X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל כ"ץ, שר התחבורה, צודק: מתנהלת נגדו תעמולה שקרית, פוליטית, נבזית ומרושעת, שקושרת אותו באופן מכוער וציני עם נושא טראגי הנושא כאוב ורציני מכדי להותיר אותו למניפולציות יח"צניות מתקפה מרושעת ונבזית נגד שר התחבורה
▪  ▪  ▪
שר התחבורה ישראל כ"ץ. לא אשם! האיש זכאי לתשבחות! [צילום: פלאש 90]

גילוי נאות, למען התרת ספקות והסרתם: אני לא מכיר אישית את שר התחבורה ישראל כ"ץ. סביר להניח כי הוא לא יודע מי אני, ספק אם שמע את שמי מימיו. אני לא חבר מרכז הליכוד. אבהיר ואחדד – אני לא חבר תנועת הליכוד. מעולם לא הצבעתי בעבורה בבחירות.
עכשיו, כשהשולחן ומה שמתחת לו הם "שטחים סטריליים", ששום חיידק פוליטי אינו פלש אליהם, אני מבקש לומר: הקמפיין המרושע והנבזי שבו ישראל כ"ץ מואשם כמי שגורם לריבוי תאונות הדרכים מחייב גינוי והוקעה. כ"ץ צודק: מתנהלת נגדו תעמולה שקרית, פוליטית, שקושרת אותו באופן מכוער וציני עם נושא טראגי. הנושא כאוב ורציני מכדי להותיר אותו למניפולציות יח"צניות.
זאת ועוד: יותר מאשר רבים משרי התחבורה שקדמו לו ישראל כ"ץ משקיע בשיפור תשתיות, בשדרוג כבישים קיימים ובהוספת כבישים חדשים. פעילותו גלויה, ניכרת לעין, אף שאינה מתוקשרת (להוציא את שלטי החוצות, שעליהם הוטבע שמו כאחד משני שושביניה של הרכבת המהירה, אשר סלילת מסילתה אמורה להתחיל בקרוב באחדים ממקומותינו, אשר שמם של ראש הממשלה ושלו הוסר מהם כתוצאה מביקורת עניינית מוצדקת).

הגורם (המאשים) ה-(לא)-אנושי

תאונות דרכים רבות נגרמות בשל מה שמכונה בלשון מכובסת "הגורם האנושי". זה ביטוי ריק ועקר שאינו אומר דבר. הוא מטשטש את העובדה, כי לחלק הארי מתאונות הדרכים גורמים אנשים מופקרים, שיכורים, אלימים בכביש ובמקומות אחרים

האשמת שר התחבורה בגרימת מותם של בני אדם היא מעשה שפתיים מופקר ושערורייתי. אם לבטא את כל המיית הלב נוכח העוול שגורמים לשר כ"ץ, אעז ואדגיש: מדובר באלימות מילולית, לא פחות. תגובתו הכעוסה, אבל המאופקת והמכובדת של השר כ"ץ, שהפריך את ההאשמה המדביקה אותו בחולי הממאיר שחל ריבוי תאונות דרכים ובתוצאותיהן הרות האסון, ראויה לכל הוקרה ושבח.
תאונות דרכים רבות נגרמות בשל מה שמכונה בלשון מכובסת "הגורם האנושי". זה ביטוי ריק ועקר שאינו אומר דבר. הוא מטשטש את העובדה, כי לחלק הארי מתאונות הדרכים גורמים אנשים מופקרים, שיכורים, אלימים בכביש ובמקומות אחרים – בעבודה, בבית, בשוק, בתורים לקופות החולים, בבנקים, בסניפי הביטוח הלאומי וגם, סליחה, במיטה. תאונות הדרכים נגרמות בשל אי-ראייתם של בני אדם את זולתם; בגלל תפישתם את העולם כשטח שיפוט פרטי שבו, אכן, 'אני ואפסי עוד'.
הנושא כה מקומם וכה מכעיס אותי, עד כדי כך שבמקום לייעד ולייחד הפסקה קצרה במהלך יום העבודה לשתיית קפה ולאכילת רבעי-תפוחים קלופים, אני מנצל אותה לכתיבת המאמר הזה. בזה הרגע מישהו מעבר לחלון חורק בלמים בעצירת-פתאום מבועתת. מישהו לא נתן זכות קדימה. מישהו לא האט. מדובר באנשים נורמטיביים, "אנשים מן היישוב", "האזרח הממוצע", וכיוצאים באלה ואחרים סיווגים אנושיים, מכלילים ומרחיקי-עדות.
המחשבה שכל אחד מאתנו עלול להיות אותו "גורם אנושי" – בין כמחוללי תאונה, חס וחלילה, ובין, חלילה וחס, כקרבנותיה – מבעיתה ומצמררת. האם בכל אחד מאתנו חבוי רוצח או נרצח שקט? בעוד השאלה הזו נותרת, פתוחה ומדממת, כפצע קיומי כרוני, אני מבקש להדגיש בסיום המאמר את מה שפתחתי בו: ישראל כ"ץ אינו אשם בתאונות הדרכים בכלל ובקרבנותיהן בפרט. הוא עושה כל מה שניתן ואפשרי על-מנת לבסס, לחזק ולשדרג את התשתיות האמורות לגרום לצמצומן. מי שמאשים אותו, מכפיש אדם נקי, יוצא ידי חובה בהאשמה מופרכת, כוזבת, מרושעת וזדונית.
אף שאינני מכיר אותו, אני מבקש סליחה מכבוד שר התחבורה מר ישראל כ"ץ. הוא שר תחבורה מצוין וראוי מאין כמוהו.

תאריך:  28/12/2010   |   עודכן:  29/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעת עלבונו של שר התחבורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שעושה צדק רב
עופרה כגן  |  29/12/10 10:32
2
צודק בכל מלה!!! ל"ת
כרמלי  |  29/12/10 13:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות מותיר אחריו רושם של עשייה ברוכה ורבה. כדי להמשיך בביצוע מדיניות הסרת החסמים אותה מתווה השר ישראל כ"ץ, עליו לבחור בפרויקטור שיתמודד מול הביורוקרטיה וידע לקדם מהלכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il