X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פליטים עלייך ישראל
יש משהו קטן שמעיב על כל תהלוכות המחאה למען הפליטים זו לא חוכמה גדולה להפגין למענם בעוז ועזוז עד לשעה 5 אחה"צ ואח"כ להיפרד בלבביות, אלה למעונם החמים והמטופח, ואלה לחצרות העלובות שלהם בעיבורי הערים. המתחיל במצווה אומרים לו – גמור!
התמונות הללו של המפגינים למען הפליטים והעובדים הזרים על זקניהם וטפם, מציגות לעיני אומות העולם את פניה היפים של הישראליות המושמצת בכל אתר ואתר. כן, אנחנו לא רק פושעי מלחמה המפציצים ילדים בעזה עם פצצות זרחן, אנחנו גם בני אדם שסיסמתנו מאז ומעולם היא "לעולל ולרך שערים פה נפתח, לַמָּך ולזקן אנו פה חומת מגן"

ההתגייסות של ישראל היפה למען הפליטים שהצליחו לברוח מן התופת, מכמירה את הלב. כמה יפה לראות את הישראלים היפים צועדים עם השלטים שהוכנו בעוד מועד, לא בעבור העלאת שכר ולא בעד שיפור איכות חייהם שלהם. כל המפעל הזה מוכיח את הדאגה לאחר, לצלם האנוש שבו, נגד התעמרות השלטונות בפליטים שכל אשר הם מבקשים הוא לחיות. בשכר רעב, בתנאים לא תנאים, בעוני, בבלי מה – אבל לחיות. המפגינים בלהיטותם המבורכת אינם תובעים שיפור תנאיהם של הפליטים ואינם תובעים להם שכר הוגן, תנאי מחיה מינימליים עם לחם לאכול, כסות לעורם וקורת גג מעל לראשם. כל שהם דורשים במפגיע הוא שלא יגרשו אותם אל מוצאותיהם.
הפליטים הללו אינם פושעים. האטימות שמגלה השלטון בישראל כלפיהם בהחלטה גזענית להקים להם מחנה מעצר בנגב גובל ברשעות לשמה. עם ישראל הם רחמנים בני רחמנים ואם השלטון מתאכזר, יימצאו אנשים טובים בקצה הדרך שיזכירו ליהודים האלה כי גרים היינו בארצות לא לנו והעבידו אותנו ועינו אותנו אלפיים שנה ואחרי כן יצאנו בלא כלום. התמונות הללו של המפגינים למען הפליטים והעובדים הזרים על זקניהם וטפם, מציגות לעיני אומות העולם את פניה היפים של הישראליות המושמצת בכל אתר ואתר. כן, אנחנו לא רק פושעי מלחמה המפציצים ילדים בעזה עם פצצות זרחן, אנחנו גם בני אדם שסיסמתנו מאז ומעולם היא "לעולל ולרך שערים פה נפתח, לַמָּך ולזקן אנו פה חומת מגן".
טוב תעשה הממשלה אם תקבע אחת ולתמיד אמות מידה הומניות למדיניות ההגירה אליה ותבדיל בין עובדים זרים ברישיון, עובדים זרים בלא היתר הקרויים בבוז מסתנני עבודה, וכן פליטים שסכנת חיים הבריחה אותם אלינו. כן, אלינו, אל מדינת היהודים ולא אל מדינות רווחה אחרות. אלינו, כי המוניטין שצברנו בקליטת חלכאים ונדכאים והחיבוק החם לו הם זוכים, יצאו שמעם למרחוק. עד לסודן ואריתריאה. השבוע נודע לנו לגאוותנו כי מאות אלפי פליטים ממתינים בדריכות לנס יציאת מצרים חדשה אל ארץ ההבטחה. הנה כי כן, מדינת היהודים מבוקשת ועדיפה על פני כל מקום אחר. לאו מילתא זוטרתא היא!
ובכל זאת, יש משהו קטן שמעיב על כל תהלוכות המחאה הללו. הטיפול בפליטים אינו מסתיים במניעת גירושם. יש לקלוט אותם, לרפד את נחיתתם לאחר תלאות הדרך וסכנותיה, להעניק להם חום ואהבה, ללוות אותם בחבלי קליטתם עד שיעמדו על רגליהם ויוכלו לצעוד את מצעד החיים שלהם בעצמאות מלאה. וגם הלאה יש לראות בהם בני אדם שווים הראויים לכל זכויות האזרח הנהוגות במדינה דמוקרטית שוחרת טוב. זו לא חוכמה גדולה להפגין למען פליטים בעוז ועזוז עד לשעה חמש אחר-הצהריים ואחר-כך להיפרד בלבביות, אלה למעונם החמים והמטופח, ואלה לחצרות העלובות שלהם בעיבורי הערים. המתחיל במצווה אומרים לו – גמור!
באותה הזדמנות כדאי גם להבחין בין הפליטים שזה לא מכבר הגיעו לבין הפליטים הוותיקים. מה אתם נחפזים לזעוק למען הפליטים החדשים? גמרתם כבר לטפל בפליטים הישנים? הידעתם כי חיים בתוכנו ממש דור שלישי ורביעי של פליטים שחיים פה חיי עליבות בעוני מחפיר. איש אינו מפגין למענם, אף על-פי שגם הם ברחו מארצות מוצאם וכותנתם לעורם מאימת המוות שריחפה מעל ראשם. מדוע אותם המפגינים של השבוע אינם נזעקים לטובתם. מה, רק בגלל שהם יהודים?

תאריך:  29/12/2010   |   עודכן:  15/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פליטים עלייך ישראל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
טעות יסודית בכל התזה שלך.והיא-
פלא יועץ  |  29/12/10 19:45
2
למר אלהרר
Rafoe  |  29/12/10 22:11
3
המעסיקים לשבוע בכלא
והמסתננים עוזבים  |  29/12/10 23:47
4
יפה אמרת
שמעון עזר  |  30/12/10 06:15
5
דודו-האירוניה הדקיקה יפה לך
מייק פ.  |  30/12/10 08:16
6
נו באמת
דניאלור  |  30/12/10 08:33
7
האמת שהשמאלנים שזנחו את המסורת
דודו כל הכבוד  |  30/12/10 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
ארדואן וממשלתו הורגלו לסגנון אחר, למין פירואט של צעד לפנים-צעד לאחור, לסוג של גמגום חצי מסביר וחצי מתנצל, ולפתע שומו שמים מטיחים להם את האמת בישירות לתוך הפרצוף    טורקיה שותקת
יהודה דרורי
במערכות המודיעין במערב ובמדינות ערב, ברור כיום שנכרת הסכם סודי בין האויבים - הסוני-טורקי וזה האירני-שיעי במטרה לפלוש בו-זמנית לעירק עם צאת האמריקנים. עד אז, שתי המדינות הללו חייבות להוכיח לעולם הערבי והמוסלמי, עד כמה הן דתיות-אדוקות ובעיקר - עד כמה הן נגד ישראל
אסף גולן
בעיית מהגרי העבודה מאפריקה לישראל אינה רק של הימין הציוני בישראל אלא גם של השמאל הציוני
ראובן לייב
דב יודקובסקי, שהלך אתמול לעולמו, נמנה עם אחרוני דור הנפילים של העיתונות הישראלית. זו שהייתה ואיננה עוד    הפך את ידיעות אחרונות לעיתון המוביל בארץ    עבר למעריב יריבו בשל מאבק מתיש על הנהגת "ידיעות" - נקמה שלא צלחה
לאוניד נבזלין
לאוניד נבזלין, מראשי יוקוס, קיווה כי האמת במשפטו של מיכאיל חודורובסקי תצא לאור - אך התבדה    קיווה כי מדבדב יוכיח עצמו כנשיא - והתבדה    קיווה כי השופט יפסוק כחוק - והתבדה בשלישית    "ולדימיר פוטין אדם נלעג ומביש", כותב נבזלין ומקווה כי האמת תצא לאור וחברו מיכאיל חודורובסקי ישוחרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il