X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא אחת, לקוחות מתוודעים אל משמעותן של האותיות הקטנות בחוזה ההתקשרות רק כאשר הם רוצים להינתק מהשירות ולעזוב את החברה. או אז הם מגלים, שקשה מאוד להינתק. שהם לפותים בזרועותיה החובקות-כל של החברה. שהם לא יכולים להיחלץ, ודאי לא בלי תשלום
▪  ▪  ▪
חברות הסלולר מצרות את צעדי הלקוחות [צילום: AP]

לא אחת אני תוהה, מדוע חברות גדולות, חזקות ועשירות, אשר זרועות התמנון שלהן לופתות את נתח השוק הגדול והעסיסי ביותר בתחום עיסוקן ומלתעותיהן נעוצות בו, נזקקות לכלול בחוזה ההתקשרות בינן ובין לקוחותיהן אותיות קטנות – הן במובן הפיזי, הגרפי, והן במובן המטאפורי. אותיות שנראו כמו פגרי נמלים המעוכות על הטקסט, אשר כדי לפענחו ולהבין את משמעותו לאשורה יש לבצע ניתוח לב פתוח לנמלים.
החברות המתקשרות בעיני רוחי עם ההבחנה הזו הן חברות הסלולר. החוזק ומוטת השליטה העצומה שלהן באים לידי ביטוי גם באופן שבו מגיבים נציגי השירות שלהן כלפי איומים של לקוחות פרטיים.
זה מכבר הייתי באחד מסניפיה של אחת החברות שאני נמנה עם לקוחותיה (גילוי נאות: אני לא קורא את האותיות הקטנות, כך שאני לא יכול לבוא אליה בטענות. באופן כללי אני מרוצה מהשירות. איני מרבה לדבר והעלות החודשית של חשבון הסלולר שלי היא סבירה. אין לי תלונות אלא אל עצמי, על שאני לא ממעט עוד יותר בשיחות). אחד הלקוחות נראה ונשמע נסער ונזעם. הוא הטיח בנציגת השירות מילים קשות, עלבונות. חמלתי עליה, בעודי ממתין לתורי. היא שמעה את דבריו החריפים ולא הנידה עפעף. גם כאשר איים לעזוב את החברה ולעבור למי ממתחרותיה היא לא יצאה מגדרה כדי לנסות להניא אותו. בשתיקתה ובשפת פלג הגוף העליון שלה היא כמו השיבה לו: רוצה לעזוב? שיעזוב. הוא המשיך להחריף את תוכן המילים והגביר את קולו, עד כדי כך שמנהל הסניף נאלץ להתערב.
אני יכול להבין את אחת הסיבות העקרוניות לזעם שלו, אף שאיני מצדיק את האופן שבו ביטא אותו. מן הסתם, הלקוח הלא-מרוצה הזה אינו יחיד. האם חברות הסלולר הולכות לקראתנו, הצרכנים? האם כל אחד מאתנו חשוב להן מספיק, כדי להתעקש על הישארותו אצלן? ספק.
לא אחת, לקוחות מתוודעים אל משמעותן של האותיות הקטנות בחוזה ההתקשרות רק כאשר הם רוצים להינתק מהשירות ולעזוב את החברה. או אז הם מגלים, שקשה מאוד להינתק. שהם כבולים. שהם לפותים בזרועותיה החובקות-כל של החברה. שהם נעוצים במלתעותיה. שהם לא יכולים להיחלץ, ודאי לא בלי תשלום מחיר.
מדוע חברות גדולות נזקקות לאותיות קטנות? כדי לחשק לקוחות קטנים? הן, שנהנות מההזדמנויות הרבות של השוק החופשי, מבקשות להצר את צעדי לקוחותיהן ולכבול אותם בחוזה ההתקשרות באופן שיקשה עליהם מאוד להיפרע ממנו.
נראה כי באחרונה מתחילות חברות הסלולר להבין את הבעייתיות הכרוכה בהגבלת אפשרויות היציאה מהחוזה של לקוחותיהן. ביטוי לכך הוא בקיצור משמעותי של משך הזמן של התחייבות הלקוח להישאר במסגרת מסלול מסוים. האם בעתיד ייקל עלינו לעבור מחברה לחברה בלא קושי ובלי חשש שמכשול האותיות הקטנות לא יאפשר לנו את המעבר, ובכך למשש את חופש הבחירה הטבעי והלגיטימי שלנו? לא יודע. סליחה, יש לי השערה אבל – שוב סליחה - יש לי "ממתינה" על הקו...

תאריך:  30/12/2010   |   עודכן:  30/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות גדולות, אותיות קטנות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון, גם אני קרבן
צאלה  |  30/12/10 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
רק אצלנו יש מעיין בלתי נדלה של 'זכויות אדם' וקרן-שפע של הומאניות. אינני מתבייש בתכונה זו, אבל בנסיבות הנדונות אני רואה בה אסון לאומי וקיומי המתרגש על מדינת ישראל    הם - חברי הארגונים ותומכיהם, נכונים להתאבדות לאומית על מוקד דת הזכויות
יוני בן-מנחם
ההנהגה הפלשתינית גיבשה אסטרטגיה של פנייה למוסדות האו"ם כדי להשיג הישגים מדיניים ודוחה כל אפשרות להגעה להסדר ביניים ארוך טווח    עם זאת היא חוששת שישראל "תטרוף את הקלפים" באמצעות מבצע צבאי גדול ברצועת עזה    להכרזה חד-צדדית על מדינה פלשתינית אין שום משמעות מעשית
יאיר רוטקוביץ'
אפשר להתפלץ ולהזדעזע מהשיח היהודו-גזעני של רבנים ומנהיגי ציבור, המקבל לגיטימציה מכמחצית האוכלוסייה. פחד קיומי מוצדק של מדינה מוקפת אויבים הופך לפרנויה מטמטמת משולחת רסן, גזענית ומזיקה. לגלגול המסורת היהודית דווקא אל אשפתות הגזענות, אין מחילה ואין סליחה
כרמלה יעקובי-וולק
"אחריות חברתית" ניסתה להיות דרך חיים במדינת ישראל בעשורים הראשונים שלאחר הקמתה, והתבטאה בדאגה לדיור ציבורי ולקידום השדה של עיצוב ואדריכלות גם דרך מבני ציבור    דרוש שינוי תפישתי, דרושה מהפכה בגישה הכללית בעולם הבנוי שבו אנו חיים
הרב אליהו קאופמן
שס ויהדות התורה חוברות קבע לימין, מרימות את דגל ההתנחלויות וההתגרות בערבים, והימין - מלגלג עליהן עם "חוק הגיור הצבאי". ובינתיים, ממשיך להתנהל משפטם של "10 בני המן", עוזרים בכירים של הרבנים הראשיים, שהעניקו "תעודות כושר לרב" לאנשי צבא קבע - תמורת תשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il