X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השלטון הסיני משתלט על הכלכלה הבינלאומית באמצעים כוחניים כאשר הוא מפר בבוטות אמנות והסכמים בינלאומיים הסינים מתנהלים בחוסר אחריות הן בהתנהלות הכלכלית שלהם והן בהתנהלות הביטחונית שלהם תמיכה במדינות סוררות, הפרה של חוקים בינלאומיים, וזיהום של הסביבה הם פרקטיקות שבהם נוקט השלטון הסיני מבלי שיש מי שירסן אותו העולם המערבי חייב להקשיח עמדות כלפי סין
▪  ▪  ▪
סין, נגד עקרונות היסוד המערביים [צילום: יעקב בר-און]

קשה לא להבחין בכך שהענק הסיני ממשיך לגדול מבחינה כלכלית, ושאין באפשרות המערב הליברלי להתמודד עם המדיניות הכלכלית חסרת האחריות של סין, שפועלת באופן עקבי נגד עקרונות היסוד המערביים. הסינים מעודדים פיראטיות ופוגעים בקניין רוחני, מפרים בצורה גסה אמנות וחוקים בינלאומיים ואף לא מהססים לרמות ולהתל במערכת הכלכלית הגלובלית.
במקום להיות חלק מהחברה הבינלאומית המנהיגים הסינים מנצלים את הכלכלה הליברלית רק כדי להגדיל את העוצמה הפוליטית שלהם, ולכן חשוב למתן את ההתנהגות של סין, לעצור את הכלכלה הדורסנית שלה, ולנסות לאזן את המערכת הכלכלית הגלובלית הלא מאוזנת, שנוצרה בעקבות התחזקותה. המנהיגות הסינית משתמשת בנקודות התורפה של הכלכלה הליברלית, כדי לרסק את הכלכלה החופשית, ולהעשיר את עצמה.
ההתנהלות המוניטארית של השלטון הסיני שמתערב בצורה גסה בערך המטבע הסיני, היא העדות הכי ברורה לכך שהסינים בוחרים לא להיות חלק מהחברה הבינלאומית, ושהם בוחרים רק לנצל אותה. בניגוד לאמנות בינלאומיות השלטון מתערב בערך המטבע הסיני, ובכך מחזק את התעשיות הסיניות שמייצאות מוצרים לעולם, ומחליש חברות זרות שרוצות ליבא לסין.
ההנהגה הסינית, שרוצה לשמור על יתרון תחרותי בינלאומי לתעשיות שלה, מתעלמת בעקביות מהדרישה של הקהילה הבינלאומית להפסיק את הפיקוח על היואן הסיני, למרות שהיא חתומה על אמנות בינלאומיות שאוסרות פיקוח מסוג זה. התוצאה היא שמטבע היואן נשאר נמוך ביחס למטבעות אחרות, ולכן הסינים מייצאים הרבה יותר ממה שהם מייבאים, ובכך מחזקים את הכלכלה שלהם על חשבון שאר עולם. חלק גדול מהגירעון היום בעולם המערבי הוא תוצר של מדיניות זאת שגורמת להון רב לזרום לסין, שהפכה להיות היצואנית הגדולה בעולם, בעוד שאר העולם הופך להיות עני יותר ויותר.
הסוחרים והיצרנים הסינים גם מנצלים בצורה צינית את הידע המערבי, כאשר הם הפכו לאומני ההעתקה והחיקוי. באתרי האינטרנט ניתן למצוא כל מוצר שעולה על דעתנו במחירים מצחיקים, כאשר הכול מגיע במשלוח מהיר מסין לכל מקום בעולם. מוצרים שעולים מאות ולעיתים אלפי שקלים בישראל, נמכרים מסין לעולם כולו במחירים זעומים, שיהוו הפסד עבור כל יצרן במדינה אחרת.
הסינים שמזייפים את המוצרים יכולים למכור אותם בזול כי עלויות היצור שלהם נמוכות מאוד, והם גם לא נושאים בעלויות הגבוהות של הפיתוח והעיצוב. הממשלה הסינית משתפת פעולה עם התנהלות זאת, ואינה מענישה את אותם זייפנים, מאחר שהמסחר הסיני הלא חוקי מעצים את הכלכלה הסינית, ולכן משרת את המטרה המרכזית להתעשר כמה שיותר.
הסוחרים הסינים למדו גם כיצד עובדת מערכת המיסוי של מדינות המערב, כאשר הם פועלים בשיטות מתוחכמות על-מנת לעקוף את רשויות המכס של המדינות שאליהם מיובאים המוצרים שלהם. רישום כוזב על עלות מוצרים היא שיטה בה משתמשים הסינים, על-מנת למנוע הטלת מס על המוצרים שהם מייצאים למדינות אחרות, כאשר הם מודעים לכך שככל שהמחיר שנקבו על המוצר יהיה יותר נמוך, כך גם המכס יהיה נמוך יותר, והמוצר יהיה יותר זול עבור הלקוח. לעיתים אף יצהירו הסינים שהמוצרים הם מתנה וזאת גם כדי לעקוף את רשויות המכס ולהמשיך להיות הזולים ביותר בשוק, כשהם רומסים בדרך זו את כל היצרנים האחרים.
ההתנהגות של סין כמעצמה היא כוחנית וחסרת אחריות לא רק בכלכלה, אלא גם בנושאים פוליטיים בינלאומיים אחרים, כאשר בשבוע שעבר ראינו דוגמה לכך, כשסין לא גינתה את האלימות של צפון קוריאה, למרות הסכנה לחוסר יציבות בינלאומית. סין גם מתחמקת בעקביות מכל אחריות בינלאומית בנושאים סביבתיים, כאשר היא מסרבת לחתום ולהיות חלק מאמנות בינלאומיות חשובות, וממשיכה להיות המזהמת הגדולה ביותר בעולם. התמיכה השקטה של סין באירן היא כמובן גם דבר שבעיקר פה בישראל אסור לנו להקל בו ראש.
ארה"ב והעולם המערבי צריכים לכן להקשיח את העמדות כלפי סין, כד להבהיר למעצמה זו שאם הגודל וההתעצמות צריכה לבוא גם קצת אחריות.

תאריך:  30/12/2010   |   עודכן:  30/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
לא אחת, לקוחות מתוודעים אל משמעותן של האותיות הקטנות בחוזה ההתקשרות רק כאשר הם רוצים להינתק מהשירות ולעזוב את החברה. או אז הם מגלים, שקשה מאוד להינתק. שהם לפותים בזרועותיה החובקות-כל של החברה. שהם לא יכולים להיחלץ, ודאי לא בלי תשלום
הרב ישראל רוזן
רק אצלנו יש מעיין בלתי נדלה של 'זכויות אדם' וקרן-שפע של הומאניות. אינני מתבייש בתכונה זו, אבל בנסיבות הנדונות אני רואה בה אסון לאומי וקיומי המתרגש על מדינת ישראל    הם - חברי הארגונים ותומכיהם, נכונים להתאבדות לאומית על מוקד דת הזכויות
יוני בן-מנחם
ההנהגה הפלשתינית גיבשה אסטרטגיה של פנייה למוסדות האו"ם כדי להשיג הישגים מדיניים ודוחה כל אפשרות להגעה להסדר ביניים ארוך טווח    עם זאת היא חוששת שישראל "תטרוף את הקלפים" באמצעות מבצע צבאי גדול ברצועת עזה    להכרזה חד-צדדית על מדינה פלשתינית אין שום משמעות מעשית
יאיר רוטקוביץ'
אפשר להתפלץ ולהזדעזע מהשיח היהודו-גזעני של רבנים ומנהיגי ציבור, המקבל לגיטימציה מכמחצית האוכלוסייה. פחד קיומי מוצדק של מדינה מוקפת אויבים הופך לפרנויה מטמטמת משולחת רסן, גזענית ומזיקה. לגלגול המסורת היהודית דווקא אל אשפתות הגזענות, אין מחילה ואין סליחה
כרמלה יעקובי-וולק
"אחריות חברתית" ניסתה להיות דרך חיים במדינת ישראל בעשורים הראשונים שלאחר הקמתה, והתבטאה בדאגה לדיור ציבורי ולקידום השדה של עיצוב ואדריכלות גם דרך מבני ציבור    דרוש שינוי תפישתי, דרושה מהפכה בגישה הכללית בעולם הבנוי שבו אנו חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il