונים. הערתי פעם ופעמיים למוכרים במחלקה, שעדיף להעמיד את המיכלים כשהידית בחוץ, לנוחיות הקונים.
אחרי שנדנדתי למוכר ושניים, השיב לי השלישי: "זאת הוראת ההנהלה. לא רוצים שהלקוח יראה את תאריך התפוגה של השוקו ויוכל להשוות"...

תאריך:  28/12/2010   |   עודכן:  28/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר הדלק הגיע לשיא - אפשר לחסוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
אין זה משנה אם יכהן ראש ממשלה אחר מבנימין נתניהו, אם גם הוא - החדש - ינהג בדיוק אותו דבר    הבעיה היא שהבכירים במדינה עובדים למען עצמם ולא למעננו    ואני חושב, נכבדי השוטר, שזה פשוט לא חוקי! ושעליך להתחיל, בעצמך, בניקוי האורוות!
עמי רוחקס דומבה
לעמרם מצנע אין את היכולת להחיות את השמאל בישראל. אין לו מה לחדש. התפיסה שלו ושל הנהגת מפלגת העבודה נשענת על העבר    מחייה השמאל, חייב להודות בפומבי שכל אותן "הגנות" שחינכו אותו להאמין בהן, לא יחזיקו מעמד. גם אם זה יהיה נאומו האחרון, זה יהיה יומו הראשון של השמאל החדש
נרי אבנרי
כדי להצדיק את תמיכתה בגירוש אלפי יהודים מביתם, הבטיחה ציפי לבני תמורה חיובית ברמה היסטורית: סילוק בעיית הפליטים מהמו"מ העתידי עם הפלשתינים. האם דיברה אמת? רק אלוהים יודע. האם סולקה בעיית הפליטים? את התשובה כולנו יודעים - לא!
איתמר לוין
פרוקטול הדיון בהארכת מעצרו של ראש עיריית נצרת עלית חושף תמונה עגומה של הצורה המקוממת בה מוארך מעצרם של חשודים
דניאל גיגי
תופעת הלוביסטים מאפשרת לבעלי ההון להשתלט על המערכת השלטונית בארץ וליצור פה "פלוטוקרטיה", שהיא שלטון בעלי ההון    השליטה של בעלי ההון בשלטון גורמת להגדלת הפערים החברתיים, להחרפת תופעת העוני בישראל ולפשיטת רגל של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il